*Helmikuun helmet 2017*

Laskettu aika helmikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Helmikuun helmet


30.1.
luppelo / 27 / Oys / 2.

1.2
Karkkipallero / 34 / OYS / 3.
talviuni_ / 32 / TAYS / 2.
Talventaika / 31/ KYS /3.

2.2

Zane / 25 / K-PKS/ 2.

3.2
Amiraali / 30v./ Tyks / 2.

4.2

Bejpi / 30 / K-HKS / 3.
Mariii / 25 / HUS / 2.
Töppönen_ / 28 / OYS / 3.

5.2
piinamiina /34/ EKKS/KOS/NKL / 1.
tyyppinen / 31 / MKS / 3.
Elisia / - / - / 3.
Von Puudelsson / 28 / OYS / 1.


6.2

7.2

kesäyllätys / 28 / - / 2.
Pihakein / 30v / - / 2.


8.2
naeli / 27 / HYS / 2.
Mylove93 / 23v / VKS / 1.


9.2
Hilla1 / 26v / K-SKS / 1.

10.2
Cätrik33 / 30 / TYKS / 2.

11.2
Nannaa_ / 18 / PHKS / 1.

12.2

13.2

Maikkki / 28v. / SatKs / 2.

14.2


15.2

16.2


17.2

18.2

19.2

20.2

21.2

22.2

23.2


24.2

25.2

26.2

27.2

28.2



** yht.21 tulevaa äitiä **

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Hetken jo ketjua olen odotellut. Plussa pärähti hiukan yllättäen 24.5 :) <3 Yllättäen siis kun olin jo vähän unohtanut missä vaiheessa kuukautta mennään, meillä on TJOT meinigillä siis menty viime syksystä. Ihana iloinen ylläri nyt sitten tuli. Toivottavasti menee kaikki hyvin loppuun asti. Netin laskurilla sain lasketuksi ajaksi 1.2.2017 mutta taitaa neuvolassa ja viimeistään ultrassa sitten tarkentua. Mulla jo nyt tiedossa keisarinleikkaus kun molemmat lapset on jouduttu leikkamaan, esikoinen asentovirheen ja tulehtuneen kohdun vuoksi ja toinen lapsi kohdunsuun päällä olleen istukan vuoksi.

Tällä hetkellä olisi siis 4+5 menossa :)

Minun tiedot:
1.2.2017 / Karkkipallero / 34 / OYS/ 3
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Jes kiitti bejpi! :)

Täälläkin oli odotettu tätä ketjua mut en ollu ite jaksanu perustaa :D mulla on nyt jo iltaisin tosi väsyny&etova olo..! Pahoinvointia odotellessa! Ed. raskaudessa oli aivan järkyttävää viikosta 6 alkaen. ihan pelottaa, enkä sen takia oo vielä tästä raskaudesta ees kauheena iloinnut, vaikka toivottu oli <3 Toki vielä jännittää, että onko tuolla edes ketään kyydissä. Aattelin mennä varhaisultraan, meinaatteko te?

l.a. on ehkä jo kuun tammikuun lopus, laskurista riippuen päivä vaihtelee mut laitan nyt sen aikasimman 30.1., halusin silti tähän ketjuun kun eka laskuri näytti 1.2. ja asennoiduin jo siihen :DD

30.1. / luppelo / Oys / 2. lapsi / 27 v.
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Heippa ja onnittelut kaikille!
Täällä myös plussa tikussa lupaili vauvaa helmikuulle :love: Tunne raskaudesta oli vahva jo ennen plussaa. Etomista, nippailua ja väsymystä. Esikoisen kanssa ei ollut tässä vaiheessa juurikaan oireita joten ainakin raskaus alkaa vähän erilaisena kuin ensimmäinen! Toivottavasti sulla luppelo ei mene tällä kertaa noin pahaksi kuin edellisellä kerralla.

Varhaisultrassa tuskin käydään. Ei käyty ensimmäisenkään kanssa vaikka silloin vähän mieli kyllä teki.

4.2. / Mariii / HUS / 2. lapsi / 25v
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Hui! Vihdoin tällainen ketju! Tein plussan toissailtana kolme päivää ennen menkkojen alkamista. Takana on yksi kemiallinen raskaus 4/16 ja tää vähän jännittää. Nyt on siis 4+1 menossa. Toivotaan että kaikki on kunnossa ja tämä menee kaikki 38 viikkoa kunnialla.

