*** Helmikuussa hoikentuvat ***

IhanaValo
Miul aamupaino pysytelly hilkun verran sen 83:n alapuolella. Mässytyttää, mies oli leiponu synttäreitteni kunniaks mokkapaloja ja enhän mie voinu pitää näppejäni erossa. Muutakin "kiellettyä" menin syömään, mut toivon ettei tähän nyt kaadu taas kaikki.
Kävelin tänään harjottelusta kotiin ja päiväkodille lapset hakemaan (on vastakkaisessa suunnassa kuin harj.paikka) ja sieltä kotiin, (joka on sit taas takas keskustaan päin päikkäriltä.)
Huomenna sit taas edetään tiukemmin ja keveämmin. Pakko.
 
Miul aamupaino pysytelly hilkun verran sen 83:n alapuolella. Mässytyttää, mies oli leiponu synttäreitteni kunniaks mokkapaloja ja enhän mie voinu pitää näppejäni erossa. Muutakin "kiellettyä" menin syömään, mut toivon ettei tähän nyt kaadu taas kaikki.
Kävelin tänään harjottelusta kotiin ja päiväkodille lapset hakemaan (on vastakkaisessa suunnassa kuin harj.paikka) ja sieltä kotiin, (joka on sit taas takas keskustaan päin päikkäriltä.)
Huomenna sit taas edetään tiukemmin ja keveämmin. Pakko.
Oih, mokkapaloja...ne on ihan parhaita...ja niitä voi syödä ihan vaan vahingossa sen 5 palaa :ashamed: Tässä on yksi sellainen herkku mitä mä todella kaipaan. Mutta kyllä mä vielä saan mokkapaloillakin herkutella...muutama kilo vielä pois ja sitten voin olla niin röyhkeä että syön sekä mokkapalan, että alexanterinleivoksen :D

Se on kuules nyt semmoinen juttu, että sä et anna nyt niiden mokkapalojen kaataa yhtikäs mitään. Ne oli ja ne meni. Piste. Nyt paat sormes kuriin ja suun suppuun, etkä mässyä enempää. Paa loput mokkapalat pakkaseen ja sovi itsesi kanssa, että kun paino alkaa seiskalla, saat ottaa sieltä yhden palan :D

Hyvä, että olet kävellyt. Olet siinä asiassa paljon parempi, kuin meikäläinen. Nimimerkillä: autolla tänään moneen paikkaan, kävellen vain parkkipaikalle ja sieltä kotiin :snotty:

Ja huomenna sitten tosiaan vedät tiukkaa linjaa...näillä edetään :D
 
Tänään se mun odotettu plussani sitten tuli :)

Hassua, kun voi plussalle hymyillä, mutta kun se on tässä kohtaa jopa ihan positiivinen asia. Plussaa tuli vain 100g, joten paino pysyttelee edelleen alle 68 kilossa. Kiva :)
 
"MaMa"
Mun on pakko hehkuttaa, että sain sen mässyputken eilen katkastua! :) En siis syönyt yhtään herkkua koko päivänä! Tänään on sit hyvä jatkaa, oon menoilla koko päivän niin ei tuu edes himoja. Mulle ylivoimaisesti vaikeinta on olla yksin kotona kun tiedän et kaapissa on herkkuja. Ja kun ei tee mitään, niin tuntee itsensä tosi laiskaksi. Eilen meni illalla vähän naposteluksi, mutta onneksi sentään ihan normiruokaa, leipää ja juustoa. Eikä niitäkään hirveesti ylimääräistä.

Mulla on nyt muutaman päivän ollu ihan ÄLYTÖN jano koko ajan. Oon siis juonut monta litraa päivässä ja sit saanu koko ajan ravata myös vessassa. Ja toinen mikä on vaivannut, niin mieletön väsy. Oon väkisin nukahtanut sohvalle pienille päikkäreille, kun oon tv:tä kattonut. Tuo väsy voi kyllä johtua tuosta mässyttämisestä eli liian nopeista hiilareista. Mun elimistö sammuu niistä tosi äkkiä, ei tartte paljoo syödä kun huomaa, et koneet ns. sammahtaa. Tosin eilenkin kyllä nukahdin vaikka en mitään herkkuja syönytkään.. omituista.

