Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

IMN





29.1.2016
Susa75 * 1. lapsi

1.2.2016
_sanna * 2. lapsi * LPKS
Keijunkainen * 2. lapsi * 30v * TYKS * poikalupaus
Effemia harmeil * 3. lapsi * SatKS
Yztlas * 1. lapsi * SatKS

2.2.2016
Kiehinen * 3. lapsi * 31v * OYS
hattisvattis * 2. lapsi * EKKS * poikalupaus
Supsu86 * 2. lapsi * 29v * K-SKS

3.2.2016
rokkimamsuli * 2. lapsi * 23v * SatKS
IMN * 3. lapsi * 23v * OYS * poikaolo * tyttölupaus
Helmihaave *3. lapsi
Maalla on mukavaa * 4. lapsi *TYKS
Minde84 * 3.lapsi * 30v * LS

4.2.2016
Helmiäippä * 5. lapsi
Laurana * 2. lapsi * 34v * SatKS

5.2.2016
Heba * 5. lapsi
Alisa_84 * 3. lapsi * 30v * poikalupaus
makrilli * 1. lapsi * 24v * EKKS

6.2.2016
kmw2014 * 1. lapsi * 26v
Laurelii * 4. lapsi * 38v * OYS * tyttölupaus

7.2.2016
kirpsakka * 4. lapsi
NassuRessu * 2. lapsi * 25v * KAKS * tyttölupaus
karhukopla * 1. lapsi * 30v * TAYS * poikalupaus
helmijännäri * 1. lapsi * 26v * SeKS
NMN * 2. lapsi * 28v * Kos
Fanny * 3. lapsi

8.2.2016
helinä30 * 4. lapsi * 28v * PKKS * poikaolo
Adalmiina1 * 2. lapsi * 26 v * OYS
am80 * 1. lapsi

9.2.2016
Mmamma88 * 2. lapsi * K-HKS
pirittt * 1. lapsi * 20v * LKS * poikaolo

10.2.2016
manskuliini * 2. lapsi * 26v
Eea * 6. lapsi * 28v * PKKS * tyttöolo
Karmaliini * 1. lapsi * 27v * SeKS * poikalupaus

11.2.2016
PikkuRuusunen * 1. lapsi * 32 v * TAYS
TuleJo * 1. lapsi * 28v * poikalupaus
helmie * 2. lapsi * 26v * K-SKS

12.2.2016
Jennih__ * 2. lapsi
surusilmät * 2.lapsi * 27v * OYS * tyttölupaus

13.2.2016
maipel * 3. lapsi * 25v * OYS

14.2.2016
ankas * 3. lapsi * 27v * LKS * poikalupaus
helmijenni * 1. lapsi * 25 v * SeKS * tyttölupaus

15.2.2016

16.2.2016

avilia * 2. lapsi * 25v * KHKS
Ehkä sitttenkin? * 1. lapsi * 29v * KOS
Wendys * 1. lapsi * 26v * KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija * 3. lapsi * 30v * SatKS
Emböy * 2. lapsi * 22v * KOS
viii * 3. lapsi * 24v
esikoinenhaaveissa * 1. lapsi * 23v * K-SKS * poikalupaus
Fiona- * 1. lapsi * 26v * tyttölupaus
SeInka * 3. lapsi * 31v
shake * 1. lapsi * 28v * LKS
Kattsu * 1. lapsi * TYKS * poikalupaus


18.2.2016
Mammi78 * 3. lapsi * 37v * SatKS
Sofi12 * 3. lapsi * SeKS
Equus * 2. lapsi * 30v

19.2.2016
Monski94 * 2. lapsi * 21v * PS
Velmuliina * 1. lapsi
Pikkue * 2. lapsi
Lumi<3 * 3. lapsi * 42v * OYS * poikalupaus
PRS * 1. lapsi * 28v * TYKS * poikalupaus

20.2.2016
Äiti74 * 2. lapsi * 41v * TAYS

21.2.2016
SaaraD * 2. lapsi * VKS
Sniff * 2. lapsi * 35v * HUS

22.2.2016
Emeli- * 2. lapsi * 24v * SatKS
sitruunapippurina * 1. lapsi * PHKS * poikalupaus

23.2.2016
Iummph * 1.lapsi * 24v * KYS
Lauriska * 1. lapsi * 29v * OYS
Tähkä94 * 2. lapsi * TAYS * poikalupaus
girahvi * 1. lapsi * OYS
mannamuu * 3. lapsi * 28v * KOS
Julyah * 2. lapsi * 33v * SeKS

