hermovaurio

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
kokemuksia kaipailisin. itsellä todettiin hermovaurio selässä, joka rajoittaa elämää aika paljon. nyt aloitettu lääkehoito ja fysioterapia.

ammatti menee uusiksi.
onko kohtalotovereita?? miten olette selvinny
 
vieras
Mun tutulla on. Eläkkeellä on kivun takia. Mun tietääkseni kipu säteilee nimenomaan jalkaan tai jalkoihin. Jalat kuulemma jatkuvasti turrana ja "tulessa".
Leikattu on, mutta ei mainittavaa apua.
Voimakkaiden särkylääkkeiden voimalla menee.
 
vieras
Mun isällä sama tilanne kuin edellisellä. Kaksi kertaa leikattu, mutta ilman kyynärsauvoja ei kävely onnistu enää koskaan.

Toivottavasti AP:n tilanne ei ole niin huono.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun isällä on myös tuollainen sairaus. Toivottavasti saat apua! Onko sun selkää leikattu?
välilevyn rappeuma selässä. välilevy tyrä leikattiin marraskuun alussa. kävellä kärsii noin kilometrin. parinsadan metrin jälkeen toinen jalka polven alapuolelta tunnoton.....
 
vieras
Vieläkö sulla ap on se hermo siellä puristuksissa? Kannattaa olla varma, ettei mikään enää paina, jos aikoo fysioterapioita yms. aloittaa. Jos painaa, sehän tietää vain lisää vauriota sinne hermoon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vieläkö sulla ap on se hermo siellä puristuksissa? Kannattaa olla varma, ettei mikään enää paina, jos aikoo fysioterapioita yms. aloittaa. Jos painaa, sehän tietää vain lisää vauriota sinne hermoon.
hermovaurio kuulemma tullut. fysiatrian ylilääkäri laitto lähetteen sairaalan fysioterapiaan....
 
oooo
Minulla on hermo katkennut jalasta tapaturman seurauksena. Niin pahaa kipua en ole koskaan tuntenut. Siihen kipuun ei auttanut mitkään lääkkeet ja hermon kasvaminen sattui ihan hemmetisti. Ikuiseksi viaksi jäi tunnon puuttuminen katkeamiskohdasta, kivut ovat onneksi loppuneet kuitenkin kokonaan.
 
"paula"
Itellä todettiin hermovaurio n.3v sitten ..oireita on ja oli vuodesta 2000 ..ei osattu heti yhdistää minnekkään mistä kipu tuli..asiaan tuli selvennys..olimme kolarissa 97 ja siinä rytäkässä oli kylkiluu katkennut rintarangasta ja kun jäi hoitamatta ja huomaamatta luutui väärään asentoon ja hermo puristuksiin...Puudutuksia sai jos jonkin sorttista joista hetken apu...nyt on jo hallinnassa koska neurokirurgi lamaannuttaa sähköllä hermoa...ainut vika on siinä etten pääse tasaiseen tahtiin niin kipu palaa jollain tasolla takaisin ja estää työn tekemisen...On kokeiltu Lyricat ym kipulääkkeet mutta ei auta..ja ennakkoluuloihin olen törmännyt koko ajan koska tämä kipu ei näy eikä sitä toinen ymmärrä kuinka saatanallista se voi olla...ystäviä on kadonnut ympäriltä mutta aivan sama ei kiinnosta...Työssä olen mutta vain 50% mutta onneksi edes sekin mutta välillä tuntuu että ei pysty sitäkään mutta näillä mennään eteenpäin sanoi mummokin lumessa..:) Tsemppiä vain ja jaksamisia kaikille kohtalotovereille...
 

Yhteistyössä