Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Laskettu aika helmikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon
Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi
Tiedot ja tietojen päivitykset mielellään jollain värillä korostettuna, jotta päivitykset on helpompi bongata keskustelun lomasta

Fb-ryhmästä voi tiedustella nimimerkiltä Maikkki


~ Helmikuun helmet 2017 ~

24.1.
Karkkipallero / 34 / OYS / 3.

30.1.
luppelo / 27 / OYS / 2.
tuba factor / - / - / 2.

31.1.
oinas-84 / 32 / K-HKS / 5.
Soihtu / 31 / KOS / 2.

1.2
talviuni_ / 32 / TAYS / 2.
Talventaika / 31 / KYS /3.
haikulainen / 33 / PHKS / 1.

2.2

Zane / 25 / K-PKS / 2.
Aino84 / 32 / - / 2.
Qwerty_ / 21 / - / 2. ja 3. kaksoset

3.2
Amiraali / 30 / TYKS / 2.
Selkkis / 36 / OAS / 3.
tiituliini83 / 33 / KOS?/ 3.

4.2

Bejpi / 30 / K-HKS / 3.
Mariii / 25 / HUS / 2.
Töppönen_ / 28 / OYS / 3.

5.2
Elisia / - / - / 3.
Von Puudelsson / 28 / OYS / 1.
Ouska90 / 26 / KYS / 1.
Murmis77 / 39 / OAS / 4.

6.2
mansikkainen123 / 32 / - / 1.
nonna- / 26 / KOKS / 1.
Boboo / - / - / - /
piinamiina / 34 / EKKS/KOS/NKL / 1.
VarrTi / 22 / LKS / 2.
anni1985 / - / - / 2.
kesäyllätys / 28 / - / 2.
Hilla1 / 26v / K-SKS / 1.

7.2

Pihakeinu / 30 / - / 2.
Omppunen1 / 23 / SEKS / 1.
Popcorn78 / 38 / KOS / 3.

8.2
Amanda2105 / 27 / HUS / 1.
Eden84 / 32 / KOS / 2.

9.2
Hautomo76 / 40 / - / 2.
Leijjjona / 21 / - / 1.
soihtu. / 31 / KOS / 2.
Maisa85 / - / KOKS / 2.
m4ikki / 25 / TAYS / 2.

10.2
Biliga / 32 / KYS / 2.

11.2
Nannaa_ / 18 / PHKS / 1.
_miimi_ / 27 / HUS / 2.
Tantsu / 25 / K-SKS / 2.
naeli / 27 / HYS / 2.
Mylove93 / 23 / VKS / 1.

12.2
Essisihisi / - / HUS / 2.
Theran / - / - / 4.
Cicada / 25 / NKL tai KOS / 1.

13.2

Maikkki / 28 / SATKS / 2.
Teddybear82 / 33 / JS / 3.
kaz / 30 / PKKS / 3.
Kachi / 34 / TAYS / 1.
CherryPie / 30 / NKL / 1.

14.2

esva / 25 / - / 1.
äippä84 / 31 / SATKS / 4.
Jyyres / 27 / - / - /
rautalintu / 30 / SATKS / 2.

15.2
Meowmau / - / - / 2.
emja / 36 / K-SKS / 5.
paupiu / 26 / OYS / 1.
MarJukka2017 / 37 / - / 2.
Essi93 / 23 / HYS / 2.
Kaini / 23 / K-SKS / 2.
Farnilla / 32 / TYKS / 1.

16.2

Nomppeli / 25 / K-HKS / 3.
Ssaara / 24 / PHKS / 1.
Tiitu85 / 30 / MKS / 2.

17.2
Auriga / 29 / TYKS / 1.
Aluut90 / 25 / PHKS / 1.
millismollis / 29 / KOS / 3.

18.2

Pumbuliini / 25 / TYKS / 2.
Välke / 34 / OYS / 3.
Metsäminttu / 28 / TYKS / 1.
Nupu1 / 20 / KYS / 1.
Moonligh-80 / 36 / ulkomailla / 3.