24.2.2016
helmikuunhippu * 3. (5.) lapsi

25.2.2016
minema * 4. lapsi * 30v * LKS

26.2.2016

27.2.2016

Mymmeli/88 * 3. lapsi * K-SKS
tamapi * 3. lapsi * OYS
San-ttu83 * 3. lapsi * 32v * TYKS
Helmimammuli * 4. lapsi * 33v * LKS
Meekku * 1. lapsi *

28.2.2016
ninami * 32v * KOS * poikalupaus
Ainiina * 3. lapsi * 35v * KOS
Satuh83 * 1. lapsi
Raparperimehu * 4. lapsi

29.2.2016

4.3.2016
Maalis15 * 3. lapsi * OYS * tyttöolo * tyttölupaus





Ilman laskettua aikaa:
tikis * 4. lapsi * 38v
Rita * 2. lapsi * tyttöolo
sarppi82 * 3. lapsi * 32v * KOKS
Bubblemachine * 3. lapsi
jennimarika * 2. lapsi * LPKS
VeraS * 3. lapsi

Meitä on 90 onnellista odottajaa!

Poikalupauksia: 14
Tyttölupauksia: 7

Menetyksen kohdanneet:
dicey * 3. lapsi * 32v * KAKS
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Frid * 2. lapsi * 31v * TAYS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-heinaekuussa.2451244/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-elokuussa.2455389/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-syyskuussa.2457879/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-lokakuussa.2460482/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-marraskuu.2462947/




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
IMN
Sori, otin valtuudet vähän "siistiä" tuota listaa :D ollut monta päivittäjää ja yhtä monta tapaa merkitä tietojakin :)

Hui tosiaan! Ensi kuussa meilläkin taitaa olla jo vauva :love: ainakin OYSin lääkäri oli sitä mieltä ettei yliajalle päästetä.
 
Apua JOULUKUU! Tää tuntuu jo ihan hurjalta :D Koko ajan oon eläny sellasessa "sitten joskus"-kuplassa, asiaa ei auta kämpän remppa+sisustushommat ja tuleva joulu, jotka vie ajatuksia ja saa ajan menemään nopeesti. Alkuraskaudessa ajattelin myös, että 9kk on ikuisuus ja riittävä aika valmistautua äitiyteen ja tulevaan elämänmuutokseen, mut ei oo paljoo valmiimpi olo kun sillon. Mut ehkei se valmis ois koskaan! Sekavia ajatuksia täällä tänään..

Sokerirasituksessa kans käyty. Ootellaan tuloksia. Paasto meni hyvin, vaikka sitä jännitinkin, eikä se juotava litku ei ollu musta ollenkaan pahaa. Mut kyl siinä jossain vaiheessa meinas vähän huono olo tulla. Noh, kunnialla selvittiin ja toivottavasti tuloksetkin on ok :)
 
Nyt sitä vasta ketjun vaihtumisen myötä jotenki kolahti tajuntaan, että nyt tosiaan on joulukuu:D.

Just muuten ku pääsin sanomasta et parisuhde voi hyvin, niin tänään saatiin kunnon vääntö aikaiseksi siitä kun mies on väsynyt. Hän haluis nukkua päikkärit töiden jälkeen, mut mun mielestä paras olis et hän menis aikaisemmin nukkumaan ja olis virkeänä sit perheen kanssa illat sen sijaan et nukkuis.
Mut no, enpä puutu tästä lähtien hänen nukkumisiin..:cautious:.
 
IMN
Tähkä, määkään en kestä jos mies torkkuu kesken päivän :D niin raivostuttavaa kuunnella toisen kuorsausta kun itseäkin väsyttää aamusta iltaan..

Paitsi tänäiltana mulle iski joku ihme virtapiikki, joku kai sanois pesänrakennusvietiksi :D siivous ei oo kiinnostanu sitten kesäkuun, mutta nyt oli vaan pakko saada häärätä jotakin! Pyyhkäsin pölyt, väliovet, valokatkaisijat, termostaatit ja kaikki :D huomenna jos jatkais keittiön siivouksella ja imuroinnilla ja ylihuomenna hoitelis vessat :rolleyes: siis jos tää energia vaan riittää sinne asti :LOL: torstaina saadaan vihdoin se uus sänkykin!
 