Miulla on siis taustalla ärhäkkä, moneen kertaan leikattu endometrioosi ja sillä on odotettavissa että tehdään suunniteltu sektio. Laskettu aika on kuitenkin helmikuun puolella 5.2., joten tätä ryhmää olen jo hetken katsellut.

Täällä siis 5.2./piinamiina /34/ EKKS/KOS/NKL / 1
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
piinamiina: mulla pärähti kans plussa 2 päivää ennen menkkoja ja mietin jo hetken että voiko olla jo aikaisemmin raskaus alkanut, mutta ilmeisesti raskaustestit on nykyään jo niin tarkkoja että näyttävät jo kolmekin päivää ennen kuin kk pitäisi alkaaraskauden.

Minä tein testin ihan oireiden perusteella kun etova olo oli ollut pari päivää, rinnat olivat kipeät ja sitten alkoi närästää. Ja mullahan ei koskaan närästä, paitsi raskausaikoina ja siitä ajatuksesta sitten raskaustestin tekoon :D

Niin tosiaan kun suunniteltu sektio on tulossa niin todennäköisesti meilläkin syntymäpäivä menee tammikuun puolelle, mutta koska la on oikeasti helmikuussa niin jotenkin tämä ketju tuntuu enemmän omalta :)
Jotenkin epäuskoinen olo vielä, eikä hirveesti uskalla iloita.. Me ollaan käyty varhaisultrassa molemmista lapsista ja todennäköisesti myös tällä kertaa. On aiemmin maksanut reilut 50e, ja nytkin kun kurkin niin hinta taisi jäädä alle 70e niin taidan oman mielenrauhan vuoksi käydä katsomassa että oikeassa paikassa on ja sydän sykkii. Täällä ei taida hirveesti muuten ultraan päästä.
 
piinamiina: mulla pärähti kans plussa 2 päivää ennen menkkoja ja mietin jo hetken että voiko olla jo aikaisemmin raskaus alkanut, mutta ilmeisesti raskaustestit on nykyään jo niin tarkkoja että näyttävät jo kolmekin päivää ennen kuin kk pitäisi alkaaraskauden.

Minä tein testin ihan oireiden perusteella kun etova olo oli ollut pari päivää, rinnat olivat kipeät ja sitten alkoi närästää. Ja mullahan ei koskaan närästä, paitsi raskausaikoina ja siitä ajatuksesta sitten raskaustestin tekoon :D

Niin tosiaan kun suunniteltu sektio on tulossa niin todennäköisesti meilläkin syntymäpäivä menee tammikuun puolelle, mutta koska la on oikeasti helmikuussa niin jotenkin tämä ketju tuntuu enemmän omalta :)
Jotenkin epäuskoinen olo vielä, eikä hirveesti uskalla iloita.. Me ollaan käyty varhaisultrassa molemmista lapsista ja todennäköisesti myös tällä kertaa. On aiemmin maksanut reilut 50e, ja nytkin kun kurkin niin hinta taisi jäädä alle 70e niin taidan oman mielenrauhan vuoksi käydä katsomassa että oikeassa paikassa on ja sydän sykkii. Täällä ei taida hirveesti muuten ultraan päästä.
Meillä varhaisultra ja muutenkin tarkempi raskausajan seuranta kuuluu miun hoitokuvioihin. Siitä ilosta joutuu siis maksamaan vain polikäyntimaksun n. 32 euroa. Tosin siellä polillahan sit juostaankin sit useammin.
 
Onnea kaikille plussanneille <3 varmasti Piinamiinan rankka tausta on mielessäsi :/ toivottavasti saisit nyt vauvan syliin asti!!

