Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*



Huhtikuun hurmurit 2016 *elokuussa*






28.3
Pinqu--Toinen--23v--KOS

1.4
Pionii--Toinen--26v--KOKS
Anscu--Esikoinen--28v--TAYS
Vilmuska--Toinen--27v--TYKS
Joos--Ensimmäinen--31v--TAYS
HaamuAamu15--Toinen-29v--KOS/JS

2.4
Minitoiveissa--Esikoinen--25v--JS
AlinaMW--Neljäs--37v--TYKS

3.4
Debis--Toinen--28v--TAYS
Innna94--Toinen--21v--SAS

4.4
Sako78--Toinen--37v--KOS

5 4
Piksunen--Toinen--?--?

6.4
Meliinda_--Kolmas--26v--K-HKS
Sadeyes--Toinen--25v--JS
Pirplua--Esikoinen--24v--OAS
Nostremame--?--?--HYKS
Mimssu82--Kolmas--33v--KOKS

8.4
Ottilia84--Neljäs--31v--KOKS
Sparkle86--Kolmas--29v--K-PKS
SuSa15--Kolmas--36v--?

9.4
Aigle--Esikoinen--22v--SATKS

10.4
_pallo--Kolmas--29--HYKS
Toukka16--Kolmas--39v-LKS

11.4
irelia--Esikoinen--21v--OYS
Alainne--Esikoinen--26v--Boston/Yhdysvallat

12.4
Hippunen89--Esikoinen--26v--K-HKS

13.4
Katjuska87--Toinen--28v--?
Lehmätyttö--Kolmas--?--?

14.4
MeaMinnis--37v--Kolmas--PHKS

18.4
Sandri--Toinen--26v--?

20.4
Epanen--Esikoinen--24v--K-HKS
Nyyttitervetullut--Esikoinen--31v--OYS
bebe14--Esikoinen--27v--TAYS
Niandra--Toinen--31v--KOKS

21.4
Lindacandy--Kolmas--21--JS
erica87--Kolmas--28?--OYS
Heppatyttö84--Esikoinen--31v--TAYS

23.4
Makau--Toinen--31v--KOS

26.4
Puuharakka--Toinen--24v--KOKS
Ladybug83--Toinen--31v--TAYS

28.4
Norappi--Toinen--28v--TAYS
Hymyliini--Neljäs--35v--TYKS
Siel86--Toinen--29v--KSSHP



Ilman laskettua-aikaa
Monski--Toinen--28v--TAYS


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi. Lasketusta ajasta ei ole vielä varmuutta kun en muista tarkalleen kuukautisten alkamispäivää, mutta laskettuaika on ehkä joskus 31.3-1.4. Testin tein jo keskiviikkona. Oliko sulla raskaus ihan suunniteltu, kun olo on pelokas, vai onko ihan vaan asiaankuuluvaa jokaisen odottajan pelokkuutta? :)
 
Heippa, täälä myöskin plussa saatu testiin. Tosin jo alkuviikosta ja LA:kin taitaa olla maaliskuun loppupuolella, mutta melko varma olen että huhtikuulle mennään, jos kaikki vain etenee hyvin Toista lasta odotellaan tänne, esikoinen nyt vähän alle kaks.vee.
 
Onko kukaan soitellut neuvolaan? Mä soitin heti tiistaina ja ajankin sain jo 5.8, ihmeen aikaisin kyllä. Puhelimessa laski la 24.3 mutta myöhästyy varmasti ultrassa koska kierto on pidempi kuin tuo 28pvä. Ja esikoinen tosiaan tuli melkein kaksi viikkoa myöhässä :LOL:
 
Kiva muitakin löytyy! :)

pikkumuikkunen sain edellisen keskenmenon pari kuukautta sitten ja ollaan lapsettomuudesta kärsitty n. 3 vuotta tuloksetta vain keskenmenoja joten jännittää kovasti.

Itse totutella ajatukseen, niin monta KM takana ettei uskalla edes toivoa mitään. Tämä alkoi ylläri luomuna, oltiin menossa ensi kuussa IVF mutta jos tämä pysyisi vain kyydissä.

Itse ajattelin soitella neuvolaan vasta viikon parin päästä ja yksityiselle varhaisultraan joskus 6+0 viikoilla tilata.. Toivon vaan niin paljon että tämä on sitkeä :love:

Vilmuska
 
Täälläkin yksi! Laskettu olisi 6.4 eli minun syntymäpäivänäni :D toinen olisi tulossa.

Neuvolaa varailen vasta varmaan 2-3 viikon päästä. Senkin takia että maaliskuussa oli keskenmeno ja sai taas perua neuvolan. Yritys aloitettiin joulukuussa. Toissakesänä oli myös keskenmeno, raskauduin kun ovulaatioseurannalla ehkäiseminen petti. Ja yksi keskenmeno ennen kun esikoinen sai alkunsa.

Eli varovaisin mielin, mutta tällä kertaa ei ole mitään keskenmenoon viittaavaa joten sen puolesta luottavainen olo :)
 
Kiva muitakin löytyy! :)

pikkumuikkunen sain edellisen keskenmenon pari kuukautta sitten ja ollaan lapsettomuudesta kärsitty n. 3 vuotta tuloksetta vain keskenmenoja joten jännittää kovasti.