Tää pino on kyllä kiva, kun keskustelu on niin vilkasta täällä ja tsemppaajia ja kohtalotovereita löytyy. :) Jatketaan samaan malliin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Dee"
Mua ei tarvitse lisätä mukaan, mutta ajattelin seurailla tätä ketjua ja kirjoitellakin aika ajoin. Yhteen laihisteluketjuun taisin osallistua syksyllä ja tilanne on siitä vaan huonontunut. :(

Olen siis ihan normaalipainoinen, mutta muutama kilo on "ylimääräisiä" ja haluaisin niistä eroon. Pituutta on 168cm ja paino tämä viikon alussa noin 64kg. Normaalisti se on heilunut siinä 61-62 kilon paikkeilla mutta e-pillerin aloitus on aiheuttanut järkyttävän turvotuksen (tissitkin huimasti normaalia isommat) ja onpa sitä tullut vähän tavallista enemmän mässäiltyäkin.

No, mun historiaan kuuluu melkoista jojoilua, paino oli jokunen vuosi sitten 70kg mutta sitten laihdutin 20kg ja pysyinkin melko pitkään noin 50-kiloisena. Sitten pikkuhiljaa kun höllensin otetta niitä kiloja alkoi taas kertyä ja paino jämähti 60 kilon hujakoille, mikä taitaa olla mulle sopivampi. Haluaisin kuitenkin kiinteytyä ja vähän tiristää rasvaa pois ja tavoite olisi noin 55-58 kiloa, peilikuvaa seuraillen.

Koska en nyt ole millään tuntunut saavan otetta laihduttamisesta ajattelin tehdä tällaisen hurjemman startin ja "nollauksen" ja olen tämän viikon ollut mehupaastolla. Nyt elän neljättä päivää Vogelin vihannesmehuilla sekä kultapiiskuteellä ja paastoteellä. Lisäksi olen juonut "lounaalla" ja "päivällisellä" pari desiä vähäsuolaista kasvislientä ja ottanut aamuisin Molkosania ja päivän mittaan cynara-uutetta. Ja vaikeaa on ollut!! :D Poikakaveri on mässäillyt vieressä pizzalla ja hampurilaisilla ja minä olen kärvistellyt nälissäni. Nyt 4. päivä menossa ja olo on ihan siedettävä. Lauantaina saan jo syödä, tosin pitää tietysti aloittaa kevyesti paaston jälkeen.

Tänä aamuna vaaka näytti 61,5kg ja eiköhän paino tästä lauantaiaamuun mennessä tipu vielä ainakin kilon. Toki painoa tulee takaisin kun alan taas syömään, mutta toivottavasti enimmät nesteturvotukset irtoaisi tällä ja voisin aloittaa laihistelun vähän kevyempänä. Tämä paasto EI ole laihdutuskeino vaan mulle eräänlainen puhdistautuminen ja pysähtymisen paikka ravitsemuksen suhteen.

Tämän viikon aikana en ole liikuntaa juurikaan harrastanut, mutta normaalisti käyn säännöllisen epäsäännöllisesti jumpissa mm. bodypumpissa ja lisäksi lenkkeilen koiran kanssa. Ensi viikosta alkaen pyrin käymään pumpissa vähintään kaksi, mielellään kolme kertaa viikossa ja harrastamaan jonkinnäköistä liikuntaa päivittäin vähintään tunnin, esimerkiksi reippaalla kävelylenkillä. Lisäksi ajattelin elvyttää entisen astangajoogaharrastukseni.

Ja pahoittelen mahdollisia virheitä/omituisuuksia tekstissä, ajatus kulkee vähän hitaasti sattuneesta syystä. :D Nälkä!
 
[QUOTE="Dee";25629538]Mua ei tarvitse lisätä mukaan, mutta ajattelin seurailla tätä ketjua ja kirjoitellakin aika ajoin. Yhteen laihisteluketjuun taisin osallistua syksyllä ja tilanne on siitä vaan huonontunut. :(

Olen siis ihan normaalipainoinen, mutta muutama kilo on "ylimääräisiä" ja haluaisin niistä eroon. Pituutta on 168cm ja paino tämä viikon alussa noin 64kg. Normaalisti se on heilunut siinä 61-62 kilon paikkeilla mutta e-pillerin aloitus on aiheuttanut järkyttävän turvotuksen (tissitkin huimasti normaalia isommat) ja onpa sitä tullut vähän tavallista enemmän mässäiltyäkin.

