Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*



1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks
Effemia harmeil*3.lapsi*satks
2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
hattisvattis*2. lapsi*EKKS
Supsu86*toinen*29v.*K-SKS
3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo*
Helmihaave*3. lapsi
Maalla on mukavaa*4. lapsi*TYKS
Minde84*3.lapsi*30*LS
4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas
5.2.2016
Heba*5.lapsi
Alisa_84*3. lapsi*30v
makrilli*1. lapsi*24v*EKKS
6.2.2016
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
kmw2014*1. lapsi*26 v.
Laurelii*4.lapsi*38V*OYS
7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
karhukopla*1. lapsi*30v*TAYS
helmijännäri*1. lapsi*26 v.*SeKS
8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
9.2.2016
Mmamma88*2.lapsi*K-HKS
pirittt*1. lapsi*20v*LKS
*poikaolo*
10.2.2016
manskuliini*2. lapsi*26v
11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi*32 v.*TAYS
Karmaliini*1.lapsi*27v*SeKS
TuleJo*1. lapsi*28v.
12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
surusilmät*2.lapsi*26v*OYS
13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS
14.2.2016
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*
ankas*3. lapsi*27v*LKS
helmijenni*1. lapsi*25 v.*Seks
15.2.2016
16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS
17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS
Fiona-*1. lapsi*26 v.
SeInka * 3.lapsi * 31-v. * JS
18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
minema*4.lapsi*30v*lks
19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi
20.2.2016
Äiti74*2.lapsi*41v*Tays
21.2.2016
SaaraD*2.lapsi*VKS
Sniff*2.lapsi*35*HUS
22.2.2016
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks
sitruunapippurina*1. lapsi*PHKS
23.2.2016
Iummph*1. lapsi
Lauriska*1. lapsi*29*OYS
Tähkä94
24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi
25.2.2016
26.2.2016
27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS
tamapi*3. lapsi*OYS
San-ttu83*3.lapsi*32v*TYKS
Helmimammuli*4.lapsi*33 v*LKS
28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
ninami*32v.*Kätilöopisto
Ainiina*3. lapsi*35v*KOS
29.2.2016
Maalis15*3. lapsi*OYS*tyttöolo*

Ilman laskettua aikaa:
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi*tyttöolo*
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS
VeraS*3. lapsi

Meitä on 76 onnellista odottajaa!

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Mut voi kans laittaa listalle ninami 32v. La 28.2. Kätilöopisto.
Kirjottelen myös maaliskuisissa kun luulen että sinne saakka mennään.
Hyvä kuulla että muillakin on oireet vähentyny, olin jo vähän huolestunu kun mullakin tuntuu että kaikki kadonnut :sick:
Tekis mieli jo käydä ostamassa semmonen levennys lärpäke housuihin kun turvottaa niin ettei meinaa housuja saada kiinni :LOL:
Isot tsempit minealle!

ninami & pätkis 5+2

Niin ja löyisin muuten vau.fi sivulta kivan raskauslaskurin mikä näyttää päivämäärät ja viikot ja mitä silloin tapahtuu kropassa ja vauvalla ;)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
IMN
kirpsakka Semmonen jatkokappale farkkujen sepalukseen, olikohan babybelt tai bellybelt tai joku semmone :) sopii pitempien paitojen kans käytettäväks. Itelläni jäi käyttämättä kun housut tippui jalasta sen kanssa, mutta jotku tykkää :)
 
kävin ultrassa tänään 6+1. Siellä pienen pieni vähän päälle parin mm. Alkio löytyi sydänäänten kera. Vastasi viikkoja 5+6. Se kuulostaa ihan juuri siltä samalta mitä edellisestäkin vauvasta todettiin alkuraskauden ultrassa,3pvä pienempi. Se tasoittunee seuraavaan ultraan. Viimeksi kävi niin et otti 6 päivää kiinni. On niin laitteista ja mittauksesta kiinni, kuitenkin puhutaan pienistä mittayksiköistä. Olen erittäin onnellinen. Mutta väsynyt. Koko ajan touhuan ihan pimeitä juttuja kun tulee häslättyä. Pitäisi nukkua 20h et tää muija toimis.

