Hartiapankkirakentajia muita?

Meillä on projekti alussa . 1.5 krs omakotitalo. Ihan perustalo. Tarkat laskelmat tehty ja kustannusarvio talolle on 145000 . Ootteko muut onnistuneet tämän hintaluokan projektissa pysymään budjetissa. Lämmitysmuotona vesikiertotakka ja lattialämmitys . ....
Laskelmissa ei ole tontin hintaa
 
Hei,

En itse ole täysin hartiapankkirakentaja, sillä talo tulee suurelementeistä. Loput tehdään itse mukaanlukien LVI-työt ja osa sähkötöistä. 145 000 kuullostaa melko optimistiselle, mutta ei ole täysi mahdottomuus. Materiaalivalinnoissa tuolloin mennään kyllä linjalla halvin.

Jos tuosta poistetaan kaikki perustuksiin, maatöihin ja liittymiin menevät kulut, jää talon rakentamiseen kaikkine kalusteineen, LVI-töineen, sähkötöineen, ikkunoineen, ovineen, pintamateriaaleineen ja kodinkoneineen se 100 000 - 110 000, niin ei tuossa ainakaan paljoa "mukavuusvaraa" ole. Onnea kuitenkin projektiin.

Itselläni tulossa 1 kerroksinen kokonaisalaltaan 121m2, asuinneliöitä 104. Lämmityksenä PILP ja vesikiertoinen lattialämmitys. Budjetoitu n. 215 000 euroa.

Minun projektia voi seurata: http://www.raksablogi.fi
 

Yhteistyössä