*** Helmikuussa hoikentuvat ***

[QUOTE="MaMa";25655271]Veikkaan et voi kerääntyä turvotusta, jos muuten olet syönyt esim. hiilaritietoisesti eli välttänyt noita kyseisiä ruoka-aineita.. mulla ainakin turvottaa tosi paljon tuollaiset vehnäjauhosta tehdyt hötöt.[/QUOTE]

Pastaa ja riisiä menee melkein päivittäin ja viime viikolla kolmesti söin sen 2 leipää. Joten tiedä sitä sitten...mutta turvottaa kyllä, aamusta huomasin että maha on pullahtanut esiin :D
 
[QUOTE="hippo";25651732]

Kalorien laskeminen oli kyllä tehokasta, mutta siinä mulla oli liian hyvä tilaisuus vetää överiksi. Olisitte vain nähneet, millä tarkkuudella väänsin risottoa taskulaskimen ja grammavaa'an kanssa saadakseni tietää, paljonko kattilalliseen tuli energiaa öljylusikallisesta ja kahdesta valkosipulin kynnestä, 124 grammasta riisiä jne... Sitten laskin, moneenko osaan mun se padallinen pitää jakaa, että annokseen tulee x kappaletta kaloreita ja... Herran tähden sentään. Ja ruoan päälle kellon kanssa lenkille. Arvatkaa vaan, miksen jaksanut sitä kuin muutaman kuukauden ja lihoin heti takaisin?

[/QUOTE]

Kuulostaa tutulta :D Minäkään en laske kaloreita, muuten menis ihan höpöksi. Toisinaan, ehkä kolme kertaa vuodessa kirjaan päivän syömiset ja tarkistan kalorit ihan vaan tietääkseni minkälaisissa määrissä suunnilleen mennään.
 
mä oon vaan kaks viikkoa mässännyt, pizzaa, suklaata, sipsiä, vanukkaita yms kaikkea mitä ei tarvis/sais syyä ku haluaa painoa alas. Mulla on joku masennus päällä, huomaa ihan mielialoista ja omasta jaksamattomuudesta/saamattomuudesta.

Viime viikko oli liikunnan kannalta kuiten jo hieman parempi, hain muksun kävellen hoidosta joka päivä, niin tuli edes vähän liikuntaa.

Onneksi ens viikolla alkaa työt, saa jotain sisältöä elämää ja pääsee pois kotoo ja jatkuvan syömisen ääreltä.

Masentaa myös lukea muiden onnistumisista (olen kyllä iloinen teidän puolesta) ku ite on vaan luuseri joka ei saa enää painoa tippumaan.
Sillon ku alotin niin lähti suht iisisti se 12kg ja sit tuli stoppi, eikä edelleenkää mitää. Paino heittelee +-1,5kg.
 
"hippo"
mä oon vaan kaks viikkoa mässännyt, pizzaa, suklaata, sipsiä, vanukkaita yms kaikkea mitä ei tarvis/sais syyä ku haluaa painoa alas. Mulla on joku masennus päällä, huomaa ihan mielialoista ja omasta jaksamattomuudesta/saamattomuudesta.

Viime viikko oli liikunnan kannalta kuiten jo hieman parempi, hain muksun kävellen hoidosta joka päivä, niin tuli edes vähän liikuntaa.

Onneksi ens viikolla alkaa työt, saa jotain sisältöä elämää ja pääsee pois kotoo ja jatkuvan syömisen ääreltä.

Masentaa myös lukea muiden onnistumisista (olen kyllä iloinen teidän puolesta) ku ite on vaan luuseri joka ei saa enää painoa tippumaan.
Sillon ku alotin niin lähti suht iisisti se 12kg ja sit tuli stoppi, eikä edelleenkää mitää. Paino heittelee +-1,5kg.
Kyllä se siitä taas. Välillä saa ihan luvan kanssa pitää tasausjaksoja ja antaa kropan totutella. Ja kun oma pipo lakkaa kiristämästä, sitten uusin voimin taas pudottamaan.

