HCG ei noussut juurkaan-lääkäri ehdotti keskeytystä! :O

  • Viestiketjun aloittaja "Toivoton"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Toivoton";30017925]UPDATE: syke ja viikkoja 6 vastaava sikiö. Luulin olevani 6+3. Lääkäri yhä edelleen fantasioi keskeytyksestä ja jaksaa muistuttaa HCG:stä[/QUOTE]

Herttinen sentään. Alkio on oikeassa paikassa ja syke löytyy. Luonto hoitaa jos on tarve. Ihme painostus lekurilta kun ei se voi itsekään sanoa varmasti ettei voisi jatkua. Mä alkasin varmasti jossitella jos tuossa tilanteessa suostusin keskeytykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
vierass
[QUOTE="Toivoton";30018401]Päädyn itsekin keskeytykseen :'( Olen puhunut useiden kanssa ja sanovat samaa ettei voi olla normaali rsakaus... Ei huvita np-ultrassa taas todeta pienen menehtyneen varhais ultran jälkeen :'([/QUOTE]

En ole lääkäri enkä mikään muukaan tämän alan asiantuntija, mutta itse en antaisi keskyttää rakskautta!! Voisitko saada jonkun toisen lääkärin vielä vaikka 2 viikon kuluttua ultraamaan ja arvioimaan tilanteen sitten.
 
Miuski harmailee
Oma gyneni (yksityisellä vastaanotolla, virka naistenklinikalla) sanoi, että kun sikiön syke löytyy, on riski siihen, että jokin menee huonosti, samaa luokkaa, kuin että itse jäisin kadulla auton alle. Siis mahdollista, mutta epätodennäköistä. Jos raskaus on toivottu, en todellakaan lähtisi "varmuuden vuoksi" keskeyttämään. Pyytäisin tiuhaa alkuraskauden seurantaa ja kävisin vaikka ultrassa joka viikko, mutta en keskeyttäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Jäävää
Mulla ei meinannu hcg-arvo nousta millään eikä kukaan puhunut mulle mitään vastaavaa ja terveenä lapsi syntyi kolme viikkoa yliajalla. Miettisit vielä sitä keskeytystä..
Voimia!
 
"Mielipide"
En varmasti antaisi keskeyttää! Mikä ihmeellinen lääkäri sielä oikein touhuaa?? Mullakin lapsettomuushoidoissa sanottiin että jos syke varhaisultrassa löytyy ja raskaus on kohdussa niin silloin ollaan jo pitkällä, keskenmeno paljon epätodennäköisempi. Mitä sä nyt häviät jos odottelet ja käyt vaikka useammin ultrassa tässä alussa? Pyydät ainakin toisen lääkärin mielipiteen ennen toimenpiteitä! Ja normaalisti varhaisultraan mennään vasta myöhemmillä viikoillakin. Anna lapselle mahdollisuus elää, ehdit vielä asioita päättää myöhemmin ja tilanne selkiytyy. Jos nyt keskeytät et koskaan saa tietää...
 
Hmm...
En ole kannustamassa aloittajaa keskeytykseen, itsekin ajattelen, että luonto hoitaa asiat usein fiksuimmin. Mutta huomautan kuitenkin, että tässä tapauksessa saattaa olla jotakin jonka ap:n lääkäri tietää mutta kaikkitietävät palstatohtorit eivät tiedä.
 
qweer
Minäkin miettisin keskeytystä..Toisaalta muuten tilanteessa ei mitään ihmeitä ole mutta guuglasin hcg tuplaantumista ulkomaisilta sivuilta eikä se oikein hyvältä näytä jos ei tuplaannu
 
varmasti kaikki hyvin
No ihan varmana voi olla normaali raskaus. Sinuna odottaisin muutaman viikon sinne np-ultraan ja tekisin sitte vasta päätöksen keskeytyksestä jos sikiö ei vastaa viikkoja (siis heittoa viikoissa ei päivissä) . Olen ollut joka kerta (3) alkuraskauden ultrassa ja aina ovat vastanneet päiviä pienempiä kuin kierto antaa ymmärtää, eli ovulaatio on ollut myöhässä, ei sen kummempaa. Uskon että kaikki on sinulla hyvin ja jos ei ole, ei muuta kuin uutta yritystä kohti.
 
älyhoi!
Siis vain sen takia, että et jaksaisi mahdollista keskenmenoa muutaman viikon päästä, olet valmis abortoimaan mahdollisesti täysin terveen lapsen! En voi mitenkään ymmärtää tällaista toimintaa en sinulta, enkä lääkäriltä....
KUKAAN ei voi 100 % varmuudella noilla tiedoilla sanoa, onko lapsi terve vai ei ja tuleeko keskenmeno vai ei!!!
 
voi näitä aikoja!
Voi kamalaa--- mitä testejä!!!

http://www.publicintegrity.org/2014/03/13/14418/sri-lanka-bans-monsanto-herbicide-citing-potential-link-deadly-kidney-disease

