Hävytön pipsapossu!

Eläköön Pipsa Possu!:love:
Meillä on tuota katseltu kun lapset olivat pienempiä.


Ihan naurettavaa touhua noilta rättipäiltä.:D
 
vierailija
Voi luoja :ROFLMAO:

Ei vaan, aika ahdistavaa tuollainen.

Mut hei, eikös täällä ole noilta vanhoillislestadiolaisilta kokonaan telkkarit kielletty? Vai onko se vain "kaupunkilegendaa"?

Mua ei ikinä kukaan saisi pakotetuksi tuollaisiin ahdasmielisiin ajattelumaailmoihin.
 
Tuossahan puhuttiin Australiasta eikä suomalaisista joulukinkuista. Onko meillä Suomessa jotakin ohjelmia kielletty muslimien vuoksi?

Et minusta liioittelet nyt hieman..
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Ehkä pointti oli tuoda esiin sitä, miten vaativaa porukkaa muslimit ovat ja mitä kaikkea he voivatkaan kokea loukkaavana.
Onhan se tietysti ihastuttavaa, että mennään väkisin Australiaan ja sen jälkeen demonisoida pipsapossu.

Ei mikään ihme, että toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajilla on kaikkein suurin riski radikalisoitua, kun oma perhe tuomitsee yhteiskunnan ympärillä, johon he kuitenkin itse vartavasten jälkeläisensä toivat.
Nuo toisen polven lapsoset on aivan järkyttävässä ristitulessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Niinkö? Kuinkahan jouluiseen asuun on esimerkiksi kauppakeskus Itis puettu tänä vuonna? Soikohan siellä joululaulut ?
No voi hyvänen aika miten yksinkertainen olet.:D

Ei kai nyt kukaan kauppias kuse omaan taskuun. Lafkat menis konkkaan ilman joulumyyntiä.

Kyllä tuo karsiminen aloitetaan kaikesta muusta. Esim lasten koulukirjat/eskakirjat/koulussa näkyvät possut yms.
 
Ainakin meidän toisen lapsen koulussa joulukirkosta jäävät pois ne, joiden perheissä näin on syystä tai toisesta päätetty, ja tilalla on korvaavaa ohjelmaan. Mun nähdäkseni kukaan ei koe tätä ongelmana.
Erään suhteellisen lähellä sijaitsevan koulun ohjelmistosta jätettiin pois kaikki suomalaisten perinteiset juhlat, koska suurin osa oppilaista eivät ole suomalaista alkuperää.
Näinhän näitä lapsia integroidaan maahan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Ehkä pointti oli tuoda esiin sitä, miten vaativaa porukkaa muslimit ovat ja mitä kaikkea he voivatkaan kokea loukkaavana.
Onhan se tietysti ihastuttavaa, että mennään väkisin Australiaan ja sen jälkeen demonisoida pipsapossu.

Ei mikään ihme, että toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajilla on kaikkein suurin riski radikalisoitua, kun oma perhe tuomitsee yhteiskunnan ympärillä, johon he kuitenkin itse vartavasten jälkeläisensä toivat.
Nuo toisen polven lapsoset on aivan järkyttävässä ristitulessa.
Suomalaiset ovat aina askeleen edellä kuten Ruotsikin.
Nyt aletaan vähentää suomalaisia perinteitä/jouluperinteitä ja karsimaan possuja kirjoista yms jotta islamistit eivät vaan vedä hernettä nokkaan.:D
Ei heiltä edes kysytä haittaako possut - ne on jo hyvää vauhtia poistossa.
 
Suomalaiset ovat aina askeleen edellä kuten Ruotsikin.
Nyt aletaan vähentää suomalaisia perinteitä/jouluperinteitä ja karsimaan possuja kirjoista yms jotta islamistit eivät vaan vedä hernettä nokkaan.:D
Ei heitä edes kysytä haittaako possut - ne on jo hyvää vauhtia poistossa.
Jep... ja sitten seuraavaksi, kun ollaan päästy eroon pipsapossusta ja joulusta, hommataan tämä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037785_uu.shtml
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
En tiedä, kun en lähimailla asu. Tiedätkö sinä? Täytyypä kysäistä kaverilta, joka käy siellä päin töissä.

Niin ja kyllä meillä päin on ihan normaalit koristelut ja laulut.
Se on nimenomaan parempi kysyä kaverilta ja pysyä itse mahdollisimman kaukana koko mestasta. Sen jälkeen on hyvä kertoa tilanteesta kokemuksen syvällä rintaäänellä, koska kaveri kerto.
Näinhän tä homma toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
vierailija
Erään suhteellisen lähellä sijaitsevan koulun ohjelmistosta jätettiin pois kaikki suomalaisten perinteiset juhlat, koska suurin osa oppilaista eivät ole suomalaista alkuperää.
Näinhän näitä lapsia integroidaan maahan.
No se on aika ikävää. Toisaalta ketään ei voi mielestäni pakottaa juhlimaan esim. kristillisin joulumenoin, jos ei siihen uskontokuntaan kuulu, tai on ateisti.

Olen asunut maassa, jossa uskonto ei näy lainkaan koulussa.

Omasta mielestäni on ihana noudattaa perinteitä koulussakin, mutta pakottaminen ei ole mielestäni oikein. Kuten nyt kerroin, miten meidän lapsen koulussamme menetellään.
 