Tänään oli ylimääräinen neuvolakäynti ja sen jälkeen on ollukkin hyvin ristiriitaiset fiilikset... Näyttäis kovasti siltä, että tämä mamma alottaa lomailun levon merkeissä heti huomisesta lähtien. Huomenna päivästä käväse lääkärissä ja terkkarin suositus yksistään oli jo se, ettei töihin oo enää menemistä.

Verenpaineet on kotona ollu ihan ok mutta tänään neuvolas oli alapaine niin selvästi koholla, ettei oo järkeä lähteä leikkimään omalla tai etenkään vauvan terveydellä. Toivotaan nyt vaan kovasti, ettei lääkäri löydä mitään muuta hälyttävää, koska sitten viimeistään tulee lähete äitipolille (jos ei tuu jo nyt).. Vihoviimenen asia tässä vaiheessa olis joutua osastolle :unsure: mun pää ei vaan kestäisi olla siellä...

Toisaalta helpottaa ajatus siitä, että saa jättää työmaan härdellin muille mutta toisaalta olin niin motivoinu itteni siihen, että jouluun asti mennään töissä ja sitten höllätään.. Nyt meni matto jalkojen alta kun joutuu ajattelemaan asiat uusiks ja asennoitumaan tähän lepokäskyyn ihan eri tavalla mutta kai tämä tästä vielä iloksi muuttuu...ehkä jo huomenna :cautious:

Anteeksi tämä masennuspurkaus, nyt ei vaan oikeen hymyä heltiä :oops:
 
Alkaa ilmeisesti tää kuuluisa pesänrakennusvietti ilmetä muillakin, kyllä on siivousrätti ollu ahkeraa käytössä :D onpahan kerrankin ihanan puhdasta, kunpa säilyisi pitkään.

Oloista: nyt saa olla vaan kotona kun koulukin on jo niin loppusuoralla että papereita odotellessa. Mutta kyllä vaan liitoskivut ja paineentunteet tuntuu loppupäivästä vaikka kotonakin vaan on. Töihin musta ei enää olis tässä vaiheessa.

Mutta ihanaa että on jo joulukuu! Synnytyspelko vaan alkaa nostaa päätään..

29+2, pian poksuu täydet kympit taas ♡
 
heh,hauskaa ku osalla teistä jo niin loppu häämöttää.ite oon vielä valovuosien päässä varsinkin kun en usko että tämä syntyy ennen maaliskuun puoliväliä.meidän suvussa ei ennen aikoja synnytä :D mutta toisaalta,mulla on tässä vaikka mitä puuhaakin vielä :D Sellanen vähän ristiriitainen olo että toisaalta jo huvittais nähdä että kuka tuolla majailee ja toisaalta Se on taas niin iso muutos tähän arkeen että ei kiirettä :D tällä hetkellä ehkä ootan eniten sitä että Sais vähän taukoa opiskelusta.hirveesti stressiä eikä jaksamista yhtään :/ mietin jopa välillä että jättäisin sen tammikuun työharjoittelun välistä
 
Tuosta face-ryhmästä, mites sinne pääsisi mukaan?

Täällä on alkanut yöt olemaan tuskaa, jotain ihme kipuilua selässä :( ja sitten rinnassa sellaista pistoa joka varmasti johtuu selästä.. ei mikään asento tunnu nukkuessa hyvältä, kyljellään sattuu selkään ja selällään muuten hyvä mutta kädet puutuu :mad::D

Olen miettinyt raskaushieronnassa käymistä, onko kellään kokemuksia sellaisesta? Minä kun en ole kertaakaan eläissäni hierojalla muutenkaan käynyt.

Tsemppiä kaikille kenellä vaivoja on, ottakaa iisisti nyt kuitenkin vaikka joulunaikaan tulee tietty painetta et pitäis tehdä sitä sun tätä :)
 
Joo sama täällä, itseä väsyttää myös. Ja sit ku miehen mielestä olis kaikille paras että alettais esikoisen kanssa heräämään myös aamu viideltä niinkuin hänkin niin päästäis kaikki samaan aikaan illasta nukkumaan, äly hoi älä jätä:cautious::D. Mut joo, hän ei ymmärrä tosiaan sitä että ei mullakaan se yöuni on mitään hyvää, vessaan heräämiset ja asennon vaihtaminen sekä uudelleen nukahtamisen vaikeus. Ja mies on samanlainen ku äitinsä siinä mielessä että ei paljoa arvosteta sitä että äiti on lapsen kanssa kotona, sekä muuten hoitaa kodin hoidon.

