*** Helmikuussa hoikentuvat ***

"Pentti"
Nytpä voisin minäkin liittyä mukaan ainakin joksikin aikaa. Nimimerkistä huolimatta olen nainen, otin vaan nyt sellaisen nikin, että ei ole kaikilla vastaantulijoilla. Mulla olis tavoitteena tiputtaa 3-5kg kesään mennessä, paino oli tänä aamuna 62.4kg ja kunhan alle 60kg pääsisi niin olisin tyytyväinen. Pituutta vajaa 170cm ja muutama lisäkilo hiipinyt vuoden aikana. 58kg on mun mielestä hyvä paino mulle, harrastan säännöllisesti liikuntaa niin en ihan kepiksikään halua, pikkuisen pitää lihaksia olla.. Tarkkailen hiilareita, mutta en missään nimessä karppaa, syön myös melko vähärasvaisesti (hyviä öljyä kuitenkin tietysti). Paljon kasviksia ja hedelmiä, kohtalaisesti proteiineja jne. terveellistä ruokaa, olen kantapään kautta sen joskus oppinut, että syömättömyydellä ei laihdu pysyvästi. Kiloja saattaa lähteä, mutta olo on ärtyyntynyt ja nälkäinen. Terveellisesti siis pudotan painoa ja kiireettömästi, kaloreita en varsinaisesti laske, mutta kyllä jonkin verran pistän päähäni muistiin, 1500-1800 kaloria tulee päivässä. Eihän sillä nopeasti laihdu, mutta koska liikun ja haluan olla energinen, en halua painoa nopeasti tiputtaakaan..
Tsemppiä kaikille!
 
k-aramelli
Nimimerkistäni voi jo kaiketi päätellä mun ongelman.. Liika herkuttelu. Yleisestiottaen syön ihan perusterveellistä ruokaa, mutta annoskokoja.. noh, niitä pitää pienentää.

Prkl kun nytkin tekee mieli suklaata. Vaikka tänään jo söin. 14 konvehtia *häpeä* HUOMENNA EI SITTEN YHTÄÄN. Muuten syömiset tältä päivältä ok; aamulla chilitomaattinen vihreäpapu/parskakaali uuni hössäkkä ja 2x salaattia yrttietikkaseoksella.
 
Nimimerkistäni voi jo kaiketi päätellä mun ongelman.. Liika herkuttelu. Yleisestiottaen syön ihan perusterveellistä ruokaa, mutta annoskokoja.. noh, niitä pitää pienentää.

Prkl kun nytkin tekee mieli suklaata. Vaikka tänään jo söin. 14 konvehtia *häpeä* HUOMENNA EI SITTEN YHTÄÄN. Muuten syömiset tältä päivältä ok; aamulla chilitomaattinen vihreäpapu/parskakaali uuni hössäkkä ja 2x salaattia yrttietikkaseoksella.
Mulla ihan sama vika. Mutta näemmä siitä suklaanhimostakin pääsee eroon. En itseasiassa edes muista milloin olisin varsinaisesti HIMOINNUT suklaata. Aika hassua...en ollut edes tajunnut, etten enää himoitse suklaata :D
 
k-aramelli
Mulla ihan sama vika. Mutta näemmä siitä suklaanhimostakin pääsee eroon. En itseasiassa edes muista milloin olisin varsinaisesti HIMOINNUT suklaata. Aika hassua...en ollut edes tajunnut, etten enää himoitse suklaata :D
Ehkä mäkin sit ens vuostuhannella pääsen suklaanhimosta eroon.. Toivossa on hyvä elää.

Mites, käyttääkö muut ravintolisiä yms? Itselle iherbistä tulossa maca kapseleita ja spirulinaa, sen verta edullisia siellä :D
 
Ehkä mäkin sit ens vuostuhannella pääsen suklaanhimosta eroon.. Toivossa on hyvä elää.

Mites, käyttääkö muut ravintolisiä yms? Itselle iherbistä tulossa maca kapseleita ja spirulinaa, sen verta edullisia siellä :D
Kalkkitabuja mulla on, mutta kun en koskaan muista syödä niitä :ashamed: Kun joskus alan taas treenaamaan, niin sitten tulee dietmix käyttöön.

