Häistä (kutsujen etiketistä)

  • Viestiketjun aloittaja Morsein 2010
  • Ensimmäinen viesti
Morsein 2010
Voisitteko hieman auttaa etiketti-tiedotonta.:(

Eli jos kutsu on tarkoitettu avopuolisoille ja heidän lapselleen mutta äidillä on eri sukunimi kuin isällä ja lapsella, miten se kutsuun laitetaan.

Laitetaanko se...

1. Maija Meikäläinen
Matti ja Miina Mattila

vai

2. Maija Meikäläinen perheineen

vai

3. Maija Meikäläinen
Matti Mattila
Miina Mattila

vai

4. Jotenkin muuten?

Entä jos kutsu on tarkoitettu näinkin "hankallalle perheelle"

Nainen on Mikkola
Mies Mattila
Heidän poikansa Mattila
Ja sitten pitäisi vielä kutsuun laittaa pojalle avec.
Miten tuon kanssa?

Kiitos paljon!:)
 
hermian haamu
Mä laittaisin tavalla 1. jos se lapsi on selkeesti lapsi siis alle 18 vee

Tossa avec tapauksessa oletan että lapsi on jo täysi-ikäinen ja laittaisin hänelle oman kutsun
Petri Poikanen ja avec (erityisesti jos ei ole vakituista "tunnettua" kumppania)
 
Morsein 2010
Alkuperäinen kirjoittaja hermian haamu:
Mä laittaisin tavalla 1. jos se lapsi on selkeesti lapsi siis alle 18 vee

Tossa avec tapauksessa oletan että lapsi on jo täysi-ikäinen ja laittaisin hänelle oman kutsun
Petri Poikanen ja avec (erityisesti jos ei ole vakituista "tunnettua" kumppania)
Ekassa lapsi on 3v. Mutta tuleeko tosta ekasta se käsitys että ne on "pari", siis isä ja lapsi? Ja jos tulee, niin haittaako se?
Tokassa poika on 18v., asuu kuitenkin kotona.
 
vieras
Ekaan tapaukseen "Maija Meikäläinen ja Matti Mattila perh."

Tokaan tapaukseen toinen kutsu "Maija Meikäläinen ja Matti Mattila" ja toinen kutsu "Petri Poikanen ja avec", siis kaksi eri kutsua. Tietenkin jos nämä asuvat samassa osoitteessa ja halutaan pihistellä, voidaan saajaksi laittaa kahdelle riville niin, että siinä ovat nuo molemmat alekkain.
 
hermian haamu
Laittaisin Maija Meikäläinen ja Matti Mattila perheineen
Ja tosiaan pojalle oma kutsu.

Mekin lähetettiin erikseen hääkutsut anopille ja miehen veljelle avec kutsu, vaikka asuvat samassa osoitteessa.
 
mää
meillä tilanne noin, että mun nimi on vaikka Elina Kuusinen, ja mies on vaikka Mikko Mallikas, lapsi vois olla vaikka Matias Mallikas.
Meille tuli siis kutsu häihin niin, että kuorssa luki
Elina Kuusinen,
Mikko ja Matias Mallikas
Kotiosoite 1 a 2
12340 Koti

:)
 

Yhteistyössä