Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Heinäkuun Hellemasut Kesäkuussa!







Päivityspyynnöt punaisella!

SYNTYNEET:

1.5.
Annuu, tyttö

4.6.
Zeni, tyttö, 1955g/42,5cm, rv 33+4

10.6.
StaRR, Poika, 3552g/48cm, 37+0

19.6
Marie82, poika , 3360g/50,5cm, 38+6

23.6.
Nelli, poika, 3670g, 38+1

25.6.
Piiper, poika, 3620g, 38+2
Kaalimaankakara, poika, 3965g/51cm, 38+4

29.6.
Viliina84, poika, 3780g, 39+2

ODOTTAJAT:

26.6.
KeepGoing--Neljäs--30--JS / Poikalupaus
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?/ tyttölupaus
Lara-- --Kolmas-- 26v--K-HKS

27.6
Marie82 --toinen--32--?/ Poikalupaus*

1.7.
EX4--Kuudes--40--OYS / Poikalupaus
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS / Tyttölupaus
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS / poikalupaus
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Bodeguero--Toinen-- 36--PS*
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS
Kaisa888--Ensimmäinen--39--HUS, Tyttölupaus

4.7.
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS*
VILIINA84--30--Kolmas--KYS
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
riikkunen--Kolmas--28--PKKS / Poikalupaus
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS*
Nannanas--Neljäs--32--PHKS*
Ricardina--Esikoinen--30--JS*

6.7.
NelHM--Viides--32-KYS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?*
HappyFeet--Toinen--29--TAYS / Poikalupaus
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.*
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS*
Udafina--Esikoinen--30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS/ tyttölupaus
Ellistiina--Kolmas--36--?
ipna--Kolmas--35--PS/ Poikalupaus*

13.7.
Minnimys--Esikoinen--25--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS*
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS*

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Minnie82--Toinen--32--PKKS
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Salla07--Neljäs--28--KSKS/Poikalupaus*
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS/ Tyttölupaus
Aatoel--Kolmas--??--KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??/ tyttölupaus
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS/ Tyttölupaus*
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL
Terhitär --Esikoinen --32--KOS /Poikalupaus*

21.7.
An79--Kolmas--35--SATKS / poikalupaus
littlelion--Toinen--29--MKS/ poikalupaus
Lapanen85--Toinen--29--KYS/ poikalupaus

22.7.*
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS/ tyttölupaus

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS*

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--??
AnMaaria--Toinen--35--ulkomailla

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?*
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS*
mrs.k--Esikoinen--26--?

1.8.
astrea--Esikoinen--33--SeKS



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS*= Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...emasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2439527-heinakuun-hellemasut-15-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2443142-heinakuun-hellemasut-15-huhtikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2446095-heinakuun-hellemasut-15-toukokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos {Anskutin} uudesta pinosta =) :flower:

Mulla on ollu huoli eilisillasta lähtien kun en ole oikein tuntenut vauvan liikkeitä. Dopplerilla kyllä hyvät sydänäänet kuuluu ja liikkeitä mut mä en vaan tunne niitä. Eikä tuo doppleri näin loppuraskaudessa sano mitään muuta vauvan voinnista kuin et syke kuuluu. Mies oli liikelaskennassa mukana yöllä ja kuulemma tunsi käteen liikkeitä mutta mä en niitä juurikaan tuntenut.. Ei oo auttanu mahan tönäisyt tai muut ollenkaan. Just söin aamupalan ja ajattelin mennä tekemään taas laskentaa ja jos ei tunnu niin pakko soittaa äitipolille. Yritin urhoollisesti yöllä useaan otteeseen laskeskella ja kuulostella mutta nukahdin aina :headwall:
Mä niin jo haluisin synnyttää kun tää epävarmuus ja huoli on aika peestä..
Huomasin muuten aamulla herätessäni et topissa oli iso kuivunut maitoläikkä yön jäljiltä :D

StaRR 35+4
 
Anskutin KIITOS uudesta pinosta =)

StaRR Kannattaa herkästi soitella ja mennä näytille. Dobleriin ei saa pelkästään luottaa enää. Mieluummin "turhaan" kun liian myöhään. Ilmottelehan sit!
 
Juups, oon kans lukenut ettei doppleriin tässä vaiheessa kannata enää luottaa kokonaan.
Menin sängynpäälle kuulostelemaan ja alkoihan sieltä kuulumaan tai siis tuntumaan liikkumista. Varsinkin kun mies tuli vauvalle juttelemaan ja tunnustelemaan kanssa. Vauva tykkää isin äänestä, se on huomattu aiemminkin :)
Sitä vaan tässä vaiheessa on huolissaan ja varsinkin kun ekaa odottaa niin panikoi välillä kaikesta. Tokihan näiden asioiden kanssa täytyykin olla tarkkana. Totta on myös se ettei vauvalla ole tuolla enää tilaa juurikaan liikuskella niin sekin rajoittaa liikkeitä kun ne on selvästi vähentyneet näillä viikoilla. No, mutta nyt on taas parempi fiilis. Tänään laiskottelen hyvällä omalla tunnolla, mies aikoo tehdä ruoankin. Tekishän se useemmin mutta mää oon yleensä bossi tuolla keittiössä..
 