19.2

Rukkapeikko / 27 / TAYS / 2.
haasu / 29 / OYS / 3.

20.2
minsulam / 26 / SEKS / 1.

21.2

22.2

Nete / 31 / K-PKS / 3.
Vagabonda / 37 / ulkomailla / 1. *tyttölupaus*

23.2

PAMPULI / - / KOS / 2.
Lillilotta / 29 / SATKS / 2.

24.2
Wuf / 31 / HYS / 3.
Vadelmasuukko / 25 / KOKS / 1.
jadalia / - / TAYS / 1.
emeleia / 36 / TYKS / 4.
Babez74 / 42 / - / 1.

25.2

BoomKaa / 29 / OYS tai OAS / 4.

26.2

talvituuli / - / MKS / 2.
damys / 26 / K-HKS / 4.
Bettinah / 24 / - / 2.
Kerttu89 / 27 / ulkomailla / 1.

27.2

Iinasandra / 24 / SATKS / 2.
Rosuliina / 34 / - / 2.
Mustikk4 / 28 / TAYS / 1.
Maria1985 / 30 / L-PKS / 1.
Sadovsky / 29 / KOS / 1. (2.)

28.2

1.3

hipsuli90 / 26 / KYS / 1.

2.3.
Katjux / 38 / K-HKS / 3.

4.3
Vuohenkello / - / SATKS / 4.

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Annamai / 29 / TYKS / 2.

** yht. 100 odottajaa **

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
heinäkuu
touko-kesäkuu
 
Viimeksi muokattu:
Bettinah: toivottavasti helpottaa pian :unsure:

Itellä ollut mieletön kiire koko viikon ja järkyttävä väsymys myös päällä. Toivon että ensi viikko olisi jo helpompi o_O

Ootteko miettinyt noita kaukaloita? Tuntuu, että ne on ihan hepreaa :confused:
 
Bettinah: toivottavasti helpottaa pian :unsure:

Itellä ollut mieletön kiire koko viikon ja järkyttävä väsymys myös päällä. Toivon että ensi viikko olisi jo helpompi o_O

Ootteko miettinyt noita kaukaloita? Tuntuu, että ne on ihan hepreaa :confused:
Mietitty on, ja hankittukin jo :D
Akta gracon telakallinen oli meidän valinta! Edellisillä ollut myös vastaava käytössä ja erittäin hyväksi todettu :)
 
Meilläkin niin, että minä oon 172 ja mies 192 ja todellakin hukun sen vaatteisiin! Kunnon mekkoja mun päällä. :D

Bettinah toivotaan, et saat ny helpostusta oloon siellä sairaalassa. <3

Ollaan aateltu varmaan se telakallinen kaukalo hommata. Ja sitten haluan, että sen saa adapterilla vaunujen runkoonkin kiinni.
 
Meillä on esikoiselle uutena ostettu Brio primo ja telakka. Kivan kevyt kun ollaan molemmat siroja ja melko lyhyitä eikä vie autosta liikaa tilaa syvyyssuunnassakaan. Nyt esikoisella 2v 6kk molemmissa autoissa be safen izi kombi, vois vauvan synnyttyä kääntää isomman kasvot menosuuntaan.. Uus auto pitäs ostaa tosin ennen vauvan syntymää :)

Voi että toivon, et Oispa jo kesäloma, ei jaksa tätä työpäivän jälkeistä väsymystä mikä iskee joka ilta :/
 
17.2.2017 / millismollis / 29 / kätilöopisto / kolmas lapsi

Hei vaan kaikille ja onnittelut jälkikäteen odotuksesta!

Liityin keskusteluun myöhässä ja heti kyselen teidän 1.trimesterin veriseulan arvoja. Nimittäin tänään sain kanta.fihin tänään nuo kaksi arvoa s-pappa ja
S -hCGBV/D arvot.

