Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Laskettu aika helmikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon
Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi
Tiedot ja tietojen päivitykset mielellään jollain värillä korostettuna, jotta päivitykset on helpompi bongata keskustelun lomasta



~ Helmikuun helmet 2017 ~

24.1.
Karkkipallero / 34 / OYS / 3.

30.1.
luppelo / 27 / OYS / 2.
tuba factor / - / - / 2.

31.1.
oinas-84 / 32 / K-HKS / 5.
Soihtu / 31 / KOS / 2.

1.2
talviuni_ / 32 / TAYS / 2.
Talventaika / 31 / KYS /3.
haikulainen / 33 / PHKS / 1.

2.2

Zane / 25 / K-PKS / 2.
Aino84 / 32 / - / 2.
Qwerty_ / 21 / - / 2. ja 3. kaksoset

3.2
Amiraali / 30 / TYKS / 2.
Selkkis / 36 / OAS / 3.
tiituliini83 / 33 / KOS?/ 3.

4.2

Bejpi / 30 / K-HKS / 3.
Mariii / 25 / HUS / 2.
Töppönen_ / 28 / OYS / 3.

5.2
Elisia / - / - / 3.
Von Puudelsson / 28 / OYS / 1.
Ouska90 / 26 / KYS / 1.
Murmis77 / 39 / OAS / 4.

6.2
mansikkainen123 / 32 / - / 1.
nonna- / 26 / KOKS / 1.
Boboo / - / - / - /
piinamiina / 34 / EKKS / 1. *tyttöveikkaus*
VarrTi / 22 / LKS / 2.
anni1985 / - / - / 2.
kesäyllätys / 28 / - / 2.
Hilla1 / 26v / K-SKS / 1.

7.2

Pihakeinu / 30 / - / 2.
Omppunen1 / 23 / SEKS / 1.
Popcorn78 / 38 / KOS / 3.

8.2
Amanda2105 / 27 / HUS / 1.
Eden84 / 32 / KOS / 2.

9.2
Hautomo76 / 40 / - / 2.
Leijjjona / 21 / - / 1.
soihtu. / 31 / KOS / 2.
Maisa85 / - / KOKS / 2.
m4ikki / 25 / TAYS / 2.

10.2
Biliga / 32 / KYS / 2.

11.2
Nannaa_ / 18 / PHKS / 1.
_miimi_ / 27 / HUS / 2.
Tantsu / 25 / K-SKS / 2.
naeli / 27 / HYS / 2.
Mylove93 / 23 / VKS / 1. *poikalupaus*

12.2
Essisihisi / - / HUS / 2.
Theran / - / - / 4.
Cicada / 25 / NKL tai KOS / 1.

13.2

Maikkki / 28 / SATKS / 2.
Teddybear82 / 33 / JS / 3.
Kachi / 34 / TAYS / 1.
CherryPie / 30 / NKL / 1.

14.2

esva / 25 / - / 1.
äippä84 / 31 / SATKS / 4. *tyttölupaus*
Jyyres / 27 / - / - /
rautalintu / 30 / SATKS / 2.
Snusmumr1ken / 27 / K-SKS / 2. lapsi

15.2
Meowmau / - / - / 2.
emja / 36 / K-SKS / 5.
paupiu / 26 / OYS / 1.
MarJukka2017 / 37 / - / 2.
Essi93 / 23 / HYS / 2.
Kaini / 23 / K-SKS / 2.
Farnilla / 32 / TYKS / 1.

16.2

Nomppeli / 25 / K-HKS / 3.
Ssaara / 24 / PHKS / 1.
Tiitu85 / 30 / MKS / 2.

17.2
Auriga / 29 / TYKS / 1.
Aluut90 / 25 / PHKS / 1.
millismollis / 29 / KOS / 3.

18.2

Pumbuliini / 25 / TYKS / 2.
Välke / 34 / OYS / 3.
Metsäminttu / 28 / TYKS / 1.
Nupu1 / 20 / KYS / 1.
Moonligh-80 / 36 / ulkomailla / 3.
Mami94/22v./OAS/2. lapsi

19.2

Rukkapeikko / 27 / TAYS / 2.
haasu / 29 / OYS / 3.

20.2
minsulam / 26 / SEKS / 1.

21.2

22.2

Nete / 31 / K-PKS / 3.
Vagabonda / 37 / ulkomailla / 1. *tyttölupaus*
Hannaval / 31 / K-SKS / 6. lapsi
CeNedra / 33 / TAYS / 1.