StaRR Hyvä kun alkoi liikkeitä tuntua. Kyllä olen samaa mieltä ja tuntemuksetkin näin lopussa samankaltaisia, vaikka viidettä odottaa. Minun vauva kans paljon rauhallisempi ollu nyt kun tila on vähäistä. Ei niinkään potki vaa pyllyään tuossa ylhäällä liikuttaa ja työntelee raajoillaan minkä pysyyy. Välillä käy huoli itselläänkin jos hiljaisempi on.

Me käytiin hakemassa just anoppilasta NIIN retro vauvan rottinkinen ovaalin muotoinen ensisänky. Vieressä tulee nukkumaan mutta päivä aikaan pakko panna jonnekin "turvaan" kun on tuo 2v sähläämässä. Kuopushan nukku millo lattialla ja millo missäkin, nyt ei uskalla. Minä muutenkin olen ihan lattia-äiti :D. Ei mitää sittereitä ollu ikinä. Viltti tmv.ja lattialle oltiinpa keittiössä tai olohuoneessa. Välillä sit autokaukalossa pitänyt jos ei lattialle voi laskea. Samaa linjaa tän vauvan kaa.
Ja minä haluun kans pian nähdä kuka siellä majailee! Ei vieläkään ole mitään oloja onko tyttö vai poika! Tosi jännää =). Sit mun paras kaveri odottaa kolme viikkoa pidemmällä niin nyt tarvii hänenkin oloja vahata ja jännätä! Hih. Tää loppu on toisaalta vaan nii parasta kun ei ikinä tiedä millaseks päivä kehkeytyykään.. Tuleeko vaikka lähtö. Itekin alkanu paljon kelata kui tällä kertaa menee. Kaksi käynnistetty ja kaksi lähteny itelleen mutta edennyt alussa tuskasen hitaasti. Kuopuksesta ottivat synnärille sisään 37+5 just ennen puolta yötä, lääkitsivät osastolla kun supisti tasaseen mutta tehot niistä puuttu. Tassn rv38 aamuyöstä muutu kipeemmäks vasta ja aamulla pääsin saliin ku tarvitsin paremman kivunlievityksen. Että ois ihan jees vaikka avautua kotona jo siihen malliin että pääsis pykäsee suoraan synnytyssaliin vauvan pihalle.. mutta sillai että epiduraalin ehtii saada. Se on huippu eikä mulla vaikuttanut ponnistamiseen yhtään. Muutamalla työnnöllä tullu kaikki.

Menipäs jaaritteluksi.. mutta kaikkee sitä jo kelailee, jännää! StaRR vois olla ehkä seuraava lähtijä ;) ?
 
"salla07"
Mulla on jemmassa hommaa, kunhan on kohta hyvät viikot kasassa :D 1) varaston siivous, että saa tilaa rattaille, ja pinniksen osia ja lastenvaatteita pitäisi etsiä seuraavan koon laatikko 2) pojan huoneen järkkäys, sillä on isoin huone ja täys kaaos, jos saisi fiksummin säilytystilaa ja tyyliin kohta 9v tuskin leikkii brion junaradalla eli pienten lelut pois 3) tyttöjen huoneen järkkäys, kerrossängyn maalaus, hylly on ostettu ja koottu jo 4) mun vaatehuoneen järkkäys, että löytyy mm imetyspaidat, vaununkoppa on läjässä siellä ja en pääse vauvanvaatelaatikkoon tai kestovaippoihin käsiksi edes 5) hoitopöydän kasaus, kehdon kiinnitys roikkumaan, vauvanvaatteiden pesu+loput ostettavat kamat hankittava (vaippapaketti, tuttiketju, patjansuojuksia parit jne pienet jutut) 6) haluaisin maalata tv-tason..

Riittää viikoksi hommaa, ellei sitten noilla synny niin ihme! :D

33+3 tänään <3
 
Kiitos Anskutin uudesta pinosta.

Tänään jotenkin taas tuntee itsensä rajallisuuden ihan olan takaa. Piti siivota mutta kun noiden tavaroiden noukkiminen lattialta on sellainen urakkan noiden kahden neidin jälkeen vaikka auttavat hekin niin jäi siivoaminen sitten miehen harteille. Vähän sellainen olo ettei oikein mikään huvita kun tuo maha on vaan tiellä.... no jospa sitä menisi ompelemaan niin mielikin muuttuisi paremmaksi.

Salla mullakin on lista että mitä alan tekemään jos vauvaa ei kuulu LA:n jälkeen;)... jos ei muuten niin menen tyttöjen kanssa trampoliinille pomppimaan :D.

En tiedä miksi mutta mulla on sellainen kutina että tämä vauva syntyy ennen LA:ta, esikoinen meni melkein 2 viikkoa yli, kuopus tuli päivää ennen LA:ta. Jotenkin vaan tuntuu siltä, ehkä joskus juhannuksen jälkeen syntyisi.... vaikkei mulla mitään merkkiä olekaan siitä että vauva olisi kiinnittynyt... Viimeyönä näin unta että mulla oli jokin tarkastus ja lääkäri oli sitä mieltä että synnytys on jo alkanut eikä mulla ollut mitään hajua suppareistakaan :D....

34+0 poks eli yksi merkkipaalu taas takana, seuraava onkin sitten parin viikon päästä kun tiedän ettei tarvitse lähteä enää naisten klinikalle synnyttämään vaan saa mennä huoletta porvooseen.

