Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*




29.1.2016
Susa75*1.lapsi

1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks
Effemia harmeil*3.lapsi*satks
Yztlas/ensimmäinen lapsi/Satks

2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
hattisvattis*2. lapsi*EKKS
Supsu86*toinen*29v.*K-SKS

3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo*
Helmihaave*3. lapsi
Maalla on mukavaa*4. lapsi*TYKS
Minde84*3.lapsi*30*LS

4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas

5.2.2016
Heba*5.lapsi
Alisa_84*3. lapsi*30v
makrilli*1. lapsi*24v*EKKS

6.2.2016
kmw2014*1. lapsi*26 v.
Laurelii*4.lapsi*38V*OYS

7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
karhukopla*1. lapsi*30v*TAYS
helmijännäri*1. lapsi*26 v.*SeKS
NMN*2Lapsi*28v*Kos
Fanny* 3.raskaus

8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
am80*1.lapsi

9.2.2016
Mmamma88*2.lapsi*K-HKS
pirittt*1. lapsi*20v*LKS*poikaolo*

10.2.2016
manskuliini*2. lapsi*26v
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*

11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi*32 v.*TAYS
Karmaliini*1.lapsi*27v*SeKS
TuleJo*1. lapsi*28v.
helmie* 2. lapsi* 26v. *K-SKS

12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
surusilmät*2.lapsi*26v*OYS

13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS

14.2.2016
ankas*3. lapsi*27v*LKS
helmijenni*1. lapsi*25 v.*Seks

15.2.2016

16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS
Fiona-*1. lapsi*26 v.
SeInka * 3.lapsi * 31-v. * JS

18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
Sofi12/ 3.lapsi./ Seks

19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi
Lumi<3* 3.lapsi*42v*OYS
PRS*1.lapsi.*28*tyks

20.2.2016
Äiti74*2.lapsi*41v*Tays

21.2.2016
SaaraD*2.lapsi*VKS
Sniff*2.lapsi*35*HUS

22.2.2016
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks
sitruunapippurina*1. lapsi*PHKS

23.2.2016
Iummph/24/1.lapsi/KYS
Lauriska*1. lapsi*29*OYS
Tähkä94*2.lapsi* TAYS
girahvi*1.lapsi*Oys
mannamuu* 28 v.* 3. lapsi* kättäri (KOS)

24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi

25.2.2016

26.2.2016

27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
tamapi*3. lapsi*OYS
San-ttu83*3.lapsi*32v*TYKS
Helmimammuli*4.lapsi*33 v*LKS

28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
ninami*32v.*Kätilöopisto
Ainiina*3. lapsi*35v*KOS
Satuh83*1.
minema*4.lapsi*30v*lks

29.2.2016
Maalis15*3. lapsi*OYS*tyttöolo*

Ilman laskettua aikaa:
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi*tyttöolo*
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS
VeraS*3. lapsi

Meitä on 79 onnellista odottajaa!

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-heinaekuussa.2451244/



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
selkäkivut mulla on ollu viimeset kaksi viikoa ihan järjetön iskias riesana, kärsin selkäongelmista muutenkin ja ne vaan pahenee raskausaikana, pulassa olen.

npultra lähenee täälläkin, jännittää ihan hirmuisesti.:oops:
 
IMN
Surusilmät Mulla on ollut persauksessa jotain kipua kans ja oon miettiny onko nää nyt niitä iskiaskipuja. Ikinä ennen ei oo ollut niin en osaa tunnistaa.. sellaisia vihlovia kipuja pakaran sivulla jotka kulkee kuin salamaniskuna ylhäältä alas. Kuulostaako iskiakseen liittyvältä? :D

Ja nyt kun ahteriasiat tuli puheeksi niin onko kellään muulla tuntunut jossain peräaukon seutuvilla vihlovaa kipua? Mulla on ollut alusta asti ja tuntuu että muuttuu vain kipeämmäksi.. monesti iskee samaan aikaan kun kohdunsuun vihlonnatkin, joita tulee myös päivittäin (n)

Tähän hätään ei tuu mieleen muita kiusallisia vaivoja :LOL:
 
Edellisessä ketjussa oli paljon puhetta vaunuista ym. hankinnoista ennen lapsen tuloa. Ite oon ihan pihalla mitä mun tarvii hankkia ennen kuin helmikuu lähestyy, ehkä oon jopa vähän ahdistunut, ku täällä on niin osaavaa ja tietävää porukkaa. Oonko ainut tän ahdistuksen kanssa? Mistä ihmeestä osaan hankkia oikeanlaiset vaunut, hankinko sitterin, voi luoja mikä on turvallisin turvaistuin? Toisaalta en uskaltais hankkia mitään ennen ku vauva on sylissä, oon niin vainoharhainen ihminen... hirveesti oon tehny muistiinpanoja näiden keskustelun pohjalta! :D

Raskausoireista, pahoinvointi jatkuu, mutta väsytä ei enää niin paljoa. On jaksanu jopa siivota!

