Huhtikuun hurmurit 2016

Ääk, Meillä noustiin seisomaan kypsässä 7kk iässä :eek: Nyt saa tosiaan olla silmät selässäkin, kun ei todellakaan osaa yhtään varoa päätään :( Hienoa tietysti, kun oppii uusia asioita, mut hitaamminkin ehtis nää jutut. Mäkin mietin työhön paluuta, onneksi vasta syksyllä meen, mut sekin ahdistaa. Työkaveri on sellainen lintsari, et en jaksais yhtään sen kanssa, kun kaikki p**ka jää aina mun vastuulle.No, ehkä mä otan saman asenteen, teen vaan just sen mikä on pakko enkä yhtään enempää. Pitäis munkin kokeilla tuota syöttötuolia, turvakaukalossa typy aina hermostuu ja sylissä syöttäminen on hankalaa kun pää pyörii kuin tuulimylly.Viime yö oli kyllä taas niin hanurista, mä en ymmärrä, et mikä se nukkuminen on niin vaikeeta. Kaks kertaa yritin laittaa sylistä sänkyyn, mut tietty herää ja hermostu molemmilla kerroilla, ja sit tyyliin 17 herätystä yön aikana:rolleyes: No ehkä tää taas tästä kun saa joskus nukutuks.
 
Täällähän oli taas vauvauutisia. Onnea odotukseen ja odotuksen odotukseen :love: !

Meillä oli viikko sitten 8kk lääkärineuvola. Kaikki oli ok. Mitat 8595g ja 70cm, pää 44cm. Hyvin kasvaa ja kehittyy, oli lääkärin kommentit. Seuraava neuvola on 10kk iässä. Muutoin olisi vasta 1-v neuvola, mutta sydänvian takia kasvua seurataan normaalia tarkemmin.

Niilo ryömii, istuu ilman tukea (ei vielä itse osaa mennä istualleen, mutta kun laitetaan niin istuu pitkiä aikoja ja osaa siitä laskeutua itse kyljen kautta mahalleen) ja tänään oppi nousemaan tukea vasten seisomaan. Konttausasento on ollut hallinnassa jo tovin, mutta konttaa ei vielä. Meillä kaikki viisi lasta ovat kehittyneet omaan tahtiinsa. Vertailu on ihan kivaa, mutta ei kilpailuhengessä :confused:

Niilo on tosi hyvä syömään, aikalailla kaikki uppoaa. Välillä häseltää omiaa, mutta suu aukeaa kyllä silloinkin reippaasti. Äitiinsä tullu :p

Unirytmi muuttui tässä vastikään kolmista päiväunista kaksiin. Päivärytmi on melkoisen säännöllinen. Aamulla herää 6.30-7 aikaan. Ekat päiväunet on n. klo 8.30-10 ja toiset sitten n. klo 13.30-15. Yöunille menee klo 20-20.30. Eli selkeesti muutos aiempaan; päivällä nukutaan vähemmän ja yöunille mennään aiemmin. Yöt nukkuu pääsäntöisesti yhdellä herätyksellä (tai ei itse niinkään herää vaan unissaan kitisee / itkee jossain vaiheessa yöllä ja jatkaa unia, kun käyn antamassa tutin suuhun), mutta aina välillä on sitten levottomampia öitä. Ja on niitäkin, kun nukkuu illasta aamuun inahtamatta. Pinnasängyssä meidän huoneessa siis nukkuu. Levottomaksi jos heittäytyy, niin pari-kolme kertaa viitsin nousta ja sitten nostan viereen loppuyöksi. Nukahtaminen sujuu helposti. Maitopullon juo sylissä ja sitten puolinukuksissa vaan tutti suuhun, harso poskelle ja sänkyyn -> etsii mieluisan asennon ja nukahtaa (y)

Minä olen ollut nyt jo yli kuukauden töissä. Hyvin on sujunut, vaikka välillä onkin huono omatunto liian vähästä ajasta vauvan kanssa. Meille tuli jo päivähoitopäätöskin, 3.4. aloittaa lähipäiväkodissa. Hoitopäiviä tulee onneksi vain 10-12 /kk, kun alan sitten tekemään 80% työaikaa.

