Huhtikuun hurmurit 2016

Helou! :)

Eipä tänne meinaa keretä samalla lailla ku raskausaikana :D
On niin paljon tohinaa ja kevät/kesähommaa ja ulkona olemista :love:

Meillä oli eilen 2kk:n nla ja paino 5180g ja pituus tais olla päälle 59cm, painoa kuulemma sais tulla enemmänkin mutta pituutta tullut hyvin niin en oo itte huolissaan painosta, edellinenkin kasvoi samaa tahtia ja koska poika on tyytyväinen niin mikäpä siinä(y)
Paitsi.. sillon ku oikee kehuu tyytyväiseksi ni ähisee seuraavan vuorokauden etten uskalla kehua!:ROFLMAO: Ja eilen sai ekan rota-rokotteen ni selkeästi sitä ähisee nyt :sick: yön onneksi nukku entiseen malliin, ottaa aina ekan pätkän 4-5h unet ja sitten heräilee parin tunnin välein mutta nukkuu myös päivällä useampia tunteja että saa käydä välillä kattelemassa etteikö se aio herätä :love:

Aiotteko muuten ottaa kaikki rokotteet mitä rokotusohjelmaan kuuluu?
Ite otan ne mutta en mitään ylimääräisiä... kylläkin nyt mietin tota rotaa että oisko pitäny jättää ottamatta :sneaky:

Huomenna mulla itellä jälkitarkastus, oon kyllä lenkkeilly ja lentopalloa pelannu pari kertaa ja eilen pyöräilin 20km,, tuntuu että alkaa olla hyvin iskussa mut huomisen jälkeen uskaltaa varmaan kuitenkin paremmin vielä jos ja kun kaiken kuulee olevan kunnossa (y)
eilen mittautin hb:n nlassa ku välillä pyörryttävää/huimaavaa/huonoa oloa mut se oli 128 mikä on hyvä mulle, liekkö tuo johtuu sit verenpaineista tai elimistöstä kun kuitenki vielä jonkulaista palautumista tapahtuu :)

Hyvää kesää, ihanaa kun on jo niin lämmintä, nautitaan!! :LOL::love:
 
Meillä oli viime viikolla myös 2kk neuvola, ja kasvu toisinpäin kallellaan! Painoa oli tullut hyvin, 5,5 kiloa on mittarissa, mutta pituutta suhteessa tullut vähemmän ja poika on nyt vajaan 58cm. Mutta minuakaan ei huolestuta, kun kasvua oli tullut kuitenkin edellisen neuvolan jälkeen. :)

Me otetaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, muttei ylimääräisiä ainakaan tällä tietoa. Rotaa eka annos saatiin nyt viime käynnillä, mutta meidän lapsonen itkeskelee muutenkin, joten samoilla huudoilla menee :D aloitin kyllä mhb:t kuurina vähän ennen rokotetta, josko silläkin ollut vaikutusta.

Me saatiin nyt kehoitus harjoituttaa pään kannattelua, voisi kuulemma hieman paremmin sitä jo pidellä. Muuten on kyllä jämäkkä ja liikkuvainen, pyörähtelee jo kyljelle niin että äitiä hirvittää meneekö ympäri asti. Mitenkäs muilla, joko keikkuu päät pystyssä päinmakuulla? Mä en tiedä miten me sitä harjoiteltaisiin, kun joka kerta mahalleen asettaessa vauvalta palaa käämi samantien.. ehkä se pikkuhiljaa, lyhyillä toistoilla tottuu.. En haluaisi toista huudattaakaan.
 
Lily, meillä ikää nyt 6+3 ja pitelee päätä hyvin. Jos ei viihdy lattialla niin pidä rinnan päällä kasvot sinuun päin kun istut. Meidän herra ainakin nostelee siinä päätä tehokkaasti :)
Täällä myös jälitarkastus tehty ja nyt saa puuskuttaa täysillä eteenpäin :D pieni rako tuntuu vielä vatsalihaksissa mutta hyvin umpeutunut ja reeniä saa koventaa. Meillä ekat rokotukset tulossa 9.6. Kaikki ohjelmaan kuuluvat otetaan, muita ei.
 