11+3 (11+6)
 
Onko Lumi<3 sulla milloin laskettuaika? :)

Sienistä mullei oo mitään hajua, kun en syö... :)

Mä pelkään et mun selkärangan pullistumat alkaa vaivata pahasti. Nyt ollukki tovi helppos. Ja voihan ne olls jo kuivunut pois.

Helmijenni: Mä ostin sillon vaunut esikoisele jotka miellytti silmää. Tutkin todella paljon vaunujuttuja netissä. Turvakaukalo oli helppo hankinta, telakallinen oli ainoo kriteeri jotta ei tarttis aina venkslata vöiden kanssa.
Turvaistuin sit lähempänä 1v ikää olikin oikee yöunien menetys...
 
IMN
helmijenni Mitään "oikeita hankintoja" ei tietenkään oo olemassa, vaan hankit sen mikä susta tuntuu mahdollisesti tarpeelliselta juuri teille :) minäki olin esikoisen kans ihan ulalla kun kaikenlaista tavaraa puskettiin ovista ja ikkunoista. Kaikenhan ehtii sitten ostaa myöhemminkin jos tarvetta tulee, tai myydä pois sen mille ei ollutkaan käyttöä.
Turvaistuimista sen verran, että eu-säädökset on tosi tiukkoja eikä epäturvallisia istuimia ole markkinoilla. netistä löytyy paljon eri istuinten turvallisuustestituloksia, jos niitä haluaa lueskella :) Käytettyjen ostamisesta on erimielisyyksiä, koska ikinä ei voi tietää onko istuin kolaroitu vaikka ulkoisia vikoja ei olisikaan. Tutulta ostaminen on sitten asia erikseen. Äitini ajoi kolarin yksi meidän turvaistuimista kyydissään, eikä mulla käynyt mielessäkään enää ottaa sitä käyttöön saati myydä eteenpäin, mutta näitäkin tapauksia varmasti on..
Suosittelen ainakin aluksi ostamaan ihan perustavaraa ilman mitään hilavitkuttimia :) sitten käytössä huomaa mitkä ne omaan käyttöön sopivat ominaisuudet on.
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
määki sanoisin että osta perusjutut (sänky,vaunut,turvakaukalo) ja muita juttuja sit syntymän jälkeen jos niille ilmenee tarvetta.

vaunuista on yhtä monta mielipidettä ku on käyttäjää.mietit vaan millaisessa maastossa kuljet kärryillä niin tiedät millaiset renkaat tarvit ja että onko joku ihan ehdoton juttu mikä pitää olla (esim.jos asuu hissittömässä talossa ja haluais nukkuvan vauvan asuntoon voi pehmeä koppa olla hyvä ku sen saa helposti vaunuista pois yms.).sitte vaan ostat jotki ja ne on varmasti ihan hyvät
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
helmijenni hankinnoissa kannattaa käyttää järkeä ja tosiaan miettiä mikä olisi oman elämän kannalta tarpeellista. Vasta kun elää arkea lapsen kanssa huomaa mitä todella tarvitsee. Ja pienenkin vauvan kanssa pääsee kauppaan jos jotain oleellista puuttuu;) Hommaat etukäteen vauvalle petivaatteet, jonkin verran vaatteita, turvakaukalon ja rattaat. Muuta kerkeää sitten tarpeen mukaan. Kannattaa etsiä käytettyjä niin rahanmenokin pysyy kurissa.:rolleyes: Ja katselet etukäteen mistä liikkeistä löytyy mitäkin niin vauvan kanssa on sitten helppo vaan mennä ostamaan jos tarvetta tulee. Tai osaat lähettää miehen ostamaan oikeasta paikasta :D