Ensiviikon jälkeen alkaa mammaloma ja sitten pitääkin alkaa siirtämään kuopuksen pois että vauvan tavarat mahtuu.

Eilinen maha kuva :) katso liitettä 19897

ipna 34+0
 
Viimeksi muokattu:
Nelli mieluusti menisin jo synnyttää mut epäilen ettei tää vielä tuolta hetkeen putkahda, ihan vaan et saan nauttia näistä oloista vielä hetkisen ;) Tänään just mietin ennen päikkäreitä tuolla sängyssä et ihan sama miten paljon sattuu synnytys kunhan vauvan saa terveenä syliin ja mielellään tässä muutaman viikon sisällä.
Mä en tiedä mikä mun tissejä vaivaa :D Yöllä oli tullut maitoa ja sama toppi vieläkin päällä ja päivän aikana tuohon etumukseen on tullut toinenkin iso läntti. Oikein semmonen kuivunut rajattu alue. Valuu näköjään itestään vaan ja kun ei jaksa liivejä laittaa tälläsinä lötköpötköpäivinä niin ei niitä liivinsuojiakaan tuonne oikein saa tungettua. KUn nännistä puristaa vähänkin niin sieltä tulee kans heti maitoa. Nännejä myös kutisee tuhottomasti välillä ja välillä sit sattuu ja nipistelee niin et on pidettävä paksua talvikaulaliinaa ja käsiä vielä rinnoilla kun on niin kivuliaat.. Mä ilmiselvästi valmistaudun olemaan maitopankki :D
Tänään on muutes mennyt syömingit persuuksilleen.. mies teki terveellistä ruokaa ja oli ihanaa vaan istua pöytään kauniin annoksen eteen mut sit muu syöminen :ashamed: Oon syönyt liikaa keksiä tänään, tuli joku outo himo ja nyt on paha olo. En halua nähdä yhtäkään keksiä enää koskaan.. yök. en jaksa kuiteskaan nyt mitään megamorkkista potea, tehty mikä tehty.
Vauva on illan/yön/aamun hiljaiselon jälkeen möngertänyt ihan kiitettävästi, onneks :heart:
Huomenna alkais taas uus viikko ja to taas äippäpoli ja ti verikokeet. Pyörryttää jo valmiiks kun siellä otetaan sokerit, kilpparit ja maksa- ja sappikokeet niin tiedän et tulee joku 4-6 putkee.. :O ja tuosta samasta paikasta mistä aina otetaan kun muualta ei mahiksia saada näytettä. Hjälppis. Mut onneks se on vasta ylihuomenna :D
 
Minusta on pelkästään kiva kuulla, että raskauksia on moneen lähtöön. Kun oma laskettu aika on Heinäkuun lopulla, niin näistä keskusteluista huomaa, että edessä voi olla melkein millaista oloa vain. Esikoisen odottaminen meni niin ongelmitta, että joskus mietin, että muistankohan sen ajan ihan väärin... Mutta ehkä en sentään, kun täältä löytyy muitakin, joilla raskaus tuntuu menevän hyvin.

Nyt tulee sitten ahdistunutta tilistystä tänne toukokuun loppuun. Tämä loppuviikko on ollut ihan kamala (ja tämä ei nyt liity millaan tavalla omiin fyysisiin olotiloihin, ellei sitten joltain osin raskaushormoneihin, joiden takia tämä tilanne tuntuu luultavasti viellä raskaammalta). Kerroin täällä jo aiemmin, että tässä osavaltiossa missä nyt asutaan, on "huima" 3 kk äitiysloma (useimmissa osavaltioissa ei ole yhtään mitään). Torstaina mulla oli virallinen keskustelu työpaikan henkilöstövastaavan ja työpaikan etuuksista tiedottavan tahon kanssa ja siellä selvisi, että mulla ei ole oikeutta tuohon koko äitiyslomaan (joka koostuu kahdesta osiosta) vaan pelkästään ensimmäiseen 6 viikkoon. Eli: jos voin hyvin ja jaksan kärvistellä töissä synnytykseen asti, saan hoitaa vauvaa kotona 6 viikkoa!!! Jos taas en voi olla töissä mistä syystä johtuen tahansa, se vähentää tuota synnytyksen jälkeistä 6 viikkoa. Ja tämä siksi, että taho, joka maksoi mun palkkani 2 edellistä vuotta, vaihtui nyt vuoden vaihteessa (työnantaja ja esim sairasvakuutus ovat kyllä edelleen samoja) ja kävin ekan kerran lääkärissä jo viime vuoden puolella Joulukuussa. Nyt se vakuutusyhtiö, jonka pitäisi maksaa tämän "työkyvyttömyysajan" palkka on sitä mieltä, että tämä raskaus on "SAIRAUS" jonka hoitamisen olen (lääkärissä käynnin takia) aloittanut jo ennen siirtymistä "uuteen" työsuhteeseen ja sen takia eivät ole velvoitettuja maksamaan mulle palkkaa äitiysloman ajalta. Ja mulla on sellainen viisumi, että en voi ottaa palkatonta vapaata tai se on rikkomus viisumin sääntöjä kohtaan. (Toisin sanottuna silloin on 30 päivää aikaa pakata laukut ja lähteä maasta). Oon sitten itkeskellyt joka päivä torstaista lähtien tämän takia ja mies ei ole saanut myöskään nukuttua moneen yöhön. Nyt on todella lähellä että oikeasti pakataan laukut ja lähdetään pois tästä maasta. Muuttaminen raskauden vikoina kuukausina tai ihan pienen vauvan kanssa maasta toiseen on vaan varmasti ihan hirveän raskasta. Ja sitten myös täällä vietetty aika/työ menisi ihan hukkaan (tämä on ollut meidän koko perheeltä aikamoinen voimanponnistus, joten olisi kiva, että siitä olisi myös jotain hyötyä). Käy sääliksi meidän ihanaa reipasta 5-vuotiasta, kun mä vaan vollotan, enkä oo jaksanut lähteä nyt viikonloppuna mihinkään (esim synttärikutsuille tai jalkapalloon) hänen kanssaan. Täällä siis on tapana kysellä taukoamatta raskaana olevalta "miten voit, onko kaikki kunnossa, yms" ja pelkään että just nyt multa tulisi vastaukseksi lähinnä tilitystä tästä paskasta maasta ja siitä, että haluan lähteä täältä pois. Onneksi mies on ollut unettomuudestaan huolimatta hieman toimintakykyisempi ja on jaksanut olla ja mennä esikoisen kanssa. Jostain voi tuntua, että onko se niin iso ero, että saako hoitaa vauvaa 6 tai 12 viikkoa... Mutta on se ! Js isolta asialta tässä tuntuu se, että tällaisessa tilanteessa huomaa konkreettisesti, että vauvan tai äidin hyvinvoinnilla ei ole täällä oikeasti yhtään mitään väliä, vaan ainut asia mikä merkitsee, on isojen firmojen edut (tässä tapauksessa vakuutusyhtiö). Mutta haluan vaan sanoa, että muistakaa olla onnellisia siitä, että Suomessa teillä on oikeus pitää itsestänne huolta raskauden aikana ja hoitaa itse omaa vastasyntynyttä lastanne menettämättä työsuhdettanne! Se ei ole mikään itsestäänselvyys!