23.2

PAMPULI / - / KOS / 2.
Lillilotta / 29 / SATKS / 2.
teza/ LKS/ 1.

24.2
Wuf / 31 / HYS / 3.
Vadelmasuukko / 25 / KOKS / 1.
jadalia / - / TAYS / 1.
emeleia / 36 / TYKS / 4.
Babez74 / 42 / - / 1.

25.2

BoomKaa / 29 / OYS tai OAS / 4.

26.2

talvituuli / - / MKS / 2.
damys / 26 / K-HKS / 4.
Bettinah / 24 / - / 2.
Kerttu89 / 27 / ulkomailla / 1.
Piikuliinu/33/OYS/4.lapsi

27.2

Iinasandra / 24 / SATKS / 2.
Rosuliina / 34 / - / 2.
Mustikk4 / 28 / TAYS / 1.
Maria1985 / 30 / L-PKS / 1.
Sadovsky / 29 / KOS / 1. (2.)

28.2

1.3

hipsuli90 / 26 / KYS / 1.

2.3.
Katjux / 38 / K-HKS / 3.

4.3
Vuohenkello / - / SATKS / 4.

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Annamai / 29 / TYKS / 2.

** yht. 101 odottajaa **

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
elokuu
heinäkuu
touko-kesäkuu
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Boomkaa
Esikoiselle 5 kummia, kaks pariskuntaa ja yks "ylilääräinen".. Tekemisissä on toisen pariskunnan nainen lähes päivittäin ja tää yksinäinen kummi syndet ja joulut. Nyt tyydytään kahteen.. Parhaaseen :)

Kiitti pinosta.
 
Kiitos uudesta kuukaudesta :)

Kummi
asiaan ei varmaan ole oikeaa vastausta. Tärkeintä varmaan on, että kummit ovat halukkaita kummeiksi ryhtymiseen.
Minun kummitätini otti tuossa vuosi sitten yhteyttä (edellisen kerran ollut yhteydessä kun olen ollut 1v :ROFLMAO::LOL: ) Olen siis nyt 30 vuotias.

Olen välillä itsekkin halunnut ottaa kummivanhempiini yhteyttä, mutta kiitos oman äitini muistin niin hän ei edes muistanut ketkä olivat kummejani :whistle:.
Eli halukkuus on tärkeää ;)

Onko muilla jo ilmestynyt mahaan linea nergraa?.
Mulla mies huomautti tuossa tiistaina, että sulla on tommonen haalea "jakaja" keskellä mahaa :p:barefoot:.



Toukka 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Kummeista. Esikoisella on kolme kummia (mun ja miehen siskoja), keskimmäisellä kuusi (yhteisiä ystäviä, joista 5 kirkollista ja yksi "haltiakummi") ja nuorimmalla on kolme kummia (2 miehen serkkua ja mun nuorin sisko). Tulokkaalle ei olla vielä mietitty. Katsotaan onko innokkaita sitten kun lapsi on syntynyt :rolleyes:

Raskausarvet yms. Linea negraa ei ole tullut vielä yhdessäkään raskaudessa. Raskausarpia on tullut ainoastaan muutamia sisäreisiin ja pari jenkkakahvojen kohdalle. Yhtään ei ole tullut suoraan vatsalle ja tuntuukin oudoilta nuo paikat missä niitä näkyy yleensä raskauden loppupuolella :eek: Rintoihin arpia on tullut vasta maidon noustessa, kun kuppikoko kasvaa kahdella/kolmella muutamaksi kuukaudeksi. Arvet on haalenneet tosi nopeasti, mutta uuden raskauden myötä näkyvät taas tutuilla paikoillaan.

Vauvamaha taitaa olla nyt virallisesti the vauvamaha. Aamulla peiliin katsoessa huomasin, että kumpu alkaa kaartua ihan alhaalta ja päätyy navan kohdille. Kun koittaa vetää vatsaa sisään niin liike näkyy vain ylävatsalla, alamaha ei liiku mihinkään :p Aika huimaa kuinka nopeasti muutos loppujen lopuksi tapahtui. Hiisi, alkaa tuntua ihan todella että meille tosiaan tulee vauva :LOL::X3: on ollut sen verran kiirettä ja hulinaa, että asia on jäänyt välillä taka-alalla kun oireita ei oikeestaan ole enää.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja käykää kirjoittelemassa ihan lyhyestikin kuulumisia!:)

BoomKaa ja papunen rv 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Kiitos Vuohenkello uudesta ketjusta ja ylläpidosta.