Lemmikkieläimistä oli joku (anscu?) kysellyt. Meillä koirat ja kissat suhtautuvat Niiloon aika neutraalisti, samoin yllättäen Niilo eläimiin. Eivät siis kauheasti hakeudu toistensa luo. Koirat välillä käyvät nuuskimassa ja ehkä pötkähtävät lattialle viereen. Kissat pysyttelevät kauempana. Oletin, että Niilo enempi ryömis eläinten perässä, mutta kaipa ne on niin arkipäivää ja niin nähty, ettei viitsi vaivautua :LOL:

Joululahjaksi ollaan toivottu jarrusukkia, sukkahousuja ja leluja. Niilolla on aika vähän leluja, kun ei ole tullut isommilta säästettyä pitkän ikäeron vuoksi. Itse ei osteta mitään, kun tuo lellipentu varmaan saa mummoilta ja kummeilta ihan tarpeeksi ;)

Ikäeroista olitte kirjoitelleet myös. Meillä on ikäerot ollu aina seuraavaan lapseen 4v 5kk, 1v 5kk, 1v9kk ja 9v 5kk. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. En siis osaa sanoa, mikä minusta olisi paras.

Mutta josko itsekin lähtis nukkumaan, on ollut hieman parempi unikausi itsellä nyt.

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 8kk 1 vko
 
Mulla ois kauhee halu mennä töihin, kun kuitenkin oon ollu 2015 toukokuusta työttömänä ja sitten tulin raskaaks, oon yrittänyt töitä hakee, mutta mistään ei oo vielä tärpänny :(

Täällä mennään vielä kolmilla päikkäreillä, kahdilla n 30min ja yhdillä pidemmillä :D

Liikkumisessa ei oo tapahtunu mitään muutosta :D Vieläkin vaan pyöritään ja yritetään nostaa vuorotellen yläkorppaa ja sitten mennään takasin mahalleen ja sitten nostetaan pyllyä :D

Mua vähän jännittää meidän keskiviikon 8kk neuvola, kun jos se lääkäri taas valittaa neidin painosta :censored::(

Mulla alko nyt ekat menkat pillereiden jälkeen ja tää vuoto on ihan KAUHEETA!:poop:

Juoko teillä muuten vauvat vettä? Meidän neiti ei tykkää vedestä YHTÄÄN! Välillä yritän sitä sille tarjota, mutta ei kelpaa :D

Ihanaa viikkoa kaikille <3
 
Meillä on alusta asti kun alettiin kiinteitä syömään niin juotu ruoan kanssa vettä. Ei sitä suuria määriä mene, mutta ehkä päivän aikana kokonaisuudessaan 1dl :) Korviketta ei halua juoda ruoan yhteydessä, vettä ottaa paremmin, Maidot sitten unimaitona pullosta päikkäreille mennessä ja velli ennen yöunia.

Meillä kävellään nyt tukea pitkin, ja kiipeillään. Talousjakkaralle noustaan jne. Ei ois tarvinnut vielä.

Yöunille meno on siirtynyt aiemmasta klo 21 noin 21.30, mutta aamusta keskivertoherätys on siinä 7.45, mulle tämä sopii paremmin kuin hyvin. Päikkärit edelleen 11-13.30 ja viiden hujakoilla 30-45min :)

Meillä tulee kanamunasta ihottumaa. Naudanliha puolestaan tekee masun kipeäksi. Muuten ei oo allergioita ilmennyt, mansikkaa,sitrushedelmiä ja kalaa on syöty, tuore tomaattikaan ei allergisoi onneksi.

Reilu kuukausi, ja sitten paluu töihin. Mulle tulee tänne 3 hoitolasta, 1-2 vuotiaita kaikki. :D Kiireinen kevät siis tiedossa,mutta kiva että tulee suht samanikäisiä kavereita.
 
Täällä kans noustiin seisomaan joskus 7kk tienoilla. Koko ajan saa olla silmät selässä kun yks yrittää kiivetä ja seisoa muttei osaa tulla usein alas eikä tasapaino aina pidä. Isänsä vielä yllyttää ja kävelyttää ympäri kämppää.

Täällä juotais vettä enemmän kuin laki sallii kun annetaan oikeasta lasista, se on ilmeisesti niin hauskaa. Pitää jo rajoittaa ettei täytä mahaa vedellä. Nyt on lusikkalakko menossa ja vaan pussiruoka kelpaa, välillä sormin jotain syö myös. Ja kaikki ruoka on epäilyttävää, paitsi tutut pussipuurot joiden pussin tunnistaa (n)

Meillä on sairasteltu vähän väliä. Ensin kynsivallin tulehdus, sitten flunssa, sit välillä oli viikon terveenä ja nyt taas kuumetta. Ja aina just silloin kun olis uinti. Lapsi rakastaa uintia muttei näytä pääsevän sinne just koskaan.. :(

Unien puolesta on siirtymässä kaksiin päiväuniin ja nukkumaan menee n. klo 20. Herätys on joskus 7-8 välillä ja yleensä yöllä syö pari kertaa.

