Helsinkiläisten käyttämät sanat tai sanonnat, joita inhoat?

Phuuh
[QUOTE="martta";25071737]Miten voi ärsyttää sana "espa"? sehän on vaan lyhenne paikan nimestä? tosin en mä noissa muissakaan sanoissa mitään ärsyttävää huomaa. ja "sikajoku" ei mun mielestä liity helsinkiin mitenkään.

Olen siis asunut Helsingissä seitsemän vuotta ja olen täysin maalta. Ei mua ärsytä kyllä mikään. Enemmän mua ärsyttää vaikkapa miesiemurteet.[/QUOTE]

Ajattelitko että tuo viimeinen lauseesi toimii hyvänäkin perusteena noille edeltäville? :D

Kertoo kyllä sinusta (ja asenteestasi) tämän puhekieli-asian osalta olennaisen. Pääasia että _jokin_ ärsyttää.
 
helsinkiläinen
Suurin osa ketjussa mainituista sanoista ei edes ole stadin slangia, tai muutenkaan täällä päin käytettäviä sanoja. "sikajoku", "sairaanjoku", "mässy" on ainakin paljon käytössä Tampereella.
 
"martta"
Ajattelitko että tuo viimeinen lauseesi toimii hyvänäkin perusteena noille edeltäville? :D

Kertoo kyllä sinusta (ja asenteestasi) tämän puhekieli-asian osalta olennaisen. Pääasia että _jokin_ ärsyttää.
Mitähän se minusta sitten kertoo? Miksi mua pitäis ärsyttää helsinkiläisten tapa puhua? Tai miksei mua saisi ärsyttää esimerkiksi Lappeenrannassa puhuttu murre?
 
"sasa"
Paljon järkyttävämpää on kauhee viätely ja kientäly, mitä käytetään jossain landella..
Mie ja sie ja työ hyö jne.. huoh !!!!!!!

tai ettei kirjoiteta sanoja loppuunasti.
 
Ei haittaa yhtään, miten Helsingissä puhutaan. Se, että joku deeku kutsui minua böönäksi, lähinna nauratti :D Isäni puhuu minulle sitä stadin slangia ihan vaan ärsyttääkseen, se deeku kuulosti siis vain tutulta.

Mutta siis ei haittaa miten siellä puhutaan kun inhoan koko kaupunkia, niin ei tarvitse ainakaan paikan päällä ketään kuunnella.
 
"mamacita"
Ei haittaa yhtään, miten Helsingissä puhutaan. Se, että joku deeku kutsui minua böönäksi, lähinna nauratti :D Isäni puhuu minulle sitä stadin slangia ihan vaan ärsyttääkseen, se deeku kuulosti siis vain tutulta.

Mutta siis ei haittaa miten siellä puhutaan kun inhoan koko kaupunkia, niin ei tarvitse ainakaan paikan päällä ketään kuunnella.
Saanko kysyä miksi inhoat koko kaupunkia?
 
kurvin kimma
Järkyttävää helsinki-vihaa taas koko ketju. Ennen jaksoin naureskella mutta kun näitä pöyhyää jatkuvasti ja ihan irl ihmiset kokee voivansa haukkua helsinkiläisiä ilman että niihin saa reagoida, en oikein jaksa enää nauraa. Jos teillä maalaisilla on noin paha olla, pitäiskö katsoa peiliin.

Itse en ymmärrä miksi esim savolaisia sanotaan leppoisiksi ja pohjalaisia aidoiksi, henk. koht olen tavannut itsekkäimmät, epävarmimmat ja huonokäytöksisimmät ihmiset juuri niiktä seuduilta. Yksikään helsinkiläinen ei myöskään vihaa järjestään vaikka Kuopiolaisia, minkä ihmeen takia koko muu Suomi kitisee yhden kaupungin asioista, jopa niistä SANOISTA joita siellä käytetään? Voiko enää turhempaa olla?
 
Stikkaa vodaa ja vettäki sataa. :D

Ei vaan, ei mua ärsytä stadilaisten tapa puhua, joitain voi ärsyttää se että mä puhun stadin uutta slangia ja sen lisäks kaikkia suomen murteita sekasin. :D Ja teininä mua ärsytti jos faija puhu stadin vanhaa slangia kun mä en ymmärtänyt siitä mitään. :D
 
LLM
[QUOTE="...";25068071]Mikäpä siinä on, että meitä helsinkiläisiä ja meidän "murretta" saa aina joukolla pilkata ja arvostella? Se on jotenkin kaikkien Suomen muiden murrealueiden perusoikeus. Sen sijaan annas olla, jos tämmöisen ketjun joku helsinkiläinen pistäisi pystyyn jostain muusta paikkakunnasta...