Karkkipallero, meinasikko siellä Meri-Oulun neuvolas käydä ultrassa kun tuollasia hintoja? :) millä viikolla? mä kävin siel viime raskaudes pari krt ja olin kyl tyytyväinen. Sinne nytkin, jos varhaisultraan meen. viimeks kävin 6+5 ja varmaan aika samoilla nytkin menisin..
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Mäkin vähän jo odottelin tätä ketjua :)

Itsehän olen taas plussannut jo 5-6 päivää ennen menkkoja, laskurin mukaan rv 3+3 eli DPO9... Esikoisestakin plussasin aikaisin, mutta en nyt sentään näin aikaisin saanut viivaa, josta mieskin olisi sanonut, että ihan selvä juttu :rolleyes: Eli kyytiläisten määrä vähän mietityttää. Mulla on pitkät kierrot ja taipumus ilmeisesti aikaisin nousevaan hcg.en ja edellisessä raskaudessa LA siirtyi kahdella viikolla, ei kuulemma olis pitänyt olla edes raskaana vielä silloin kun plussasin :D Tosin ilmeisen mystistä aikaa on tuo alkuraskaus lääkäreillekin.

Varhaisultraan mennään kyllä ehdottomasti, just epäsäännöllisten kiertojen takia ja nyt tän kalvavan kaksosraskausajatuksen vuoksi. Täällä tosin on neuvolassakin ultralaitteet ja niitä käytetään aika hövelisti, viime raskaudessakin mua ultrattiin ihan tolkuttoman usein.

LA varmaan muuttuu tai tarkentuu vielä, mutta yhden laskurin perusteella se olisi tuo 8.2. joten sillä mennään, eipä kai se myöhemminkään voi olla jos nyt jo plussaa pukkaa...

8.2./naeli/27v/HYS/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Miulla tänään pitäis olla uuden kierron eka päivä ja sillä tuli mieleen, että pitäiskö nyt aamulla tehdä uusi testi. Kesken menneessä kuitenkin helvetti aukesi rv 4+6 kun viiva ei ollutkaan ns. varmistavaan testiin vahvistunut. Ja siitä alkoikin sit varhainen keskenmeno.

Kun tuntuu et pitäis olla lisänäyttöä raskaudesta, ennen kuin rupee soittelemaan ilouutista gynepolille. Meillähän ois siis alkanut IVF-hoidot nyt uudesta kierrosta ja nyt säästyttiin siltä (koputtaa maalaamatonta puuta). Haluaisin niin varata tuon varhaisultran jo nyt.
 
Ihanan paljon jo väkeä vaikka ihan alku kuuta mennään plussauksissa. <3 Päivitäm listan päivemmällä koneella ja muutenkin enemmän. :)

Varhaisultraan en oo menossa, en käynyt kummassakaan aiemmassa vaikka toisesta teki mieli. :) Esikkoa ultrattiin useammin kun sok.ras.testissä oli paasto rajalla niin kokoa seurattiin mutta toisessa oli sit vaan ne kaksi ultraa mikä oli outoa. :)

Niin se kaihea testi on taas edessä, hyi... :(
 
Mä en kammoa tuota sokerirasitusta, tykkäsin siitä litkusta, kun olin niin makean perään edellisessä odotuksessa :D Hieman huippasi päässä sen paastoamisen takia, mutta muuten oli ok. Mulle on luvassa taas runsaasti ylimääräisiä verikokeita veriryhmän vuoksi, mä olen siis RH- ja sitä sitten ihmetellään taas useampaan kertaan raskauden aikana.
 
Varhaisultra juhannusviikolla keskiviikkona. :) Nyt vaan jännittää että kestääkö pieni tyyppi mukana, taustalla tosiaan kummittelee varhainen keskenmeno ja kiinnittymisyritykset. Pitäis ottaa nyt ihan lepoa vaan. Työ muut ootte niin kokeneita kun ootte tämän käyneet jo aiemmin läpi, että tässähän tulee ihan höntti olo.
 
Heippa, minäkin voisin ilmottautua mukaan. Olen seuraillut tuolla toiveena vauva 2017-2018 ketjussa, mutten saanut aikaiseksi kirjautua vielä silloin. Sain haalean plussan jo viime torstaina (3 pvää ennen menkkojen alkua) ja eilen sitten vahvan plussan. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!
Tiedot siis: 5.2. / tyyppinen / MKS / 3. lapsi / 31v
LA voi hyvin muuttua. Viime menkat oli hyvin hyvin oudot, enkä niitä edes menkkoina pitänyt, mutta tunsin tod.näk. ovulaation sitten noiden outojen menkkojen jälkeen ja siitä päättelen tuon LA:n.

