HIILARIT POIS RUOKAVALIOSTA! Paljon mahtaa kiloja lähtee...

  • Viestiketjun aloittaja Sokerihiiri
  • Ensimmäinen viesti
Sokerihiiri
Eli oon aatellu jättää hiilarit pois kokonaan.... mulla pudotettavaa sellanen 17 kiloo.. ja aina väsyttää, o huono-olo ja pää särkee.. en jaksa olla tälleen enää... en voi hyvin ollenkaa. kaveri laihduttanu 20kg puolesvuodes tän uuden ruokiksen kanssa.. syö lihaa, kanaa, kalaa.. salaattia hedelmii... ja on enemmä ku tyytyväinen.

Ei koskaan enää siirtyis siihe hiilaripaskaan... ku tosiaan mäkin tiedän mitä ne sisältää.. :/

Alussa voipi olla outoa ku totuttelee.. mut onko teillä muilla kokemuksia?
Kiitos
 
joo
alussa väsyttää, päätä särkee, olo on voimaton ja tekee mieli leipää/pullaa/nannaa, mutta kun tiedät että se menee ohi muutaman päivän päästä niin jaksat varmasti! Mulla oli herkkuna sokeritonta mehukeittoa mitä söin välipalaksi, samoin hedelmät. Tsemppiä :)
 
9
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
alussa väsyttää, päätä särkee, olo on voimaton ja tekee mieli leipää/pullaa/nannaa, mutta kun tiedät että se menee ohi muutaman päivän päästä niin jaksat varmasti! Mulla oli herkkuna sokeritonta mehukeittoa mitä söin välipalaksi, samoin hedelmät. Tsemppiä :)
mitä se nanna on?
 
aino
Mulla lähti 12kg 3 kuukaudessa. (sen verran oli tullut raskaudesta ylimääräistä) Aluksi jotenkin vierastutti, mutta siihen tottu tosi nopeasti. Opppi kyllä syömään terveellisemmin. Huomasin, että olin kyllä ihan sokerikoukussa. Urheilinki tosi paljon tuohon samaan syssyyn oman terveyden vuoksi. Aamuisin kyllä söin puuron(jos haluaa hiilareita, niin kannattaa syödä aamusta) hyvä "snäkki" on esim. kalkkunasiivut (ei mitään yhtä siivua vaan puoli pakettia)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nannaa? Tiesin et jotkut käyttää sitä sanaa lapsille puhuessaan mutta että aikuinen kirjoittaa sen palstalle jossa oletettavasti on aikuisia?
Joo toi sana vesitti koko kysymyksen, ellei koko palstaa...Nyt pipo löysemmälle :)
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Sokerihiiri:
Eli oon aatellu jättää hiilarit pois kokonaan.... mulla pudotettavaa sellanen 17 kiloo.. ja aina väsyttää, o huono-olo ja pää särkee.. en jaksa olla tälleen enää... en voi hyvin ollenkaa. kaveri laihduttanu 20kg puolesvuodes tän uuden ruokiksen kanssa.. syö lihaa, kanaa, kalaa.. salaattia hedelmii... ja on enemmä ku tyytyväinen.

Ei koskaan enää siirtyis siihe hiilaripaskaan... ku tosiaan mäkin tiedän mitä ne sisältää.. :/

Alussa voipi olla outoa ku totuttelee.. mut onko teillä muilla kokemuksia?
Kiitos
No ei missään nimessä kannata kaikkia hiilareita pois jättää, jää paljon mahtavia ravintoaineita saamatta...
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja Sokerihiiri:
Eli oon aatellu jättää hiilarit pois kokonaan.... mulla pudotettavaa sellanen 17 kiloo.. ja aina väsyttää, o huono-olo ja pää särkee.. en jaksa olla tälleen enää... en voi hyvin ollenkaa. kaveri laihduttanu 20kg puolesvuodes tän uuden ruokiksen kanssa.. syö lihaa, kanaa, kalaa.. salaattia hedelmii... ja on enemmä ku tyytyväinen.

Ei koskaan enää siirtyis siihe hiilaripaskaan... ku tosiaan mäkin tiedän mitä ne sisältää.. :/

Alussa voipi olla outoa ku totuttelee.. mut onko teillä muilla kokemuksia?
Kiitos
No ei missään nimessä kannata kaikkia hiilareita pois jättää, jää paljon mahtavia ravintoaineita saamatta...
Vihanneksissa ja hedelmissä on kyllä riittävästi hiilareita, eli ei ap niitä ole pois jättämässä.
 
Olo on kyllä mainio eikä väsytä niin kuin hiilariruokavalion kanssa. Tosin me emme ole kovinkaan tiukkoja karppeja, tänäänkin söin neljä pientä uutta perunaa. Ja aion syödä vieraiden kanssa vielä mustikkapiirakkaa ja vaniljajäätelöä. Mutta vain pienen palan :)

Mä huomasin oloni paranevan jo ensimmäisen karppausvuorokauden jälkeen. Isännällä oli vähän pidempään vaikeuksia (ummetusta ja sellaista mahan sekaisin olemisen tunnetta), mutta emme enää mekään aiota palata entiseen =)
 
HyväKarppaaja
Huonoja hiilareita: peruna,pasta,riisi, valkoset jauhot,sokeri Mä olen nyt kohta vuoden välttäny noita ja painoo on lähteny 5kg, ja ihan normaalipainoisena alotin ton ruokavalion. Syön ruisleipää,jossa ei oo hiivaa ja satunnaisesti herkuttelen jäätelöllä,pizzalla (ilman reunoja tietysti:) ) ja paino pysyy samassa ja olo on kevyt!
 