Meillä pidettiin päätä pystyssä sylissä ollessa jo sairaalassa ja mahallaan lattialla ollessa nousi jo 3viikon ikäisenä pää ylös. Siitähän tietty heti olin huolissani mutta neuvolan terkka kehui niin kai se ihan normaaliakin voi olla. o_O
 
Tänään on taas ollutkin semmoinen päivä et ei oo uni poitsulle maistunu 30min pidempään paitsi autossa. Nukahti onneksi kun oltiin ajelemassa kauppaan ja nukkuikin sit koko reissun, melkein 2h.
Lenkillä kävin vaunujen kanssa toissapäivänä ja tunnin lenkistä poika nukkui 20min ja lopun aikaa huusi tai kitisi. Mut niin teki kyllä esikoinenkin eli jouduin opettamaan sen vaunuissa nukkumaan.. Tuttua juttua siis :D
Yllättävän hyvin jaksoin lenkillä vaik olin ihan varma et kunto on aivan pohjamudissa.. Kuumahan tuolla on kun pätsissä; hiekkatie ja ei oikeen yhtään varjoa. Poikakin oli lyhythihainen body ja housut vaan päällä vaunuissa. Ei onneksi ilmeisesti tullut kuuma, kun oli ihan sopivan lämpöinen kun kotiin tultiin.
Mähän en kyllä vielä sais mitään lenkkeilyä harrastaa vaan 6vko pitäis olla niin ettei nosta mitään vauvaa painavampaa.. Noh, jos en tekis näitä kotitöitäkään niin hukuttais siihen itteensä viikossa.. Mies tekee pitkiä päiviä ja mulla palaa käpy jos on sotkua. Mut ajattelin et lenkkeilen vaunujen kanssa ja jos rupee tuntuu pahalta niin sit lopetan hetkeksi.. Se arven kohta vähän tuntui kipeältä lenkin jälkeen mut meni kyllä ohi.

On toi vauva kyllä loistava syömään! Yöllä aterioi yleensä max 10min ja nukahtaa uudestaan. Esikoinen nautiskeli päivin ja öin vähintään sen 20min... Muutenkin imetys sujuu nyt tosi hyvin ja vauvakin osaa hoitaa homman :) esikoisen kanssa oli tosi ongelmallista kun piti pään pyöriä koko ajan ja tissi ei seurannut mukana. Tämä tapaus keskittyy syömiseen :)
 
Heips.
Kirjoitanpa tähänkin ketjuun :)

Aika ja etenkin päivät menee niin äkkiä, että ehtii vain pakolliset ja rästihommat pihalla tehdä pikkumiehen päiväunien aikaan. Aika hyvin on meillä rytmit. Ja erityisesti yörytmi on jokseenkin joka kerta samanlaisena pysynyt. Kerran öisin syöttelen, tai aamuyötähän se jo on klo 4-5 :)

Meillä on selvitty mahataudista. Kävi koko porukan läpi, muttei onneksi vauvaa. Tytär pääsi pelkällä vatsakivulla ilman oksuja, me muut kuumeen kera oksuttiin. Oli kyllä kokemus hoitaa pientä vauvaa, oksentaa, vaihtaa vaippaa ja yrittää vähän imettääkin. Mies oli peltotöissä. Tyttärestä 8v oli apua pulloruokinnassa. Kaikkea ei vain jaksanut ja oli pakko soveltaa.