Mut nää on näitä :rolleyes:. Hormonipurkauksia....:LOL:
 
Ihana kun on jo Joulukuu!!:LOL:

Mulla on etappina nyt päästä kunnialla jouluaattoon asti miettimättä synnytysasioita, mulla kun on pelko siitä minne ja miten synnytän!!?? Sairaalaan matkaa liikaa (3h) ja matkalle en halua synnyttää..Huii, nyt tuo ajatus pois mielestä:eek:

Ens tiistaina ultra, sekin on yksi etappi. Viikko kerrallaan, jotakin tekemistä täytyy keksiä jotta aika kuluisi. Nyt kun ollut saikulla syyskuusta asti, aika matelee niin hitaasti..
Karmaliini, aluksi saikulle jääminen tuntuu kauhealle, mutta asennoidu siihen, että sinä ja vauva olette etusijalla ja huomaat että olo paranee kun malttaa ottaa iisisti (y)

Nukkuminen niin siis mikä nukkuminen??? Illalla menen nukkumaan niin väsyneenä että luulis unen tulevan. Mutta ei. Kun saan pään tyynyyn unet katoaa. Tai torkahdan vartiksi ja herään sitten. Sitten täytyy nousta vessaan..Sit ehkä nukahdan pariksi tunniksi ja neljältä olen taas hereillä. Onneksi aamulla ei ole menoa minnekkään, nukun sitten hetken kun lapset ja mies on lähteneet. Kauhea flunssakin ollut, että sekin valvottanut.

Kattsu, mainitsit hieronnasta. Minä olen käynyt osteopaatilla ja hermoratahierojalla. Kummastakin on paljon apua! Auttaa kropan asentoasioissa, kun tahtoo nivelet ja systeemit mennä vinksalleen odottajilla. Varaan vielä uudestaan ajan varmaan ennen joulua, kun masu kasvaa ja painopiste muuttuu. Synnytys kuulemma helpottuu kun oikaisuttaa lantion ennen h-hetkeä..

Rv 30+3, nyt ollaan jo oikealla kymmenellä:LOL:
 
Juuri kun pääsin sanomasta, että nukkumisen kanssa ole mitään ongelmaa niin tämä viikko onkin sitten mennyt vaihtelevalla menestyksellä. Vaakatasoon kun pääsee, menee nenä tukkoon ja on laitettava lisätyynyjä pään alle. Nukun normaalisti aika littanalla tyynyllä, niin nyt selkä kipeytyy ihmeellisestä korotetusta asennosta.:confused:

Kaikilla tuntuisi olevan työt lopuillaan ja pesänrakennusviettikin on herännyt, odottelen vielä itselleni tuota aikaa/tunnetta. :sleep: Päätin kylläkin, että kipeiden suppareiden ja yleisen väsymyksen takia sinnittelen töissä enintään joulukuun loppuun ja jään sitten mieluusti sairasloman kautta äippälomalle. Sanokoot työkaverit mitä sanoo, täytyy yrittää ajatella omaa ja vauvan parasta pikku hiljaa.(y)

Pesänrakennusvietti odottaa edelleen pääsyä Ikeaan, sillä ennen kuin saamme lipaston vauvan tavaroille, en jaksa miettiä mihin ne laittaisin. Ja toisaalta alkuraskauden maailmanloppuväsymys on tuntunut palanneen, kun töiden jälkeen jää kauppareissut tekemättä ja sohva kutsuu päikkäreille.

Myöskin kotivaatetus on muuttunut! (Jo aikaa sitten kylläkin.) Ennen olin kotosalla suht normaaleissa väljissä vaatteissa, mutta nykyään kotiin päästyäni kaikki vaatteet lentää pois ja oleilen melkeinpä yövaatteissa ja aamutakissa.:LOL:

Aika on mennyt kyllä hurjan nopeasti, joulukin on jo kolmen viikon päästä! Yhtäkään lahjaa en ole vielä hankkinut, mutta jouluruokia on tullut jo suunniteltua. Täytyyhän ne laatikot ja rosollit tehdä itse, kaupan versiot sellaisenaan ei ole mistään kotoisin. Tulisipa se joulu pian niin pääsisi herkuttelemaan!:love:

sitruunapippurina 28+2 sekä poikittain potkivainen
 
IMN
Joku mainitsi, että onko 9kk tarpeeksi pitkä aika valmistautua äitiyteen. Mun mielipide on se, ettei kukaan ole valmis äiti lapsen syntyessä, vaan kaikki on siellä samoilla kalkkiviivoilla alussa :) Äitiyteen/vanhemmuuteen kasvaa vasta lapsen myötä, iästä ja elämäntilanteesta riippumatta. Ja samat ajatukset pyörii päässä niin esikoisen kuin muidenkin odotusaikana. Aina on se uusi arki opeteltavana ja jokaisella menee aikansa löytää se oma paikkansa uudessa kokoonpanossa :)