Ei tietenkään pitäisi googletella ja vertailla noita arvoja koska niistä kaikista lasketaan niskaturvotuksen ja iän perusteella se riskisuhde. Arvoni olivat vain kovin korkeat eli s-pappa 5930.0 ja S -hCGBV/D oli 158.0 eli molemmat olivat kaksinkertaisia ainakin siihen verrattuna mitä viikoilla 10+ 0 olisi. Oletteko itse käyneet tuossa seulonnassa ja millaisia veriarvoja olette saaneet? Korkea s-pappa arvo ei viittaa down-oireyhtymään. Sain googlettelemalla arvoja 500-2000 väliltä mutta oma arvoni oli niin suuri että mietitytti mistä johtuisi. Joko raskaus olisi pidemmällä tai monikkoraskaus? ultra on maanantaina 8.8. kiitos jos jaksatte kertoa teidän arvojanne kun näille veriarvoille eikai ole ihan tarkkaa keskiarvoa.
 
Täällä kans odotellaan lomaa jo innolla. Ensi viikolla olisi vielä kolme päivää töitä ja sitten loma, onneks. Tänään töistä tultua kävin sängylle pitkäkseni lepuuttaakseni selkää, mutta olin sitten nukahtanut siihen ja heräsin kahdeksalta. Eli tuli otettua sellaiset kolmen tunnin päikkärit. Eikä mieheni ollut raskinut herättää minua lähtiessään kotoa. Pitkistä päikkäreistä huolimatta nyt jo väsyttää. Alkaa olla tosiaankin loma ihan tarpeen ja aion hyvittää ensimmäiset päivät lepoon.:sleep:
 
Millismollis,
Kävin seulontaverikokeissa jo pari viikkoa sitten enkä ole saanut omia arvojani tietooni. Toki omakannassa olen käynyt katsomassa, mutta eipä siellä niitä tietoja ole. Kotiin tuli kuitenkin kirje viime viikolla, ettei kohonnutta riskiä downiin ole. Varmaan kuntakohtaista näkyykö vai ei. Itseni tuntien, olisin varmasti myös googletellut jos jotain arvoja olisi näkynyt.

Ensi viikolla toinen neuvola.

Elisia 13+5
 
Sain 1,5l nestettä. Kun pääsin kotiin niin oli tosi kova nälkä ja varoivaisesti olen nyt saanut syötyä. Kuivaa leipää ja juqurttia. Oksettaa kyllä ja paljon mutta ainakin vielä on sisällä. Ja tärkeintä, että sain nesteytystä. Mutta kyllä kävi aika tylsäksi siellä. Soi vain joku rock-kanava ja mulla meni hermot. :D en yhtään tykkää sellaisesta älämölö musiikista. Ja sai sitten tuijottaa kattoon kun ei pystynyt nukahtamaan.
Hoitajalla kesti etsiä suoni kun olin niin kuivunut. Normaalisti näkyy kauas. Suonikin meni kuulemma puhki siinä hässäkässä. Saatiin sitten kuitenkin. Nyt menossa nukkumaan. Rankka päivä oli.
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Toivottavasti nyt Bettinah saisit energiat takasin ilman, että heti tulee ylös :)

Täällä posahti 12+0 ja vihdoin eka kolmannes takana! Eiks se näin lasketa? :D enää viikko ultraan ja en malttais odottaa

Pahoinvointi on mulla selvästi helpottanut, mutta kyllä edelleen on ajoittain etovaa oloa ja aamuisin etenkin huonosti nukutun yön jälkeen saattaa oksukin lentää, mutta tämän nyt kestää tosi hyvin verrattuna mitä se oli :D
 
Sain 1,5l nestettä. Kun pääsin kotiin niin oli tosi kova nälkä ja varoivaisesti olen nyt saanut syötyä. Kuivaa leipää ja juqurttia. Oksettaa kyllä ja paljon mutta ainakin vielä on sisällä. Ja tärkeintä, että sain nesteytystä. Mutta kyllä kävi aika tylsäksi siellä. Soi vain joku rock-kanava ja mulla meni hermot. :D en yhtään tykkää sellaisesta älämölö musiikista. Ja sai sitten tuijottaa kattoon kun ei pystynyt nukahtamaan.
Hoitajalla kesti etsiä suoni kun olin niin kuivunut. Normaalisti näkyy kauas. Suonikin meni kuulemma puhki siinä hässäkässä. Saatiin sitten kuitenkin. Nyt menossa nukkumaan. Rankka päivä oli.
Syö ja juo nyt vain pieniä määriä kerrallaan ja niin tiheästi kuin vain huvittaa. Mie olin siusta ja vauvastasi jo huolestunut.
 