Tänään oli kuukausi neuvola. Olis ollut jo maanantaina, mutta sain siirrettyä kun olin vielä kuumeessa tuolloin. Pikkumiehen mitat: 58,1cm ja 4850g. Masullaan saisi myös enemmän pitää. Sylissä niin olen tehnytkin paljon, mutta myös muuten. Ottasi nyt tavaksi päivittäin vähän treenailuttaa poitsua. Nyt oli painokin noussut, kun lisämaitoa annan rintamaidon lisäksi. Onhan se touhua tehdä molempaa, mutta näillä nyt ajattelin vielä edetä. Oliko muita osittaisimettäjiä? Jos on, niin millaisia annoksia menee pullosta maitoa?
Mites täysin pullolla olijat? Miten paljon maitoa per kerta ja koko päivän määrä arviolta? Vähän tiedustelen, kun meillä tuntuu nuo lisämaitomäärätkin jokseenkin huikeilta ja enemmänkin menisi. Itse vain rajoitan :LOL:
 
Hei!

Multa on mennyt jotenkin ohi tämä ketju :D

Vähän kuulumisia :D vauva nukkuu yöt hyvin :) Herää kerran ja sitten taas jatkaa unia :)

Ne jouduttiin painoseurantaan. 6 viikon lääkärissä painoa oli tullut 800g. Nyt käytiin tiistaina punnitsemassa niin painoa oli tullut 100g 4 päivään onneks :) Eli viimeisimmät paino 4000g ja pituus 56cm :) Muuten täällä on mennyt kaikki ihan kivasti. Mitä nyt välillä on kiukkupäiviä ollut :D

Meillä mennään pääsääntösesti tissillä, mutta välillä on annettu korviketta jos oon ollut jossain tai jostain muusta syystä.

Muillakin oli jo tossa ekat menkat. Luulin, että ne ois ollut pidempään poissa :D Jälkitarkastus mulla on 9.6 :)

Minäkin kävin viihteellä viime vklp. Kyllä teki hyvää olla vähän tuulettumassa :) Huomenna vauva lähtee miehen ja miehen porukoiden mukaan yöks mökille ja mä saan vähän omaa aikaa :) Sunnuntaina meillä on ristiäiset.

Pippuri ja pirpana 6vk ja 5 pvä
 
Nopeasti kirjottelen, kohta on Niilolla ruoka-aika..

Jos on vauvat olleet eri kokoisia syntyessään niin kasvavatkin kyllä eri tahtiin. Meidän pikkukirppuna syntynyt Niilo on jo lähes samanpainoinen kuin Hanzun isona syntynyt vauva! Niilolla oli eilen lääkärineuvola, ikää 2 pvää vaille 2kk ja mitat 4875g ja 55cm :) Sai kovasti kehuja jäntevyydestä ja tarkkaavaisuudesta. Niilo siis nostaa päänsä vatsalla maatessaan jo aivan ylös ja jaksaa pitääkin siinä jo pitkiä aikoja. Vaikka ei kyllä ole ollut mahallaan kuin hetkittäin sylissä.

Pumpuli: Meillä Niilo siis huomenna 2kk ja on pelkällä Nan-maidolla. Syö kerrallaan 140-150ml ja vuorokaudessa menee n. litra, reilukin. Lastenlääkärin mukaan syö sopivasti, koska ei juurikaan pulauttele ja paino nousee tasaisesti. Itsestä määrä tuntuu paljolta, mutta järjellä ajatellen noinhan se on, mitä lääkäri sanoi.

Meillä on huomenna meno Lastenklinikan sydänpolille siihen toimenpidearvioon. Jännittää jo aikalailla..

T. Huhtihapsukkainen
 
Täällä syömiset kestää joskus aivan tolkuttoman pitkään, vajaan tunninkin voi nautiskella hereillä syöden. Välillä sit kyllä huomaa, että todellakin vaan nautiskelee eikä niin aktiivisesti niele ja on silmät kiinni. Tosin nyt tänään oltiin toista kertaa vauvahieronnassa, kävin ostaan pari vauvanvaatetta kaupungilta ja kotiin tullessa kulutti aikaa masullaan kun itse söin vieressä, niin sen jälkeen aloin imettään niin röyhtäytystä odotetetaessani huomasin että nukahtikin olkapäälle nopean rinnalla olon jälkeen. Reilun tunnin tässä nyt nukkunut ja toinen rinta niin pinkeenä kun olla ja voi :) Yleensä syö molemmat rinnat kerralla.