No, mun historiaan kuuluu melkoista jojoilua, paino oli jokunen vuosi sitten 70kg mutta sitten laihdutin 20kg ja pysyinkin melko pitkään noin 50-kiloisena. Sitten pikkuhiljaa kun höllensin otetta niitä kiloja alkoi taas kertyä ja paino jämähti 60 kilon hujakoille, mikä taitaa olla mulle sopivampi. Haluaisin kuitenkin kiinteytyä ja vähän tiristää rasvaa pois ja tavoite olisi noin 55-58 kiloa, peilikuvaa seuraillen.

Koska en nyt ole millään tuntunut saavan otetta laihduttamisesta ajattelin tehdä tällaisen hurjemman startin ja "nollauksen" ja olen tämän viikon ollut mehupaastolla. Nyt elän neljättä päivää Vogelin vihannesmehuilla sekä kultapiiskuteellä ja paastoteellä. Lisäksi olen juonut "lounaalla" ja "päivällisellä" pari desiä vähäsuolaista kasvislientä ja ottanut aamuisin Molkosania ja päivän mittaan cynara-uutetta. Ja vaikeaa on ollut!! :D Poikakaveri on mässäillyt vieressä pizzalla ja hampurilaisilla ja minä olen kärvistellyt nälissäni. Nyt 4. päivä menossa ja olo on ihan siedettävä. Lauantaina saan jo syödä, tosin pitää tietysti aloittaa kevyesti paaston jälkeen.

Tänä aamuna vaaka näytti 61,5kg ja eiköhän paino tästä lauantaiaamuun mennessä tipu vielä ainakin kilon. Toki painoa tulee takaisin kun alan taas syömään, mutta toivottavasti enimmät nesteturvotukset irtoaisi tällä ja voisin aloittaa laihistelun vähän kevyempänä. Tämä paasto EI ole laihdutuskeino vaan mulle eräänlainen puhdistautuminen ja pysähtymisen paikka ravitsemuksen suhteen.

Tämän viikon aikana en ole liikuntaa juurikaan harrastanut, mutta normaalisti käyn säännöllisen epäsäännöllisesti jumpissa mm. bodypumpissa ja lisäksi lenkkeilen koiran kanssa. Ensi viikosta alkaen pyrin käymään pumpissa vähintään kaksi, mielellään kolme kertaa viikossa ja harrastamaan jonkinnäköistä liikuntaa päivittäin vähintään tunnin, esimerkiksi reippaalla kävelylenkillä. Lisäksi ajattelin elvyttää entisen astangajoogaharrastukseni.

Ja pahoittelen mahdollisia virheitä/omituisuuksia tekstissä, ajatus kulkee vähän hitaasti sattuneesta syystä. :D Nälkä![/QUOTE]

Tuo paasto kuulostaa aika hurjalta. Olen joskus jokusen päivän paastonnut ja se oli ihan kamalaa :D :D Miten kukaan voi juoda niitä porkkanamehuja? Ne oli ihan yök :D

Mutta jos 4. päivä on meneillään, niin sähän olet sitten pärjännyt varsin hyvin. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että tarjolla olisi ollut myös pizzaa :p
 
"Dee"
Tuo paasto kuulostaa aika hurjalta. Olen joskus jokusen päivän paastonnut ja se oli ihan kamalaa :D :D Miten kukaan voi juoda niitä porkkanamehuja? Ne oli ihan yök :D

Mutta jos 4. päivä on meneillään, niin sähän olet sitten pärjännyt varsin hyvin. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että tarjolla olisi ollut myös pizzaa :p
Ihan karseeta tää kyllä on. :D Ja toi porkkanamehu (ja muutkin) on niin kammottavia, puhumattakaan siitä kasvisliemestä ja molkosanlitkusta. :x Mutta odotan nyt vaan innolla lauantaita, ajattelin vetää aamupalaksi ruisleipää avokadolla ja tomaatilla sekä smoothieta, ja lounaaksi jotain ihanaa salaattia. :p Sitten ens viikolla vois kyllä pizzaakin syödä, mutta pitää yrittää ottaa iisisti alkuun.