Liikaa jäämiä sapuskoissa ym:-(
 
kleva
Mulla kolmannessa raskaudessa seurattiin hcg-arvoja, kun epäiltiin, että kyseessä olisi kohdunulkoinen raskaus. Jouduin päivystykseen vatsakipujen takia ja siellä todettiin raskaus (viikot tosin olivat 3+4 tai jotain). Hcg ei kuitenkaan ollut lääkärin mielestä tarpeeksi korkea ja yhdistettynä vatsakipuun hän teki diagnoosin kohdunulkoisesta (ultrassa ei tietenkään näkynyt vielä yhtään mitään). Hcg:ta seurattiin sitten muutaman viikon ajan ja samalla odottelin vuodon alkamista ja/tai mahdollista kovaa kipua, joka olisi selvä merkki kohdunulkoisesta raskaudesta. Hcg ei todellakaan tuplaantunut parin vuorokauden välein vaan nousi todella hitaasti. Muistaakseini viikolla 6+jotain kävin sitten kontrolli-ultrassa. Lääkäri ei vilkaissutkaan hcg-arvojani ennen ultraa, totesi vain, että katsotaan ensin löytyykö mitään ja mistä löytyy. Kohdusta löytyi sykkivä sydän ja kun kysyin niistä alhaisita arvoista, lääkäri vain kuittasi ne sanomalla, että niillä ei ole mitään väliä, kun kerran syke löytyy ja alkio on oikeassa paikassa. Ja se hcg ei ollut todellakaan tuplaantunut tarpeeksi nopeasti. Mutta kaikki meni hyvin ja tuolla olkkarissa leikkii meidän neljävuotias "kohdunulkoinen" yhdessä kuusivuotiaan "tuulimunan" kanssa :) (Lääkärit voisivat tosiaan vähän miettiä, millaisia "varmoja" diagnooseja antavat yhden ultran tai yhden verikokeen perusteella - tai ennen kuin ihan oikeasti näkee lopputuloksen.)
 
huhhhuh
En ole kuullut mitään noin älytöntä. Lopettakaa se turha liian aikaisissa ultrissa ja arvojen mittauksissa juoksu. Luontoäiti toimii miten toimii, me ihmiset ja meidän kehot ei ole mitään koneita. Yksilölliset vaihtelut voi olla suuria ja "ihmeitä" tapahtuu tuon tuosta.

Jos pieni löytyy oikeasta paikasta ja sykekin on jo löytynyt, niin millainen äiti antaa raskauden keskeyttää vain oman mukavuutensa vuoksi (= en kestä jos parin viikon päästä ultrassa todetaan kuolleeksi). Minusta moisella asenteella kannattaa sitten pistää jo omat piuhat poikki.

Ja kyllä, olen itsekin käynyt läpi kaksi keskenmenoa, tiedän miltä se tuntuu. Mutta miltä tuntuukaan tapattaa oma lapsenalku koska pelkää jo etukäteen pettymystä. Miksi ei voi antaa luonnon hoitaa asiaa, kun mitään oikeasti vakavaa ei edes ole todettu vielä.

Tästä tulee mieleen joku sairas provo. Vaikka onhan niitä lääkäreitä joka lähtöön, eräs diagnosoi tuttavalle keskenmenon, vaikka vauva potki samaan aikaan vatsassa. Läkärit ei kuitenkaan ole jumalia, ap:n lääkäri tuntuu leikkivän sellaista.
 
jaaa
[QUOTE="fafa";30021343]Olen tyhmä enkä ymmärrä. Jos syke löytyy eli sikiö on elossa, niin miten HCG vaikuttaa siihen että raskaus pitäisi keskeyttää?[/QUOTE]

Tätä en kans ymmärrä... Todellakaan ei tuossa tilanteessa saa keskeytystä tehdä, kun on kerran toivottu vauva! Siellä se vauva kasvaa. Kukaan ei voi tietää tuleeko keskenmeno vai ei. Miksi ihmeessä mennä itse raskaus keskeyttämään, kun se voi hyvin jatkua. Ärsyttävää, että on tollasia puoskarilääkäreitä.
 
"Toivoton"
Kävin eri lääkärillä 7+3 ja alkio vastasi vk 7 tasainen syke. Tämä lääkri sanoi että koska HCG:ni on kovin korkea joten täytyy sen hidastuakin, eli ei syytä huoleen. Silti pelottaa aijemman lääkärin sanat... :(
 
"vierailee"
[QUOTE="Toivoton";30034488]Kävin eri lääkärillä 7+3 ja alkio vastasi vk 7 tasainen syke. Tämä lääkri sanoi että koska HCG:ni on kovin korkea joten täytyy sen hidastuakin, eli ei syytä huoleen. Silti pelottaa aijemman lääkärin sanat... :([/QUOTE]

Voi miksi aina vaan stressaat? nauti nyt raskaudestasi ja unohda ne edellisen lääkärin sanat. Jos vauvalla syke löytyi ja vastasi noin viikkojakin niin mitä murehdit?
 
.....
hmmm... en keskeyttäisi...

Mulla kaksosrauskaus, rv 7+4 hcg oli vain 7650... katselin noi paperit... Eikä se viikolla 10+ jotainkaan ollut kuin 12500... eikä kukaan puhunut mitään kehityshäiriöistä... no, nyt nuo kehityshäiriöt menee eskariin...
 

Yhteistyössä