Päätä pideltiin täälläkin ylhäällä jo vajaan kolmen viikon iässä, kaikki ihmetteli ääneen kuinka noin pieni kannattelee noin pitkään. Jänteväksi sanottu ja seurailee tosi paljon. Tää nukkuu päikkäreitä välillä masullaan ja yleensä aamu-unien loppuaika tulee nukuttua useinkin masullaan, kun nostan sen meidän sänkyyn silloin. Saa itekin vielä levättyä reilun puoli tuntia kun pinnasängyssä itkisi kyljellään masuaan, mahallaan ei niinkään.

Alkaa nää ilmavaivat kyllä jo ärsyttää, odotan maagista 3kk ikää joskos helpottais :LOL:

Onko teillä hormoninäppyjä vielä naamassa? Mä oon vähän ootellu että ne alkais häviämään viikkojen edetessä. Ei niitä paljon kyllä oo ollut mutta nyt joskus päivisin tulee enemmän sellasta punertavaa lehahdusta naamaan esim äsken ennen imetystä ja sit syönnin jälkeen se olikin poissa. Ei ainakaan pitäis kai mikään allergia maidosta olla kun imetyksen jälkeen parempaan päin..

Pumskeli ja typy 6 vko ja 2 pv
 
Meillä on nyt justiin alkanut tulla niitä hormoninäppyjä.. Poika siis huomenna 3vko. Esikoinen oli hetken ihan karmean näköinen kun oli naama ihan täynnä niitä, mut onneks lähtivät pois :)

Anoppi jo kyseli et joko oon ruvennu pumppaamaan maitoa pakkaseen et hän voi sit ottaa molemmat lapset hoitoon.. Mä vaan totesin et antaa nyt imetyksen toimia kunnolla et jos tossa 1kk iässä sitä pulloa kokeiltais. Pelkään niin kovin, et vauva tottuu pullolle vaikka sairaalassakin sanoivat et on selkeesti "tissipoika" kun ei sielläkään oikeen pullosta tykännyt, kun kerran antoivat lisämaitoa.
Te keillä vauva täysimetyksellä ja pullosta annettu välillä, niin miten useasti vauva saa pullosta ja ootteko huomannut et ois rinnalla kärsimättömämpi tms?

Eilen oli taas sellainen ilta et huhheijaa.. Huutoa, huutoa ja vielä kerran huutoa. Vauva syö, nukahtaa ja 10min päästä säpsähtää hereille. Sitten taas rinnalle ja nukahtaa. Yleensä sit nukkuu sen jälkeen. Täytyy tänään illalla vissiin pistää kapaloon, kun tuntuu säpsähtävän niin helposti...
Ja samanlainen kun veljensä et kun silmät vähän raottuu niin heti touhu päälle ja vaikka ois nukkunut 5min niin käyttäytyy (hetken) kun ois ainkin 3h unet takana.
Ja kivointa on herätä aikaisin aamulla, eilisen huutokonsertin jälkeen onneksi tänään noustiin vasta 8:30. Esikoinen nukkuu edelleen, raasu sekään saanut nukuttua kun vauva kiukkusi.

Jaahas, aampäivän pitkät (30min) unet on näköjään päättymässä... Eli pomo kutsuu :D
 
Meillä yöt rauhoittui kun alettiin kapaloimaan. Kävi kuitenkin turhan rauhattomaksi joten ostettiin unipussi ja se on ihan huippu. Pääsee vähän liikkumaan mutta on kuitenkin paketissa niin rauhoittuu. Toimii myös iltarutiinina :)
Nukkumaan mennään yleensä 21-23 välillä, ensin nukutaan 2,5-3,5h unet ja herää pienille syötöille (ei herää syömään kunnolla vaikka mitä tekis), sit nukkuu yleensä enää 2h ennen seuraavaa syöntiä ja vielä 2h ennen kuin herätään. Aamu koittaa neidin mielestä 7-9 välillä ja silloin riehutaan kunnes pääsee pois unipussista. :ROFLMAO:
Huomenna nimiäiset!
 