T. Helsinkiläinen, joka ei arvostele kenenkään puhetyyliä[/QUOTE]

peesi
 
Ja teininä mua ärsytti jos faija puhu stadin vanhaa slangia kun mä en ymmärtänyt siitä mitään. :D

Kohtalotoveri :D

Joku kysyi, miksi inhoan Helsinkiä. En tiedä. En vain koskaan ole viihtynyt siellä, en pääse sisälle sen ilmapiiriin, en ole törmännyt tarpeeksi sellaisiin ihmisiin siellä käydessäni, että olo olisi jotenkin... tervetullut.

Jossain toisessa saman suuruisessa tai isommassa kaupungissa olen käynyt vain kerran ja rakastunut, Helsingissä olen käynyt useita kertoja viipyen eri aikoja ja aina sama olo: en tykkää.

Eikä kai ole pakkokaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tehimiini
"vieras"
[QUOTE="sasa";25072891]Paljon järkyttävämpää on kauhee viätely ja kientäly, mitä käytetään jossain landella..
Mie ja sie ja työ hyö jne.. huoh !!!!!!!

tai ettei kirjoiteta sanoja loppuunasti.[/QUOTE]

Pääkaupunkiseudullahan sitä lyhennelläänkin.

"Heitin läpäl(lä), et siel(lä) puistos(sa) mis(sä) mä olin, joku huus(i) mul(le) et(tä)......


Ja se suhiseva ässssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssä

Voi helevetti minkä kuulosta se on.

Muutenkin se slangi vaan kuulostaa mun korviin nii saatanan rumalta ja teennäiseltä, yhdistettynä vielä siihen niin ah.. ihanaan Helsinkiläisten olemukseen. Lähinnä käytös ja välinpitämättömyys muita kohtaan kummastuttaa. Monesti siellä käyneenä mietin, että onko nämä ihmiset jumalauta tosissaan. Makuja on monenlaisia..
 
"Minä"
En tiedä oliko tästä vielä mainintaa, mutta mua ärsyttää Hesalaisten puheessa tosi paljon ne verbien tahallaan väärin taivutukset, eli kun "laitetaan musiikki lujempaa" tms. :X
 
"jaja"
[QUOTE="vieras";25073260]Pääkaupunkiseudullahan sitä lyhennelläänkin.

"Heitin läpäl(lä), et siel(lä) puistos(sa) mis(sä) mä olin, joku huus(i) mul(le) et(tä)......


Ja se suhiseva ässssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssä

Voi helevetti minkä kuulosta se on.

Muutenkin se slangi vaan kuulostaa mun korviin nii saatanan rumalta ja teennäiseltä, yhdistettynä vielä siihen niin ah.. ihanaan Helsinkiläisten olemukseen. Lähinnä käytös ja välinpitämättömyys muita kohtaan kummastuttaa. Monesti siellä käyneenä mietin, että onko nämä ihmiset jumalauta tosissaan. Makuja on monenlaisia..[/QUOTE]

Ne helsinkiläiset varmaankin katsoo, että voi apua mikä idiootti ja on sen takia sulle väliinpitämättömiä... Makuja on monenlaisia ;)
 
Ei nyt ehkä sanat, mutta yllättävän monella täältä perähikiältä sinne muuttaneen kaverin s- kirjain on muuttunut sellaiseksi 'stadin ässäksi'.

Joskus nyppii, mutta ympäristö muuttaa, sehän on selvä.
Zse on vain jotenkin siiz niiq ärzsyttävä sze äszzsä.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25073974:
Ei nyt ehkä sanat, mutta yllättävän monella täältä perähikiältä sinne muuttaneen kaverin s- kirjain on muuttunut sellaiseksi 'stadin ässäksi'.

Joskus nyppii, mutta ympäristö muuttaa, sehän on selvä.
Zse on vain jotenkin siiz niiq ärzsyttävä sze äszzsä.
Ei toudellakaan kaikilla ässä suhise. Erikoinen yleistys (tyhmä) jos joku sellaista kehtaa väittää. :D
 

Yhteistyössä