t.Emeli p.s. Muuten ei oloja, huimaa nopeasti noustessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mymmeli/88
Turvotusta, väsymystä ja itkuherkkyyttä löytyy, kipakkuutta löytyy jo muutenkin omasta takaa mutta tuntuu että nämä raskaudet ovat aina sitten vielä korostaneet sitä. Aamuisin ei mikään kiinteä mene alas eikä muutenkaan päivän aikana, ruoka jotenkin ällöttää ja etoo mutta en kuitenkaan ole vielä joutunut pönttöä halailemaan vaikka tänä aamuna oli lähellä kun söin sellaisen juustopekoni sämpylän..:sick:

Ollaan menossa naimisiin 10.10 ja eilen sitten sain vihdoin ja viimein hääpukuni ja jännitin että miten käy koska olen tiputtanut jo n.10kg painoa mekkoa varten ja tilatessa tilasin -5cm kapeamman vyötäröstä, no hyvin kävi ja puku meni mainiosti päälle (y) mutta jos vielä laihdun niin pukua joutuu ehkä pienentämään, riippuen miten vatsakumpu kohoaa :)

Mutta nyt varmaan pitäisi mennä lepäämään koska aamulla 4:30 lähtö Länsisatamaan ja Viroon hakemaan juhlajuomia;):sleep:

Mymmeli/88 & pikky-myy 5+3 (miehelle Eino :D )
 
Moi! Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä odotetaan esikoista, ikää mulla 26v. :) LA 17.2. omien laskujen mukaan. Enkä osannu ees puhelimella laittaa noita punasella!

Mulla on riesana pahoinvointi! Ei juuri muita oireita, tai niitä ei edes huomaa. En ois ikinä uskonu että raskausaikana reagoin näin, kun muuten mulle ei tuu paha olo mistään! Nyt on arjesta selviäminen ihan tuskaa, töihin oon väkisin vääntäytyny kun en halua vielä paljastuakaan. Kiva siellä oksennus kurkussa touhuta ja ravata vessassa. Ja viikkojakin vasta 6+5, muuttuuko tää vielä pahemmaksi? Mitään vinkkejä? Syöny oon koko ajan ja säännöllisesti, rannekkeita kokeiltu.. Kohtalontovereita?
 
IMN
Fiona Tervetuloa! :) kukaan ei varmaan osaa vastata siihen muuttuuko pahemmaksi, mutta toivottavasti helpottaisi ekan kolmanneksen jälkeen kuten "normaalisti". Mulla oli ekassa raskaudessa voimakas pahoinvointi alusta loppuun, eikä edes sairaalan tippatelineestä ollut apua.. olin siis usein sairaalassa seurannassa kun vointi meni niin huonoksi. Nyt pelkään jälleen saman toistuvan, ja ainoa apu tuntuu olevan liika syöminen. Eli syön n. tunnin välein vaikkei nälkä ehdi tullakaan, koska nälän iskiessä on jo myöhäistä. Painohan kyllä varmasti alkaa nousta kohisten, mutta mieluummin kilot kuin jatkuva kupla kurkussa.
Tärkeää on löytää sellainen ruoka minkä saa tarvittaessa aina alas. Mulla se oli tuossa ekassa raskaudessa jääkaappikylmä hedelmäcocktail-säilyke :)
Toivotaan että pahoinvointi lievenisi niin voisi nauttiakin raskausajasta :) ja tarkoitukseni ei siis ole pelotella, vaan kertoa ääripäästä :D

Jipii, libido tekee paluuta! :ROFLMAO: Mies alkoi olla jo epätoivoinen..