Mulla on jostain syystä paino alhaisimmillaan maanantaisin, ihan reilusti alempana kuin muulloin. Mikä lie syynä. Ei ainakaan viikonloppuihin osuva parempi itsekuri, eilen herkuttelin 86% tummasta suklaasta ja kuohukermasta tehdyllä moussella, yksin. 100g levy suklaata ja 2dl kermaa. Lisäksi tietysti taas syntisen hyvää parsakaalivuokaa reilulla juustolla ja jokapäiväinen partisannos, jonka koko pikku hiljaa näkyy hiipivän isommaksi. Mitäs muuta? Joo, villisianmakkaraa. Ja auringonkukansiemeniä. Muuta en muista, mutta vaikea uskoa, etten olisi mässännyt muuta. Näkyy olevan vakio, että sen pahimman porsastelupäivän jälkeen paino on matalin, omituista. Villisikapötkö oli vielä niin tavattoman suolaista, että sen luulisi keränneen nestettä ainakin kilon edestä.
 
[QUOTE="MaMa";25655384]Mutta noissa ei kuitenkaan oo sitä sokeria ihan puhtaimmillaan tyrkyllä kuten tuossa kuivakakussa. Joten se se pirulainen varmasti on ;)[/QUOTE]

No se on kyllä totta...oisko se sitten kuitenkin se pirulainen :D Nooh, kyllä niitä kuivakakunpaloja mun elämääni mahtuu silti jatkossakin. Oli se senverran hyvää :D
 
mä oon vaan kaks viikkoa mässännyt, pizzaa, suklaata, sipsiä, vanukkaita yms kaikkea mitä ei tarvis/sais syyä ku haluaa painoa alas. Mulla on joku masennus päällä, huomaa ihan mielialoista ja omasta jaksamattomuudesta/saamattomuudesta.

Viime viikko oli liikunnan kannalta kuiten jo hieman parempi, hain muksun kävellen hoidosta joka päivä, niin tuli edes vähän liikuntaa.

Onneksi ens viikolla alkaa työt, saa jotain sisältöä elämää ja pääsee pois kotoo ja jatkuvan syömisen ääreltä.

Masentaa myös lukea muiden onnistumisista (olen kyllä iloinen teidän puolesta) ku ite on vaan luuseri joka ei saa enää painoa tippumaan.
Sillon ku alotin niin lähti suht iisisti se 12kg ja sit tuli stoppi, eikä edelleenkää mitää. Paino heittelee +-1,5kg.
Mullakin lähtee se 10-12 aina kevyesti, mutta sitten alkaa vaikeat ajat. Hassua.
 
Kalorilaihis
Hei. Ajattelin kysyä tätä teiltä, kun en tiedä mistä kyselisin. Olen "pussilaihiksella" ja kaloreita tulee päivässä vähän päälle 400-500. Todella vähän siis. Mietinkin sitä, että nyt kun olen alkanut liikkumaan ja esimerkiksi eilen kulutin noin 500kaloria liikunnalla, niin täytyykö mun syödä nyt sitten enemmän vai mitä minä teen? Järki sanoo, että enhän mä voi kuluttaa enemmän, mitä ravinnosta saan???
Auttakee nyt aloittelijaa...
 
"MaMa"
Hei. Ajattelin kysyä tätä teiltä, kun en tiedä mistä kyselisin. Olen "pussilaihiksella" ja kaloreita tulee päivässä vähän päälle 400-500. Todella vähän siis. Mietinkin sitä, että nyt kun olen alkanut liikkumaan ja esimerkiksi eilen kulutin noin 500kaloria liikunnalla, niin täytyykö mun syödä nyt sitten enemmän vai mitä minä teen? Järki sanoo, että enhän mä voi kuluttaa enemmän, mitä ravinnosta saan???
Auttakee nyt aloittelijaa...
Pusseilla et syö mitään muuta kuin niitä pusseja sallitun määrän päivässä. Vaikka liikkuisit kuinka paljon. Montaa viikkoahan et kuitenkaan niillä pelkillä pusseilla ole (max. 10-12), niin mene puhtaasti se aika minkä olet ja sit alat soveltaa, että korvaat osan aterioista ja osan syöt normaalisti.
 