8kk neuvola ensi viikolla, saa nähdä mittoja. Kovin on hoikka mun silmään ja syö tosi vaihtelevasti, mutta minkä teet kun ei voi pakottaa. On oppinut myös huutamaan ja kiljumaan jos ei asiat mene oman mielen mukaan ja ruoan tyrkyttäminen saa aikaan loukkaantunutta huutoa. En tiedä pitäisikö sille nauraa vai itkeä. o_O
 
Me käytiin tänään 8kk neuvolalääkärissä :)

7200g ja 70cm :)

Kaikki oli hyvin ja lääkäri oli ihana <3 Sano, että ihan pienestä kiinni että ite rupee istumaan ja sano kanssa, että ei mene varmaan montaa viikkoa, kun rupee konttaamaan :) Tietenkin nämä vain arvioita ja voi mennä pidempääkin.

Pinsettioteenkin neiti jotenkin hallitsi, ei vielä teiteenkään täydellisesti, mutta vähän jo :D
 
Meillä Hugo tänään 7kk!:love: Ryömii kauheaa vauhtia ja kiertää ympäri taloa. Saa imuroida siis joka ikinen päivä ja eteisen pariinkiin kertaan koska edelleen KAIKKI menee suuhun pikkukivistä papereihin ja niin edelleen :confused: Pyllyä kyllä pönkää ylöspäin et varmaan konttauskin alkaa tulemaan kuvioihin. Pysyy hienosti istumassa eikä enää kaadu niin helposti, osaa lasketutua kyljen kautta mahalleen. Onneksi ei oo ees keksinyt että voisi nousta ylös! On astetta rauhallisempi kun veljensä joka oppi kaiken aivan liian aikaisin ja pää kopsahteli ja kuhmuja tuli kun ei taito vaan riittänyt mut halua oli. :rolleyes:

Viime yönä kärsittiin taas mahakivuista kun kokeiltiin lihaa toista kertaa. Toissayö myös yhtä äninää ja tuhinaa kun mahaan vissiin sattui lihakokeilu :( Tosi herkkävatsainen on tämä tapaus, esikoinen ois voinu syödä vaikka pikkukiviä eikä tuntunut missään!
Joka kerta kun on aloitettu uusi ruoka-aine niin on mahakipua, et tosi pienillä määrillä pitää aloittaa.

Oltiin taas vaihteeksi nuhassa... 2vkon välein ollut nyt räkätautia,et ei ees entinen kerkee kunnolla lähtee ku taas jo nenä vuotaa. Ei syönyt pariin päivään muuta kun tissiä mut nyt alkaa taas vähän ruoka maittamaan. Mulla meinaa vaan tissit räjähtää,kun söi useammin maitoa kun ei tavallinen ruoka maittanut... No onneksi on pumppu niin voi pahimmat paineet pumpata pois:LOL:

Saimpa kokea minäkin miltä tuntuisi JOS vauva nukkuisi yhdellä herätyksellä yön. Hugo kun oli kipenänä niin nukkui 21-05, söi ja jatkoi unia 8 asti!!! Tätä jatkui 2 yötä ja palattiin normiin 23, 02, 05 syönnit ja 6:45 ylös:unsure:
En tiedä miten ihmeessä sitä sais jätettyä yhdet päikkärit pois. Selkeesti vaikuttaa yöuniin jos nukkuu kolmet. Ei millään jaksa 6:45 valvoa sinne päikkäreihin asti eikä kolmesta kasiin illalla mitenkään.
Outo tyyppi tuo on kyllä,kun iltaisin on niin kiukku ja väsy ettei suostu syömään iltapuuroa/sosetta yleensä ollenkaan. Vaikka nukkuisikin kuuden maissa pikku-unet niin huutaa ja raivoo eikä suostu syömään. Mikä taas tekee sen, että yöllä on nälkä.... :confused:
 
Meilläkin opittiin itse nousemaan istumaan ja nyt tönötetään istuen aina :ROFLMAO:
Ruuan päälle meillä myös aina vettä ja mieluiten hörppii sen mukista tai lasista. Tuntuu olevan kovin hauskaa.
Kolmet päiväunet vaatii edelleen. Kaikki unet tunnin mittaisia. Edelleen herää 8.30 ja nukkuun 21.00. Herää kerran tai ei ollenkaan.
Hampaat pestään aamuin illoin ja sekin on oikein mukavaa. Pesee siis itse :ROFLMAO:
8kk neuvola ensi viikolla.
 