Nyt taas syömään.. :sick:
 
Joo, mä oon onneks jo ollu niin etevä, että luin netistä kaikki kauheimmat kauhukertomukset :D Sitten ahistuksessani oon manannu täällä, et minäki kärsin varmaan loppuun asti. Mies sitten taas järkeilly et eikö se tyypillisempää oo, että loppuu just ekan kolmanneksen jälkeen. Noh, sen vaan aika näyttää! Mut ei oo kivaa ei, vaikka toisaalta en sentään tiputus-kunnossa oo ja tiedän siis että vois olla pahempaakin :( Niin ja ihan samaa mäkin harrastanu, et syön ihan koko ajan ja stressaan muuten tosta painon noususta! Varsinkin kun maistuu vaan kaikki epäterveellinen. Ehkä se ajattelu pitäis unohtaa tosiaan unohtaa :)

Sulle ei IMN jääny kuitenkaan traumoja ekasta raskaudesta? Mä oon jo nyt julistanu et ei koskaan enää, vaikka todiaan ihan säälittävillä viikoilla mennään vasta. Hahhah :D
 
Alisa_84, kiva kuulla etten oo ainoo jolla on tätä hengenhaukkomista! Säikähdin aluksi niin kovaa että mitä tää on, mutta kai se raskauteen jotenkin liittyy :D Tosin on se helpottanut jo aika paljon :)
Fiona- Itellä jo kaks raskautta takana, mutta siltikään en meinaa muistaa minkälaista raskausaika on :D että ku on huono olo ollut pari päivää, urgh! :/ mutta ei näitä kohta enää edes muista! Ja raskaudenajan olot vaihtuu jatkuvasti, ei kannata kauheasti etukäteen murehtia, koska voi olla että kohta on taas paljon parempi olo! :)

Omat pahoinvoinnit on vaan lisääntynyt, ja nyt on alkanut väsyttämään todella paljon. Lisäksi pulssi nousee herkästi, hengästyn ja hikoilen pienestäkin tekemisestä...

Oiii, tunnin päästä 7+0 poks! :D jipii! :D
 
niin olikos muilla unettomuutta... Mää nukun yleensä hyvinkin 10 tunnin yöunia,nyt näköjään vaan 6h.. Hirveetä ylipirteyttä muutenkin ilmassa.millonhan Se väsymys alkoikaan :D en muista oonko edellisissä raskauksissa ollu erityisen väsynyt.

ja onpa nälkä!en vaan kehtaa lähteä jääkaapille ku vieraitaki yökylässä. :D

rv 5+2
 
Minea_ Tsemppiä ja voimia. En tiedä mitä muuta sanoa. Hirvee tilanne, mutta vaikutat vahvalle naiselle.

Jösses tätä pahaa oloa.. Eilen istuin koko päivän töissä pidättäen oksua. :confused: :sick: :censored: Jos pidän rannekkeita tai oksentelen niin jään kyllä heti kiinni. Mut mielummin tää päiväpahaolo kun yöllä niin kuin esikoisesta. Kotona pidän rannekkeita koko ajan. Kylmä ilma auttaa hetkittäin, onneks on toi ilmis niin voi laittaa sen puhaltaa viileetä ja mennä seisoo eteen. Ulkoilla oon kokeillut paljon et unohtuis se oksetus edes hetkeks. Toi kuuma ja kostea ilma ei oikeen auta asiaa.. Mitään mitä viimeks teki mieli niin ei tee yhtään. Tai ylipäänsä ei tee mieli mitään. Kaikki ällöttää. :eek:

Maalis15 mulla oli esikoisesta just tota umettomuutta varsinkin keskiraskaudessa. Se oli hirveetä kun olis väsyttänyt ihan älyttömästi mutta en saanut unta.

Ensi maanantaina ultra. Vähän jännittää. :barefoot:

Sniff + herneen verso 6+2
 
Tervetuloa Fiona!

Tunnin päästä neuvolaan ja jännittää! Mä niin toivon, että yrittäisi kuunnella sydänääniä. Sitten uskaltaisi paljastaa salaisuuden lähimmille.
Tuntuu, että pientä pahoinvointiakin pukkaa, kun jännittää. :D

Kiehinen 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
IMN
Fiona Olin tyhmänrohkea ja ajattelin että seuraava raskaus ois erilainen :D tai niinhän se olikin, oli pelkkää pientä etomista joka kesti vain puoleenväliin. Nyt sitten taas senkin raskauden edestä..
Minäkin oon kaikissa, myös tässä raskaudessa, vannonut ettei ikinä enää mutta kappas vaan :D viimisen kerran aina synnärillä vannonut, mutta ei se lääkäri taaskaan turhaan toivottanut tervetulleeksi uudelleen..