Bettinah, toivottavasti nesteytys toi helpotuksen pahimpaan!
Hyviä uutisia nt-ultrassa, kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi ennallaan, mulle vois päivittää ikä 23 ja HYS. Saako nyt jo mennä ostamaan vaunut? :LOL::love: hämmästyin että sehän näytti jo ihan vauvalta! En muistanut että jo tässä vaiheessa on niin kehittynyt. Motivoi nyt enemmän syömään ravintorikasta ruokaa ja huolehtimaan omasta voinnista, kun nyt ehkä vasta oikeasti meni tajuntaan että siellä on oikea lapsi tulossa. Jospa pahoinvointiakin jaksaisi paremmin kun mielessä on se liikkuva pieni siellä masussa. :love: anteeksi hehkutus, pitkästä aikaa tuli tosi onnellinen olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Essi93 hyvä, että oli kaikki hyvin! :) Meillä sama homma, et molemmat nyt vielä hullaantuneempia vauvaan, kun sen siellä näki potkimassa.:love: Mieshän yllättyi, että se liikkuu jo niin paljon.

millismollis mulla oli päinvastoin eli kumpikin arvo matalahko. Ei kuitenkaan ultrassa siitä sanottu mitään. Uskon, et olisivat jotain maininneet, jos liian huolestuttavat luvut. Laitoin sinne jo etukäteen sähköpostiakin asiasta.:LOL:

Kyllä sitä vaan raskausaikana tulee kaikenlaisia huolenaiheita vastaan.

12+6
 
Bettinah: Hui! Sulla meni kyllä tosi pahaksi tuo pahoinvointi. Lueskelin tuon heinäkuun ketjun juuri läpi ja huolestuin kovasti tuosta sun heikosta olosta. Onneksi hakeuduit nesteytykseen. Toivottavasti alkaa helpottamaan!

Essi93: Mulla oikeastaan sama juttu, että nt-ultran jälkeen jotenkin alkoi uskoa siihen raskauteen ja nyt liikkeitä tuntiessa hyvä muistutus siitä, että pitää oikeasti muistaa syödä kunnolla, terveellistä ruokaa :)

Viime ketjussa oli puhetta miesten vaatteisiin pukeutumisesta ja sektion jälkeen vauvan syliin saamisesta. Minä olin viime raskauden aikana jo kotosalla esikoisen kanssa, tytöillä on ikäeroa tasan 1,5v, eikä silloin tullut panostettua hirveesti ulkonäköön :D Meillä rakennettiin samaan aikaan ja asuttiin vähän matkan päässä vuokralla niin rahatkin oli aika tiukoilla siinä vaiheessa. Mun lempparivaatteet oli miehen huppari ja t-paidat. Yhdestä hupparista sainkin palautetta että se oli venynyt vatsan seudulta eikä mies tykännyt sitä sen takia enää käyttää.. Ei käynyt silloin mielessä että ne vois venyä kun tuli vaan jotain mukavaa vedettyä päälle. Mies kun oli vielä reissutöissä ja kaiken vapaa-ajan raksalla niin senkin takia oli kiva pistää sen tuoksuisia vaatteita päälle kun muuten olisi voinut unohtaa koko tyypin :D Nyt olenkin sitten päättänyt ostaa vähän fiksumpia äitiysvaatteita. Parit mammafarkut on jo käytössä samoin kuin pari paitaa. Lisäksi ostin yhden mekon, kun tässä on synttäreitä tiedossa. Näin syksyn tullen pitäisi vielä ulkovaatteita hankkia. Olisi ihanaa jos olisi joku vähän fiksumpi takki just farkkujen yms kanssa ja sitten toinen takki + ulkohousut koiran - ja lasten ulkoiluja varten. Olettko muut bongailleet kivoja ulkovaatteita jostain? Miten aiemmissa raskauksissa, tiedossa kivoja kauppoja?