Minulla lukea negra näkyi navasta aladpäin parhaiten alkuraskaudesta, ehkä kasiviikolla. Nyt on aika haalea, tuskin huomattava.

Kummeja on kaksi, minun sisko ja miehen veli. Itselläni on myös kaksi kummia, joten se tuntui jotenkin perinteiseltä tai normaalilta. Minulla on vielä veli jos lapsia siunaantuisi lisää, mutta siihen itsestään selvät kummit loppuvat. Toki niitä lähipiiristä sitten löytyy mutta vaatii enemmän miettimistä.
 
Tälle vauvalle tulee kaksi kummia. Toinen mun sisko ja toinen miehen veli. Halutaan vaan kaksi, koska tärkeintä nyt on kuitenkin, että kummit näkee lasta usein ja viettää aikaa. Siskon kanssa kuitenkin nähdään paljon ja oon ite hänen lapsen kummi. Miehen veli hyvin lapsirakas, joten varmasti muistaa tätä lasta ja haluaa tavata.:)

Linea negra on jännä, että välillä näkyy selvästi ja välillä huonommin. Tuli heti alkuraskaudesta, eikä mua mitenkään häiritse. Ei oo kuitenkaan sellane kirkuvan tumma. Mies on sen kuitenkin myös nähnyt.

Nyt kerrottu työpaikalla esimiehelle. Oli iloinen onneksi. Meinasi siis, että jatketaan mun työsopimusta niin kerroin sitten, että ei tarvitse ja miksi. :D

16+5 (17+0)
 
Kiitos uudesta pinosta!

Kummeja on meidän esikoisella 4 joista viimevuosina vain kaksi on enää pitänyt yhteyttä. Kuopuksella 3 kummia. Uudelle tulokkaalle on mietitty kummeiksi ainakin meidän ystäväpariskuntaa joiden kanssa ollaan tekemisissä paljon. Vielä ei olla heiltä kysytty.

Flunssa on kiusannut meillä tän viikon.. Esikoisella alkuviikosta, mulla alkoi eilen ,samoin Kuopuksella ja mies tuli tänään kesken päivän töistä pois kun ei jaksanut olla. Kuume ei ole kellään noussut mutta kaikilla tosi huono olo, palelee, päätä särkee ja räkää riittää... :sick: Esikoisella meni parissa päivässä ohi joten jospa muutkin pääsis yhtä vähällä!

Mullekin laittoi eilen pomo viestiä että haluanko jatkaa työsopimusta, kun nykyinen päättyy 23.9 . Kyselin viestillä minkälainen jatko olis tarjolla, mutten saanut vielä vastausta. .. Puhuin kyllä miehen kanssa että jos nyt en kuitenkaan ottais työtä vastaan vaan keskittyisin sit vain kuopuksen kanssa olemiseen ja vatsan kasvatteluun. Ajatus houkuttelee kyllä :love:
 
Flunssa tuli koettua jonkin aikaa sitten neljän perheenjäsenen voimin. Osalla nuha ja yskä oli sitkeässä, mutta yhtä lukuunottamatta kuumetta ei noussut nimeksikään. Vanhin lapsista hoitaa nämä tautijutut yhtä vauhdikkaasti kuin kaiken muunkin; kuume nousi heti ja pöpöt häädetty pikavauhtia. En muista, milloin itsellä olisi ollut yhtä toistaitoinen olo. Kolotus, väsymys ja kurkkukipu nuhan kera olivat yllättävän tehokas paketti.

Vauvamaha ei ole ilmestynyt, mutta sellainen lihoin viikossa 5kg sokeripullamössöllä - look on nyt ajankohtainen. ;) Vaaka on rikki, joten totuutta en painosta tiedä, vanhat housut menevät kuitenkin pääasiassa ihan hyvin kiinni. Joissain vyötärö painaa aavistuksen ikävästi istuessa. Viikkoja on tosin vasta 13+5 eli katsotaan koska se vauvamasu sitten loppujen lopuksi tuohon eteen plopsahtaa. Parit kissanristiäiset on tiedossa lähiaikoina ja toivon kyllä, ettei käry kävisi vielä. Jostain syystä tekisi mieli pitää asia salassa mahdollisimman kauan.