Onko teillä muilla mitään oireita vielä ja millaisia taustoja teillä on?
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Onnea plussista!

Mulla myös molemmat raskaudet on selvinneet jo dpo10 tienoilla hennolla viivalla testeissä ja siitä sitten vahvistuneet nopeasti. Onhan tuossa tosin testilläkin paljon merkitystä että kuinka aikaisin se toinen viiva ilmaantuu :)

Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin piinamiina ja raskaus aiheuttaa mahdollisimman vähän huolta ja stessiä :) Tietysti toivon samaa kaikille muillekin.

Sokerirasitusta en kyllä mäkään odota yhtään.. :confused: viimeksi tuloksena hyvät arvot mutta itse testaustilanne oli todella epämukava. Litku sinällään upposi ihan ok, mutta loppuvaiheessa oli pahoinvointia ja pyörrytystä. Meinasin tipahtaa tuolilta verinäytteen oton jälkeen :sick:

Mulla ensimmäinen raskaus oli todella helppo tapaus. Oireita oli aika vähän alussa, pahoinvointi loisti poissaolollaan lähes koko raskausajan. Tällä kertaa oireina jo viikko oviksen jälkeen etova olo ja vatsan nippailut, tunne siitä että nyt sisällä tapahtuu kummia. Ekan testin tein dpo9 ja se oli nega. Tunne raskaudesta oli kuitenkin todella vahva, seuraavana päivänä tuli sitten odotettu plussa. Etominen on nyt onneksi ainakin toistaiseksi helpottanut, vatsan tuntemukset kuitenkin jatkuu. Ja väsyttää!
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Ilmoittaudun mukaan eli laskettu aika olisi 3.2 / Selkkis / OAS / 3.lapsi /36 v. . Nyt on menossa 4+4 ja eka neuvola ois 4.7. Tuntuu tämä aika pitkältä odottaa heinäkuulle. Vointi on aika hyvä, jonkin verran iltaisin väsymystä, usein nälkä, nännikipua ja pissalla saa käydä useammin.....Mäkin tein haaleen plussan jo dpo 10 ja viimeisen testin sit dpo 14 ja nyt vielä syyhyttäs tehdä yks testi varalta, jotta todella uskois et tää on totta. Meillä tärppäs yk 6 kierukan poiston jälkeen.

Nyt olen yrittänyt ravitsemuspuolta saada terveellisemmäksi, jottei paino kovin lähtis käsistä. Eka odotuksessa tuli 20 kg ja toisessa 16 kg. Silloin kyllä tuli syötyäkin kahden edestä. Kun muutenkin on jonkin verran ylipainoa, ei viitsis liikakiloja liikaa ottaa.

Mun ei ole aikaisemmissa raskauksissa ole koskaan tarvinnut oksentaa pahoinvoinnin vuoksi, on ollut vain sellaista ympärivuorokautista huonoa oloa. Saa nähdä miten nyt käy...Mulla on siis 8- ja 5-vuotiaat tytöt.
Kaikille plussanneille kovasti onnea!!!!!
 
No nyt on lapsen koulupalaveri ja sali hoidettu niin ehtii muutakin. :)

Toivottavasti luppelo selviää vähemmillä pahoinvoinneilla!

Naeli, tein aikoinaan kakkosesta plussan ihan huvikseni vaan isänpäivän aamuna 3+4 ja kyllä se selvä plussa oli. :) Tällä kertaa silloin näkyy ihan vaaleana vasta.

Piinamiina koittaa nyt otaa rauhallisesti! :) Itsellä ainakin on jo niin (omasta mielestä ainakin) pitkät ajat raskauksista että kaikki tuntuu uudelta. Ja sitten kun välissä luki uuden ammatin niin tietoakin on ehkä jopa liikaakin.. :D

Oireita ei oikeastaan ole, mikä toisaalta vähän pelottaa.. Paitsi hajuaisti on liian herkkä ja sitä kautta yökötys.. :D Ja viikko enne plussaa valitin miehelle kuin söi mustaleima emmentalia ja hyi että se haisi pahalle! Sen jälkeen muutamat pilaantuneet ruuat ja treeni kassissa muhinut shakeri on aiheuttanut oksureaktion.. :D Tosin eipä noista kahdesta aiemmastakaan mitään oikein ollut, ekasta oli hetken ajan aamulla heikotusta mutta toisesta en ainakaan muista mitään..