Meillä oli tänään 8kk lääkärineuvola. Pituus 71cm, paino 8140g. Pitää käydä 10kk iässä neuvolassa tuo paino tsekkaamassa kun oli painokäyrässä suuntana alaspäin. Ei kyllä mikään ihme tuolla liikkumisen ja touhuamisen määrällä. Lääkärikin sanoin,että harvoin 8kk neuvolassa vauvat käy hänen työpöytänsä ylälaatikot vetämässä auki. :D :D
 
Hei! Kiva kuulla kaikkien neuvola käynneistä, kun muksut meillä niin saman ikäisiäkin :)
Meillä oli tänään kans 8kk neuvola, mut sit lääkäri on vasta 28.12. Niin neidon paino nyt tasan 8kk:niin iässä 8085 g ja pituus 69,8 cm. Päänympärys 45,2 cm. Otettiin myös hemoglobiini, joka oli 122, eli hyvä :)
Siellä neito työni menemään ja sanoi terkkari, että hyvin on kasvanut ja kehittyy :)
Meillä ei oo vielä 5ateriaa päivässä menny, mutta sanoi että ois jo hyvä alkaa mennä, eli nyt on menny aamu ja iltapuurot hedelmäsoseella, lounas ja sit päivällisen aikaan hedelmä tai kasvissoseita, mutta otan sit tohon yhteen väliin välipalan ja liharuuan päivälliseksikin. 2 Hammasta on, joita vauvojen hammasharjalla ja hammastahnalla pestään aamu illoin.

Tuo vaan, että yöimetyksiä ois kuulema hyvä yrittää jo vähentää, ettei tuu happohyökkäyksiä hampaisiin. Nyt on ehkä 3syöttöä yössä, ei aina ees kauan ime ja joskus kelpaa tuttikin, mutta eniwei . Niin helpommin sanottu kuin tehty tuo vähentäminen. Ja luulis että sit loppuu kyllä maidontulo, jollei yöllä imetä!

Tällä viikolla tein sellaisia vauvojen puuromuffinseja ja niistä näyttää kovasti tykkäävän :) sormiruokailla pitäs enempikin ja ei enää soseutella, kuulema tää 8kk on sellainen herkkyysvaihe, että saa jättää jo tuntumaa niihin ruokiin :)

Jännittää van aina, että eihän tartu kurkku ja se pelko että tukehtuu on aina tossa sormiruokqiludsa mulla mielessä!

Ihan outoo, että mulla muka kohta loppuu tää äitiysloma! Hirmu äkkiä menny aika! ! Mut en kyllä todellakaan oo vielä pitkään aikaan laittamassa neitiä hoitoon! ♡ mulla ei oo kiire kotoolta pois, mutta hyvin ymmärrän, että kaikkien jaksa tai pysty taloudellisesti kotiin jäämään. No ei mekäään mitään kroisoksia olla, ja mulla on sekin etteivät työpaikkaa mihin palata, kun muutettiin tänne uuteen asuinpsikkaan kun olin loppuraskaana, noin vuosi sitten. :)

Mut nyt mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Anscu ja neiti 8kk
 
anscu: Ei se maito siitä mihinkään lopu vaikkei yöllä imettäisikään :) ei tän ikäinen vauva kyl tartte enää yöllä hirveeti maitoa, tai jos tarttee niin korkeintaa kerran :) rintamaitoa muodostuu sen verran kun tarvii, ja sitä riittää kyllä päivän tarpeisiin vaikka ei enää yöllä söiskään :) siitä yösyönnistä vaan on vaikea päästä eroon mitä isommaksi vauva kasvaa... mulla esikoinen söi kyllä yölläkin niin pitkään kun imetin, toisaalta kun tuo rintamaito ei onneksi aiheuta juurikaan happohyökkäyksiä.

Nyt tuntuu jotenkin hassulle kun ajattelee,että vauva söis vielä yöllä, vaikka tosiaan mullakin esikoinen söi vielä tässä iässä, mut tää poju ollut jo puolet elämästäään ilman yötarjoilua.