Kummeja ei varmaankaan löydy tällä kertaa kovin helposti. Osa meidän sisaruksista ei ole käynyt rippikoulua ja sitten joukossa on sellaisiakin, joita ei pestiin olla haluamassa. Kauniisti sanottuna; on olemassa sukulaisia, joiden kanssa on parasta olla mahdollisimman harvoin ja pinnallisten aiheiden tiimoilta tekemisissä. Lähipiiristä on jo käytetty sellaiset, joilla on aidosti kiinnostusta ja halua kummiksi. Osa potentiaalisista kummeista myös on jo niin monelle kummi, ettei oikeastaan kehtaa kysyäkään.

Vauvavakuutus on ollut viimeaikoina mielessä. Täytyy tehdä vähän vertailua vakuutusyhtiöiden välillä ja selvitellä onko parasta ottaa nykyisestä yhtiöstä tällekin pienelle vakuutus, sitten kun se viikkojen puolesta on mahdollista. Vanhempien lasten kohdalla on tullut todettua, että onneksi vakuutukset otettiin jo odotusaikana; turva on ollut kattava ja mm. säännöllinen lääkitys on korvattu mukisematta.

Linea negraa ei ole ainakaan vielä näkynyt. Esikoista odottaessa oli haalea, muissa odotuksissa ei.
 
Kummeista esikoisella on neljä kummia ja tälle uudellekkin tulee neljä kummia. Esikoisen kummeina on miehen sisko miehensä kanssa, minun sisko haltiakummina ja miehen ystävä.

Nyt tulee miehen veli avovaimonsa kanssa, minun siskonpoika, joka ei vielä viralliseksi pääse, kun ei ole rippikoulu vielä ehtinyt käydä ja sitten minun ystävä.
 
Nyt on ollut ihanan rauhallista :) eli en ole pariin päivään oksentanut. Viimeksi tiistaina. Ihanaa :D ja olen kyllä varma että liikkeitä olen tuntenut. Pientä liikettä alhaalla tietyissä asennoissa saatan tuntea. <3 ensi viikolla neuvola.
Rintsikoita pitäisi ostaa. Tai ainakin toispuoleisia sellaisia :D mulla toinen rinta paisunut. Toinen normaali :D täytyy varmaan itse ommella rintsikst. Toiseen vain isompi kuppi :D

Myös farkut haluaisin käydä ostamassa. En vain ole löytänyt vielä mieleisiä. H&m netissä on kivoja mutta haluan koittaa ja liikkeissä tosi huonosti äitiysvaatteita :eek:

Linea negraa ei taida olla. Aina yritän sitä katsella :D en kyllä yhtään muista oliko esikoista odottaessa. Pitää etsiä kuvat ja katsoa oliko :D

Yhdelle kaverille selvisi että olen raskaana kun törmättiin kaupassa. Masu pömpöttää niin paljon että ei jää epäselväksi :D esikoisen kohdalla mun masu kasvoi vasta vkolla 17. Ja silloinkin oli ihan pieni. Nyt on paljon isompi ja viikko 14+5. :D

Jännää että kohta täällä osa on jo puolessa välissä <3 nopeasti aika menee!
 
Bettinah toivottavasti pahoinvointi pysyy jatkossakin poissa ja pääsisit nauttimaan masun kasvattelusta.(y)

Liikkeistä onnittelut, joilla on alkanut tuntua selkeästi!
Täällä ei tunnu oikeita kuplintoja, mutta joku elohiiri nykii suolistossa välillä melko hämäävästi. :D Kohta on kuitenkin liian korkealla ollakseen kyytiläinen. Yksi päivä vatsa oikein hytkähteli. Melkoisia ilmakuplia menee suolistossa!?:ROFLMAO:

Ensimmäinen harjoitussuppari koettu tänään. Ei olisi kyllä tarvinnut alkaa vielä tässä vaiheessa. On ne niin ärsyttävän tuntuisia, varsinkin jos koittaa tehdä jotain fyysistä. Samaan aikaan on alkanut myös paineet laskea. Tähtiä on vilissyt silmissä moneen kertaan ja vaikkei vielä olla missään pohjalukemissa, 101/57 pulssi 68 jättävät kyllä toivomisen varaa paremmasta. Nopeat liikkeet on nounou jos ei tahdo istuskella lattialla tasaamassa siinä välissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Kiitos uudesta ketjusta! Onko muita, joilla liikkeet ei vielä tunn? Mulla alkaa huomenna 15 viikko enkä oo vielä ainakaan osannu mitään liikkeiksi tunnistaa. Vähän jopa ahdistaa kun ei tiedä onko sielä varmasti kaikki hyvin. Kun mulla on kaikki oireetkin hellittäneet niin hyvin, että oon eläny jo ihan "normaalia" elämää ja olo on sellanen välillä kuin ei raskaana oliskaan. Dopplerin haluaisin hankkia niin tietäis ees vähän onko kaikki siellä hyvin. Kauhee ahdistus yhtäkkiä :oops:
 