AnMaaria + pikkusisko, rv 32
 
AnMaaria Tosi ikävältä ja epäoikeudenmukaiselta kuulostaa tuo meno siellä :hug: Kyllä vaan saa olla onnellinen että odottaa suomessa lasta. Kuulostaa ihan epäinhimilliseltä touhulta. Onhan varmasti todella kuluttavaa lähteä muuttamaan ihan loppuraskaudessa tai vauvan juuri synnyttyä takaisin suomeenkaan. Toivottavasti asiat järjestyisi paremmin pikimmiten. Voimia sinulle ja perheelle :heart:
 
Nellikö se kirjoitti jotain sairaalakassin pakkamisesta aiemmin.. mitä sinne pakataan tarkemmin ottaen? :D
Mä ajattelin kans et vois pikkuhiljaa alkaa laittamaan kassia kuntoon..
 
Viimeksi muokattu:
AnMaaria Voi kauhistus. Minua kävi ihan ahdistamaan sinun kirjoituksesi. Tuohan on aivan kamalaa! Kuka muu vastasyntynyttä hoitaisi kuin äiti?! Se symbioosi mikä äidillä ja lapsella alkaa muodostua jo raskausaikana ei todellakaan ole millään/kellään korvattavissa kuuden eikä 12sta viikonkaan jälkeen. Kauhee maa! Anteeksi vain. En pysty ymmärtämään, paitsi sinun ahdistuksen. Jaksamista todella. Isoja päätöksiä joudutte tekemään mutta varmasti ja toivottavasti kaikki menee hyvin. ISO hali!

StaRR Minähän sitä sairaalakassia pakkasin tänään =). En ehkä ole paras neuvomaan mitä oon lukenu muiden ketjujen listoja.. herranjestas kun moni kantaa sinne puoli maailmaa :O. ja eikähän siinä mittää, jokkainen tyylillään. Minä otan omat hygieniatarvikkeet: hammasharja&tahna, siteet, liivinsuojat,dödö, shsmppoo&hoitoaine, rasvaa, harja/kampa ja kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle ja imetysliivit tai parit. Laturi ja ehkä hiustenkuivaaja. Mutta pääasiassa vedän firman vehkeillä koko rahalla :D. Onko parempaa imetyspaitaa kun sakupen se nappiyökkäri? No ei ole :D. Ssiraalan alushousut/verkkohousut parhaat niiden metrivaippojen kanssa. Mutta moni varaa sinne kaikkee mahdollista matkaan, tabletista/läppäristä ja kirjoista yms . lähtien. Itestäni tiiän että olen niin vauvan lumoissa ettei minua kiinnosta mikään muu. Kannatta katella esim.kesäkuisten listaa.. jossain ketjussa oli. Nii ja neuvolakortti tietysti mukaan! Itellä kokemus, että ne kotiintulo vaatteet itselleen kannattaa olla mukavan löysiä. Tai en minä ole mihinkään entisiin normi vehkeisiin mahtunut vaan joku aika menny äippähousuissa tmv. Ja paitakin sellanen että ne bosat nimittäin turpoo aivan uusiin sfääreihin. Esim.kuopusts ennen mulla oli B70, imetysliivit olikin sit F70..