Paria muutakin pulveria olen treenatessani popsinut, mutten enää muista mitä ne oli. Mies saa sitten hoitaa nuo lisät mulle kuntoon, kun on sen aika :)
 
k-aramelli
Syön myös vahvaa biotiinia (tosin se ei liity niinkään lisäravinteihin tms).. Hienosti se vauhdittanut hiusten kasvua ja kynnet on kamalat luusirkkelit.

Tavoitepaino ja pitkät hiukset (joista olen aina haaveillut.) MÄ PYSTYN SIIHEN. PYSTYN. :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef




Vielä tänään ei tullut sitä plussaa, sillä paino meni taas 400g alaspäin. Mutta ei huolta, se plussa tulee ihan varmasti hetkenä minä hyvänsä :D

Toisaalta koska nyt pääsin sinne 67 kilon puolelle, uskon siellä olevani sunnuntain viikkopunnituksenkin aikaan, vaikka sitä plussaa tuleekin. Ja se on hyvä homma se :)
 
"MaMa"




Vielä tänään ei tullut sitä plussaa, sillä paino meni taas 400g alaspäin. Mutta ei huolta, se plussa tulee ihan varmasti hetkenä minä hyvänsä :D

Toisaalta koska nyt pääsin sinne 67 kilon puolelle, uskon siellä olevani sunnuntain viikkopunnituksenkin aikaan, vaikka sitä plussaa tuleekin. Ja se on hyvä homma se :)
Sun plussa tuli tänään mulle, en tiedä mikä eilen iski, mut ihan kauhee mässäyshimo ja minähän sit mässäsin.. :ashamed: On tää vaan joskus niin pirun vaikeeta. Vuoden alusta lähdin urakkaan ja omaan tahtiin etenkin, kunnes sain tietää ystävien häistä (toukokuun alussa) ja menin asettamaan itselleni tavoitteen sinne. :headwall: Nyt sit murehdin koko ajan saavutanko mitään omalla tyylillä vai pitäisikö rykäistä pikaisesti ensin ja sit mennä omalla tyylillä? Mut kun kalenteria katson, niin siellä on tässä välissäkin koko ajan jotain menoja, joissa syödään esim. ravintolassa, otetaan kuppia, yms. jolloin mikä tahansa nopea keino kaatuisi. Silti en tunnu saavan ajatuksia pois siitä pikalaihtumisesta. :headwall:
 
[QUOTE="MaMa";25621761]Sun plussa tuli tänään mulle, en tiedä mikä eilen iski, mut ihan kauhee mässäyshimo ja minähän sit mässäsin.. :ashamed: On tää vaan joskus niin pirun vaikeeta. Vuoden alusta lähdin urakkaan ja omaan tahtiin etenkin, kunnes sain tietää ystävien häistä (toukokuun alussa) ja menin asettamaan itselleni tavoitteen sinne. :headwall: Nyt sit murehdin koko ajan saavutanko mitään omalla tyylillä vai pitäisikö rykäistä pikaisesti ensin ja sit mennä omalla tyylillä? Mut kun kalenteria katson, niin siellä on tässä välissäkin koko ajan jotain menoja, joissa syödään esim. ravintolassa, otetaan kuppia, yms. jolloin mikä tahansa nopea keino kaatuisi. Silti en tunnu saavan ajatuksia pois siitä pikalaihtumisesta. :headwall:[/QUOTE]

Minä painin tuon saman ongelman kanssa viime keväänä kun kaveri pyysi kaasoksi. Ei ollu helppoa, ei : / Itselläni ei pikalaihtuminen onnistunut ja sain huomata että elämä jatkuu häiden jälkeenkin. Ja nyt, kun ollaan jo ihan turvallisilla vesillä tuli sellainen olo että pitäiskö nyt tiukasti rutistaa muutama kilo pois kun sain kutsun tulla kummiksi. Tässähän ois vielä kuukausi aikaa... :ashamed:
 
[QUOTE="Pentti";25619366] Mulla olis tavoitteena tiputtaa 3-5kg kesään mennessä, paino oli tänä aamuna 62.4kg ja kunhan alle 60kg pääsisi niin olisin tyytyväinen. Pituutta vajaa 170cm ja muutama lisäkilo hiipinyt vuoden aikana. 58kg on mun mielestä hyvä paino mulle, harrastan säännöllisesti liikuntaa niin en ihan kepiksikään halua, pikkuisen pitää lihaksia olla.. [/QUOTE]

Pentin kans sama paino, pituus ja tavoite :wave:
 
