Harmittaa, miehen lapset mökötti reissussa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Menisittekö enään reissuun, toinen mökötti yhen päivän syytä en tiiä. Toinen ei juuri pukahtanut koko matkalla (muutenkaan ei juuri puhu). Matka oli aika kallis. Olin ajatellut että ois kiva ollut lähteä porukassa johonkin. Mutta nyt mietityttää onko tämä enään järkevää jatkossa?
 
vierailija
Tuollaista se on lasten kanssa. Olin noin 10, kun olin äitini kanssa reissussa kahdestaan. Muistan, että mökötin ainakin yhden päivän. Mitään erityistä syytä siihen ei ollut. Arvelen, että olin normaalia väsyneempi ja siksi pisti mököttämään. Äitini otti asian hienosti eikä tehnyt mökötyksestäni numeroa.
 
Menisittekö enään reissuun, toinen mökötti yhen päivän syytä en tiiä. Toinen ei juuri pukahtanut koko matkalla (muutenkaan ei juuri puhu). Matka oli aika kallis. Olin ajatellut että ois kiva ollut lähteä porukassa johonkin. Mutta nyt mietityttää onko tämä enään järkevää jatkossa?
Ainahan lapset voivat joskus mököttää tai olla vaisuja - helpompi sellainen on kestää kuin vaikka kiukuttelu ;) Ja jos toinen ei puhu muutenkaan, niin ei kai se haittaa, että matkallakin on hiljainen. Minua ei muutenkaan haittaisi hiljainen seurue, voin ihan hyvin vaipua omiin ajatuksiini välillä ja selittää matkakohteista lapsille, vaikka nämä eivät vastaisikaan. Puhuuhan ihmiset vauvoillekin, jotka eivät sano mitään. Hiljainen lapsi kuulostaa helpolta matkaseuralta. Mököttäjän kanssa voi illalla jutella, oliko väsynyt tai onko jotain erityistä mielessä.
 
vierailija
mitäs varastitte lapset äidiltään. mieti nyt, miltä äidistä tuntuu! viette toisen lapset pois ja tietysti ne kaipaa Äitiä. ei pelkkä isä ja isän huora oikeen ole sama kuin ÄITI!!!!
 
vierailja
mitäs varastitte lapset äidiltään. mieti nyt, miltä äidistä tuntuu! viette toisen lapset pois ja tietysti ne kaipaa Äitiä. ei pelkkä isä ja isän huora oikeen ole sama kuin ÄITI!!!!
Jahas, taidat olla jätetty nainen. Toivon että pääset katkeruudestasi.

Meillä mököttäjät ovat olleet ihan omia biologisia lapsia. Päin vastoin siis sanoisin, hyvä että uskaltavat olla kiukkuisiakin etäperheessäkin.
 
Miten se lapsen mökötys nyt estäisi millään muotoa jatkossa tapahtuvat reissaamiset :)? Nyt meni tällä tavalla, seuraava kerta voi olla aivan erilainen? Ja mistä sä tiedät etteivätkö lapset pitäneet reissustanne - ei se mökötys välttämättä siitä kerro niin mitään, toiselle kun voi olla jotenkin luontaista se että muutoinkin on ns. jörrikkänä. Voisiko olla mahdollista, että ovat jännittäneet matkaa? Mikä on ollut lasten vireystaso matkan aikana? Ehkä kannattaisi jutella reissusta, kysellä mielipiteitä ja mikä oli kivinta ja muutoinkin ottaa kontaktia.

Mutta ei tuo ole este niin ollenkaan jatkossa tapahtuville yhteisille toiminnoille. Päinvastoin - jos nyt pistät jarruja päälle ja lopetatte yhteiset puuhastelut ja tekemiset, niin kuoppaa siinä kaivatte - itsellenne. Ei muuta kuin uusia tapahtumia kohti vaan :)!
 

Yhteistyössä