Tykkään kyllä omasta työstäni, kun voi yhdistää kotiäitiyden ja työnteon. Ite en raaskis laittaa omaani ainakaan alle 2-vuotiaana hoitoon :D Ja meillähän tilanne siis että suoraan kotihoidosta eskariin sitten vasta :)
 
anscu! niin kuin katjuska sanoi niin rintamaito ei aiheuta happohyökkäyksiä, se on jotain vanhaa tietoa että se olis hampaille huono, en osaa sen kummemmin perustella mutta muistan että imetyksen tuen ry:n tukiäiditkin näin on sanoneet :) Ite oon ajatellu että niin kauan kun nuo yösyötöt ei mua liikaa rasita, annan mennä lapsentahtisesti ja odotan jos itse vierottuis jossain vaiheessa. Alle 1-vuotiaan kokonainen yö käsittää 5 tuntia, ja voi olla nälkä kyllä yöllä! Toki jos hirveän monta kertaa syö öisin, on se tapa saada uudestaan unen päästä kiinni. Meillä on mennyt nyt suunilleen 1-3 kertaa yössä. Tiheämmin heräilly nyt kun on taas räkätauti, ja me siis epäillään kovasti että täällä on hometta, ja ollaan nyt 2-3 kk asumisen jälkeen taas muuttamassa :( Mutta onneks pääsee täältä pois! Pitää vaan kovasti sit pestä ja puhdistaa kaikkea kun ne haisee niin pahalle. Just ennen joulua :( Tunnin päästä mennään kattoo yhtä omakotitaloa ja eilen käytiin kattoo yhtä kerrostaloasuntoa, niistä sit valitaan ja toivon mukaan jopa jo ens viikolla saatais alottaa muutto.
 
Ompa monella ollu neuvolaa ja hienosti kaikkien vauvat on kasvanu! :)
Meillä ei otettu vauvalta hemoglobiinia :eek:

Meille neidille nyt kelpas vesi nokkamukista :D

Munkin pitäs vähän enemmän keskittyä tuohon sormiruokailuun, mutta en oikein keksi mitä mä antaisin, oisko kellään ideoita? :) Banaanista ei neiti tykännyt, kun pari päivää sitten kokeilin :D
 
Täälläkin loppuis tammikuussa ä-loma, mut vasta syksyllä töihin, onneksi. Pidempäänkin vois olla, mut vaatia pennin venytystä, ja siitä sain tarpeeksi opiskeluaikoina
Pähkinäpuu, hometta, voi ei. Me asuttiin väliaikaisesti vuokra-asunnossa ennen oman rakentamista, ja se oli varmaan homekämppä, vaikka siisti olikin päälle päin. Mä olin kipeänä koko siinä asumisajan ja vaatteet haisi tunkkaiselle .Toivottavasti löydätte pian homeettoman asunnon.
Mä muistan kans, et joskus olis sanottu yöimetyksen olevan haitallista hampaille, mut siitä on kauan, et varmaan näkemys muuttunut. Yöimetyksen olen taas kuullut erityisesti ylläpitävän maidontuotantoa, mut en muista mistä kuulin, et todenperäisyydestä ei havaintoa.
Meillä syödään useasti yössä ja maitoa tulee tosi paljon. Mut liha/kasvissoseet ei edelleenkään mene ollenkaan, joten pidän nyt niistä taukoa. Laitan hedelmäsoseeseen vellijauhetta, niin on vähän ruokaisampaa, ja sit syö niitä vauvarahkoja tms. Joinakin päivinä kelpaa vain tissi, joten äiti ei voi kauaksi karata
Katjuska, hieno juttu, että pystyt yhdistämään työn ja kotiäitiyden, vaikka rankkaa sun homma varmaan on, ei varmaan tarvii peukaloita pyöritellä
 
Kiitos kaikille tiedoista ja helpottava kuulla, jos tuo rintamaito ei aiheuta happohyökkäyksiä! :) jospa se sit oli vanhaa tietoa :)
Ja sen mä oon kans jostain kuuluu, että yöimetys on tärkeätä sen maidon ylläpidon vuoksi <:) mutta varmaan se yks kerta yöllä vois riittää! ;)

No vielä meen kyllä kans lapsentahtisesti, mutta hyvä pointti tuo oliko Pähkinäpuulla, että se voi olla myös opittu tapa että heti ku herää niin syö! Hmmm!

Ja voi ei, hometta :( inhottava juttu, tsemit sinne oliko Ollakkovai jolla tää ongelma oli!