"MaMa"
Minä painin tuon saman ongelman kanssa viime keväänä kun kaveri pyysi kaasoksi. Ei ollu helppoa, ei : / Itselläni ei pikalaihtuminen onnistunut ja sain huomata että elämä jatkuu häiden jälkeenkin. Ja nyt, kun ollaan jo ihan turvallisilla vesillä tuli sellainen olo että pitäiskö nyt tiukasti rutistaa muutama kilo pois kun sain kutsun tulla kummiksi. Tässähän ois vielä kuukausi aikaa... :ashamed:
Juu, jatkuuhan se elämä häidenkin jälkeen. Ja meillä on toisetkin häät tulossa kesällä, mut niihin on enemmän aikaa. Välistä vaan niin sapettaa, kun sitä aina kuvittelee itsensä sit tosi nättinä ja hoikkana juhlapuvussa ja totuus on se, että max. 10kg on mahdollista saada pois siihen mennessä ja vaikka se on paljon, niin ei sillä musta vielä hoikkaa saa. Pitäis vaan olla tyytyväinen siihen, et ois ees vähän kevyempi kuin nyt.

Mun mielestä ois ihana, jos vois vaan mennä jonnekin hoitolaan, missä sulla ei ois muuta elämää kun se laihtuminen ja liikkuminen. Vähän niin kuin julkkikset menee usassa aina jonnekin parantolaan. Miksei lihaville oo vastaavia?? (Toki ei mulla ois mitään rahaakaan mennä sinne) :D
 
"hippo"
Kaapissa ei ole aineksia kuin kalapihveihin, niitä siis. Tässä kalan sulamista odotellessa pitäisi yrittää kehittää joku sotasuunnitelma, että miten saan annoksesta tällä kertaa puolet talteen huomiseksi. En millään viitsisi tehdä puolikasta annosta kahtena eri päivänä, kun monitoimikoneesta tulee niin paljon tiskiä. Enkä viitsi tehdä tupla-annostakaan, silloin ruokaa kyllä riittäisi, mutta söisin liikaa kahtena perättäisenä päivänä :D Viime kerralla pihvisatsi ei ehtinyt vanhentua kuin pari tuntia, kun jo söin itse koko 400g kala-annoksen tykötarpeineen, kun tiesin, ettei siitä tarvitse riittää muille. :ashamed:

No joo, tuiki vähän hiilareita ja varsin vähän kaloreita siinä oli suhteessa satsin kokoon, mutta isompi ongelma on vanha tapani jatkaa syömistä tasan niin kauan, kun jotakin hyvää on vielä jäljellä. Perunamuusiakin on aina saanut tehdä suunnilleen kahdeksalle, että siitä riittäisi miehelle kaksi annosta (päivällinen ja eväs) ja lapselle yksi annos (pieniruokainen, syö siitä pari kertaa) ja mulle _paljon_. Neljän annoksen pitäisi siis riittää meille, mutta kun "joku" on aina ollut niin ahne... Tosin en ole kertaakaan syönyt perunamuusia tänä vuonna, vaikka sitä on muille ollut tarjolla useasti. On mulla siis edes vähän itsekuria :)
 
[QUOTE="MaMa";25621761]Sun plussa tuli tänään mulle, en tiedä mikä eilen iski, mut ihan kauhee mässäyshimo ja minähän sit mässäsin.. :ashamed: On tää vaan joskus niin pirun vaikeeta. Vuoden alusta lähdin urakkaan ja omaan tahtiin etenkin, kunnes sain tietää ystävien häistä (toukokuun alussa) ja menin asettamaan itselleni tavoitteen sinne. :headwall: Nyt sit murehdin koko ajan saavutanko mitään omalla tyylillä vai pitäisikö rykäistä pikaisesti ensin ja sit mennä omalla tyylillä? Mut kun kalenteria katson, niin siellä on tässä välissäkin koko ajan jotain menoja, joissa syödään esim. ravintolassa, otetaan kuppia, yms. jolloin mikä tahansa nopea keino kaatuisi. Silti en tunnu saavan ajatuksia pois siitä pikalaihtumisesta. :headwall:[/QUOTE]

Ou nou...mässäyshimot on kakka juttu :(

Mä olen tällä mun omalla pikatyylilläni kyllä myös käynyt ravintolassa (3 ruokalajin illallinen) joten ei se sitä estä. Sen yhden päivän aikana sitten vaan saa energiaa huomattavasti enemmän, kuin muina päivinä, mutta jos muu viikko on kunnossa, tulee pudotusta silti.

