Hei te, joilla on ollut raskausajan diabetes!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Millä raskausviikoilla synnytitte ja odotettiinko ihan luonnollista käynnistymistä vai käynnistettiinkö synnytys? Minkä kokoinen vauva oli syntyessään?

Minulla on nyt rv 34 ja raskausdiabetes todettiin rv 25 sokerirasituksessa. Olen pärjännyt ruokavaliolla, nyt viimeisen viikon aikana tullut joitakin yksittäisiä ylityksiä raja-arvoihin.

Kävin lääkärissä viimeksi vkolla 32+3, jolloin vauvan painoarvio oli 2100g. Käsitin lääkärin puheista, että kasvaisi pikkuisen keskikäyrän yläpuolella, mutta olisi ihan normaalikokoinen. Lääkäri ei puhunut mitään synnytysasiasta, antoi vain seuraavan ajan vkolle 36. Neuvolan th sanoi tänään kuitenkin, että yleensä synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa, kun on tuo RD.

Kokemuksia siis kuulisin mielelläni.
 
vierailija
Noh.. itselläni oli tuo radi kans ja todettiin rv 24.

Synnytys 41+3 käynnistettynä :D Eli eivät todellakaan alkaneet käynnistelemään ennen aikojaan vaan odottelivat että neiti tulisi itse ulos. Tosin hän kasvoi ihan normikäyrillä, eli ei ollut liian iso.
 
Mulla on ollut RD kummassakin raskaudessa. Ensimmäinen käynnistettiin 39+ viikolla. Toinen synnytys lähti käyntiin itsekseen ja lapsi syntyi 40+0. Kummatkin lapset on syntyessään olleet alle kolmekilosia.

Se että on RD ei automaattisesti tarkoita sitä, että synnytys käynistettäisiin viikkoa kahta aiemmin. Jos lapsi ja vanhempi voi hyvin niin (no niin hyvin ku viimeisillään voi olla) ei pelkän RD:n vuoksi aleta käynnistämään. Mulla ensimmäisen raskauden käynnistäminen johtui muusta kuin RD:sta.
 

Yhteistyössä