Halpoja, terveellisiä ruokia?

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Mä en oikein ymmärrä, miksi ap pitää eineksiä lihottavina. Nuo esimerkit (lihapullat, hernekeitto) ei ole kyllä lihavaa nähnytkään.

Jos ei eineksiä halua juuri ikinä käyttää niin ihmekös tuo on, jos ei raha riitä.
No kyllähän hernekeittopurkissakin on melkei 450 Kcal, se on paljon sellaisesta litkusta.
 
Anteex mut tätä ketjua lukiessani mun on pakko kysyä et mistä kohtaa makaronilaatikko,spaghetti+jauhelihakastike,ruokakerma ja ananaspurkki on terveellisiä?Siis jos tää meinas vähärasvaista/sokerista? :whistle: Ei pahalla mut yllätyin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Mä en oikein ymmärrä, miksi ap pitää eineksiä lihottavina. Nuo esimerkit (lihapullat, hernekeitto) ei ole kyllä lihavaa nähnytkään.

Jos ei eineksiä halua juuri ikinä käyttää niin ihmekös tuo on, jos ei raha riitä.
No kyllähän hernekeittopurkissakin on melkei 450 Kcal, se on paljon sellaisesta litkusta.
Totta,hernekeitossa on enemmän kaloreita kuin yleensä esim.nakkikeitossa..
 
vieras
halpa ja mun mielestä edullinen ruoka tulee kun kattilaan silputaan pieneksi
- lanttua, paprikaa, porkkanaa ja tomaatteja... mausteeksi pippuria, laakerinlehti, persiljaa ja vähän suolaa tai kasvisliemikuutio
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
halpa ja mun mielestä edullinen ruoka tulee kun kattilaan silputaan pieneksi
- lanttua, paprikaa, porkkanaa ja tomaatteja... mausteeksi pippuria, laakerinlehti, persiljaa ja vähän suolaa tai kasvisliemikuutio
:LOL: terveellinen ton toisen edullisuus sanan tilalle :D
 
MOI! Kun meillä on säästökuuri päällä meillä syödään perunamuusia (59s/ kg) ( tehdään kerralla iso määrä), uunimakkaraa (99s/pkt ), makkarakastiketta ( seuraavana päivänä ), sitten lihaperunasoselaatikkoa (jauhelihaa ostan aina tarjouksesta ison määrän pakastimeen) lopusta muusista . makarooni laatikko ja keitot erittäin halpoja tehdä. ( etenkin KOTONA TEHTY HERNEKEITTO!!!! ) aivan taivaallisen hyvää!! ja pakastettavaa. Ja kun juusto on hyvässä tarjouksessa (huonompikin) sitä kannattaa ostaa , raastaa ja pakastaa... toimii oikein hyvin esim. pitsan päällä ja pitsaanhan löytyy aineita aina kunhan vain on mielikuvitusta.... :LOL: Täytyy sanoa että itseäni on kehuttu siittä että teentyhjästä maittavan pitsan!! B)
 
kasvissyöjän puoliso
Moi!
Kannattaisi kokeella soijarouhetta! Tumma soijarouhepussi maksaa alle 3 euroa ja siitä saa tosi paljon ruokaa. Meillä mies ei syö lihaa joten korvataan aina jauheliha soijarouheella. Edellisestä pussista tehtiin noin 10 kertaa ruokaa. Ja proteiiniä löytyy ettei tarvitse olla huolissaan saako tarpeeksi ravinteita ruuasta.
Onhan noita muitakin soija tuotteita mutta tumma soijarouhe on meidän lemppari. Välillä kun on parempi rahatilanne niin voi ostaa tofua josta saa maittavan kastikkeen (korvaa esim. kanakastikkeen). Jos edullisesta ja terveellisestä puhutaan niin kaikki kiusaukset ovat mielestäni edullisia ja melko terveellisiä. Perunan kilohinta yleensä on kuitenkin alle euron.
 
Mummu
Nokkosia keittoon,lettuihin,sämpylöihin. Voikukan lehtiä salaatteihin.Syötäviä luonnonvihanneksia on paljon.Niitä voi pilputa ja tehdä terveellistä,hyvää levitettä leiville.Mukaan valkosipulia,margariinia tai voita.Loraus vettä.
Tee on hyvää,kun poimit ulkoa ainekset.
 
190 e kk työttömyyskorvausta
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Mä en oikein ymmärrä, miksi ap pitää eineksiä lihottavina. Nuo esimerkit (lihapullat, hernekeitto) ei ole kyllä lihavaa nähnytkään.
Vielä muutama vuosi sitten tölkkihernekeittopurkista saattoi kaivaa puolen nyrkin kokoisen valkoisen talipallon lusikalla pois. Heitin talit roskiin ja lämmitin tölkin sisällön. Lopputulos oli sekä herkullista että terveellistä.

Viimeksi kun ostin tölkkikeittoa, huomasin että tali oli nyt sotkettu keittoon. Maku oli sen mukainen - ja rasvaprosentti!



 
190 e kk työttömyyskorvausta
Sirpale väitti syövänsä terveellisesti vain 10 eurolla viikossa. Olen laskenut, että tuo summa ei riittäisi, vaikka söisi päivästä toiseen pelkkää perunaa ja vettä, sillä vesi-perunadieettikin maksaisi 18 euroa viikossa.

Ihminen tarvitsee keskimäärin 2500 kcal päivässä eli perunoita kuluisi 3,4 kiloa päivässä. Tuo määrä perunaa maksaa lähikaupassamme 2,55 euroa. (Tekee siis 78 euroa kuukaudessa.)

Täysjyväriisin syöminen tulisi saman hintaiseksi perunadieetin kanssa. Mutta riisissä ei ole lainkaan esim. C-vitamiinia.


 
Kyösti McDonald
Ns. roskaruuat ovat parasta terveysruokaa sekä keholle että mielelle.
Varsinkin jos rapulassa / pienissä perseissä tuppaa olemaan niin pari grillipurilaista rasvaisella maidolla ryyditettynä tekee olon lähes euforiseksi, mahdollisest myös krapulassa.
 
"näin meillä"
Myös uuniohrapuuro ja on terveellisempi kuin pelkkä riisipuuro
Tonnikala-makaroonilaatikko
tonnikala kastike ja perunat
maitokastike johon voi halutessaan laittaa sekaan kinkksuikalaieta tai kananmunaa tai herne-maissi-paprikapussin
munakokkeli ja vihanneksia
kanakeittoon keitetty riisi,jossa seassa,herkkusieniä ja herne-maissi-paprika-pussi
Meilläkin rakastetaan ruispuolukkapuuroa
pinaattikeitto itsetehtynä
esim. nänä on meidän perheen halppisruokia
 
"näin meillä"
[QUOTE="Positiivari";24696094]Tunkekaa noi soijarouheet &€@?!€&@
Oikeesti!
Kuka niitä pystyy syömään?!?![/QUOTE]

Mun mies ei oo ees huomannut kun oon makaroonilaatikossa korvannut puolen jauhelihasta soijarouheella eikä lapsetkaan oo sanonut mitään:DEttä ihan hyvin pystyy:)
 

Yhteistyössä