Pikadiettiin ei tuo kupin kaato kyllä ole paras mahdollinen vaihtoehto. Joten mä en ole kuppia juuri kaadellut. Ehdin myöhemminkin :D Mutta jos kaatelisin, joisin sitten kirkasta lantrattuna light-limuun tai light-siideriä.

Mä ymmärrän hyvin, että pikalaihdutus pyörii mielessä. Mulle se on ainoa oikea keino, koska mä en todellakaan jaksa odotella kuukausitolkulla tuloksia. Toki niitä pakostakin joutuu odottelemaan kuukauden jos toisenkin, koska pudotettavaa on niin paljon...mutta yhtään enempää kuin on pakko, en niitä halua odotella.

Mä en omalla kohdallani näe mitään syytä laihduttaa hitaasti. Tiedän kyllä sen, että jos pikadietin jälkeen palaan entiseen, kilot tulevat takaisin. Mutta en ole entiseen palaamassa. Otan käyttöön ns. välimuodon. Syön enemmän kuin nyt (jotta laihtuminen pysähtyy) mutta vähemmän kuin ennen (jotten liho). Ei se lopulta sen kummempaa ole.

Mutta vaikka tämä sopii mulle, se ei tosiaan välttämättä sovi kaikille muille. Ei tässä elämässä mikään asia kaikille passaa :)
 
[QUOTE="MaMa";25622282]Juu, jatkuuhan se elämä häidenkin jälkeen. Ja meillä on toisetkin häät tulossa kesällä, mut niihin on enemmän aikaa. Välistä vaan niin sapettaa, kun sitä aina kuvittelee itsensä sit tosi nättinä ja hoikkana juhlapuvussa ja totuus on se, että max. 10kg on mahdollista saada pois siihen mennessä ja vaikka se on paljon, niin ei sillä musta vielä hoikkaa saa. Pitäis vaan olla tyytyväinen siihen, et ois ees vähän kevyempi kuin nyt.

Mun mielestä ois ihana, jos vois vaan mennä jonnekin hoitolaan, missä sulla ei ois muuta elämää kun se laihtuminen ja liikkuminen. Vähän niin kuin julkkikset menee usassa aina jonnekin parantolaan. Miksei lihaville oo vastaavia?? (Toki ei mulla ois mitään rahaakaan mennä sinne) :D[/QUOTE]

Toukokuuhun mennessä on kyllä mahdollisuus saada pois yli 10 kiloa. Mutta se vaatii sitten toki kovaa työtä. Syömiset pitää pitää ruodussa ja liikunnan ottaminen siihen tueksi ei olisi pahitteeksi.

Mä laihduin ilman liikuntaa gfg-dietillä 4 viikossa 8 kiloa, kun lähtöpaino huiteli siellä 80 kilon tuntumassa...joten takuuvarmana 10 viikossa saa kympin ja aika paljon ylikin pois, jos haluaa.

Mutta haluatko? Haluatko sitä todella niin paljon, että olet valmis syödään TIUKASTI dietin mukaan. Tällöin sitten elämästä jää ne juomiset ja raflasyömiset pois. Ja piste.

Jos haluat, niin ei muuta kuin anna mennä vaan. Mä ainakin kannustan. Mutta jos et ihan oikeasti ole valmis tietyssä määrin luopumaan siitä muusta elämästä siksi aikaa, niin sitten ei kannata edes yrittää.

Mulla oli muutamat "kekkerit" tuon oman 4-viikkoiseni aikana, mutta pydyin tiukasti omassa ruokavaliossani. Kyllä se varmaan on sillä hetkellä ottanut aivoon, mutta ei siitä mitään pitkiä traumoja voinut jäädä, koska en enää edes muista mitä kemuja tuolloin safkan osalta väliin jäi :D

Mä en osaa suositella tai olla suosittelematta yhtikäs mitään. En tosiaan tiedä mikä sulle sopii ja mikä ei. Voit toki kokeilla pitää vaikka sen 4 viikkoa tiukkaa diettiä ja sitten palata sille tielle mitä nyt tarvot...mutta jos on pienikin epäilys, että se pikadietti tuotattaa jotakin negatiivistä nykyiselle dietillesi (joka siis on jo toimivaksi todettu) niin älä pilaa sitä. Ei se kannata :)
 
