Hampaiden hoito nukutuksessa

-
Hei

Ei se nyt niin kamalsti maksa kun saa avun hampaisiin ilman kärsimystä.
Netistä katottuna nukutuksen hinnat on siinä 300 euron paikkeilla. Esim tässä paikassa 355euroa
http://www.stoma.fi/hinnasto.shtml
 
vieras
Mulla ollut ihan kamala hammaslääkärikammo.. En ollut varmaan yli 10 vuoteen käynyt muissa tarkastuksissa kuin silloin jos oli tullut pakottava tarve mennä kivun takia paikkaukseen.. Silloin tuntui aina, että pyörtyy jo sinne odotushuoneeseen.. Sitten tulin raskaaksi ja neuvolassa alettiin puhua nuista hampaan tarkistuksista.. Kun kuulivat, milloin edellinen tarkistus tehty, sanoivat, että pitää varata ihan lapsenkin takia aika hammaslääkäriin.. Varasin ajan ja kävi niin ihanasti, että oli aivan huippu hammaslääkäri.. Kerroin sille peloistani ja siitä, että tuntuu, että taju lähtee kun pelkään niin.. Lupasi mulle kunnon puudutukset joka ikiseen toimenpiteeseen, ja sovittiin, että jos mulla paniikki iskee, niin heilautan kättä ja hän lopettaa heti. Todella ystävällinen ja amaattitaitoinen lääkäri oli, kipua en tuntenut missään vaiheessa ja tunsin oloni loppujen lopuksi turvalliseksi hänen käsissään (ensimmäisellä kerralla puristin koko ajan niitä käsinojia niin, että rystyset oli valkeina..). Mulle tehtiin juurihoitokin sitten ja täytyy kyllä sanoa, että se kammo lähti.. Nyt tosin pitäisi varata taas tarkastusaikaa ja ihan sen takia pelottaa, että millaisen lääkärin saan.. Mutta kannattaa heti alkun puhua nuo asiat läpi lääkärin kanssa.. Ehkäpä sinäkin pääset kammostasi =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Hei

Ei se nyt niin kamalsti maksa kun saa avun hampaisiin ilman kärsimystä.
Netistä katottuna nukutuksen hinnat on siinä 300 euron paikkeilla. Esim tässä paikassa 355euroa
http://www.stoma.fi/hinnasto.shtml
Niin nukutus ekalta tunnilta, mutta eihän se nukuttaminen vielä mitään paranna.
 
kammonen
Mulla kans aivan sairas hammaslääkäripelko. Kerran kävin laittamassa koko kaluston kuntoon nukutuksessa. Yksi viisaudenhammas poistettiin, kaksi hammasta paikattiin ja oli jotain muutakin, maksoi yhteensä jotain 1100e. Oralissa kävin.

Silloin sain juuri perinnön ja sillä maksoin, nyt ei todellakaan mahdollisuutta samaan :( (Siis hoitoon, ei perintöön...)
 
hampaatpuhtaana!
Hei, kävin itse tossa vähän aikaa sitte nukutuksessa ku ei muute uskalla mennä hirvee kammo, eikä se niin paljoa maksa jos hampaiden puolesta tekee mulle teki noin. 321e ja nyt on puhtaat,terveet hampaat eikä enää särje! suosittelen lämpimästi kaikille kenellä on paha tulehdus tai vastaavaa
 

Yhteistyössä