(.) Jännä olo. Siis en osaa selittää. Vähän sellanen sumuinen mutta silti kotihommia tehny, lähinnä kyllä just sairsalakassia pakannu ja tutteja keitelly ja vauvan sängyn laitoin valmiiksi. Tuli vaan tunne että NYT! Ei sillai koske kauheesti mihinkään. Alaselässä on uusi jomottava tunne ja supistuksissa alkaa olemaan sitä kipua&kestoa kyllä iha eri tavalla ku ennen. Kuopuksen nostelu, pesutsja pukeminen provosoi supistaa heti. Mutta ihan muutenkin supistellu tänään suht paljon. Ihan suap keskittyä sen ajaksi selviämään niistä. Jännää. Ja huomenna paukkuu ja poksuu viikot. Rv35 laskuje mukaan ja viimesimmän ultran mukaa se ois 37+. Tiiäppä tuota.

Muoks. Ai nii, mittailin vauvan sängyn patjaa nauhamitalla ja samalla katoin mitä oma masun ympärysmitta on. Voi herranjestas sentään, 124cm :D:D:D. No on se nii pinkeenä että just repee nahka eikä se voi enää kauheesti venyä!
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Mitähän mä pakkaisin.. vauvalle tutin, ruskovillan myssyn ja harson ja vaatteet pariksi päiväksi (en halua sairaalan vaatteita ellei tyyppi nyt synny tyyliin huomenna..)
Imetysliivit, liivinsuojia, itse käytän sairaalan vaatteita kun ne on sotkussa kuitenkin. Villasukat yöksi, kotiin niissä vaatteissa missä meninkin ellei mene vedet ja housut ole märät.
Kännykän, kameran, tabin+laturit, hygieniapussin missä on omat pesuaineet, hiusharja, pompuloita, hammasharja. En usko meikkaavani siellä ja sairaalastakin tullaan kotiin suoraan niin ei tarvitse.
Ja nää kaikki mahtuu hoitolaukkuun tms pieneen :)
Kantoliina on muuten myös ollut kolmella aiemmalla kerralla mukana, ja aina on käytetty sairaalassa jo (vauvaa ei ole ollut siinä omassa sängyssään yhtään hetkeä). Nyt mun ainut säilötty trikooliina on vain vaaleanpunainen, tarvii varmaan uusi hommata pojalle :D
 
Ok, kiitos, vähän osviittaa et mitä sinne kandee pakkailla. Mä en kans tykkää kantaa yhtään ylimäärästä sinne mukana. Parempi pienempi kassi mukaan kuin rinkka jossa kuukauden naparetken tarvikkeet mukana :D Mut jokainen tyylillään. Läppärin ajattelin kyllä ottaa.
Miten musta Nelli tuntuu ettet kauaa oo enää yhdessä koossa? Semmonen tunne vaan. Mut onneks sit helpottaa. Me kans on laitettu vauvan sänky/pedattu valmiiks jo muutama päivä sitten.
 
"salla07"
Vauvan kehto tulee vasta heinäkuussa, ennen sitä jos syntyy niin rattaiden kova koppa toimii sänkynä jos nukkuu edes muualla kun tissin vieressä.

Imetysliiveistä, monetko ostatte ennen synnytystä? Jotenkin vaikeaa miettiä mitä kokoa ostaa, vaikka mäkin ilman raskauksia painan alle 60kg, niin joku toppi s/m minkä ostin niin ei kyllä mahdu edes nyt..

Mä tykkään että tabilla saa katsella sarjoja /lukea e-kirjoja kun vauva nukkuu kuitenkin tai hengaa nostamassa maitoa. Aiemmin on ollut läppäri mukana, mutta nyt en ota kun sen saman asian sairaalassa ajaa tuo tabi :)
Jotain herkkuja taidan kyllä pakata, suklaata/lakuja/puolen litran/pähkinöitä niin ei tarvitse raahautua ilman vauvaa kahvioon.

Joko teillä on nimet lyöty lukkoon? Vai odotteletteko miltä vauva ekana näyttää?

Vein tänään pyykit ulos, alakerran imuroin+pesin lattiat+laitoin tiskit. Kirvelee alavatsaa muttei yhtään supistusta \o/
 
Nimistä. Nimet on molemmille eikä niitä vaihdeta. Ne on niiiiin hyvät =). Mistä pääsen kutkuttavaan aiheeseen :kumpi sieltä tulee ??? Nimim. Malttamaton :whistle:

Nyt painun makkuuksiin. Hyvvee yötä :wave:
 
Heippa uuteen ketjuun, kiitos päivittäjälle :)

AnMaaria, ihan kauhea tilanne sulla :( Tuntuu todella epäreilulta tuo! Iso hali, en osaa muuta sanoa :(

Minua on supistellut paljon ja hirveä väsymys vaivannut. Nyt tänä yönä heräsin ihan pirteänä klo 01 :eek: Olin kävelyllä pitkästä aikaa ja kaupassa eilen, sainkohan liikaa raitista ilmaa :D Valmistelut on ihan kesken , mutta pikkuhiljaa olen jotakin saanut tehtyä. Huomenna voisi ottaa sellaisen loppu rutistuksen :) Jos pakkailisi sitä kuuluisaa sairaalakassia samalla... Itse olen aina raahannut liikaa kamaa mukana, jos nyt yrittäisi päästä vähemmällä :) Missähän kameran laturi on? Kameraa käytetty viimeksi synnytyksessä vuonna 2012 :'D Meidän synnärillä ei saa pitää kännykkää auki niin puhelimella ei saa näppästyä kuvia...