Oikein kuola valuu kun ajattelenkin ruokaa! Kai mä laihistelussa kestän pientä nälkää tämän jälkeen, kun kuitenkin jotain saa syödä. :D
 
[QUOTE="Dee";25631344]Ihan karseeta tää kyllä on. :D Ja toi porkkanamehu (ja muutkin) on niin kammottavia, puhumattakaan siitä kasvisliemestä ja molkosanlitkusta. :x Mutta odotan nyt vaan innolla lauantaita, ajattelin vetää aamupalaksi ruisleipää avokadolla ja tomaatilla sekä smoothieta, ja lounaaksi jotain ihanaa salaattia. :p Sitten ens viikolla vois kyllä pizzaakin syödä, mutta pitää yrittää ottaa iisisti alkuun.

Oikein kuola valuu kun ajattelenkin ruokaa! Kai mä laihistelussa kestän pientä nälkää tämän jälkeen, kun kuitenkin jotain saa syödä. :D[/QUOTE]

Mun päässäni pyörii nyt ne tuolla jo aiemmin mainitut mokkapalat....aaaaah. Mun tekee niitä niin mieli. Mutta se on kai tässä kohtaa positiivista, sillä ruokahalu on ollut hieman hukassa. Toisaalta ennemmin kaipaan nyt sitä RUOKAhalua, kuin HERKKUhalua :D :D
 
Taisi suklaat siis jäädä kaappiin ;)

Ihan huippua...eikö ole aivan mahtava fiilis, kun paino lähtee laskuun? :D
Kaapissa juu edelleen. :stick:

Onhan se kiva, että paino lähtee. Tuossa toki on hieman "ylimääräistä" pudotusta sen vuoksi, että olin asioilla aamupäivän ja ensimmäisen kerran söin vasta neljän aikaan (jolloin siis myös punnitus). Aamulla herätessä paino oli 200 g korkeampi, mutta laitoin kuitenkin tuon alemman painon tickeriin. :whistle:
 
Kaapissa juu edelleen. :stick:

Onhan se kiva, että paino lähtee. Tuossa toki on hieman "ylimääräistä" pudotusta sen vuoksi, että olin asioilla aamupäivän ja ensimmäisen kerran söin vasta neljän aikaan (jolloin siis myös punnitus). Aamulla herätessä paino oli 200 g korkeampi, mutta laitoin kuitenkin tuon alemman painon tickeriin. :whistle:
Ai...sä siis niinkun juksaat! :D

Mullakin monasti menee ensimmäinen syöminen iltapäivään, mutta tänään petrasin ja söin klo 12 ja 17 :)
 
"ViVa"
MaMa, mulla sama, vaikeintaon jos oon vaan kotona ja varsinkin jos jotain herkkuja kaapissa :/ Mitä enemmän tekemistä sen parempi, välillä jopa unohtaa syödä kun puuhaa kokoajan jotain.

Mä oon Chef niin kateellinen sulle,siis tuosta ruokahalun katoamisesta! Siis muistan että mullakin joskus on noin käynyt,mutta nyt ei toivoakaan! siis jonkun aikaa ihan ok menee näillä hyvin kevyillä eväillä.. mutta sitten iskee ihan yhtäkkiä ihan järkky-huono olo, heikottaa ja hirveä nälkä. Silloin oon aina antamut periksia ja pitänyt mässypäivän niin jaksaa taas. Pelkona vaan se jos mässäily meinaa jäädä päälle. Nytkin tiistaina iski tuommoinen olo,ja söin sitten silloin enemmän. Eilen kiltisti palasin ruotuun mutta tänään taas ongelmia.. mulla semmonen ihme homma että jos syön reilun annoksen niin sen jälkeen jää olo että pitää syödä lisää ja lisää. Niinkuin tänään iltapäivällä söin kasvissosekeittoa kaksi lautasellista ja sen jälkeen oli vaan pakko syödä varmaan kuus piparia ja pari suklaakonvehtia, plääh! Mutta en mä anna tuommosen lannistaa, kalorit on silti vasta n 1500 tänään joten en mä voi tuolla mitäänpilata. kunhan en vaan jatka :)