Maalis Mulla oli sama tilanne viime raskaudessa opiskelujen kanssa, että en vaan jaksanut. Jäinkin saikulle (terveydellisistäkin syistä) jo tokan kolmanneksen alussa. Toisaalta ei edes harmittanut, koska ois ne opinnot kuitenki jääny kesken, eikä sillä hetkellä jaksanu pätkääkään kiinnostaa että kuinka paljon :LOL:

Laureliii Mua pelottaa etten ehdi ees matkalle sairaalaan, vaan että vauva syntyy kotiin :D Ja matkaa tosiaan liikenteestä riippuen 10-15min :rolleyes: Edellinen tuli niin nopeaa etten tuntenut ehtiväni koko hommaan mukaan, joten jäi vähän pelko siitä älyänkö lähteä ajoissa.. varsinkin kun edelliset on käynnistetty niin ei oo ikinä ees tarvinnu miettiä semmosia.

Siivousintoilu tosiaan vaan jatkuu, tänään sai keittiö kyytiä :D Pyyhin jokaisen mahdollisen pikku kolosenkin mikä löytyi..

Ja hui taas! Tänään poksuu jo 31+0 :love: Huomenna lääkärineuvola ja todella toivon ettei kohdunsuulla ois hälyttävää muutosta. Toki uudelleensynnyttäjällä saa jo muutosta ollakin, mutta kunhan ei nyt liikaa olisi.. Ja jospa saisi sen lähetteen sinne äitipolille kasvukontrolliinkin. Kai ne esitietokaavakkeiden käyttäjätunnuksetkin pitäisi jo pikkuhiljaa saada?
 
Viimeksi muokattu:
Kattsu, kyselin facen puolella mahdollisuutta päästä mukaan ja hyvälle näyttää. Joten laitatko minulle viestinä tulemaan face profiilisi linkin tai nimesi ja kuvailua millainen profiilikuva sinulla on. Tarttee ensin lisätä kaveriksi ja sitä kautta sitten lisään ryhmään. Meillä on siellä pieni noin 30 henkilön ryhmä, jotka ovat täältä alunperin kerätty. Tervetuloa!

Mulla on nyt menny tässä aikaa vähän hinnotellessa kirppistavaraa ja kiikutaessa niitä loossiin. Otettiin kahdeksi viikokso pöytä ja tavaraa on paljon myyntiin :D

Minä nukun kuin tukki, paitsi kun tuo meidän esikoinen on alkanut yöllä elämöimään. Kahtena yönä käynyt meidän makkarissa kolmen pintaan ja ei meinaa millään nukahtaa enää sitten. Aamulla äitiä sitten vähän väsyttää. :sleep:

Täällä ei oo näkyny vielä pesänrakennusviettiä ja viikot jo 30+. Tekis mieli vaan laiskotella :whistle:
 
Voi ertä tekis itelläki mieli varata kirppispöytä mutta ei nyt vaan yksinkertaisesti ehdi sitäkin hommaa tähän väliin. oon päättäny että teen sen sitte helmikuussa.olis ihana saada kaikki nuo ylimääräiset vaatteet ja tavarat tiolta kaapeista pois.edellisen kirppisreissunkin jälkeen kun tuota tavaraa jäi..

Tänään pitää tehdä hirveesti kouluhpmmia niin helpottaa tää ahdistus :D saatiin eilen tietää työharjoittelupaikatkin tammikuulle ja sain onneksi päivätyön niin enköhän minä sen vielä käy tekemässä.harjoittelu loppuu sopivasti sitten helmikuun ekalla viikolla.

Hei oliko se niin wttä yhtä aikaa ei voi saada sekä opintotukee että äippärahaa?
 
IMN
En kyllä sano varmaksi mutta mun käsittääkseni ei voi saada sekä opintotukea että äippärahaa. Aiotko sitten saada opintopisteitä kasaan äitiysloman aikanakin? :)

Wihii, tasan 2kk laskettuun aikaan!
 