Hyviä vointeja kaikille :)

Lara 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Anskutin uudesta pinosta!

AnMaaria, kuulostaa todella kamalalta tuollainen kohtelu! Jaksuja!

StaRR, Nelli, Salla, mä oon nyt jo toista viikkoa seuraillut mielenkiinnolla että koska joku teistä ilmoittaa että lähtö on tullut!

Olotilojen kertomisesta. Kaikki on tervetulleita, niin hehkutukset kuin valitukset. Kaikki kun kuuluu tähän elämänvaiheeseen. Itse oon mielestäni päässyt hyvinkin vähällä, vaikka sairaalas tulikin maattua ja pientä kremppaa on mutta kun olin varautunut siihen että meen äitini jalanjäljissä ja oon alusta loppuun niin vaivainen että synnytyksen jälkeen pitää opetella kävelemään uudestaan.

(.)
Taas huonosti nukuttu yö takana, nyt unta joku 3,5h. Painaa vissiin nuorimman tytön synttärit mieltä ja se kakku, pitäis väsätä pöllö-kakku mutta kun ei inspaa.

Ens vkonloppuna olis tarkoitus lähteä kaverin luo viikoksi Nuorgamiin, n1000km sivu. Hiukan jännittää kuinka jaksan. Ja nyt vielä kaveri toivoi ettei Unto lähde syntymään siellä kun Rovaniemelle on 500km. En ollut aiemmin edes ajatellut asiaa mutta nyt se sitten pyörii pääs ja toivon ettei tulisi edes sitä ekaa supistusta seuraavaan kahteen viikkoon, ettei tarvis murehtia.

Kummallinen vaikutus tuolla kuukauden nimellä. Eilen aamulla, toukokuussa, ei mitään hätää "synnytykseen on vielä 2kk aikaa". Eilen illalla "huomenna on kesäkuu, voi kauhiaa synnytys on ihan nurkan takana ja kaikki on vielä vaihees!!!" Sit tuli kaikki sairaalakassit mieleen, pinnasänkykin on vielä välikatolla maalaamatta, entä jos tää syntyy Rovaniemellä, kaukalo ei oo mukana! Kaikkee tällaista loogista, jep!

Nimistä. Tytölle on ollut nimi tiedos ennen kuin raskaus on ollut edes todennäköistä. Pojalle nimi selkis joulukuus.

Mittasin eilen VYn: 100,5cm ja painoa on tullut nyt n 10kg.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

astrea 31+2
 
"salla07"
Ei hätää, ei tää vielä aikoihin synny :D uskon että hyvin lähelle laskettua menee. uskaltauduin tässä kaupungille, ja joutuu pysähtymään kraken kävelyn kun supistaa välillä. Mutta donitsinhimo on iso.
 
Tervehdys teille kanssapaksuille!

AnMaria ihan kamala maa! :/ Ikävä kuulla että tollanen tilanne on teillä.

Mulla on vika viikko menossa töissä. Viikon pidän kesälomaa ennen kuin virallisesti alkaa äitiysloma ja olen jo ihan kypsä byroossa käkkimiseen. Nytkin rotvään puolimakaavassa asennossa konttorituolilla jalat pahvilaatikon päällä koukussa kun ei oikein pysty istumaan enää suorassa kun tupajumi antaa heti palautetta kylkiluihin kun mulla on niin lyhyt selkä. Ja olis niiiiin paljon parempaakin tekemistä kuin nää turhalta tuntuvat työt. :D Tykkään siis työstäni kovasti ja tää on mielenkiintoista mutta ajatukset on nyt toisaalla.

Mulla tää viimeinen kolmannes on lähtenyt paremmin liikkeelle kuin aiemmat kolmannekset. Olen pystynyt käymään kävelyilläkin. Alavatsaan painaa, mutta lantioon ei. Tuntuu melkein normaalilta olo, varsinkin kun pidemmillä kävelyillä koiran kanssa käytän sellaista apteekista ostettua vatsatukea joka pönkkää pallon alapuolelta tukevaksi. NellHm saattais ehkä sellaisesta hyötyä, ainakin kuvan perusteella. Maha varmaan venyttää lihaksia kovasti kun on ihan irrallisen yksikön näköinen.

Mä oksennan vieläkin toisinaan aamulla tyhjää mahaa. Limaa erittyy aika paljon ja selvästi on röörit ahtaammat ja se aiheuttaa noita technicolor-haukotuksia.

Oletteko huomanneet tulevanne varovaisemmaksi näin raskauden myötä? Mä olen. En nyt muutenkaan ole tunnettu huimapäisestä luonteestani, mutta nyt on selvästi korostunut varovaisuus. Eilen olis ollut Tikkurilassa jotkut isot markkinat joista olisi normisti tykännyt kovin, mutta nyt en halunnut mennä kun odotettavissa oli iso väkijoukko ja mahdolliset töytäykset mahaan tai kompastuminen tai muita juttuja. Viime viikolla kävelin kaupungilla ja steissillä oli joku ryypyrengi rähjäämässä. Kiersin ne kauempaa, mutta juutuin Kaivokaduilla liikennevaloihin ja huoletti alkukantaisesti ne selän takana tappelemaan rupeavat juopot. Miehellekin nalkutan jos ajaa mielestäni liian kovaa vieraalla tiellä.

