Heräileekö/itkeekö muiden 1,5-vuotiaat enää yöllä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä kokonaan nukuttuja öitä on yhteensä ehkä max viisi. Hyvä yö on jos itkee pari kertaa.

Useimmin yö menee niin että nukkuu klo 21-23 hyvin. Sitten itkee kerran ja silittelyllä unet jatkuvat. Joskus toisen kerran sama homma vielä klo 2. Yleensä klo 4 nostan pinnasängystä (joka sänkyni vieressä) viereen. Siinä ynisee ja kääntyilee seuraavan tunnin vähän väliä ja sitten nukkuu klo 5-7. Ja herää.

Meillä refluksiin lääkitys. Maitoallergiakin iho-oireisena on mutta nyt kokeilussa se ei ole tehnyt enää ihottumaa mutta EHKÄ yöt vähän huonontuneet. Välissä voi olla yksi parempia yö ja sitten taas niitä huonompia. En enää ole kartalla että pitäisikö olla ilman tavallista maitoa vai jatketaank näin!?!?!?
 
vierailija
Ei sinänsä auta sinua millään tavalla, mutta mistä ihmeestä kumpuaa se ajatus, että kaikki automaattisesti jossain vaiheessa alkaisivat nukkumaan yönsä ihanan sikeästi? Itse olen jo yli 30, enkä ole kovin montaa yötä elämäni aikana nukkunut heräämättä välillä. Vaikka en toki enää itkekään. Vauvana heräilin, lapsena heräilin, aikuisena heräilen. Eikä aina todellakaan aamulla naurata.
 
Ken guru
Heräilee. 3v kin heräilee vielä joskus yöllä, onneksi sentään vain pari kertaa kuussa enää, mutta n. 2,5v:ksi heräili pari kertaa lähes joka yö. Meillä siis n.1,5v ja 3v lapset. 1,5v herää nyt n. 2x/yö.
 
vierailija
Joo kyllä heräilee. Ensimmäisen vuoden ajan heräili n tunnin/puolentoista välein, kahteen ikävuoteen saakka vähintään nelisen kertaa yössä. Nyt vasta nelivuotiaana nukkuu jotensakin yöt läpeensä, joskin edelleen välillä havahtuu ja saattaa kaivata kainaloon.
 
vierailija
Meillä oli sama ongelma. Poika heräili öisin, sai myös kauhukohtauksia. Kaikki tämä loppui kuin seinään pojan ollessa 1 v 6 kk, kun muutimme omaan taloon, jossa oli pojalle oma huone. Nukkui heti ensimmäisenä yönä koko yön heräämättä kertaakaan ensimmäisen kerran elämässään. Minun neuvoni: siirrä lapsi omaan huoneeseen nukkumaan.
 
vierailija aapee
Meillä oli sama ongelma. Poika heräili öisin, sai myös kauhukohtauksia. Kaikki tämä loppui kuin seinään pojan ollessa 1 v 6 kk, kun muutimme omaan taloon, jossa oli pojalle oma huone. Nukkui heti ensimmäisenä yönä koko yön heräämättä kertaakaan ensimmäisen kerran elämässään. Minun neuvoni: siirrä lapsi omaan huoneeseen nukkumaan.
Sitä olen miettinyt mutta en ole uskaltanut kun olen ajatellut etten jaksa ravata siellä yhtenään. Kai se olis kokeiltava. Ensi kuussa olisi päiväkodin aloitus niin en tiedä onko nyt hyvä aika sitten.
 
vierailija
Meillä on molemmilla lapsilla ollut siinä vähän alle 1,5v vielä useampi havahtuminen ja yksi aamuyön imetys ja siitä eteenpäin levotonta pyörimistä. 1,5v on jätetty se aamuyön imetys pois, ja esikoinen jatkoi useampaa yöheräämistä vielä puolisen vuotta ja heräsi aamupalalle viiden aikaan parin kuukauden ajan yöimetyksen päätyttyä. Sit 2v hänellä alkoikin yölliset kauhukohtaukset, mutta niitä ei onneksi ollut joka yö. Kun kuopus yövieroitettiin saman ikäisenä samalla kaavalla niin hänkin heräsi aamuun 2kk tolkuttoman aikaisin, mutta siitä lähtien on nukkunut yönsä keskeytyksettä ja riittävän pitkään. Kainaloon saattaa hakeutua perhepedissä kun nukutaan, mutta käsittääkseni luullakseni uskoakseni vasta aamulla herättyään, yöltä mulla ei ole havaintoja :D
 

Yhteistyössä