Herpes ja synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätietoinen
Moi.

Odotan ensimmäistä ja minulla on herpes.
Onko muilla kokemuksia sukupuolielinherpeksestä ja synnytyksestä? Pelottaa... Voinkohan synnyttää normaalisti jos sairauteni ei ole aktiivinen synnytyshetkellä vai mitähän tapahtuu?

Pliis jakakaa kokemuksianne!


 
taustalta
Voi synnyttää normaalisti, vaikka olisi aktiivisena synnytyksen aikaan! Näin sanottiin mulle neuvolassa... Ne antaa jonku lääkkeen suoraan suoneen, mikä estää sitä tarttumasta vauvaan =)
 
Epätietoinen
Kuinka ihmeessä se toimii? en voi ymmärtää?
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 12:34 taustalta kirjoitti:
Voi synnyttää normaalisti, vaikka olisi aktiivisena synnytyksen aikaan! Näin sanottiin mulle neuvolassa... Ne antaa jonku lääkkeen suoraan suoneen, mikä estää sitä tarttumasta vauvaan =)
 
kesäkukka
Minulla myös genitaaliherpes,sain sen noin 4 vuotta sitten.Ollut aina välillä raskauden aikana aktiivisena.Minulle määrättiin estolääkitys synnytykseen saakka,ettei olisi aktiivisena ,kun synnytän.Aloitin sen noin noin pari viikkoa sitten,tänään laskettu aika.
Estolääkitys on asikloviiriä,jota käytetään yleensäkin herpeksen hoitoon.Kannattaa ottaa asia neuvolalääkärin kanssa puheeksi ja synnytyslaitoksellakin esitietolomakkeessa kannattaa mainita herpeksestä,että ovat tietoisia asiasta.
 
Epätietoinen
Hei Kessäkukka!

Kiitos! Lohduttaa etten ole ainoa ongelman kanssa painiskelija!
Itse sain tartunnan noin 10 vuotta sitten ja siitä asti se on ollut 'aktiivisena'. Oikea pain in the a*se. Mutta jokseenkin sen kanssa on tottunut elämään. Olen nyt 9+2 vasta mutta asia on alkanut huolettamaan jo. Kiitos tiedosta, en tiennyt että lääkitystä voi ottaa raskauden aikana mutta tämän on hieno uutinen!

Kiitti ja onnea sinulle synnytykseen Kesäkukka! Kerro kuinka kaikki meni!


quote title="06.06.2005 klo 12:58 kesäkukka kirjoitti"]
Minulla myös genitaaliherpes,sain sen noin 4 vuotta sitten.Ollut aina välillä raskauden aikana aktiivisena.Minulle määrättiin estolääkitys synnytykseen saakka,ettei olisi aktiivisena ,kun synnytän.Aloitin sen noin noin pari viikkoa sitten,tänään laskettu aika.
Estolääkitys on asikloviiriä,jota käytetään yleensäkin herpeksen hoitoon.Kannattaa ottaa asia neuvolalääkärin kanssa puheeksi ja synnytyslaitoksellakin esitietolomakkeessa kannattaa mainita herpeksestä,että ovat tietoisia asiasta.

[/quote]
 
Toinen tulossa
Heissan!
Haluan vain sanoa, et asiasta kannattaa mainita neuvolassa ja varsinkin loppu raskauden aikana lääkärille. Estolääkitys on hyvä juttu, sillä jos herpes on aktiivinen synnytyksessä, tarttuu se takuu varmasti vauvaan. Mulle edellisen synnytyksen yhteydessä sanottiin et vauva olisi tosi pahasti kipee heti synnyttyään jos herpes olis ollut aktiivisena. Kyllä ne sitä moneen otteeseen synnytyssalissa kysy, et oonko varmasti syönyt joka päivä tabletin. Kohtuuttoman hintanen se lääke mun mielestäni oli. Pian pitäisi aloittaa taas kuuri kun tuo laskettuaika lähenee uhkaavasti.

Onnittelut raskauden johdosta ja hyviä vointeja.. muista nauttia kesästä!
 
napu
Synnytyksen aikana annetaan tosiaan suonensisäisesti estolääkitystä, jos herpes aktiivina synnytyksen aikana....eikä tarvitse syödä kallista estolääkitystä etukäteen välttämättä. Tämä on varma tieto ja tiedon saat myös kun haet hakusanalla #herpes# vastaanoton kohtaan näillä sivuilla...lue lääkäri Halmesmäen vastaus!!!!!
 
MiukuMau
Ja rakkulat voidaan myös teipata piiloon. Ärhäkässä herpeksessä (rakkulavaiheessa) voidaan myös harkita sektiota. Mutta niinkus toiset jo mainitsivat, uskaltaudu vain rohkeasti asiasta neuvolassasi kertomaan. ET OLE ENSIMMÄINEN ETKÄ VIIMEINEN jolla on herpes eikä sinua sen perusteella siirretä huonojen ihmisten pinoon. On kerrottuasi itselläsikin niin paljon huolettomampi olo ja tiedät ettei herpes pääse tarttumaan synnytyksessä lapseesi eikä näin vahingoittamaan häntä. Iloista raskausaikaa! :wave: :hug:
 

Yhteistyössä