Yösyötöllä... Meillä alettu syömään päivisin, noh, koko ajan. Ei pitkään mutta tiheästi. Yöt rauhallisia ja nukkuu entistä paremmin mutta tämä viikonloppu ollut kyllä päivisin sellaista häsäämistä! Tuntuu että päivät menee vain nukuttaessa... Ja poika nukkuu vain sylissä ja liikkeessä. Muuten herää heti...
Tänään kun päästään taas reissusta kotiin niin täytyy yrittää taas saada syöttöväli päivällä pidemmäksi, röyhtäyttää ja vaihtaa rintaa useasti samalla syötöllä.
Viikko ristiäisiin ja tuleva viikko oliskin sitten siivoamista ja leipomista!
 
Heipparallaa.. Meillä täällä tapahtui aikalailla ikäviä, vauva oli lastenteholla tuossa reilut 4vrk, ja vieläkin hällä on kanyyli kun joudutaan antamaan suonensisäisesti antibioottia yhteensä 10-14vrk. Viime viikonloppuna itku meni aivan mahdottomaksi, ja aamuyön pikkutunteina havahduin että vauvahan on aivan tulikuuma, ja äkkiä lähdettiin päivystyksen kautta teholle,kuumetta oli kainalosta mitattuna 39, ja verikokeita hurja määrä ja kanyyli päähän ja eikun antibiootit menemään. Veri-,ja pissakokeista sitten selvisi,että vauvalla on pissatulehdus, ja sen lisäksi verenmyrkytys.. :O Onneksi saatiin tulehdusarvot pian laskuun ja yleisvointi parani pian.. Ja päästiin reilun 4vrk:n päästä kotiin,mutta nyt tosiaan käydään osastolla päivittäin vielä antiboiootit laittamassa.

Masuvaivoja on tullut antibiootista ja pylly palanut punaiseksi.. :/ vuoronperään laitettu lansinohia, bebanthnia ja talkkia.

Meillä siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Hyvä ratkaisu, saan nukkua vklp yöt esioiseni huoneessa ja mies huolehtii yösyönnit, joita on viimeaikoina ollut 10h yöunien aikana 2kpl. Eli yöt nukutaan kyllä :) Mutta päivisin öhistään ja iltaisin on itkeskellyt välillä enempi ja välillä vähempi..

Meillä ristiäisiin vielä vajaa 2vk.

Katjuska ja poju 7vk1pv
 
Voi apua mikä tilanne teillä ollut Katjuska! Onneksi saite lääkkeet ja toivotaan et pikkusen mahakin siitä tasottuu!

Meidän vauveli on kohta 2,5h nukkunut vaunuissa jonne nukahti ITEKSEEN sillä aikaa kun pelasin esikoisen kanssa futista. Jäin melkein suu auki kun kävin kurkkaamassa vaunuihin ja tyyppi nukkui :D Yökin meni ihan kivasti, onkohan tyyntä myrskyn edellä..
Eilen olin ite aivan raato ja oisin antanu toisen munuaisen jos oisin vaan päässyt nukkumaan!