Aurinkoista kesäkuun alkua kaikille!

Terhitär ja mahassa möngertävä Kaneli 33+0
 
Imetysliiveistä mulla ei ole yhtiäkään enkä aio ennen synnytystä ostaakaan. Koska: En yhtään tiedä mihin mittoihin nää mun jo nyt valtavat hinkit paisuu joten en halua tuhlata turhaan jos jää käyttämättä. Mulla on tavisliivejä ja sit viime viikolla ostin yhden toppimallisen rintsikan, sporttiliivit. Katotaan sit synnytyksen jälkeen milloin ostan ja ostanko.
Nimistä Poikahan sieltä tulee kuulemma mutta kummallekin sukupuolelle on jo nimet olleet alkuvuodesta asti valmiina ja niissä pysytään. Kutsutaan jo nyt vauvaa pojan nimellä joka valittiin yhdessä ja tuntuu luonnolliselta et sen nimen myös sit saa. Että en usko että nimen suhteen tulee mitään muutoksia enää..

Toivottavasti Lara-- saat levättyä väsymystä pois eikä supparitkaan liikaa häiritsis, nää on tärkeitä levon ja rauhottumisen kannalta nää viimiset viikot =)

astrea Hurjalta kuulostaa tuo 1000km/sivu matka :O mä sanon ihan suoraan etten todellakaan pystyis. Pääsiäisenä oltiin miehen vanhemmilla jonne oli n. 500km/sivu ja se kotiintulomatka oli jo kauheeta tuskaa.. Toivotaan et pysyt yhdessä kasassa reissussa. Tuo matka on vaan niin pitkä. Autollako menet vai? Muista vaan monta pysähdystä tehdä ja levätä ja jaloitella kun vähänkin tuntuu siltä ja pitää vessa yms. juomataukoja. Ja yrittää levätä hyvin ennen tuota reissua ettei tartte väsyneenä tehdä matkaa.. Mun vanhemmat asuu reilun 100km päässä meiltä ja oon sanonu jo valmiiks etten kykene ennen synnytystä lähtemään edes semmoselle matkalle.. sairaalaan meiltä n. 85km suuntaansa ja se jo ahdistaa kun pitää istua sjoelle asti autossa.. :D


Terhitär Mulle aiheutti alkuraskaudessa ja muistaakseen joskus keskivaiheilla kans tyhjä maha oksennusta. Teinkin sillon niin et tein illalla jääkaappiin leipäpalan tms. ja mies toi sen aamulla sänkyyn mulle ennen kuin nousin ylös. Loppu yrjöömiset siihen.
Oon mä ainakin sillain varovaisemmaks tullut etten lähde ylittelemään katua edes suojatiellä jos en oo ihan varma ettei autot oo liian lähellä (kun kävi se pikku sattumuskin tuossa) ja valitan auton kyydissä myös joka hiton kuoppaan ajamisesta ja varon esim. siskon lapsen vieressä ettei huitaise vahingossa. Koiran lähellä myös kun alukuraskaudessa läjäytti ison ruhonsa mun mahan päälle niin sen koommin en oo kauheena sen vieressä makoillu ainakaan rennosti. Mut ei mitään sen suurempaa.

Mulla jotenkin todella katkonainen yö takana. Hyppäsin pissalla n. 1-1,5h välein ja joka kerta tuntui et rakko räjähtää ennen kuin vessaan asti pääsen. Vasemmalla kyljellä pystyn nukkumaan nuo vessavälit mut kun tekis mieli välillä vaihtaa kylkeä. Joo, ei oikein onnistu. Yritin yöllä mennä oikeelle kyljelle niin kamala kipu alavatsalla, siis aivan järkyttävä nipistys, kiristys ja kirvely. Kirosin mielessäni ja yritin hengitellä et pääsen takas turvalliselle vas. kyljelle.
Sit illalla kun katsottiin miehen kans leffaa sohvalla niin mulla kiristeli tuota alamahaa, mietin eka et liikuuko vauva mut ei sillai tuntunut kuin kiristystä, oisko ollu kuuluisia harj.suppareita kenties kun ei sattunut mut tuntu sillai kuiteskin. Mene ja tiedä mut onhan täs jo viikkojakin.. :whistle:
Laitoin just kestosuojat liiveihin kun eritän maitoa päivittäin ja muuten toppi täynnä maitotahraa. Pitäis niitä kertissuojia vielä paketilinen ostaa..
Pitäis lähteä hissukseen kävelemään matkahuollolle, sinne ois tullu mun tilaama marimekon laukku ja jos samalla kipasis salessa jotain ostamassa. Ja ne liivinsuojat =) jos muistais tällä kertaa.. Sit vois tosiaan sen sairaalakassin pakkaamisen aloittaa ja keitellä vaikka vauvalle pulloja ja tutteja..

Mukavaa maanantaita ja alkanutta viikkoa kaikille =) Voikaahan hyvin ja kerätkää energiaa, niin minäkin yritän :heart:
Mulla just nyt havaittavissa alamahalla hienoista menkkamaista juilintaa joka vihloo etureisiin..