Maalis Mulla oli myös alkuviikoilla unettomuutta, mutta pian se kääntyi päälaelleen :rolleyes:

Nyt taian leiriytyä takapihalle auringonottoon! :) ennen kuin turvotus alkaa ja bikinit vaihtuu kollareihin :LOL:

IMN 9+0 POKS! :love:
 
Heippa,
ehkäpä uskallan liittyä mukaan helmiäisiin. Näyttää siltä, että vihdoin olen vahvasti raskaana, kun olokin alkaa olla sen mukainen. Huhtikuussa sain keskenmenon rv 8+0 ja se raskaus olikin alusta asti kummallisen oireeton (ehkä tuulimuna). Järkytyksen ja surun jälkeen yritämme nyt uudestaan, joten toivottavasti tämä pysyy mukana loppuun asti. Lupaan sitten olla valittamatta oireista, vaikka mitä tulisi. :cool:

LA 27.2.2016 Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS


Frid 5+4
 
Noista allergialääkkeistä vielä, lähinnä sulle IMN, että oot aivan oikeassa, Flixotide on astmalääke ja sitä olenkin joskus käyttänyt. Nenäsumutteeksi siis ostin Flixonasen. :D
Mutta itsellä tosiaan ollut kyylä aika kamalaa, tuntuu, ettei henki kulje ollenkaan. Aiemmin oon jo ajatellu, että ehkä mun astma on jotenkin helpottanu vuosien myötä, mutta kyllähän se oli ihan vaan sitä, että oli niin hyvä ja sopiva lääke. Täytyy tän ensimmäisen kolmanneksen jälkeen siitä kysyä, voisiko sen ottaa takaisin. Meinasi nimittäin apteekissa, että se ois lähinnä tän alkuajan kielletty...

Minusta tuntuu, että tää turvotus pahenee vaan päivä päivältä. Ja hassua on se, että aamulla on ihan ok, mutta mitä pidemmälle iltaan mennään, niin sitä enemmän turvottaa. Onneksi saa aina kotiin päästyä vaihtaa rennommat vaatteet. (y)

Täällä tulisi huomenna kahdeksas viikko täyteen, jes! Ja ensi maanantaina olis sitten eka neuvola, jännittää... :)

Niin ja multa puuttuu tuolta tiedoista ikä, eli olen 32 ja sairaala tulee olemaan TAYS. :) En osaa niitä itse muokata. :giggle:
 
Täällä on kyllä turvotus tuttua, kävin eilen vaihtamassa työhousut isompiin, kun tuntui ettei veri kierrä jalkoihin kun istuu :confused:

Eilen soitin esimiehelleni ja kerroin raskaudesta, oli onneksi samaa mieltä siitä että työnkuvan on muututtava. Palaveerataan esimiesten kanssa viikon päästä, heti kun oon käyny ekassa neuvolassa. Nyt onneksi tuuraamassa neljä viikkoa rauhallisessa aulapalvelussa, sen jälkeen viikko omalla kohteella kaupassa ja sen jälkeen kolme viikkoa lomaa. Loman jälkeen (syyskuun alku) siis tarkoitus työnkuvan muuttua.

Mulla on pahoinvointi pahinta nyt ollu iltasin, kun töiden jälkeen tulee yleensä kauheesti touhuttua, remppa, koiran lenkitys, kotityöt ja miehen esikoinen pitää huolen, että syöntiväli saattaa vähän venähtää. Sitten kun pitäis syödä nii ei meinaa mikään upota.
 