[QUOTE="hippo";25623349]Kaapissa ei ole aineksia kuin kalapihveihin, niitä siis. Tässä kalan sulamista odotellessa pitäisi yrittää kehittää joku sotasuunnitelma, että miten saan annoksesta tällä kertaa puolet talteen huomiseksi. En millään viitsisi tehdä puolikasta annosta kahtena eri päivänä, kun monitoimikoneesta tulee niin paljon tiskiä. Enkä viitsi tehdä tupla-annostakaan, silloin ruokaa kyllä riittäisi, mutta söisin liikaa kahtena perättäisenä päivänä :D Viime kerralla pihvisatsi ei ehtinyt vanhentua kuin pari tuntia, kun jo söin itse koko 400g kala-annoksen tykötarpeineen, kun tiesin, ettei siitä tarvitse riittää muille. :ashamed:

No joo, tuiki vähän hiilareita ja varsin vähän kaloreita siinä oli suhteessa satsin kokoon, mutta isompi ongelma on vanha tapani jatkaa syömistä tasan niin kauan, kun jotakin hyvää on vielä jäljellä. Perunamuusiakin on aina saanut tehdä suunnilleen kahdeksalle, että siitä riittäisi miehelle kaksi annosta (päivällinen ja eväs) ja lapselle yksi annos (pieniruokainen, syö siitä pari kertaa) ja mulle _paljon_. Neljän annoksen pitäisi siis riittää meille, mutta kun "joku" on aina ollut niin ahne... Tosin en ole kertaakaan syönyt perunamuusia tänä vuonna, vaikka sitä on muille ollut tarjolla useasti. On mulla siis edes vähän itsekuria :)[/QUOTE]

Mä edelleen herkästi lappaan lautaselle liikaa ruokaa. Olen tottunut näkemään siinä ISON kasan ja nyt kun laitan siihen pienen kasan, tuntuu se ihan "akkojen annokselta", mistä mun mahani ei kyllä täyty. Mutta varsin usein siinä sitten kuitenkin on käynyt niin, että mä tulen siitä annoksesta ihan ähkyyn :)

Mä ajattelin vetäistä kohtapuolin lounaaksi salaatin. Kaapissa ei ole mitään valmista, eikä mitkään kuivat leivänkäppyrät juuri houkuta. Ei tosin se salaattikaan, mutta pakko on jo jotain laittaa suuhun, kun kello käy. Nälkä ei ole vieläkään, eikä tee mieli syödä, mutta järki sanoo, että syötävä on silti, halusin tai en.

Koen josakin määrin tämän ongelmana. Kun en tunne nälkää, enkä tarvetta syödä noin niinkuin muutoinkaan, se syöminen tahtoo jäädä ihan kokonaan. Meillä on täällä kotona aamulla leipomosta haettua pullaa, mutta mulla ei ole käynyt pienessä mielessäkään, että sitä söisin. Kun ei vaan tee mieli.

Olenkin sopinut itseni kanssa, että ensi viikolla aloitan ruoan kanssa uuden linjan joka on sellainen, että syön vaikka väkisin sen 3 kertaa päivässä. Ainoa hetki jonne voin nyt kuvitella ottavani aterian lisää on ilta, joten otan tuolloin iltapalan käyttöön. Iltapalan pitää olla helppo ja halausisin sen olevan myös kropalle ns. tarpeellinen, joten iltapala tulee olemaan rahka. Siitä saan lisää protskua ja kun sekaan lorauttaa fun lightiä, maistuu se ihan namille. Jospa se lisäisi ruokahaluakin?
 
"MaMa"
Toukokuuhun mennessä on kyllä mahdollisuus saada pois yli 10 kiloa. Mutta se vaatii sitten toki kovaa työtä. Syömiset pitää pitää ruodussa ja liikunnan ottaminen siihen tueksi ei olisi pahitteeksi.

Mä laihduin ilman liikuntaa gfg-dietillä 4 viikossa 8 kiloa, kun lähtöpaino huiteli siellä 80 kilon tuntumassa...joten takuuvarmana 10 viikossa saa kympin ja aika paljon ylikin pois, jos haluaa.

Mutta haluatko? Haluatko sitä todella niin paljon, että olet valmis syödään TIUKASTI dietin mukaan. Tällöin sitten elämästä jää ne juomiset ja raflasyömiset pois. Ja piste.