Tavoitteena vieläkin se 75kg ensi lauantaina. Tänään vaaka näytti 76,6kg,eli plussaa tuli tiistain mässypäivästä. Mutta ehkä se on vieläkin saavutettavissa :)
 
[QUOTE="ViVa";25633629]MaMa, mulla sama, vaikeintaon jos oon vaan kotona ja varsinkin jos jotain herkkuja kaapissa :/ Mitä enemmän tekemistä sen parempi, välillä jopa unohtaa syödä kun puuhaa kokoajan jotain.

Mä oon Chef niin kateellinen sulle,siis tuosta ruokahalun katoamisesta! Siis muistan että mullakin joskus on noin käynyt,mutta nyt ei toivoakaan! siis jonkun aikaa ihan ok menee näillä hyvin kevyillä eväillä.. mutta sitten iskee ihan yhtäkkiä ihan järkky-huono olo, heikottaa ja hirveä nälkä. Silloin oon aina antamut periksia ja pitänyt mässypäivän niin jaksaa taas. Pelkona vaan se jos mässäily meinaa jäädä päälle. Nytkin tiistaina iski tuommoinen olo,ja söin sitten silloin enemmän. Eilen kiltisti palasin ruotuun mutta tänään taas ongelmia.. mulla semmonen ihme homma että jos syön reilun annoksen niin sen jälkeen jää olo että pitää syödä lisää ja lisää. Niinkuin tänään iltapäivällä söin kasvissosekeittoa kaksi lautasellista ja sen jälkeen oli vaan pakko syödä varmaan kuus piparia ja pari suklaakonvehtia, plääh! Mutta en mä anna tuommosen lannistaa, kalorit on silti vasta n 1500 tänään joten en mä voi tuolla mitäänpilata. kunhan en vaan jatka :)

Tavoitteena vieläkin se 75kg ensi lauantaina. Tänään vaaka näytti 76,6kg,eli plussaa tuli tiistain mässypäivästä. Mutta ehkä se on vieläkin saavutettavissa :)[/QUOTE]

Mullakin on ollut kautta aikojen helppo noudattaa diettejä niinä päivinä, kun on ollut kiirusta suuntaan jos toiseenkin. Mutta jos on koko päivän kotona, se ruoka on pyörinyt ihan eri tavalla mielessä.

Ruokahalun katoamisessa on hyvät ja huonot puolensa. Laihtuminen on täten paljon helpompaa, mutta kun se menee hyvin herkästi siihen, että sitä tulee sitten syötyä oikeasti liian vähän. Eikä ole kivaa sekään, että jokainen suuhun lappaamani lusikallinen tökkii vastaan. Kun ei vaan tee mieli syödä. Välillä se syömisen pakko suorastaan v*tuttaa. Ja kun ei menisi millään juomatkaan alas.

Jotta niin se vaan tämänkin asian suhteen menee, että kun toisaalle kumartaa, niin toisaalle pyllistää.

Jos mä tänään söisin isot satsit ja useamman kertaa, niin mullekin jäisi se mässäily päälle. Söisin sitten koko päivän niin pitkään, että viimeisen suupalan söisin todennäköisesti sängyssä makoillessa. Ja huomenna olisi ihan hirveä olo. Joten mun on parempi pysyä tasaisella linjalla ja unohtaa ne mättöämiset.