Meillä ois ristiäiset kolmen viikon päästä ja mä yritän epätoivoisesti etsiä jotain vaatetta sinne... Kun pitää olla mustaa,väljää mut kuitenkin semmoista et vois imettää suht helposti.
Saa nähdä millaisen stressin saan niistä ristiäisistä vielä aikaseksi... Saatiin sentään lopullinen nimi päätettyä ;)

Kyl sitä ihminen on saamaton.. Mun on pitänyt rintapumppu ja tuttipullo keittää valmiiksi jos innostuisin kokeilemaan sitä pulloa. En saa vaan aikaiseksi.. Ja nyt tietysti mieskin aloitti yli 100km päässä työt niin tulee niin myöhään et lenkkeilyt saattaa olla suht haastavasti järjestettävissä. Haluisin vaan niin omaan kroppaan jo takaisin kun siitäkin riittää sitä pudotettavaa...
 
Moikka!

Mä en oo vielä kerinnyt tänne ollenkaan kirjoitteleen. Meillä menee oikein hyvin vauvan kanssa. Pikku miehelle tuli juuri 1kk ikää täyteen. Viime torstaina oli 1kk lääkäri neuvola. Jossa pojalla oli kaikki oikein mallikkaasti. Mitat oli 4440g, 53cm ja py 38,8cm. Hyvin siis kasvaa.

Meillä mennään pelkällä rinnalla. Selvisin jo siittä 3vko tiheen imun ajasta. Odotan sitä 6vko tiheän imun aikaa. Kuinka hankalaksi menee oleminen kotona yksin ja pitää kaksi lasta hoitaa. Sitä siis odotellessa. Onneksi tällä kertaa yllättävän helppoa tämä imettäminen. Ihan voittaja olo kun saanut tämän toimimaan. Ilman yhtään lisä maitoa. Esikoisen imetys taival päättyi liian lyhyeen.

Yöt menee hyvin parilla syötöllä. Nukkuu siis ihan samaan aikaan kun esikoinen. Joten menee oikein kun unelma tällä hetkellä. Päivällä ollaan kyllä sitten enemmän hereillä ja itketään jos ei saada sylissä olla. Sen takia mulla on tulan kantoreppu käytössä. Pitäisi myös harjoitella liinan sidontaa.

Katjuska kuulosti pelottavalta. Onneksi huomasit ja pääsitten hoitoon nopeeta. Jaksamista!

Norappi ja "veikko" 1kk
 
Täällä uuden opettelu sujuu liiankin mallikkaasti... Röytäytystä ja rinnan vaihtoa ja poika nukkuu vaunuissa päikkäreitä mallikkaasti! Jes, sain tänään ristiäisvalmistelut hyvälle mallille!!! Kovin kuuliainen poika Nimikin piti päättää kun haettiin kummisedän puolesta ristiäiskehys johon tulee nimi. No se on nyt sitten päätetty (y)
Passikuvakin saatiin tänään joten varsin tehokas päivä takana.
Nyt yöunille...:sleep:
 
Katjuskalle tsemppiä <3

Täällä on ollu pienellä vähän äänipaineessa, mutta muuta flunssan oireita ei ole ja syö normaalisti yms. Neuvolaan soitin ja sanoivat, että seurailkaa ja voi olla ihan hyvin allergiaa. Onnes nyt kuitenki jo vähän parempaan päin :)

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja oli kyllä ihana juhlat. Kiva oli nähdä muutamia sukulaisiakin pitkästä aikaa. Sunnuntaina neiti oli sitten niin väsynyt, että nukahti 16.30 herätettiin se 20 jälkeen vaipan vaihdolle ja ruualle ja sitten se nukkui 04.00 asti :D Tais tyttöö vähän väsyttää juhliminen :D

Osaako kukaan neuvo, kun meillä on iltaisin ruvettu vähän känkkäränkäks tissillä :/ Saattaa mennä 20min ennen kuin rahoittuu tissille, rupee olemaan keinot lopussa ja tuntuu vaan, että helpompaa ois lopettaa imetys ja ruveta antaa pullosta, mutta kun en haluias :(
 
Aurinkoista ja lämmintä tiistaita :)

Kiitos huhtihapsukkainen maitomäärävastauksesta :) Meillä osittaisimetyksellä kertamäärä on enimmillään 100ml :whistle:
Huomaa kyllä, että on sen jälkeen tyytyväisempi kuin pelkän rinnan jälkeen.