Jos haluat, niin ei muuta kuin anna mennä vaan. Mä ainakin kannustan. Mutta jos et ihan oikeasti ole valmis tietyssä määrin luopumaan siitä muusta elämästä siksi aikaa, niin sitten ei kannata edes yrittää.

Mulla oli muutamat "kekkerit" tuon oman 4-viikkoiseni aikana, mutta pydyin tiukasti omassa ruokavaliossani. Kyllä se varmaan on sillä hetkellä ottanut aivoon, mutta ei siitä mitään pitkiä traumoja voinut jäädä, koska en enää edes muista mitä kemuja tuolloin safkan osalta väliin jäi :D

Mä en osaa suositella tai olla suosittelematta yhtikäs mitään. En tosiaan tiedä mikä sulle sopii ja mikä ei. Voit toki kokeilla pitää vaikka sen 4 viikkoa tiukkaa diettiä ja sitten palata sille tielle mitä nyt tarvot...mutta jos on pienikin epäilys, että se pikadietti tuotattaa jotakin negatiivistä nykyiselle dietillesi (joka siis on jo toimivaksi todettu) niin älä pilaa sitä. Ei se kannata :)
Mäkin oon aiemmin onnistunut tuolla gfg:llä samaan kiloja äkkiä pois, mut mulla sen noudattamisen esteenä on se maitotuotteiden runsas käyttö. Vatsa kyllä kestää kun käyttää laktoosittomia tuotteita, mutta mulla menee hengitystiet totaalisen tukkoon siitä eikä lopulta kulje ilma nenän kautta ollenkaan. En oikein tiedä kuinka sitä vois soveltaa, että sais saman tuloksen? Kun ohjeissa on nimenomaan aina ollut pointtina se, ettei sitä sovelleta.

Ja mulle ei siis tuu ongelma siitä, että en voi jossain tietyssä tilanteessa syödä jotain, vaan siitä, että mulla on tässä keväällä useampiakin koulutuksia ym. missä ollaan yön yli, parhaimmillaan jopa kaksi yötä ja eväitä ei oo mahdollista ottaa mukaan. Niin siellä on pakko mennä sen mukaan, mitä tarjotaan. :( Tietysti jotain pussiruokia onnistuis tehdä ilman keittiötäkin, ne vois olla ratkaisu, mutta sit on taas muutama tilanne (ravintolaillallisia) missä taas ne ei oikein toimi. :/ Joten siksi onkin hankalaa yrittää keksiä sellaista ruokavalioo, jolla paino putois nopeasti, mutta pystyisin hieman soveltamaan sitä näissä tietyissä tilanteissa.

Ja siis mulla ei oo mitään hinkua noihin tilanteisiin sen ruuan takia ja ravintolassakin pystyn aina huoletta valitsemaan niitä kevyitä ruokia (hyvinkin karppityyliinkin esim. pihvi ja salaatti), mutta kun paikalla on rakkaita ystäviä, joita ei oo nähnyt yli vuoteen, niin en viitsi laihiksen takia jättää menemättä. Tiedä koska taas mahdollista tavata seuraavan kerran.

MUTTA oot kyllä ihan oikeessa, itsestähän se on kiinni, ei mistään muusta. Mä oon aina ollu hyvä keksimään tekosyitä, miksi joku ei onnistu. Ja huomaan tänkin projektin aikana tekeväni sitä. :ashamed:
 
"hippo"
iltapala tulee olemaan rahka. Siitä saan lisää protskua ja kun sekaan lorauttaa fun lightiä, maistuu se ihan namille. Jospa se lisäisi ruokahaluakin?
Mä oivalsin, että kun partis-marjaseokseen lisää lusikallisen kuorittuja auringonkukansiemeniä, annos tuntuu enemmän sitlä, että on syönyt jotain, kun siinä oli vähän purtavaakin. Tykkään mausta ja koostumuksesta ja käsittääkseni auringonkukansiemen on muutenkin ihan kelpo evästä muillekin kuin talvilinnuille. :D
 
[QUOTE="MaMa";25623910]Mäkin oon aiemmin onnistunut tuolla gfg:llä samaan kiloja äkkiä pois, mut mulla sen noudattamisen esteenä on se maitotuotteiden runsas käyttö. Vatsa kyllä kestää kun käyttää laktoosittomia tuotteita, mutta mulla menee hengitystiet totaalisen tukkoon siitä eikä lopulta kulje ilma nenän kautta ollenkaan. En oikein tiedä kuinka sitä vois soveltaa, että sais saman tuloksen? Kun ohjeissa on nimenomaan aina ollut pointtina se, ettei sitä sovelleta.