No se on aika ikävää. Toisaalta ketään ei voi mielestäni pakottaa juhlimaan esim. kristillisin joulumenoin, jos ei siihen uskontokuntaan kuulu, tai on ateisti.

Olen asunut maassa, jossa uskonto ei näy lainkaan koulussa.

Omasta mielestäni on ihana noudattaa perinteitä koulussakin, mutta pakottaminen ei ole mielestäni oikein. Kuten nyt kerroin, miten meidän lapsen koulussamme menetellään.
Ongelma on jo silloin, kun jonkin toisen uskontokunnan juhlaan suhtaudutaan niin fanaattisesti, että se koetaan loukkaavana ja siihen ei haluta osallistua.
Minusta joulu, joulupukki ym. hömpötys on osa suomalaista perinnettä eikä millään tavalla uskonnollinen juttu. Vai mistä lähtien joulupukista on puhuttu raamatussa?

Sinällään olen samaa mieltä, että kukin voi osallistua tai jättää osallistumatta,mutta turha siitä on parkua, valittaa ja pitää loukkaavana.
 
  • Tykkää
Reactions: ..... ja Lispetti
vierailija
Se on nimenomaan parempi kysyä kaverilta ja pysyä itse mahdollisimman kaukana koko mestasta. Sen jälkeen on hyvä kertoa tilanteesta kokemuksen syvällä rintaäänellä, koska kaveri kerto.
Näinhän tä homma toimii.
Minkä ihmeen takia? Kun en asu lähimaillakaan, miksi minun pitäisi juuri nyt Itiksessä asioida? Aikanaan, kun Helsingissä asuin, kävin siellä paljonkin.

Näyttääpä siellä joulupukkikin vierailevan, joten voisin kuvitella, että oristeluja ja joululaulujakin on, kuten aina on ollut.

http://itis.fi/fi/inspirations/events

"Joulupukki vierailee Itiksessä viikonloppuisin 2.12.-23.12. Joulupukin piste löytyy Itiksen joulukuusen juurelta".
 
Minkä ihmeen takia? Kun en asu lähimaillakaan, miksi minun pitäisi juuri nyt Itiksessä asioida? Aikanaan, kun Helsingissä asuin, kävin siellä paljonkin.

Näyttääpä siellä joulupukkikin vierailevan, joten voisin kuvitella, että oristeluja ja joululaulujakin on, kuten aina on ollut.

http://itis.fi/fi/inspirations/events

"Joulupukki vierailee Itiksessä viikonloppuisin 2.12.-23.12. Joulupukin piste löytyy Itiksen joulukuusen juurelta".
Mitä sä nyt yrität sanoa?

Täytyykö toistaa....noh, okei. Kuten aiemmin kirjoitin:

No voi hyvänen aika miten yksinkertainen olet.:D

Ei kai nyt kukaan kauppias kuse omaan taskuun. Lafkat menis konkkaan ilman joulumyyntiä.

Kyllä tuo karsiminen aloitetaan kaikesta muusta. Esim lasten koulukirjat/eskakirjat/koulussa näkyvät possut yms.
 
Missä näin on käynyt? Mä en ainakaan näe mitään muutoksia.
Suomessa on peruttu joulujuttuja koulussa sekä ihan yleisesti muokataan meidän yhteiskuntaa enemmän ulkomaalaisille sopivammaksi.

Jopa ulkomaalaisten työllistymistä tuetaan täysillä, toisin kuin suomalaisten työllistymistä. Lue vaikka Vahteran blogi ilttiksen sivuilta.

No eihän tuo liene minun vikani, että sinä et näe mitään?
Kannattaa lukea, mutta elä jämähdä pelkästään vanhaan mediaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ongelma on jo silloin, kun jonkin toisen uskontokunnan juhlaan suhtaudutaan niin fanaattisesti, että se koetaan loukkaavana ja siihen ei haluta osallistua.
Minusta joulu, joulupukki ym. hömpötys on osa suomalaista perinnettä eikä millään tavalla uskonnollinen juttu. Vai mistä lähtien joulupukista on puhuttu raamatussa?

Sinällään olen samaa mieltä, että kukin voi osallistua tai jättää osallistumatta,mutta turha siitä on parkua, valittaa ja pitää loukkaavana.
Tarkoitinkin juuri niitä uskonnollisia osioita, kuten joulukirkossa käyntiä. Ja tosiaan, tämä poisjäännin mahdollisuus annetaan, ja nähdäkseni tässä joukossa on paljon suomalaisten ateistien lapsia.
 
vierailija
Mitä sä nyt yrität sanoa?

Täytyykö toistaa....noh, okei. Kuten aiemmin kirjoitin:

No voi hyvänen aika miten yksinkertainen olet.:D

Ei kai nyt kukaan kauppias kuse omaan taskuun. Lafkat menis konkkaan ilman joulumyyntiä.

Kyllä tuo karsiminen aloitetaan kaikesta muusta. Esim lasten koulukirjat/eskakirjat/koulussa näkyvät possut yms.
Vastasit siinä toiselle "vierailijalle", et minulle. Minä nimenomaan kyseenalaistin sen, että Itiksessä muka olisi luovuttu joulukoristeista ja -lauluista muiden uskonnon tai perinteiden vuoksi.

Kirjoista en osaa sanoa, onko possuja pudotettu pois niin, että aikaisemmin siellä olisi niitä erityisesti ollut :D

Pipsa Possua on meilläkin katsottu.
 

Yhteistyössä