Minulla tosiaan tyttö 12/06 ja poika 7/09 edellisestä avioliitosta ja nykyisellä miehelläni tyttö 5/10. Vähän silloin suhteen alkuaikoina säikähdin kun mies sanoi että haluaisi vielä toisen oman lapsen kun itse oli päättänyt että kaksi riittää mutta tässä sitä nyt ollaan, molemmat yhtä innoissan. :)

Suurimpia muutoksia pienen syntymä aiheuttaa siihen ettei me kaikki mahduta nykyiseen autoon, eli se on ainakin pakko vaihtaa. Toisekseen tämä meidän nykyinen koti on aika ahdas enkä haluaisi raahata vaunuja kolmenteen kerrokseen eli isompi/parempi asunto olisi myös haaveissa. Ja toki melkeinpä kaikki vauvan tavarat on jo myyty niin ostoksia on luvassa. :)

Bejpi ja pieni 4+3
 
Taustoja, täältä löytyy 1v 2kk esikoinen eli edellinen raskaus on vielä tuoreessa muistissa eikä aika ole kyllä kullannut muistoja... Esikon odotuksesta 2/3 meni todella helposti ja vähin oirein, olin normaalisti töissä, maha oli pieni ja raskaus pysyi salassa yli puolen välin. Sitten alkoi viimeinen kolmannes, aivan jumalaton supistelu ja lopulta saikkua äitiysloman alkuun asti. Synnytys ja siihen johtaneet ja sen jälkeiset tapahtumat ovat mulle edelleen niin ahdistava ja kipeä paikka, etten ihan tiedä, miten saan tultua sinuiksi kaiken kanssa siihen mennessä, kun tämä (toivottavasti) syntyy. Esikoisen synnytys käynnistyi jo 37+6 joten en usko, että nytkään mennään kovin pitkälle tämän supisteluherkkyyden kanssa.

Oireita ei ole vielä kummemmin, mutta sen verran että jo kertaalleen raskautuneena ne huomaa kyllä. Tissit on hieman arat, vatsaa nipistelee, poskia kuumottaa ja muuten tulee välillä puistatuksia ja palelua. Esikoisen aikaan mun pahoinvointi oli lähinnä hajuherkkyyttä ja epämääräisen krapulaista oloa, toivottavasti ei tarvitsisi oksennella tälläkään kertaa.
 
Oi vihdoinkin joku reipas perusti tämän ryhmän, joka päivä tiiraillut, että olisko jo :D

4.2 / Töppönen_ / OYS / 3.lapsi / 28 v.

Minäkin sain plussan testiin jo dpo10 ja vielä tänäkin aamuna oli pakko ovistikkua uittaa kun tuntuu niin hankalalta vieroittua tuosta viivojen tuijottelusta. :LOL:

Minä tipahdin kuun alussa pois tammikuisista ja hyppäsin nyt helmikuisten kelkkaan onnekkaana :love: Ennestään on -07 syntynyt tyttö ja -09 syntynyt poika. Molemmat syntyneet keskosina sektiolla, joten saattaa olla ettei helmikuulle asti kuitenkaan mennä, mutta raskauden kulkua on mukavampi jakaa teidän kanssa jotka kuljette samoja hetkiä. :)

Tänään varasin neuvolaan ajan, 4.7 olisi se sitten. Ar-ultrassa ajattelin käydä juhannusviikolla kun loma alkaa, jos saan sille viikolle vielä ajan.

Kovasti tarrasukkia nyt kaikille meille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi ja piinamiina
Mä plussasin vissiin tasan 4+0, jännä kun oon yleensä ollu semmonen aikainen testailija, alottanu joskus dpo 10 ja jatkanu sinne kuukautisiin asti :D niin molemmissa kierroissa, joista sit oon plussannu, en oo tullu testanneeks ennen ku just sit dpo 13 tai 14..