Nyt on pakko hehkuttaa: vauvan liikkeet tuntuu ihan selvästi! :love::love:
Etenkin ruuan jälkeen jos ehtii sohvalle rauhoittua aloilleen, niin alkaa hirmuinen mylläys tuntua. Pari kertaa on jo tuntunut mojovakin potku. Kesken touhuamisen ei vielä liikkeitä tunnu, mutta kun keskittyy kuulostelemaan niin johan löytyy. Ehdin jo hieman huolestua kun silloin ultrassa vauva oli niin aloillaan että onko kaikki varmasti kunnossa. Tosin ultraus oli tosi nopea ja taisi vain sattua vauvan uniaikaan. Jotenkin tämä odotus muuttui heti todellisemmaksi kun voi tuntea vauvan liikkeet. Saa päivittäin muistutuksia siitä että joku siellä kasvaa! :love:
Malttamattomana jo odotan rakenneultraa että saisi selville sukupuolen.

Hattisvattis ja pieni 13+4
 
Maalis15, en ole kuullut sienistä muuta rajoitusta, kuin että korvasientä ei suositella. (tosin söin sitäkin juuri ennen plussausta). Sienet kannattaa käsitellä kunnolla (rouskuista jos puhutaan). Itse oon syönyt siis kaikkia sieniä normaalisti, kanttarelleja kaksin käsin.

Tervetuloa Lumi, lohduttaa hieman et on meitä muitakin 40+ odottajia. Lisäksi neuvolan mukaan mullakin sama la. Lisäsin siihen itse päivän kun ovis oli normaalia myöhemmin ja kierto pidempi kuin nlan 28.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi<3
Kiitos uudesta pinosta! :)

Selkäkivuista,
mulla vihloo aika paljon SI-niveltä, huomaan, että siellä on löysyyttä. Tukivyötä sion kokeilla, kipu äityy niin pahaksi, että työntekoa haittaa. Mulla on tukivöistä ollu apua juurikin noissa SI-vaivoissa.

Hattis, nyt oon kyllä kade noista liikkeiden tuntemisista. Ite oletan, että tunnen ehkä joskus 3-4vkon kuluttua ja sitä odotan jo malttamattomana. Muistan, että alussa liikkeet on tuntunu aina satunnsisesti ja monesti on voinu olla päiviäkin, että niitä ei oo tuntunu. Sulla kyllä hyvin, jos tunnet jo useesti päivässä :love:

Helmijenna, hyviä vinkkejä ootkin jo saanu hankinnoista. Samaa mieltä oon, että ne pakolliset ennen vauvan syntymää ja sitte katotte rauhassa mitä tarviitte.

Mää oon ihan ihmeissäni. Nyt viiknlopun ajan mun verensokeri (oletettavasti) on laskenu ihan yht'äkkiä alas, jos ruokaväli on ollut hienan pidempi. Mun olo on tullu ihan hirveeks, kylmä hiki puskenut ja niin ällö olo tullut. Sitten onkin loppupäivän ollu tosi ihme ja kurja olo, vaikka söisinkin tasaisesti. :( Jotenkin vois kuvitella, että tämän pitäis helpottaa, nyt vaan pahentunut, eikä sikasemmin oo tällästä ollu o_O

Malttamattomana täälläkin odotellaan rakenneultraa, toivon, että sukupuoli paljastuis. Tokan kanssa ei saatu tietää, vaikka oltais haluttu. Eilen just luin, että yleensä toka ja kolmas lapsi on samaa sukupuolta ekan kanssa. Sen perusteella meille olis tulossa kolmas tyttö :D
 
Helmijenni: Tosiaan ilman hankintojakin pärjää, mut jotkin hankinnat helpottaa alkua. Kysele vaunuliikkeistä kaikkea, ostaa voit mistä vaan mut siellä voit vertailla ja kysellä!

Turvakaukalon ja vaatteiden lisäksi kannattaa miettiä teille sopiva nukkumisjärjestely eli tarviiko pinnasänkyä. Ja kokemuksesta voin kertoa et ne järjestelyt on muuttuneet meidänkin taloudes ainakin 100kertaa ja tarpeen mukaan. Koskaan ei voi tietää...