Kiitos uudesta ketjusta! Onko muita, joilla liikkeet ei vielä tunn? Mulla alkaa huomenna 15 viikko enkä oo vielä ainakaan osannu mitään liikkeiksi tunnistaa. Vähän jopa ahdistaa kun ei tiedä onko sielä varmasti kaikki hyvin. Kun mulla on kaikki oireetkin hellittäneet niin hyvin, että oon eläny jo ihan "normaalia" elämää ja olo on sellanen välillä kuin ei raskaana oliskaan. Dopplerin haluaisin hankkia niin tietäis ees vähän onko kaikki siellä hyvin. Kauhee ahdistus yhtäkkiä :oops:
Miulla (ensisynnyttäjä) alkoi liikkeet tuntua vasta nyt 18. viikolla. Ja nekin on sellaista jännää jatsailua mahassa, että ne on helppo ohittaa. 15. viikolla taisin saada kauhean itkukohtauksen, kun pelkäsin että nyt on kaikki pielessä. Olin väärässä, kaikki oli hyvin. Tsemppiä lähiviikkoihin!
 
Bettinah ihanaa että sullakin lopulta alkoi pahoinvointi helpottaa!

Älkää hätäilkö niiden vauvan liikkeiden kanssa! Tässä ollaan kaikki sen verran pienillä viikoilla vielä ettei tarviikkaan liikkeet tuntua varsinkaan ensisynnyttäjillä. Kyllä ne sieltä alkaa tuntua kun aika on :love: Itselläni on kolmas raskaus ja tunnen vain ihan satunnaisesti jotain pientä muljuamista mahassa, enkä aina oo varma onko kyseessä vauva vai jotain muuta. Mulla viikkoja 16

Flunssa on selätetty täällä. Meni onneksi parissa-kolmessa päivässä ohi kaikilla.

Vauvamaha alkaa näkyä. Välillä näytin ihan "normaalilta" kun alku turvotus hävisi, mutta nyt on alkanu sitten maha puskee esiin. Raskaus näkyy melko selvästi! .. vaikka en raskauttani halua ihmisille mainostaa niin en silti erityisemmin vaivaudu piilottelemaankaan tätä. Oon ihan samoilla linjoilla ku edellisissäkin raskauksissa että saa huomata kuka huomaa ja kysykööt suoraan jos uskaltavat :D

haasu rv16+0
 
Liikkeistä: Täällä tuntuu möyrintää ja pieniä potkuja tunsin ensimmäisen kerran rv 15+6 <3. Esikoisesta tunsin viikkoa myöhemmin.

Kummeista: Emme kuulu kirkkoon, joten kummeja ei tule. "Aikuisiksi ystäviksi" on pyydetty ystäväpariskunta.

Vauvamaha näkyy jo sen verran, että on vaikea piilottaa. En ole töissä kertonut raskaudesta ja moni on katsellut arvioivasti vatsanseutua. Ei ole kukaan uskaltanut suoraan kysyä:)

Onneksi flunssa on kiertänyt meidän poppoon, vaikka räkäisiä nokkia pyörii päivittäin ympärillä, olen nimittäin tällä hetkellä työharjoittelussa päiväkodissa :)

Raskausoireista ei ole muuta jäljellä kuin suurentuneet ja kipeät rinnat.

Itse olen syysihminen ja odotan luonnon kauniita värejä ilmestyväksi! Paljon mukavampi ulkoilla viileässä syysilmassa kuin kesäkuumalla. Taidan myös olla jouluihminen kun mielessä on jo pyörinyt joululahjat ja koristeet :D

Rautalintu ja Taneli 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kiitos uudesta ketjusta! Onko muita, joilla liikkeet ei vielä tunn? Mulla alkaa huomenna 15 viikko enkä oo vielä ainakaan osannu mitään liikkeiksi tunnistaa. Vähän jopa ahdistaa kun ei tiedä onko sielä varmasti kaikki hyvin. Kun mulla on kaikki oireetkin hellittäneet niin hyvin, että oon eläny jo ihan "normaalia" elämää ja olo on sellanen välillä kuin ei raskaana oliskaan. Dopplerin haluaisin hankkia niin tietäis ees vähän onko kaikki siellä hyvin. Kauhee ahdistus yhtäkkiä :oops:
Mulla on tämä viikko ollut niin täysin oireetonta, että huolihan siitä tuli! En ole tuntenut vielä liikkeitä, mutta en niitä vielä odottanutkaan. Maha kuitenkin pömpöttää ja varsinkin jos illalla tulee syötyä enemmän, tuntuu siltä kuin synnytyssairaala jo kutsuisi. :D Seuraava lääkäri on 13.9. ja siihen asti taas vähän jännätään.
 