Itse totutella ajatukseen, niin monta KM takana ettei uskalla edes toivoa mitään. Tämä alkoi ylläri luomuna, oltiin menossa ensi kuussa IVF mutta jos tämä pysyisi vain kyydissä.

Itse ajattelin soitella neuvolaan vasta viikon parin päästä ja yksityiselle varhaisultraan joskus 6+0 viikoilla tilata.. Toivon vaan niin paljon että tämä on sitkeä :love:

Vilmuska
Voi vilmuska mitä kaikkea ootte joutuneetkaan kokemaan! :eek: Ymmärrän kyllä ihan täysin sun pelot! Huhhuh! Tosiaankin pidän peukut pystyssä tälle raskaudelle ja rakkauslapselle :) Itse oon tässä myös sivusta seurannut parhaan ystävän, esikoisen kummitädin lapsettomuutta. 1,5v yritystä takana, eikä yhtäkään plussaa vielä :/ Tuntuu niin pahalta kun tietää kuinka toinen ei toivoisi elämältään mitään muuta kuin tervettä lasta. En tiedä, että miten uskallan kertoa hänelle tästä uudesta raskaudesta kun itse plussasin tämän raskauden vain kolme viikkoa ehkäisyn jättämisen ja sen kuukautisten jälkeen... Mutta tosiaan, ihan kaikkea hyvää teille! :)
 
Hei kaikille! :) Täällä kans on plussa saatu ja pääsen siis tähän ryhmään! :) Tein ekan testin toissapäivänä ja sit eilen ja viel tänään, kaikki plussaa ja digitaalisessa luki raskaana 2-3 vkoa, eli hedelmöittymisestä sen aikaa ja raskausviikkoja vissiin 4-5. :) Esikoinen siis kyseessä, parisuhteessa oon, mä 28-v ja mies 29. Eka yrityskerta ja tärppäsi, mut pelottaa jos kaikki ei menekään hyvin :/ Olo onnellinen, molemmilla ♡ Onnee myös muille plussanneille!!!♡ ja ai nii, mun laskettu aika on tod.näk 1.4. :) terkkari ajan varasin ja sain elokuun 17. :) ihana ku on tällainen ryhmä, jossa muita samassa tilanteessa♡
 
Kiva kun alkaa porukkaa pikkuhiljaa tulemaan ja onnea kaikille! :love: Onko kenelläkään vielä mitään oireita? Itsellä on etovaa oloa, mutta melko aaltoilevasti ja rinnat on hieman aristavat. Masukin tahtoo hieman turvottaa, varsinkin iltaisin.
 
Täältä myös onnea kaikille :) Tämä on niiiin jännää aikaa ! Tulee olemaan vaikea pitää salassa tätä raskautta, kun on kaikenmaailman illanistujaisia joihin myös alkoholi kuuluu... Täällä on etovaa oloa ja repäisykipuja alamahassa. Muistaakseni kahdesta aiemmasta raskaudesta ei alkanut näin aikaisin:confused:
 
Pionii kiva kun joku "tuttukin" löysi tiensä tänne :p

Oireita ei ole; ONNEKSI! Koska esikoisenkin raskausaika oli kokonaan oireeton. Maaliskuun keskenmenossa oli oireita ja muutenkin jokaisessa keskenmenossa ollut alavatsalla jotain kipuja tai tuntemuksia. :unsure: Nyt hyvin toiveikas olo! Oikea rinta on kipeä, mutta se on kipuillut siitä asti kun ehkäisy jätettiin joulukuussa. Eilen illalla tuli hetkellisesti tosi huono olo, mutta sekin sitten meni.
Äsken tein digitestin joka näytti: raskaana 1-2 ! :love:

Nyt kyllä häiritsee se että meillä on varattu etelänmatka 11.5 ja lapsen LA olisi 6.4 :confused: Sylilapsen lentolippu ei ole kuin 8e suuntaansa, mutta mitä kaikkea pitää ottaa mukaan ja miten siellä sitten pärjää! Onneksi ei tarvitse mennä hotelliin vaan isovanhempani asuvat siellä ja mennään heidän luokseen. Maa on siis tuttu entuudestaan, monta kertaa käynyt, osaan kieltäkin. Jos kyseessä olisi outo maa ja hotellihuone niin voisi jäädä lähtö välistä ja rahat hukkaan... :eek:
 
Hei kaikki! :)
Tein raskaustestin 26.7 ja 28.7 kaikki näyttivät heti plussaa, enkä voi vieläkään uskoa raskautta. Ihan epätodellinen olo.
Oireina mulla on ollut ainakin ihan jatkuva lievä pahaolo jo useampana päivänä, kahvi ei oikein ole maistunut vaikka siitä olen aina tykännyt. Sekä rinnat jo toista viikkoa kipeinä :/
 