Me ei tajuttu ostaa pieniä vaippoja. Kauhee hätä lähtee hakee niit synnäriltä palattua. Myös kylpyamme on hyvä olla valmiina. Itkuhälyttimet jos tarvitsee. Itse en jaksanut alkuun ees ruokakauppaan joten miehen vastuulle jäi.
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
Täällä on kans selkä oikutellu varsinkin jos koko päivän seisoo jaloillaan niin iskias saattaa vaivata kolmekin päivää, ihan sietämättömänä. Esikoisen aikaan vaiva tuli vasta loppuraskaudessa, mut tässä aikaisemmin.

Ja migreeni, tätä vaivaa osasin odottaa. Torstaina oli viimeks kohtaus, oli pakko isimies soittaa töistä kotiin pahimman kohtauksen ajaksi. Saas nähdä milloin seuraava tulee ja kuinka pahana. :sick:

Mua kans närästää ja ummettaa, nyt jo :D.
 
Heippa ei oo tullut kauheesti kirjoiteltua, mutta on kyllä luettu kovasti keskustelujanne :)
Täällä voidaan ihan hyvin, maha kasvaa ihan järkyttävää vauhtia ja dopplerilla oon löytänyt jo pikkuisen sydämensykkeet <3
Pahoinvointikin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan päin, tosin nyt tuntuu että aamusin ei oo enää huono-olo vaan että se olisi nyt iltaisin :/
Vielä pitäis reilu viikko odottaa nt-ultraan! 10.8. on aika :)

Monski ja öttiäinen rv11+1
 
IMN iskias on kyllä juuri tommonen että vetää salamaniskuna persauksesta pitkin jalkaa alaspäin. Toisinaan särkee ihan vain itsellä alaselkää ja lonkkaa. Kipu säteilee hankalasti joka paikkaan, useasti saa myös tuon toisen jalan pettämään alta kun oikein pahaksi äityy. Todella ikävä vaiva, pullistumaa on myös minulla ollut jokunen vuosi takaperin, luojan kiitos se on hiipunut pois eikä ole palannut.

Oireet alkaa helpottaa, väsymys ja palannut tosin eilen, en jaksa tehdä yhtään mitään. Rinnat on edelleen arat.

Musta alkaa tulla ihan hermoheikko kun tuo ultra lähestyy. Mitä jossei siellä olekaan enää mitään. :( km pelko on palannut ihan järjettömän suurena, 4 piinaavaa päivää vielä.
 
niin ja sängystä tosiaan vielä että monihan nukuttaa alkuun siinä äitiyspakkauksen laatikossa.siinähän mahtuu hyvinki sen aikaa vauva nukkumaan että näkee tarviiko vauva omaa sänkyä vai nukkuuko samassa vanhempien kanssa.meillä ei tosiaan ikinä oo pinnistä käytetty mutta nyt kuulin että miehen vanha pinnis on tallessa niin voidaan raahata Se tänne ku ei mitään maksakaan.tiiä vaikka päiväunet onnistuis sit siinä.ja onhan Se hyvä säilytyspaikka vaatteille ja kaikelle roinalle mitä makkariin kertyy jos ei muuta... :D

mää oon huomannu et muaki on nyt alkanu jännittään ultra.vaikka olin päättäny vaan tyynenä ootella sinne asti... Nyt oon huomaamattani alkanu miettimään elämääni niin että vauva on siinä helmikuussa mukana ja alkanut kunnolla innostumaan ajatuksesta.niin nyt tavallaan Se menetyksen pelko on suurempi..
 
Viimeksi muokattu:
Helmijenni, mulla on ihan sama olo näistä kaikista hankinnoista. Mitä sitä oikeasti tarvitsee? Ja miten sitä sitten osaakaan valita just ne oikeat vaunut. En mä kans tiedä mitään :). Hiljalleen oon vasta alkanut tutustua lastentarvikkeiden ihmeelliseen maailmaan. Ihmeellinen se näin tulokkaalle onkin, kun kaikenlaista tavaraa on niin paljon. Esim. kylpyammeen hankkiminen ei olisi tullut mieleenkään :D. Kiitos vaan vinkistä Keijunkainen. Alkaa hankintalista tuntua pelottavan pitkältä: rattaat, turvakaukalo, pinnasänky, sitteri, amme, vaatteita ja harsotaitoksia, itkuhälytin. Sit varmaan tarpeen mukaan tutteja, tuttipulloja, rintapumppu, Toisaalta tykkään tehdä kaiken ajoissa valmiiksi heti nyt. Ihan vielä ei taida kuitenkaan uskaltaa tehdä mitään isompia hankintoja. Jos sitten rakenneultran jälkeen...