Maalis15, mulla ainakin vielä oli ihan oireetonta tossa vaiheessa! Silloin toivoin että jotain olis, mutta noh, sanotaanko et tän pahoinvoinnin oisin voinu kuitenkin skipata :D

Tänään oli pakko olla pois töistä, vaikka viimeseen asti sitä välttelin. Tää on vaan niin raskasta kun koko ajan on paha olo ja öisinkin herää yökkimään useemman kerran. Onneks siellä esimies oli tosi ymmärtäväinen. Onko teillä muilla ollu olon/työnkuvan puolesta vaikeuksia olla töissä tai uskotteko että tulee olemaan? Wendys, sulla ainakin kiva että suhtauduttiin noin joustavasti :)
 
Fiona-, tosiaan kun oon vartija ja työkohde on normaalisti kauppakeskus, jossa joutuu nosteleen koripinoja ja työnteleen kärryjonoja. Puhumattakaan juoksukaljojen viejistä ja pikkurikollisista, jotka varmasti käyttäs surutta hyväksi sitä että vartijalla on raskausmaha.
Mutta näin mies valtasella alalla ei silti oo taattua että järjestyy muita hommia, me kun ei esim. olla oikeutettuja aikaistettuun äitiyslomaan. Mun työnantaja onneks ymmärtää että parempi siirtää toisiin hommiin (ja siihen on firman sisällä mahdollisuus) Tulee sit vähemmän sairaslomiakin :>
 
Eea
Kiitos uudesta pinosta. ☺

Täällä väsyttää ja ällöttää. Jotain tekis mieli syödä koko ajan, mutta on arvoitus mitä. Kahvi tökkäsi kokonaan. Alamahaa kiristelee koko ajan. Turvotus on ihan kamala. :D

Tervetuloa kaikille uusille. Fb-ryhmään pääsee halutessaan laittamalla linkin profiiliinsa miulle yv:llä. :) lisään eka kaveriksi ja sitten ryhmään.

Eea&Owe 7+3
 
on kyllä joku maaginen luku vissiin tuo 4 tässä raskaudessa.kaikenlainen oireilu eli nyt lähinnä näköjään hieman huonoa oloa alkaa neljältä.ja yöllä herään neljältä. Veikkaan että tämä tapaus syntyy 4.3 siis :D

uskalsin varata tänään neuvola-ajan.pyysin mahd. Myöhäselle niin sain sen 5.8

oloista:mulla on kyllä tyttöolo mutta saattaa myös johtua siitä että jos Sais valita niin haluisin pitkästä aikaa tytön ;) ja miehellä ei oi tyttöä ennestään (Yks poika jota tapaa vain kerran kuussa kun asuu kauempana).mutta oikeestihan siis Se on Se ja sama ihania kaikki <3 ultrassa aion kysyä sukupuolen.

lisäksi tekee mieli kaikkee raikasta ja makeaa,poikaa odottaessa söin suolaista ja salmiakkia

mää toivon että maha pysyis piilossa mahd.pitkään.oon hoikka 164/50 mutta kohtu on taaksepäin kallella niin Se auttaa alussa vähän.sit Se plumpsahtaaki sillain yhtäkkiä esille.. :/ pari löysempää paitaa vois kyllä ostaa..

rv 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Oi, onpas tänne tullut taas paljon juttua. Hyvä niin, on ihana lukea muidenkin ajatuksia ja kuulumisia. :)

Minealle vielä lisä tsemppiä!! *hali*

Maanantai-iltana kävin siellä ultrassa, ja siellähän se oli, meidän ihana täydellinen vauva!! :love: Viikot vastasivat hyvin, löytyi vahva syke ja olihan siellä nähtävissä jo selkäranka sekä käsien ja jalkojen alut!! Kuvaa tulee nyt tuijotettua alinomaan... :D

Seulonta verikokeisiin ehdottomasti menen, ja aikakin on jo varattu. Sokerirasitus olisi viikolla 12-14 ja uudelleen 20 viikon jälkeen.
Paha olo alkaa olla aika napakkaa. Öisin herään edelleen 2-3 kertaa syömään, ja viikonloppuna ei voinut muuta kuin juosta suoraan sängystä oksentamaan. :sick:

Tänään tuli kutsu myös np-ultraan ja se olisi vasta viikolla 13+2!! Tosi myöhään... o_O Sinne asti ei kyllä tämä möhö maha kestä piilossa, hyvä jos vielä viikon pari kestää... :D

Loma olisi loisittu ja aamulla taas töihin. Vähän jännittää kun lopetin kahvin juonnin nyt lomalla, että millaisella selityksellä se menee töissä läpi....:whistle:

Helinä ja Tahvo 8+2
 

Yhteistyössä