Täällä ei tällä hetkellä oo muita oireita, kun iltasin vähän etoo (tätä ollu viikon, mut tänään ei edes oo huono olo..!). Esikoisen raskaus oli sillain, että monta pv ennen plussaa alko kauheet mahakrampit, siis tosi kipeät jotka sai taipuun kaksin kerroin, samoin öisin heräsin kramppeihin. Sitten samalla oli maha aivan sekasi ja sitä kesti monta viikkoa. rv 7 alko oksentelu ja kesti viikolle 16. Siks tuntuu, että voiko tää nyt olla tottakaan, kun ei oo kramppeja eikä ripulia :D

naeli: mä oon kans rh-, mutta viime raskaudes se tarkotti vaan kaksia ylim. verikoetta ja sitten se anti-d-pistos kerran raskaudessa ja synnytyksen jälkeen. Onkohan samat käytännöt myöhemmissä raskauksissa, onko sua enemmänkin sit seurattu? Tietty joka raskauden myötä kasvaa immunisaation riski, mutta onneks asiaa seurataan niin hyvin :)
 
ja testeistä, mä en oo tehny muuta kuin sen yhen 4+0 joka oli erittäin vahva plussa. Sen vuoksi, että viime raskaudessa tein monena päivänä ja panikoin sitten, kun välillä plussa tuntu haalenevan. Kuitenki kaikki oli hyvin. Nii en oo nyt uskaltanu enempää kun ton yhden :D
 
ja testeistä, mä en oo tehny muuta kuin sen yhen 4+0 joka oli erittäin vahva plussa. Sen vuoksi, että viime raskaudessa tein monena päivänä ja panikoin sitten, kun välillä plussa tuntu haalenevan. Kuitenki kaikki oli hyvin. Nii en oo nyt uskaltanu enempää kun ton yhden :D
Miekin itse asiassa mietin, että testaamalla uudelleen en voi saada itelleni enää mitään hyvää. Mie oon nyt raskaana ja sillä hyvä. Sitä viivaa kuitenkin rupeis panikoimaan tai sit digitestin viikkoja... Parempi kun on vaan rehellisesti raskaana. Ja onhan se paljon hauskempaakin.

Kävin äsken pyöräilemässä ekaa kertaa vuosiin n. 10 km lenkin. Alaselkä kipeytyi tänään töissä, niin yritin sitä verrytellä. Vettä tietysti kuluu kovin paljon tuollaisellakin sunnuntaifillarointivauhdilla, mutta muuten tuntui aika hyvältä. Tää pehmeä peräsin ei vaan oikein asettunut mukavasti satulaan. Pitäis varmaan ostaa uusi, jos meinaa enemmänkin pyöräillä tänä kesänä kunnon ylläpitämiseksi / parantamiseksi.
 
Tervetuloa uusille! Mukavaa kun alkaa olla porukkaa tässä ryhmässä :)

Karkkipallero, meinasikko siellä Meri-Oulun neuvolas käydä ultrassa kun tuollasia hintoja? :) millä viikolla?
Sielläpä siellä :) Molemmista olen käynyt joskus 6 + viikoilla ja samaa ajattelin nytkin. On tosi kiva tyyppi ja hintakaan ei mikään aivan mahdoton. Jospa sitten vaikka uskaltaisi alkaa uskomaan että raskaana ollaan :D

Veriryhmästä: Täällä kanssa rh- mutta eipä muakaan ole taidettu mitenkään erityisemmin seurata. Verikokeen ottivat ekassa raskaudessa ja piikin antoivat sitten sektioiden jälkeen.. En ainakaan muista mitään sen kummempia tuohon liittyen.

Oireista: Mulla on etova olo ollut monta päivää, ja tuttu kahvin ällötys tuli jo kuvioihin. Jätinkin suosiolla aamukahvit välistä kun edellisenä päivänä meinasi tulla jo oksennus. Mä oon normaalisti melkoinen kahvin ystävä, joten pitänee yrittää keksiä jotain kollegoille syyksi äkilliseen muutokseen. En vielä tässä vaiheessa haluaisi raskautta paljastaa. Muuten ihan jees olo mitä nyt rinnat on aika arat.

Mut nyt nukkuun, aamuisin on vähän vaikeuksia ollut herätä :D
 

Yhteistyössä