Onnee
Hei kaikki! :)
Tein raskaustestin 26.7 ja 28.7 kaikki näyttivät heti plussaa, enkä voi vieläkään uskoa raskautta. Ihan epätodellinen olo.
Oireina mulla on ollut ainakin ihan jatkuva lievä pahaolo jo useampana päivänä, kahvi ei oikein ole maistunut vaikka siitä olen aina tykännyt. Sekä rinnat jo toista viikkoa kipeinä :/
Onnee Haaveilijallekin, hieno juttu! :) vai oliko suunniteltu ja toivuttu raskaus? Ja kysymys kaikille, syöttekö te mitä vitamiineja/mitään? Itse syön nyt apteekista ostettu multivitaa, joka on tarkoitettu nimenomaan raskaana oleville, ku ei sisällä A-vitamiinoa. Tuo fosfaalihappo on kuulema tässä vaiheessa tärkeetä ja sitä saan tästä. :) Toki myös suht koht terveellinen ruokavalio. Kahvia oon ennen kovasti juonu ja nyt tosiaan sitä sit saanu reippaasti vähentää..
 
Kiitos! Niin ja onnea teille muille myös :)
Oli suunniteltu ja toivottu. Ollaan jo jonkin aikaa koetettu lasta saada ja hirvee pelko päällä, että mitä jos sitä ei tulekaan koskaan. Siitä varmaan tämä epätodellisuus. Nyt vaan toivotaan et kaikki menee hyvin loppuun asti! :)

En syö mitään vitamiineja, koska en tiedä tarvitseeko.
 
Neuvollan kun soittelin niin kehotti käydä ostamassa mamma vitskut tai foolihappo+d-vitamiini lisän, auttaa näin alussa sikiön aivojen kehityksessä. Mulla on kahvi jäänyt kokonaan taas pois, haisee jo niin pahalta et ei pysty, vaikka normaalisti suuri kahvin ystävä olen.
Meinaatteko alkuraskauden ultraan mennä? Me odotellaan viikolle 12 nt-ultraa niinkuin esikoisestaki, mä oon ainaki miettinyt sen niin et kesken menee jos menee eikä se ultra sitä kovinkaan muuta tilannetta. Mutta luottavaisin mielin täälä kyllä olen :)
 
Minäkin varovasti ilmoittautuisin mukaan. Aika varovaisin mielin vielä koko raskauden suhteen, jotenkin pelottaa että ei kestäkään mukana :unsure: Toivottavasti turhaa pelkoa mutta kyllä tässä pitkään saakin jännittää! Ensimmäinen raskaus siis kyseessä ja omien laskujen mukaan la olisi 2.4. Tosin tämän suhteen neuvolassa olivat aika eri mieltä kun tänään soittelin. Viimeisistä kuukautisista laskettuna olisi rv 5+6 mutta itse olen sitä mieltä että ovulaatio oli myöhemmin ja mentäisiin nyt vasta rv 4+4, tänään tehty digitestikin tukisi tätä kun siinä tänään "Raskaana 2-3" (y)

Sain ajan neuvolaan jo 14.8 kun olen sen jälkeen jäämässä kahdeksi viikoksi kesälomalle ja tarkoitus on olla ihan muualla kuin kotona koko aika. Lisäksi noiden neuvolan laskemien viikkojen mukaan olisi kai ihan sopivakin aika käydä tuolloin.

Minä syön myös monivitamiinivalmistetta jossa foolihappo mukana ja alkuraskauden ultraan ei todennäköisesti mennä. Vähän samaa mieltä kuin pinqu että ei se ultra sitä keskenmenoa pelasta vaikkakin olisi ihan kiva tietää jo ajoissa ettei ole esimerkiksi tuulimuna :unsure: Vielä tosiaan aika varovaisin mielin. Millä mielellä muut? Joko olette osanneet iloita vai pelottaako? Onko kukaan vielä kertonut kenellekään? Meillä ajateltiin odotella nt-ultraan asti ennen kuin hiiskutaan :)
 
Mie ihan kauheesti haluisin mennä varhaisultraan, ihan vaan, että tietää, että siellä joku on mukana <3 Esikoisesta en käynyt varhaisultrassa, mutta nyt toisen kohdalla ois ihan hirveä hinku mennä! :) Ja ei olla kerrottu kenellekään, yksi kaveri tietää, että ollaan yritetty, joten hänelle varmaan pitää kertoa, kun kumminkin kyselee onko tärpännyt :) Ja miun esikoisen mammaryhmä facessa (joka on täältä palstalta lähtöisin) tietää raskausesta <3
 
Mie ihan kauheesti haluisin mennä varhaisultraan, ihan vaan, että tietää, että siellä joku on mukana <3 Esikoisesta en käynyt varhaisultrassa, mutta nyt toisen kohdalla ois ihan hirveä hinku mennä! :) Ja ei olla kerrottu kenellekään, yksi kaveri tietää, että ollaan yritetty, joten hänelle varmaan pitää kertoa, kun kumminkin kyselee onko tärpännyt :) Ja miun esikoisen mammaryhmä facessa (joka on täältä palstalta lähtöisin) tietää raskausesta <3
MÄKI haluisin mutta en taida päästä ellen menis yksityiselle ja maksais sen alle 200€
 

Yhteistyössä