IMN
Lääkärillä taas käyty sorkittavana. Kohdunsuun tilanne oli entisellään, eli 2cm kanavaa jäljellä ja suu kiinni ja suht kiinteäkin :) tuota ei siis enää kontrolloida.
Neuvolan vaaka taas valehteli kilot mun puolelle, eli painoa ois tullu sen mukaan 9 viikossa 3kg. Paineet oli vähän koholla muttei liikaa ja pissa puhdas.
Ainoo mistä pomppas oli sf-mitta, joka on nyt neljän viikon ajan pysynyt 27cm:ssä. Tasan samat mitat oli viime raskaudessakin, jossa siis oli sikiön kasvuhidastumaa. Lähete siis lähti keskusneuvolaan kasvukontrolliin.. jos ne tällä kertaa mut sinne huolisi.
Esitietolomakkeet pitäis täytellä netissä kunhan jaksan noita kaikkia suvun sairauksia muistella :rolleyes:
 
Noniin.. Neuvolasta soitettiin. Pitää maanantaina mennä hakemaan mittausvälineet ja kattomaan ruokavalio kohdalleen.
Paastoarvo oli todella hyvä mutta 2 muuta olivat taivaissa :confused:
Kovasti nyt ahdistaa ja pelottaa :unsure:
Ennen diagnoosia jo pelotti lapsen koko ja nyt se ahdistaa vielä enemmän.
No joo, tänään tämmöstä :barefoot:
 
Mä oon nyt ollu pari viikkoa saikulla ja johan on sokerit ruvennut pysymään kohdillaan. Aamupaastot ollu pitkään ok (toki iltainsuliini käytössä vaan ei oo tarvinnu nostaa) ja syödä on voinu edes hiukan vapaammin. Jee! :)

Pikkuhiljaa oon leipoillu jouluksi ja suursiivoillu. Huone kerrallaan tulee joulukin. Tänään käytiin jouluostoksilla ja lahjat melkein hankittu. Vaihteeksi maltilliset ja mietityt lahjat muksuille. Yleensä tähän aikaan järkky kiire töissä ja älytön stressi.

Vauvanvaatteitakin peseskelin ja ostin tarpeellisia juttuja. Jotenkin tosiaan stressi helpottanut ja tullu levollinen olo. (y):D

Onko teillä jotain ehdottomia jouluherkkuja tai bravuureita? Mä rakastan graavilohta ja maksalaatikkoa, ite tehtynä.... :whistle::eek::ROFLMAO: Maksista aion ainakin vähän syödä. Pätkiskakkuja pitää tehdä itelleni ja lahjoiksi. (y)
 
Nam..pätkiskakku:love: Kaikki suklainen maistus nyt. Onneks on joulu ja tiiän että kummipoika antaa lahjaksi konvehtirasian (y) ja muutenki kaikki joulusuklaa. :cool: Ja kaikki jouluruoka on nam!! Riisipuuro kaneli-sokerilla :love::love: Tosin sitä on jo pari kertaa syöty muuten tässä:D

Kirppiksellä meitä on kolme myyjää samassa loossissa, niin muutki käy siistimässä sitä. Ei oma aika riittäs kyllä. Mutta hyvin näyttää ainaki noi lastenvaatteet tekevän kauppasa.Pojan vaatteita vein myyntiin et voi ostaa sitten tytön vaatteita tilalle :whistle: Vaikka vieläkään ei käsitä että tyttö... tosiaanko meille tulisi tyttöo_O

Kelalta tuli lappu tänään hoitorahan tarkistuksesta. Oisin lakkauttanu sen kyllä, koska ei meille mitään hoitolisiä tipu. Tulot on sitten mun äitiysloman aikaan huimasti suuremmat. Tosin en tiiä kauan tuo mies sitten on osa-aika sairauspäivärahalla. :cautious: Eli hän on edelleen saikulla ja menee näillä näkymin vasta tammikuussa töihin kokeilemaan. :unsure:
 
Raparperimehu, millanen on pätkiskakku? Sellanen kuivakakkuko? Kuulostaapa hyvältä :D Mun herkkua jouluna on normaalisti riisipuuro, laatikot ja jälkkäreistä glögi-juustokakku. Ja tietty suklaa! Tästä vuodesta en uskalla sanoo mitään, sen verran erikoisia on nää ruoka- ja makutottumukset viime aikoina ollu..
 
Joo kuivakakkuhan se. Ja reseptejä on varmasti monia. Ite oon tehny maustamattomaan jugurttiin ja sit semmosen sydänkuivakakkuvuokaan. Ja kun koristelee nätisti niin on kiva viedä lahjaksi. Ja oon joskus tehny siitä kans nakedcaken. Helppoa ja niin hyvää. :)
 

Yhteistyössä