Meillä on tosiaan molemmat tytöt syntyneet sektiolla. Ensimmäinen kiireellisesti kun synnytys ei edistynyt asentovirheen vuoksi, mulla nousi kuume ja tulehdusarvot ja supistusten aikana vauva sydänäänet heikkeni. Silloin vauvaa näytettiin laikkaamossa mulle ja sitten vietiin pesulle. Mut kursittiin kasaan ja vietiin heräämöön, jossa sitten pitivät 3h. Sanoivat että jalat pitää liikkua ennen kuin pääsee osastolle. Noh, sen 3h odottelun jälkeen pääsin lopulta osastolle, mutta vauvaa eikä miestä näkynyt missään :( Olin jo huolestunut tilanteesta, eikä tietty se mun saattaja tiennyt mistään mitään. Aikani siellä odottelin ja soittelin kelloakin. Lopulta n. tunnin jälkeen vauva tuotiin mulle, ja annettiin nukkuva pieni syliinkin. Hetken päästä hoitaja tuli takaisin ja pisti vauvan kehtoon ja lähti kärräämään pois! Minä siinä itku kurkussa kyselin että mitäs nyt? Että onko joku hätänä kun vauvaa kärrätään pois? Totesi vain, että vie hoidettavaksi hoitajien huoneeseen.. Ensikertalaisena, ja vähän muutenkin tilanteesta pölmähtäneenä sain kuitenkin sanottua että haluaisin kyllä että vauva jää mun luokse ja saikin sitten jäädä vaikka hoitaja siinä jotain mutisi että sektioäidit ei yleensä kuitenkaan itse pysty vauvojaan hoitamaan. Mieheltä sitten kyselin, että miksi oli lähtenyt niin sanoi että sen jälkeen kun vauva oli pesty, kapaloitu ja ruokittu (mies oli siis saanut antaa pulloa) sille oli sanottu että voi lähteä kotiin siihen malliin ettei käynyt mielessäkään alkaa vastaväitteitä esittämään..

Toisella kerralla istukka oli kohdunsuun päällä, ja päädyttiin suunniteltuun sektioon. Pistin miehen vannomaan, ja taisin avioerollakin uhkailla, että tällä kertaa sitten ei jätä vauvaa yksin vaikka mikä olisi. Että parempi sitten olla vauvan kanssa vastassa kun pääsen osastolle. Sama kuvio tälläkin kertaa, leikkauksen jälkeen vauvaa nopeasti näytettiin ja mut kärrättiin heräämöön. Aloin heti jumppaan jalkoja, että pääsisin lähteen nopsasti vauvan luokse mutta sen 3h pitivät heräämössä :( Ei puhettakaan että vauva olisi mun kanssa saanut olla.. :( Lohdutti kuitenkin kun tiesin, että mies on. Oli kuulema sille sanottu että saa lähteä kotiin ja annettu ymmärtää että se olis oikea tapa, mutta oli sanonut että sai vaimolta eri ohjeet :D :D

Mullahan on nyt tiedossa jälleen sektio kun kaksi edellistäkin on sektioilla tulleet, voisi melkeinpä kysellä että onko täällä muutettu toimintamallia. On tosi kurjaa olla se 3h yksin siellä heräämössä ilman vauvaa :(

Karkkipallero ja kolmas murunen 15+3
 
Ai niin, vielä sellainen vinkki tuli mieleen Bettinah ja muut pahoinvoinnista kärsivät. Mulla tulee tosi huono olo, jos otan raskausvitamiinin heti aamulla tyhjään mahaan. Meinaa lentää laatta :sick: Olenkin ottanut vitamiinit vasta sen jälkeen kun olen saanut jotain syötyä niin sitä kuvotusta ei ole enää tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah ja Cicada
Hui miten huonoksi olosi menikään Bettinah! Tsemppiä ja pidän peukut pystyssä, että olo ei tule ihan heti takaisin! <3 Saitko mitään pahoinvointilääkettä sairaalassa tai kotiin?