Ja mulle ei siis tuu ongelma siitä, että en voi jossain tietyssä tilanteessa syödä jotain, vaan siitä, että mulla on tässä keväällä useampiakin koulutuksia ym. missä ollaan yön yli, parhaimmillaan jopa kaksi yötä ja eväitä ei oo mahdollista ottaa mukaan. Niin siellä on pakko mennä sen mukaan, mitä tarjotaan. :( Tietysti jotain pussiruokia onnistuis tehdä ilman keittiötäkin, ne vois olla ratkaisu, mutta sit on taas muutama tilanne (ravintolaillallisia) missä taas ne ei oikein toimi. :/ Joten siksi onkin hankalaa yrittää keksiä sellaista ruokavalioo, jolla paino putois nopeasti, mutta pystyisin hieman soveltamaan sitä näissä tietyissä tilanteissa.

Ja siis mulla ei oo mitään hinkua noihin tilanteisiin sen ruuan takia ja ravintolassakin pystyn aina huoletta valitsemaan niitä kevyitä ruokia (hyvinkin karppityyliinkin esim. pihvi ja salaatti), mutta kun paikalla on rakkaita ystäviä, joita ei oo nähnyt yli vuoteen, niin en viitsi laihiksen takia jättää menemättä. Tiedä koska taas mahdollista tavata seuraavan kerran.

MUTTA oot kyllä ihan oikeessa, itsestähän se on kiinni, ei mistään muusta. Mä oon aina ollu hyvä keksimään tekosyitä, miksi joku ei onnistu. Ja huomaan tänkin projektin aikana tekeväni sitä. :ashamed:[/QUOTE]

On niitä muitakin diettejä, kuin gfg. Eli pitää valita sellainen, mitä pystyy terveytensä puolesta noudattamaan. Mulla ei ole ihan kaikista dieteistä edes mitään tietoa, mutta mulla on kilot lähteneet karisemaan hyvään tahtiin myös ketokarppauksen ansiosta ja siten, että olen vain lyönyt kalorit todella alas.

Mulla on kaapissa paketti jotain laihduttajien pirtelöjauheita joiden voimalla etenen silloin, kun normaali syöminen on mahdotonta.

Ilmeisesti jotain pussidiettejä (Nutraus?) on sellaisenakin, että alkuun syödään muutama päivä pelkästään pusseja jne. ja sillä saadaan paino tiukkaan laskusuuntaan. Mutta niistä en tiedä, kun ei ole kokemusta.

Kahden yön koulutuksissa pärjää tosiaan pussiruoilla ja niillä ravintolakäynneillä voi tilata myös pelkkää salaattia. Ja vaikka tilaisi salaatin rinnalle sen pihvinkin, ei se dietti yhteen pihviin kaadu :)

Tekosyyt on ihan ok...mullakin on niitä ja paljon :D Eikä sun misään nimessä ole pakko alkaa diettiä kiristämään, jos sulla on enemmän tekosyitä olla sitä tekemättä, kun syitä tehdä :D Kyllä tässä kannattaa edetä sen mukaan, mikä itsestään tuntuu hyvälle :)

Mulla on toukokuussa iltapukujuhlat ja mä meinaan sujahtaa tuolloin koon 36 iltapukuun. Haluan sitä (ainakin tällä hetkellä) niin paljon, että olen valmis sen vuoksi monesta luopumaan. En tokikaan kaikesta, mutta melko paljosta silti :)
 
[QUOTE="hippo";25623974]Mä oivalsin, että kun partis-marjaseokseen lisää lusikallisen kuorittuja auringonkukansiemeniä, annos tuntuu enemmän sitlä, että on syönyt jotain, kun siinä oli vähän purtavaakin. Tykkään mausta ja koostumuksesta ja käsittääkseni auringonkukansiemen on muutenkin ihan kelpo evästä muillekin kuin talvilinnuille. :D[/QUOTE]

Oih, partis. Vaikka Ehrmannin rahka on hyvää, ei se sentään partista voita :D
 

Yhteistyössä