naurettavaa!
Kun syö vähemmän, laihtuu. Kylmä fakta. Nyt on muotia jättää hiilarit pois, kohta varmaan proteiinit jne. Terveelliselle ruokavaliolle täytyy näemmä keksiä joku ihmedieetin nimi, että ihmiset söis järkevämmin. On tylsää jättää sipsit, karkit, pulla ja limsa pois, ei onnistu. Mutta samojen ruoka-aineiden (ja muutaman hyvän kuten ruisleivän) siinä sivussa pois jättö onkin ihan ok kun sitä kutsutaan hiilarittomaksi dieetiksi.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
No mitä ihmettä ne hyvät hiilarit sitten on? Hedelmät?
Niet, hedelmissä on sokeria. Kaikissa ruuissa on hiilareita, kaikkien ruoka-aineiden hiilarit ei vaan muutu sokeriksi elimistössä. Muista se puolikiloa kasviksia jotta saat kuituja.
 
asiaan perehtynyt
Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa!:
Kun syö vähemmän, laihtuu. Kylmä fakta. Nyt on muotia jättää hiilarit pois, kohta varmaan proteiinit jne. Terveelliselle ruokavaliolle täytyy näemmä keksiä joku ihmedieetin nimi, että ihmiset söis järkevämmin. On tylsää jättää sipsit, karkit, pulla ja limsa pois, ei onnistu. Mutta samojen ruoka-aineiden (ja muutaman hyvän kuten ruisleivän) siinä sivussa pois jättö onkin ihan ok kun sitä kutsutaan hiilarittomaksi dieetiksi.


Perehdy asiaan!
Ihmisen luontainen ravinto on alun alkaenkin ollut vähän hiilihydraatteja eli SOKERIA sisältävää.
Jos syö luonnottomasti, joutuu luonnollisesti myös kärsimään.
 
naurettavaa!
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
No mitä ihmettä ne hyvät hiilarit sitten on? Hedelmät?
Niet, hedelmissä on sokeria. Kaikissa ruuissa on hiilareita, kaikkien ruoka-aineiden hiilarit ei vaan muutu sokeriksi elimistössä. Muista se puolikiloa kasviksia jotta saat kuituja.
Mitkäs hiilarit sitten muuttuu ja mitkä ei? Ja se suositus on kasviksia tai hedelmiä tai marjoja.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa!:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
No mitä ihmettä ne hyvät hiilarit sitten on? Hedelmät?
Niet, hedelmissä on sokeria. Kaikissa ruuissa on hiilareita, kaikkien ruoka-aineiden hiilarit ei vaan muutu sokeriksi elimistössä. Muista se puolikiloa kasviksia jotta saat kuituja.
Mitkäs hiilarit sitten muuttuu ja mitkä ei? Ja se suositus on kasviksia tai hedelmiä tai marjoja.
Ai kenen suositus on nuo hedemät? Virallisterveellisenkö? Jepjep...
Ja edellä oli jo lista -ei suositeltavista ruoka-aineista.
 
naurettavaa!
Alkuperäinen kirjoittaja asiaan perehtynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa!:
Kun syö vähemmän, laihtuu. Kylmä fakta. Nyt on muotia jättää hiilarit pois, kohta varmaan proteiinit jne. Terveelliselle ruokavaliolle täytyy näemmä keksiä joku ihmedieetin nimi, että ihmiset söis järkevämmin. On tylsää jättää sipsit, karkit, pulla ja limsa pois, ei onnistu. Mutta samojen ruoka-aineiden (ja muutaman hyvän kuten ruisleivän) siinä sivussa pois jättö onkin ihan ok kun sitä kutsutaan hiilarittomaksi dieetiksi.


Perehdy asiaan!
Ihmisen luontainen ravinto on alun alkaenkin ollut vähän hiilihydraatteja eli SOKERIA sisältävää.
Jos syö luonnottomasti, joutuu luonnollisesti myös kärsimään.
Juu ihmiset ei ole koskaan syöneet esim marjoja. Ne jätettiin kivikaudellakin puskiin mätänemään ja metsästettiin vain mammutteja. Toisen väitteen mukaan taas ihmisiä ei ole luotu lihansyöjiksi, koska meillä ei ole teräviä kulmahampaita. Jokaiselle mielipiteelle löytyy perustelu jos sitä haluaa etsiä.

Miksi se on niin vaikeaa myöntää että ihmedieettejä on kivempi noudattaa kuin jatkuvaa järkevää ruokavaliota? Ja kun saa vähemmän energiaa, sitä kerääntyy vähemmän rasvana elimistöön, tuli se energia mistä vaan. Vaikka paholaismaisista hiilihydraateista. Laihdutus on vaikeaa, se vaatii itsekuria jota harvalla on. Kivempi on maata sohvalla ja vetää sipsuja naamaan.


 
norminaanu
Tutkimuksissa on todettu, että esim. Atkinsin dieetillä laihtuu keskimäärin 2,6 kiloa vuodessa ja hiilihydraattien minimiin vähentämistä pidetään jopa hengenvaarallisena.
Hiilihydraatit ovat elimistölle tärkeä, terveellinen ja tarpeellinen energianlähde:
http://www.laihdutusnetti.fi/aihe/ruokavalio/hiilihydraatit/
 

Yhteistyössä