Minä myös odottelen jo innolla alkavaa talvea ja joulua! Jep, hyvissä ajoin :D musta se on vaan niiin ihanan tunnelmallista ja rauhallista aikaa...Joulumieli ehti jo "kadota" aikuiseksi tultua, mutta lasten syntymisen myötä joulun odotus ja kaikki joulupuuhat ovat saaneet ihan uuden merkityksen. Etenkin lasten vilpitön innostuminen kaikesta on niin herttaista :love:

Vauvan liikkeet on täällä edelleen satunnaisesti tuntuvaa kuplintaa tms. Tänään tuntui seistessä yksi isompi "muljahdus" alavatsalla, mutta sen jälkeen ei yhtään mitään. En edes joka päivä näitä tunne, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Ja kokemuksesta tiiän, että tuun vielä kaipaamaan näitä rauhallisia aikoja kun toinen ei punkee vatsanahasta jalkaa läpi, polje rakkoon ja nyrkkeile kylkiä :p

Vauvavakuutuksesta/syntymättömän vauvan vakuutuksesta joku puheli. Me ei edes tiedetty esikoisen aikaan sellaisesta ja hänelle se olisi ollut erityisen tarpeellinen.
Toiselle ja kolmannelle otettiin vakuutukset jo raskausaikana, mutta he on olleet ns.perusterveitä, joten käyttöä ei ole tullut. Mutta parempi olla varan vuoksi, kun ei sitä koskaan voi tietää :geek:


Viikko vielä seuraavaan neuvolaan. Aika tuntuu kuluvan hitaasti kun vaan odottelee seuraavia käyntejä. Rakenneultraan vielä rapia kuukausi aikaa, ja pikkuinen onkin jo huimasti kasvanut siihen mennessä! :X3:

Boomkaa ja papunen rv15+1
 
Mä en tunne liikkeitä, mutta en kyllä ole odottanutkaan niitä tuntuvaksi näin aikaisin. Esikoisenkin kohdalla tunsin niitä vasta rakenneultran aikaan viikolla 20. Silloin mulla oli istukka edessä ja taaksepäin kallistunut kohtu, minkä vuoksi liikkeet vaimeni.

Kummit valitaan lapselle, mutta vielä ei ole päätetty ketkä he ovat. Varmaankin 2 kpl+ heidän mahdolliset puolisot on tälläkin kertaa se määrä.

Rosuliina ja Helminen 15+0
 
Mulla tuntuu liikkeet selvästi, mutta pitää rauhoittua kuulostelemaan, ettei niin selviä oo. Eilen dopplerilla taas kuuntelin ja aina kun tuntu se muljahdus nii sydänäänet siirty toiseen paikkaan. :love:

Mulla on lääkärineuvola ens viikon tiistaina ja rakenneultraan on enää tasan neljä viikkoa! Niin se aika menee vaa nopeaa lopulta. :rolleyes:

17+2 (17+4)
 
Täällä 16+2 eikä mitään, yhtään mitään liikkeisiin viittaavaa ole havaittu. En odottelekaan ennen puoltaväliä, vaikka kieltämättä vähän olen kateellinen kun jotkut jo useamman viikon ovat tunteneet masusta jotain.

Muuten kaikki hyvin. Huvittaisi käydä yksityisellä ultrassa ennen rakennetta, johon nyt kuukausi, kun on aina niin kiva nähdä se pikkuinen.
 
Teillä on jo pian joillain rakenneultra!! :LOL: Mä varailin jo puhelimitse sitä aikaa täälä Sveitsissä mun Suomen loman takia ja yllätyin kun ne sanoi, että rakenneultraan tarvii tulla vasta marraskuun alussa. Mulla ois sillon jo 24 raskausviikko... Sit ku koitin kysellä et miks vasta sillon (oon Suomessa lokakuun puolessa välissä rv20-21) niin kuulemma ihan normi täällä et vasta tuolloin. Kauheen pitkään joutuu ootteleen vielä :(
 

Yhteistyössä