Kalorilaihis
[QUOTE="MaMa";25656424]Pusseilla et syö mitään muuta kuin niitä pusseja sallitun määrän päivässä. Vaikka liikkuisit kuinka paljon. Montaa viikkoahan et kuitenkaan niillä pelkillä pusseilla ole (max. 10-12), niin mene puhtaasti se aika minkä olet ja sit alat soveltaa, että korvaat osan aterioista ja osan syöt normaalisti.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Etenen siis muutaman viikon vielä näin vaikka liikkuisinkin. :) Mukavastihan sitä painoa näillä lähteekin. :)
 
"MaMa"
Kiitos vastauksesta. Etenen siis muutaman viikon vielä näin vaikka liikkuisinkin. :) Mukavastihan sitä painoa näillä lähteekin. :)
Juu, paino lähtee niillä äkkiä. Pitää vaan olla tosi tarkka siirtyä tosi hitaasti takaisin syömään normiruokia, ettei tuu kaikki heti takaisin. :D Eli sit kun on sen aika, niin syöt ensin vain yhden aterian päivässä ja senkin leipälautaselta, ruokamäärä ei saa olla kovin suuri kerralla. Ja sit seuraavana päivänä voit syödä vähän enemmän, esim. kaksi normiateriaa leipälautaselta, loput pusseja. Jonkin aikaa kannattaa mennä vielä näin, jotta paino jatkaa laskuaan. Sit kun tavoite lähenee, niin annoskokoja voi vähän isontaa ja sit lopulta siirtyä kaikki ateriat normiruuaksi, mutta kiinnittää huomio annoskokoihin ja tarkkailla ettei paino lähde nousuun.. Tsemppiä sinulle hirveesti! :D
 
k-aramelli
Viikonloppu meni vähän metsään, tuli syötyä liikaa ja juotua myös. Noh, onneks käyn ulkona sen 3-4krt/vuosi.

Tänään oli lounaaksi seitiä. Tein mausteseoksen puristetusta limestä, savupaprikasta, chilistä ja yrteistä. Kaverina oli pinaatti/kukkakaalimuussia. Oli ihan läääh hyvää toi kala, ja yleensä kun en edes perusta kalasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
k-aramelli
Viikonloppu meni vähän metsään, tuli syötyä liikaa ja juotua myös. Noh, onneks käyn ulkona sen 3-4krt/vuosi.

Tänään oli lounaaksi seitiä. Tein mausteseoksen puristetusta limestä, savupaprikasta, chilistä ja yrteistä. Kaverina oli pinaatti/kukkakaalimuussia. Oli ihan läääh hyvää toi kala, ja yleensä kun en edes perusta kalasta :D
 
[QUOTE="hippo";25658959]Juothan tarpeeksi vettä päivittäin?[/QUOTE]

Normaalisti about 3-4 litraa. :D

En juo oikeestaan kun vettä ja teetä. Satunnaisesti kaakaota, sokeritonta limua tai tuoremehua. Teetäkään en päivittäin.
 
"MaMa"
Mulla vihdoin laski se turvotus, mikä johtui menkoista! JES! -1,4kg eilisestä. Pidin eilen paastopäivän, eli en syönyt muuta kuin proteiinipirtelöitä ja iltapalan. Piti ottaa radikaalit keinot käyttöön, kun muu ei auttanut. Nyt on hyvä jatkaa omaa linjaa, tosin ajattelin pienentää vielä entisestään lautaskokoa, jolloin annokset pienenee. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Öh selvis miksi paino ei putoa.... Kävin salilla kehonkoostumusmittauksessa ... sitä läskiä on muuttunut lihakseksi :cool: Ja ihan "vahingossa".. Mitään myönnä tehneeni..
No nyt saan sitten tulosten perusteella uuden saliohjelman. Ja voin vaan arvailla kuinka mä "itken" kipua ekat kaksi viikkoa sitä tehdessäni. Tulee siis vissiin taas napakka ohjelma. Ja siitä on hyvä jatkaa tätä kiinteytysprojektia mikä mulla on menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"MaMa"
Öh selvis miksi paino ei putoa.... Kävin salilla kehonkoostumusmittauksessa ... sitä läskiä on muuttunut lihakseksi :cool: Ja ihan "vahingossa".. Mitään myönnä tehneeni..
No nyt saan sitten tulosten perusteella uuden saliohjelman. Ja voin vaan arvailla kuinka mä "itken" kipua ekat kaksi viikkoa sitä tehdessäni. Tulee siis vissiin taas napakka ohjelma. Ja siitä on hyvä jatkaa tätä kiinteytysprojektia mikä mulla on menossa.
Kuulostaa ihan mahtavalta! :D Itsekin odotan, että löytäisin aikaa salilla käyntiin ja saisin tehtyä saman omalle kropalleni. Ehkäpä syksyllä sit, jos nyt ensin saisi sen painon laskuun.. siihen tuli nyt avuksi jonkin sortin vatsatauti minullekin.. :/ Ei yhtään kiva. :(
 