StaRR 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips

Kiva kuulla harvemmin kirjottelevienkin kuulumisia =).

Omanapaisesti nyt. Oli kolmosen kouluunlähtö terkka äsken. Siellä ä.neuvolasta siirtynyt th oli paikalla ja pyysin sitä koittaa vauvaa. No oikeassa olin. Ihan se kiinni oli ihtesä jo porannut tuonne. Niin minä aavistelin sen pe-la yön jälkeen. Suht isolta kans sano tuntuvan ja vettäkin ihan hyvin vielä. Supistelee edelleen ja on näissä vaa kipua jo.. huoh. Ku ei montaa viikkoa tällasta enää. En jaksa. Mut näin ainakin kuopuksesta että loppumetreillä alko tulla tehoja suppareihin mutta ei siis säännöllisyyttä. Jospa sitä joskus.. huoh . kypsä olo on!

Nelli & Timpsu POKSPOKS 35+0 (tai 37+)
 
Tukivyöstä joku kommentoi...Olen Anitan tukivyötä käyttänyt jo monta kuukautta. On se hyvä minulle koska omaa mahaa oli ennestään ja nyt tämä vauva maha päälle niin kiva että joku sitäkin kannattelee :LOL: Kun ei kottikärryillä mahdu kämpässä työntää :D

Liikelaskentaa olen tehnyt iltaisin kun jotenkin tuon pojan liikkeet muuttuneet möyrinnäksi (liian vähän tilan takia ehkä) niin oman mielenrauhan helpottamiseksi olen laskenut. Hyvin saan kymmenen liikettä puoleen tuntiinkin.
Huomenna poksuu +35 ja olisin ihan valmis synnyttämään tämän jo.:ashamed:

Postissa tuli jo diabeteslääkärin suunnitelma insuliinitipan käytöstä käynnistyspäivälle. Ei vain ole tietoa mikä päivä käynnistetään, mutta juhannusviikolla tai seurv.viikolla. Eli ei kovin montaa viikkoa ole enää ja kesäkuun puolella vauva syntyy. Huh! 3-4 viikon sisään! Tulee kiire laittaa kaikki vaatteet ja tavarat.
Viimeviikolla ostin jo tuttipullon, liberon vaippoja, liivin suojia, puhdistuspyyhkeitä ja vanutikkuja. Tyttö ihan riemuissaan (6v) niitä laitteli tuonne hoitopöydän laatikkoon. Ja muutenkin hän useasti viikossa järjestelee vauvan vaateita uuteen järjestykseen. Pitäs vissiin alkaa pesemään niitä jo :whistle:
Vaunut on vielä kaukalon kanssa varastossa, ne pitäis varmaan kaivaa kans.

Juniori (3v) tuli taas kipeeksi viikonloppuna, kurkunpääntulehdus :O
Tämän kuun saisivat vielä olla hoidossa mutta reppana sairastelee koko ajan. Itellänikin tuli flunssa ja kurkkukipu...kääk. Isäntä valitteli aamulla kans oloaan kipeäksi. Tyttö sentään nukkui pitkään ja lähti mielellään hoitoon ilman oireita.

Keskiviikkona menen neuvolaan että otetaan se streptokokki. Täällä neuvola kiinni juhannusviikon ja täti meinas että täytyy olla se otettuna kun menet sit käynnistykseen. Paniikki nousee :eek:
Mahani on laskeutunut alemmas. Ei närästä kuin harvoin ja vauvan pään poraus tuntuu ikävältä. Ens viikolla pääsen äitipolille jossa sitten katotaan kohdunsuun tilalle uudestaan. Saunassa käyn melkein joka toinen ilta, kuumassa suihkussa joka ilta pallon päällä heijaten ja vyöhyketerapiassa kävin viime perjantaina ekan kerran jo. Yritän lantiota rentouttaa nuilla konsteilla ja tuntuu tepsivän sillä kivut ovat hellittäneet. Paineen tunne toki on ja pysyy mutta muuten seksikin auttaa ;) Toivon että ihan kypsymättömästä tilanteesta käynnistystä ei tarvitse aloittaa.

Tulipahan nyt omanapainen selvitys.

Piiper ja poika 34+6
 
piiper75 Olikos sulla joku muu syy tuohon käynnistämiseen kuin radi? Tai siis senkö takia on jo sanottu et käynnistetään? Mulla nyt torstaina äitipoli ja toivon et saan jotain uutta perspektiiviä kans tähän tilanteeseen et katottais edes tuonne alas mikä tilanne on ja mieluusti minäkin jo synnyttäisin =) Mulle on sanottu ainoastaan et synnytykseen tulee insuliini ja joku toinen tippa. Muuta ei oo puhuttu koko synnytyksestä.
Mulla on kans lantiokipuja, välillä ihan helvetillisiä suoraan sanottuna joihin lepo auttaa jonkin verran. En tiedä miten seksi vaikuttaa suuntaan tai toiseen, ei oo sitäkään tullu harrastettua enää niin usein kun on tämmönen kauhee olo suurimman osan ajasta niin ei oikein mieli tee. Toki välillä mut asentojen kanssa tosi tosi tosi hankalaa jo. Ja välillä sen jälkeen mies saa vetää mut sängystä ylös kun sattuu nivusiin ja muualle. Ei tää helppoo oo :D
 

Yhteistyössä