Tehtiinkö kellään muulla isyyden tunnustus neuvolassa ennen lapsen syntymää? Oon alannut miettiä meneekö kuinka pitkään maistraatin vahvistuspaperien tulo kotiin..? Oon ristiäispäivän varannut toukokuun alussa ja ne olis 12.6. Oletin, että se riittäisi paperien tuloon, 3vko kuitenkin siihen mennessä siitä valitusajan umpeutumisesta. Kunpa riittäisi ja paperit ehtii tulla, eikä tarviisi päivää vaihtaa viikolla kun sitten vauva olis jo 2kk kieppeillä.

Hormoninäppyjä meillä on ollut aikalailla alusta lähtien. Vieläkin ja välillä muka häviämässä mutta ei kuitenkaan.
 
Pippuri; meillä on aika usein iltaisin samaa. Poika kiljuu väsymystään, ottaa rinnan suuhun, imaisee pari kertaa ja irroittaa. Siinä kohtaa oon yleensä pistänyt tutin suuhun ja on nukkunut 10-15min ja sitten syönyt. Eli liian väsynyt on..
Meillä muutenkin iltaisin niin et mennä noin 21 makkariin, poika syö ja nukahtaa heräten vartin päästä syömn lisää. Yleensä näin, mut eräs ilta heräsi 4krt!:eek:

Mulla on todellinen ongelma noiden ristiäisvaatteiden kanssa.. Mistään ei löydy roikkuvaa vatsaa peittävää mut kaunista tunikaa. Ainakaan sillä budjetilla mikä on..
 
Moikka! Huh, kuulostaa pelottavalta, Katjuska!Onneksi nyt kaikki hyvin!

Pumpuli81, me tehtiin isyyden tunnystus neuvolassa, mut mentiin kyllä ristiäidissä naimisiinkin. Meille tuli se maistraatin paperi tunnustuksesta muistaakseni ristiäisviikolla, eli kun neidillä olo ikää 5vkoaja pari päivää. Ristiäiset kun oli la ja neiti oli silloin tsan 6vkoa.

Täällä helteistä nautitaan, leikkimatto ostettiim että just voi maadsa rota pään kannattelua harjoitella (voisjan sitö kyl ilman puuhamattoakin:D).
Mutta se ok tämä äiti, joka kaikkia virilkeitä nyt haluaa pikkuiselle :DTälle riittäis varmaam sellainen neuvolasta saatu värikäs apinajuliste, jolle aina sitterissä istuessaan juttelee :D

Ymmärrän Pippuri sun ajatuksen, mäkin aion ja haluan imettää niin kauam kuin vain mahdollista, siisniin kauan ku maitoa tulee jne.
Anscu ja Pikkuinen 7vko3pvä

Ihanaa kesän alkua kailille! :)
 
Mun mielestä tuosta imetyksestä ei kannata tehdä mitään pakkopullaa.. onhan se täysimetys suositeltavaa, mut kannattaa myös miettiä omaa jaksamista siinä vaiheessa jos se ei suju :) itelleni oli huojentavaa siirtyä pullolle, ja vauvanhoito ja yövalvomiset helpottui sen myötä :)
Meillä menee kerralla 100ml ja syöntiväli 2-4h.. yöllä usein tuo 4h. Vuorokaudessa yhteensä 700-900ml :)

Huomenna saadaan kanyyli pois :) Ja loppuu nuo sairaalassa ravaamiset..jee!

Eilen oli joku nukkumispäivä, poju heräsi vaan syömään ja jatkoi samointein unia..koko päivänä ei ollut hereillä kun yhteensä pari tuntia.. hyvin tuota unta riitti silti yöksikin, ja tänään ei sit olekaan tarvinnut nukkua kun vartin unia. :D hyvin vaihtelevaa siis!