Nyt kun nt-ultrasta on jo yli viikko niin tuntuu uskomattoman pitkältä ajalta odotella rakenneultraa. Eihän siihen oo kuin vajaa kaksi kuukautta, Mutta näin aikaisin en todellakaan tunne mitään liikkeitä vaan vatsan murinaa vaan ja siksi olisi niin kiva saada jotakin elonmerkkejä tässä välillä. No tokihan parin viikon päästä on toinen neuvolakäynti niin silloin sydänäänet varmaan kuulee.

Nyt kun lueskelee, kuinka kaikkien vaavit on siellä nt-ultrassa viuhtonut menemään jää miettimään, että aika rauhallinen se meiän oli. Ultraaja totesi varmaan olevan unilla ja tokihan se tökkimällä saatiin liikkeelle. Ei kuitenkaan niin aktiivista, kuin mitä muilla kuulostaa olleen.

Sienistä en oo myöskään kuullut muita rajoituksia, kuin että ei korvasieniä. Lisäksi välttäisin ehkä kovin läheltä autoteitä poimittuja sieniä, kun sienillä on tapana imeä itseensä kaikenlaisia epäpuhtauksia. Itse oon kyllä ilolla popsinut kanttarelleja, enkä keksi syytä, miksei niitä voisi syödä, kunhan maan puhdistaa pois.

Tulejo 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
IMN
TuleJo Meidän lapset ei oo nt-ultrassa hirveesti viuhtoneet, vaan ihan rauhassa pötkötelleet. Tää kolmas on sitte iha omaa laatuaan :D

Vaunujen ostamisesta ei kannata tehdä mitään rakettitiedettä. Pääasia että niihin saa vauvan ja renkaat pyörii :) renkaiden valinta sitten on iha makuasia, mutta kääntyvillä etupyörillä on helpompi kulkea esim. kaupoissa ja ehkä muutenkin kun ei tarvi kammeta työntöaisasta vaunuja kääntymään. Sitten on umpikumiset ja ilmatäytteiset renkaat. Ilmatäytteiset kulkee vaikeassa maastossa ehkä hiukan kevyemmin, mutta niissä sitten on aina se vaara että kiirelähdössä huomaat renkaan puhjenneen tai muuten tyhjentyneen. Nimim. Monesti bussista myöhästynyt kun on pitänyt jäädä renkaita pumppailemaan.

Lastentarvikeliikkeestä voi tosiaan käydä kyselemässä, mutta kannattaa muistaa ettei kaikkia heidänkään myyntipuheita kannata uskoa ;)

Hoitopöytä on kans yksi semmonen hankinta mikä on joillekin tarpeellinen ja joillekin ei. Meillä on molemmilla lapsilla ollut käytössä, mutta en tiedä tahdonko nyt sellaista viemään tilaa. Toisaalta se on kyllä ollut hyvä vaippojen, talkkien ym. säilytykseen ja muutenkin ergonomisempi paikka vaipanvaihdolle kuin esim. sängynreuna tai lattia. Pitää miettiä..
 
Hoitopöydästä oon ajatellut, ettei meille varsinaisesti sellaista mahdu. Meillä on sivusta täytettävä pyykinpesukone kylppärissä ja ajattelin sen päälle hankkia pehmikkeen ja sitä käyttää vaipanvaihtoon apuna. Kaveri oli näin tehnyt ja mielestäni hyvä idea! Tällöin hoitoalusta on lähellä hanaa ja pyykinpesupistettä.
 
IMN
Meilläkin ois kodinhoitohuoneessa tasotilaa hoitoalustalle ja muille, mutta mietin että ois kätevä jos vauvan vaatteetkin ois siinä lähellä. Eihän se tietenkään mitään maksais kaivaa sitten hoitopöytä varastosta esille ja kattoa josko sen johonki nurkkaan sais mahtumaan.. toisaalta se on kyllä jo niin ruma kapistus että voisin laittaa eteenpäin :D

Tänään alkais tuo eteisprojekti.. saa nähä menetänkö hermoni tapetoinnin kans :D ikinä en oo semmosta tehny, mutta en kyllä anna miehenkään mennä niitä tapetteja räpeltään paikalleen :LOL: on sen verran heikkohermonen tapaus että saattais lapset oppia muutaman uuden sanan..:rolleyes:
 

Yhteistyössä