Kiva, kun täällä on uusi ketju ja tsemppiä kaikille taas! <3 Kivaa viikonloppua!

Kesäyllätys ja yllätys 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Karkkipallero: Onpa tylyä jos ei kerrota mitä tapahtuu ja tollain yhtäkkiä vaan vauvaa lähetään kärräämään pois :eek::( muakin nyt ens kertalaisena jännittää, niin haluisin mulle kerrottavan koko ajan mitä seuraavaks tapahtuu...
 
Bettinah, jatkossa sitten vaan tosi herkästi uudelleen tiputukseen jos nesteet alkaa tulla ylös! Käy äkkiä vaaralliseksi sekä sulle että vauvalle. Olin kovasti huolissani minäkin jo!

Karkkipallero, onpa jännä miten paljon nuo käytänteet vaihtelee! Me oltiin siellä heräämössä ehkä tunti korkeintaan, kaikki yhdessä. kun sain varvasta heiluteltua, haettiin osastolle, edelleen kaikki yhdessä. Mies harjoitteli vauvan hoitoa, tosin jossain vaiheessa kävi luovuttamassa avaimia yms kun oltiin suoraan muutosta lähdetty synnärille. Vauva oli mulla koko ajan koko siinä sängyssä tai enimmäkseen kainalossa. Aina kun tarvin apua, joku oli auttamassa. Mulle siis jäi kyllä aika hyvät fiilikset tuosta kaikesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Karkkipallero
Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Jollakin muullakin taisi olla nuorimmainen rintaruokinnassa? Meillä tulee nyt vähenemään tissittelyt päiväsaikaan kun palaan töihin. Saa nähdä sitten miten kovasti kaipaa rintaa sitten työpäivän jälkeen (ja öisin). Öisin ei oikeastaan syö, mutta viiden maissa tulee viereen ja silloin saattaa haluta rinnalle tai sitten jatkaa tyytyväisenä unia kainalossa :rolleyes:
Varmaan lopettaa pikkuhiljaa tissittelyn, noin 1,5vuotta oon kaikkia imettänyt.

Sektiokokemuksista. Esikoinen syntyi sektiolla puolilta öin ja joutui teholle niin etten ehtinyt häntä näkemään. Lääkäri vaan huikkas, että poika tuli ja olivat poissa. Mies lähti saattelemaan vauvan ja tuli sitten mun luo heräämöön kertomaan kuulumisia. Hoitaja toi meille kakkukahvit, pientä iltapalaa ja onnittelukortin. Se helpotti hieman oloa ja ymmärsin hiljalleen, että meille on tosiaan syntynyt vauva vaikken häntä sylissä saanutkaan pitää.
Mut vietiin käymään seuraavana päivänä teholla (sängyn kanssa) ja se tsemppasi harjoittelemaan ylös pääsemistä ja illalla kävin jo miehen kanssa pyörätuolilla vauvan luona. Imettämään en päässyt aluksi, mutta hoitaja ohjasi rintapumpulle, jolle heruin hyvin ja saatiin vauvalle tärkeät ekat maidot talteen. Parin päivän kuluttua pääsin jo yksin käymään teholla vaikka sektiohaava tuntui kyllä ihan hirveältä ja kävely oli vaikeaa. Istuin päivät vauvan vieressä ja pidin pienestä kädestä kiinni. Tuntui pahalta kun ei itse pystynyt pientä auttamaan muuten kuin olemalla läsnä :unsure:

Onneksi kaksi seuraavaa synnytystä ovat menneet normaalisti ja vauvat on syntyneet normiviikoilla. Heti synnyttyä syliin, rinnalle ja oon kyllä pitänyt lujasti kiinni :love::LOL:
Meidän hoitajat on olleet sellaisia muutenkin, että ovat kannustaneet pitämään vauvoja vierihoidossa. Hyvä, että pääsin suihkussa käymään kun hoitaja tuli kysymään oven taakse karjuva vauva kainalossa, että meneekö vielä kauan :D

Seuraava neuvola
olisi puolentoista viikon päästä, silloin myös seulontaverikokeet. Ultrassa en oo vielä käynyt, mutta ootan niin, että pääsee näkemään pikkuisen! Harmi, ettei mies pääse mukaan. Oon käynyt yksin ultrat kun hän on ollut töissä tai lasten kanssa kotona.

Alavatsakipuja ja vihlomista on ollut jonkin verran. Ilman vatsan turvotusta voisi ajatella, että alkaa olla jo suhteellisen normaali olo. Pahaa oloa tulee oikeastaan vain isompien aterioiden jälkeen (ei passaisi syödä kuin superpieniä annoksia). Sen vuoksi tekisi mieli syödä välipaloja koko päivän, koska niistä ei huonoa oloa tule. Mansikkarahka, soleron jäätelö, erilaiset salaatit, jäätee sekä jääkaappikylmät hedelmät maistuu superhyvältä :p

Huoh, odottavan aika on pitkä. Oon kade teille, jotka on jo päässeet ultrassa käymään :censored: Pitää lähteä jatkamaan raksapuuhia, niin saa muuta ajateltavaa. Vaikka toisaalta tekisi mieli kömpiä sänkyyn pastellinväriseen vauvakuplaan....:X3:

Ihanaa elokuun jatkoa kaikille!:)

Boomkaa ja papunen +10 viikkoa
 
Mähän aloin ihan itkemään kun olette olleet huolissanne. Kiitos kaikille <3

Tänään ei ole sujunut paremmin. Aamulla heräsin kuuden aikaan, kun piti käydä pissalla. Join myös pienen hörpyn vettä ja menin sänkyyn. Sitten alkoi ylävatsaan sattua todella paljon. Kärvistelin ja menin suihkuun, ajattelin että se lämmin vesi auttaisi. No siellä sitten oksensin sen veden jonka olin juonut aiemmin. Kun kykenin suihkusta pois niin soitin gynekologiselle puolelle jonne sain lähetteen päivystyksestä. Menin käymään ja ultrasivat ja vauvalla onneksi kaikki hyvin <3 siitä sitten siirryin synnytysvuodepuolelle. Ja täällä olen edelleen. Saanut tippaa ja närästyslääkettä ja pahoinvointilääkettä. Nyt olen vähän saanut syötyä. Vatsaa kramppaa edelleen välillä pahastikkin mutta sain kylmäkääreen joka vähän auttaa oloa. Kotiin saan lähteä kun olo helpottaa. Toivon mukaan pian. Oma koti on aina se paras. <3
Onneksi olen nyt saanut vähän syötyä. Tuotiin kanakeittoa ja olenkin sen liemen kaiken syönyt :D paremmin menee alas ja nyt ei okseta kun sen lääkkeen sain. Mutta eiköhän tämä tästä. Kiitos vielä teille <3 olette iso tuki vaikken tiedä keitä olette. :love:
 
Bettinah oletko ajatellut kokeilla akupunktiota? Siin on iso mahdollisuus että olo helpottaa huimasti! Mä oksensin ja laihduin rajusti viikolle 24-25 asti, kunnes tajusin kokeilla akupunktiota. Ekan kerran jälkeen jäi oksentelu ja toisen kerran jälkeen koko pahoinvointi, tosin mul oli siinä hieman alkanu muutenkin helpottaa mut ero oli huima! Suosittelen lämpimästi mut en oo varma millä viikolla siel saa alkaa käydä mut soittamalla se selviää!
 

Yhteistyössä