Mutta tämä 2 ruokaa päivässä säännöllisesti on silti liian vähän. Mulla on kyllä ihan huippu olo, eli nukun hyvin, voin hyvin, päivisin ei väsytä ja kaikki on muutenkin ok...mutta onhan se selvää, että pidemmän päälle jää kaikenmaailman vitamiinit ja hivenaaneet liian vähälle. Joten ensi viikolla lisään syömiset kolmeen kertaan päivässä. Siinä lisääntyy samalla kaloritkin, jota pidän positiivisena asiana, vaikka se ehkä vähän hassulta kuulostaakin. Laihdun nyt niin nopeasti, että tahti saisi mun puolestani vähän rauhoittua. Ei tässä enää ole sillälailla kiirus, joten nyt voi jo hiljalleen alkaa vähän hölläämään. Normaalipainoon enää 1,1 kg, joten näillä näkymin mä olen normaalipainoinen jo ensi viikon viikkopunnituksessa, sunnuntaina. Toki se safkan lisääminen saattaa hidastaa laihtumista siinä määrin etten olekaan, mutta se on ihan ok...se normaalipaino kun on kuitenkin jo NIIN lähellä :D



 
"MaMa"
Mullakin on ollut kautta aikojen helppo noudattaa diettejä niinä päivinä, kun on ollut kiirusta suuntaan jos toiseenkin. Mutta jos on koko päivän kotona, se ruoka on pyörinyt ihan eri tavalla mielessä.

Ruokahalun katoamisessa on hyvät ja huonot puolensa. Laihtuminen on täten paljon helpompaa, mutta kun se menee hyvin herkästi siihen, että sitä tulee sitten syötyä oikeasti liian vähän. Eikä ole kivaa sekään, että jokainen suuhun lappaamani lusikallinen tökkii vastaan. Kun ei vaan tee mieli syödä. Välillä se syömisen pakko suorastaan v*tuttaa. Ja kun ei menisi millään juomatkaan alas.

Jotta niin se vaan tämänkin asian suhteen menee, että kun toisaalle kumartaa, niin toisaalle pyllistää.

Jos mä tänään söisin isot satsit ja useamman kertaa, niin mullekin jäisi se mässäily päälle. Söisin sitten koko päivän niin pitkään, että viimeisen suupalan söisin todennäköisesti sängyssä makoillessa. Ja huomenna olisi ihan hirveä olo. Joten mun on parempi pysyä tasaisella linjalla ja unohtaa ne mättöämiset.

Mutta tämä 2 ruokaa päivässä säännöllisesti on silti liian vähän. Mulla on kyllä ihan huippu olo, eli nukun hyvin, voin hyvin, päivisin ei väsytä ja kaikki on muutenkin ok...mutta onhan se selvää, että pidemmän päälle jää kaikenmaailman vitamiinit ja hivenaaneet liian vähälle. Joten ensi viikolla lisään syömiset kolmeen kertaan päivässä. Siinä lisääntyy samalla kaloritkin, jota pidän positiivisena asiana, vaikka se ehkä vähän hassulta kuulostaakin. Laihdun nyt niin nopeasti, että tahti saisi mun puolestani vähän rauhoittua. Ei tässä enää ole sillälailla kiirus, joten nyt voi jo hiljalleen alkaa vähän hölläämään. Normaalipainoon enää 1,1 kg, joten näillä näkymin mä olen normaalipainoinen jo ensi viikon viikkopunnituksessa, sunnuntaina. Toki se safkan lisääminen saattaa hidastaa laihtumista siinä määrin etten olekaan, mutta se on ihan ok...se normaalipaino kun on kuitenkin jo NIIN lähellä :D



Kuinka nopeasti sä sit oot laihtunut? Eli mikä on sun keskimääräinen viikkopudotus? Eikös sulla ollut tää ollut vähän kausittaista, että ensin rykäisy, sit tasaista ja sit taas rykäisy alaspäin? Kuinka muuten pystyt soveltaan ton ruokailus perheen kanssa? Eikö lapset ihmettele kun äiti ei syö?

Mä sain eilenkin pysyttyä kurissa vaikka illalla tekikin mieli vähän napostella jotain. Olin sit niin laiska etten jaksanut nousta sohvalta jääkaapille ja sit kello olikin niin paljon, et menin nukkumaan, niin jäi napostelut väliin. :) Joskus siis hyötyäkin siitä laiskuudesta. :D

Mulla on menkat alkamassa, niin siitä siis tämä kauhee himo kaikkeen, onneksi tiedän et ens viikolla alkaa taas se helpompi kaksi viikkoinen. :) Josko sinä aikana saisi vaikka pari kiloa tulostakin aikaan?
 

Yhteistyössä