Homeenpoisto

No nyt kävi sitten niin, että vaunumme päälliskangas oli päässyt homehtumaan pienestä kohdasta tämän pitkään jatkuneen kosteuden ansiosta! Harmittaa niin paljon että... Kyselisin nyt, onko jollain jotain vinkkejä siitä, miten ne pilkut saisi siitä kankaasta pois, vai onko se mahdotonta?? Olen sen jo pessyt kaksi kertaa, mutta eihän se tietenkään siitä mene miksikään! Tarkoittaako se, että siinä kankaassa kasvaa jotain edelleen koko ajan ja voi olla vaaraksi lapselle, joka siinä nukkuu/istuu vai kuoleeko se kasvusto kun ei enää ole kosteata ja vain pilkut jää näkyviin??? :headwall:
 
Meillä kävi niin, että varaston katto vuoti suoraan vauvan turvakaukaloon... ja sen pehmustekangas on nyt homeessa.
Illalla pesin sitä ensin harjan kans tavallisella pyykinpesuaineella ja sitten huuhdoin pesukoneessa huuhteluohjelmalla. Ei lähtenyt haju, eikä pilkut! Sitten otin desinfioivan, suihkutettavan Tolun käyttöön ja taas pesukoneeseen, ihan 40 asteen pesuohjelmalle. Taisi käydä niin, että meni kaukalo, tai ainakin pehmuste uusiksi! Pilkut on ja pysyy!

Ei muuta, mutta uusi vaavi on tulossa parin kuukauden sisällä!

Tietääkö joku, onko saatavana uusia pehmusteita kaukaloihin, esim. lastentarvikeliikkeistä?
 
Gerbeera
Meillä sama juttu. Tuplarattaiden kuomu on homepilkuissa, kun kosteaa on ollut. KOetin pestä eri tahranpoistoaineilla mutta ei tulosta. JOku kertoi, että vuorokauden kun pitää vahvassa kloritti vedessä niin se auttaa homeeseen. Ainut vaan, että värikin saattaa lähteä. Itse kysyn vielä pesulasta josko heillä olisi niksejä. Ottaa pannuun niin tautisen paljon.
 
Gerbeera
Meillä sama juttu. Tuplarattaiden kuomu on homepilkuissa, kun kosteaa on ollut. KOetin pestä eri tahranpoistoaineilla mutta ei tulosta. JOku kertoi, että vuorokauden kun pitää vahvassa kloritti vedessä niin se auttaa homeeseen. Ainut vaan, että värikin saattaa lähteä. Itse kysyn vielä pesulasta josko heillä olisi niksejä. Ottaa pannuun niin tautisen paljon.
 
Pesulassa joskus töissä olleena voin sanoa et kaikki muu lähtee paitsi home. Joskus ne pilkut saa häipymään, mut itse home tulee takaisin. Ja todellakin on aika paksut aineet sielläkin. Harmillista et koppa menee piloille.

Nimim. Kolme koppaa homeelle menettänyt
 
hometta
meillä kävi samoin rattaille varastossa, mutta saimme homeen moitteettomasti pois veneliikkeessä myymällä homeenpoistoaineella ja on sitten hyvää ainetta!!! maksoi kyllä n. 20?, mutta on hintansa väärtti!

SUOSITTELEN!!! :)

Toivottavasti tästä myös teille apua!
 
Vuorokauden liotus piimässä. Itse tein niin,että pidin hetken kloriitissa ja sen jälkeen vuorokaudeksi piimään. Kannatta vaan varoo ettei kloriitti vie värejä eikä haurastuta kankaita. Kuomusta vaan on vaikea saada piimän haju pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 14:12 vierailija kirjoitti:
Vuorokauden liotus piimässä. Itse tein niin,että pidin hetken kloriitissa ja sen jälkeen vuorokaudeksi piimään. Kannatta vaan varoo ettei kloriitti vie värejä eikä haurastuta kankaita. Kuomusta vaan on vaikea saada piimän haju pois.
Jep, tuo tepsii! Suosittelen! Ja harjan kanssa kun käy joka saumakolosen läpi runsaalla vedellä huuhtoen, niin piimänkin saa kunnolla pois. Kova homma, mutta vaivan väärti. Nimim. kokemusta on...
 

Yhteistyössä