"hippo"
Mä aina vain haaveilen salille menosta, en vaan uskalla mennä sinne. Kotihoidontuesta ei tietty edes kovin usein käyntejä makseltaisi, mutta isompi ongelma on, ettei piisaa pokka. Kerran viikossa olisi naisten erillinen vuoro, jos ei huvita mennä ukkojen sekaan, mutta en mä siltikään. Sitten ehkä voisin mennä, jos olisi varaa personal traineriin, ettei tarvitsisi arpoa mitä tehdä ja millä painoilla ja hävetä siellä niin paljoa.
 
Jumantsuikka!!
Täällä syöty ainakin pari vk mitä sattuu ja liikuntakin ollut vähissä..
Nyt vihdoin työrupeama ohi, matkaan viikko jäljellä ja aika ottaa itseä niskasta kiinni. En ole uskaltanut hypätä vaakaan pariin vkn, kun pelkäsin että kaikki on tullut takaisin mitä sain pudotettua.
Oli melkonen ylläri kun painoin 81,8 :) eli peräti parisataa grammaa pudonnut. Epäilen kyllä että nyt kun alan taas lenkkeileen pitkää lenkkiä sen 4krt/vk, niin se paino vähän nousee.. Jostain syystä näin käy aina kun oon pitänyt lenkkitaukoo. Tavoite on kylläkin saada edes vähän pois vielä tässä viikossa..

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="hippo";25670786]Mä aina vain haaveilen salille menosta, en vaan uskalla mennä sinne. Kotihoidontuesta ei tietty edes kovin usein käyntejä makseltaisi, mutta isompi ongelma on, ettei piisaa pokka. Kerran viikossa olisi naisten erillinen vuoro, jos ei huvita mennä ukkojen sekaan, mutta en mä siltikään. Sitten ehkä voisin mennä, jos olisi varaa personal traineriin, ettei tarvitsisi arpoa mitä tehdä ja millä painoilla ja hävetä siellä niin paljoa.[/QUOTE]

Mä odotan ihan innolla, että pääsen salille. Ja huomenna siis olen menossa, noin miljoonan vuoden tauon jälkeen :D

Kaupungin omalla punttisalilla on meilläkin noita naisten vuoroja, mutta mä tykkään enemmän treenata miesten kanssa. Paljon enemmän ne akat toisiaan kyttäilee, kuin miehet. Ja miehet on aina valmiina auttamaan, kun menee sormi suuhun tms. Eli sinne sekaan vaan, ei tartte jännittää :)

Yleensä punttisaleilla (ei välttämättä kaupungin, mutta yksityisillä ja kuntokeskuksissa) saa kunnon opastuksen laitteiden käyttöön. Eli siellä on se henkilökunta sitä varten, että he tekevät sulle ohjelman ja sitten yhdessä katsotte että miten ne laitteet toimii mitä ohjelmaasi tarvitset ja minkälaiset painot on sopivat. Ei tarvitse siis itse osata mitään, vaan sitä varten siellä on ne työntekijät paikalla :)

Mun ohjelman on mulle laatinut tuo mun ukkoni, mutta jollei häntä olisi, niin menisin salille ja kertoisin mitä haluan tehdä (käsistä haba esiin ja allit pois, olkapäät pyöreemmiksi, etureisiä isommiksi, persettä pienemmäksi ja sisäistä tukea vatsaan ja selkään) ja sen mukaan saisin sitten ohjelman :)

Mun painoni jatkoi nousemistaan...nyt se on 69,1 kg. Eli 1,9 kg tultu ylöspäin niin että suhahti. Vain parissa päivässä siis. Mutta nyt näyttäis siltä että nousu on stopannut...eli nyt on kropassa sitten nestettä taas vaikka muille jakaa.

Tässä nyt mennee muutama viikko että näen miten uusi ruokavalio ja salillä käynti vaikuttaa...kovasti en siis jaksa stressata painon vaihtelua vaikka se ylöspäin nyt meneekin. Tuskin salitreenillä ja kohtuullisilla syömisillä kuitenkaan varsinaista läskiä saa kroppaan lisää :)
 

Yhteistyössä