Vitsit miten nopeesti aika menee,just mietin että parin kuukauden päästä sitä jo saapi ruveta kunnon ruokaa syöttämään.. :D

Meinasko muuten kaikki ottaa rota rokotteen? täällä pohditaan vielä, niin paljon kuullut huonoista sivuvaikutuksista ja pitkästä ripulista mikä tullut rokotteesta.

Meillä alkaa jo olla hormoninäpyt helpottamaan päin!

Meille tuli maistraatin vahvistuspaperit vauvan ollessa kuukauden ikäinen :)
 
Ihana kesäsää!!! Oltiin tytön kanssa vauvahieronnan jälkeen reilut neljä tuntia ulkoa (y) Sain kesäkukkia laiteltua ja lueskelin kirjaa, tyttö nukkui vaunuissa ja kerran kävin vaihtaan vaipan ja syötin itse asiassa ekaa kertaa ulkona vasta nyt :)

Viikonlopun mökkireissu meni hyvin, oli kiva nähdä paljon kavereita ja helpotti kun sai tytön annettua monen innokkaan syliin ja kun isovanhemmat hoiti niin sai rauhassa saunoa miehen kanssa yms. Automatkoja vähän jännitin mutta tyttö nukkui 2,5h pätkät molempiin suuntiin koko matkat. Juhannuksena seuraavan kerran mökille!!

Täällä otetaan rota, vaikka itseäkin mietityttää jos masuvaivat pahenee. Täällä edelleen itkeskellään ilmavaivoja, mutta alkaa jo vähän kai helpottaa kun ikää tulee lisää. Öisin ei tunnu enää unissaan itkeskelevän niitä, jonka vuoksi yöt muuttuneet entistä paremmiksi.

Nyt viimeset neljä yötä tyttö on nukkunut 6,5 - 7,5h unia putkeen! :whistle: Muuten on heränny usein kerran syömään mutta nyt alkaa itkeä masua aamusin n. klo 6-7 välillä jolloin jumppaan ilmat pihalle ja syötän unista tyttöä ja yleensä vasta myöhemmin vaihdetaan vaippa. Tänään kuuden aikaan vaipanvaihto ja nukkui aamusyötön jälkeen puol kymppiin. Ja silloinkin piti herättää että ehdittäis hoitaan syönniut ennen aamupäiväistä hierontaa. Mua ahdistaa jos aamusin sovittuna jotain mikä aikatauluttaa liikaa. Siirsin aiemmin sovitut neuvola-ajatkin kaikki iltapäiville etten ala stressaamaan :ROFLMAO:

Huh vaikee aatella tällä hetkellä että tulis toista lasta ennen kun tää tosiaan on joku viis vuotias! :LOL: Kun kuuntelee kavereittenkin päivistä taaperoiden ja vauvojen kanssa niin hatunnosto todellakin kaikille teille keillä pikkuiset taaperot mukana vauva-arjessa :)

Viikonloppuna on lakkiaisjuhlat ja odotan innolla kun sain äidiltä mun vanhan juhlamekon jonka laitan tytön päälle :) Perjantaina oli vähän puhetta että anoppi hoitais tyttöä niin käydään miehen kanssa terassilla ja syömässä (y) Odotan!! Miten tää aurinko saakin mielen kaikinpuolin paremmaksi ;)

pumskeli ja typy 7 vko
 
On ihan normaalia että noin kakskuinen kiukkuaa iltasyötöllä oli sitten rintaa tai pulloa. Sen takia ei kannata imetystä lopettaa. Vauvoilla on tässä vaiheessa yksi uusi herkkyyskausi ja päivän tapahtumat "hermostuttavat" pientä. Kannattaa yrittää nukahduttaa vauva hetkeksi kantamalla, heijastamalla tai ihan miten vaan ja sitten kun vähän levännyt niin yösyöttää paremmalla menestyksellä :)
 

Yhteistyössä