Ja Katjuska, tuohon kylä huippu homma kun voi lapset kotona hoitaa sinne sekaisin asti! ♡ itse oon kans miettiny, että perhepäivähoitaja voisin toimia, jossa se ois yks keino hoitaa omakin kotona, oon siis päiväkodeissa lastebhoitajana myös työskennellyt. Mut toki se työ on raskasta varmasti, mutta onhan se sen arvosta♡

Ihanaa lauantaita kaikille! Jännitetään tänään ja peukut ylös että Saara Aalto pääsis finaaliin! !! :)
 
Yöimetys kyllä vaikuttaa maidontuotantoon (hormonisyistä), mutta eiköhän siihen riitä kertakin kun kiinteitäkin jo menee. Ja kylläpä se vauva osaa päivälläkin tilata ja roikkua tissillä jos meinaa liikaa vähentyä määrä. Kysynnän ja tarjonnan laki kun on kuitenkin se olennaisin imetyksessä (y) meillä väheni yösyönnit siihen 1-2 kertaan yössä, kun pidettiin unikoulu, oli selvästi tapa saada unta uudelleen eikä tarvinnut 2h välein maitoa :ROFLMAO:
Nyt tää käy rinnalla sen 1-2 kertaa yössä ja sen selvästi tarvitsee vielä. Useampana yönä on nukkunut 5h putkeen (esim. 20-02) ja silloin havahtuu tosi nälkäisenä ja hurjistuu jos ei heti saa tissiä. Syötyään saattaa nukkua siitä sit aamuun tai herätä toisille syönneille vielä ennen varsinaista herätystä. Mut meillä menee vielä verrattain vähän kiinteitä, joten ei ihme että tulee yöllä nälkä. Nuo 5h unipätkät tulee aina silloin kun syö hyvin iltapalaa. Mut minkäs teet kun pakottaa ei voi.. lusikkalakon lopetti toissapäivänä ja syy siihen selvisi eilen: yläetuhampaiden kärjet pilkottaa! Ilmankos on ollut huono syönti ja Levottomat yöt viime aikoina.

Vähän jännittää Tiistain neuvola mutta yritän olla stressaamatta. Tämä lapsi ei todellakaan suostu syömään joka päivä lihaa/kanaa/kalaa, välillä eläisi vain tissillä ja pussi"puurolla" (jossa on 70% hedelmää :whistle: tavallinen puuro ei uppoa). Mut kun pakottaa ei voi, on tarjoiltu vaikka missä muodossa niin näillä mennään. En viitsi stressata liikaa kun se vaan pahentaa asiaa. Saa nähdä kuinka on kasvanut ja mitä sanovat siellä.

Pippuri, käy kurkkaa Simppeli sormiruokakeittiö-blogi ja halutessasi fb-ryhmä, siellä on hyviä vinkkejä :)
 
Kiitos irith vinkistä! :)

Tein eilen banaanipannaria vauvalle, niin kyllä se uppos mitä suuhunsa sai :D

Ja käytiin viikonloppuna kaverin lapsen 1-vuotis synttäreillä! Vastahan se mun kaveri oli raskaana ja synnytti ja nyt sillä on ihana taapero:love:

Meillä oli viikonloppuna IHANA rytmi! Neiti heräs la ja su 06.00 syömään ja nukahti heti ja jatko unia 8.30 asti :eek: Sitten molempina päivinä päikkärit oli 11.30-12.30 ja 15-17, tämän rytmin jos sais pidettyä niin ois aika hyvä :D Mutta noh, katsotaan :D

Meillä neiti rupes nyt viikonlopun aikana heiluttelemaan itseensä käsien varassa edes takas =D Jos se tästä vaikka tässä kuussa lähtis konttamaan :)

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille <3 Ja aatella, kohta se on tämänkin vuosi mennyt ja meidän ihanaista vauvoista tulee taaperoita <3
 
Meillä oli se homeongelma ja löydettiin jo onneksi uusi koti, toivon mukaan päästään jo viikonloppuna muuttamaan. Vähän menee rahaa kahteen asuntoon, pitää vielä neuvotella että saatais tästä kuitenkin vuokravakuus takas eikä tarvis maksaa ens kuuta kun vasta nyt irtisanotaan... Mutta kunhan pääsis ennen joulua muuttamaan! Vähän erilainen joulustressi o_O Mutta terveys nyt pääasia! Mulla ja pojalla koko ajan nenät tukossa. Täällä masussa uusi tulokas vaan itsekseen kasvaa, ei paljon ehdi sitä ajatella :D
 
Irith; Meillä taas tässäkin asiassa sama homma. Kovin on huono syömään tämä tapaus :unsure: Puuro on aivan täydellinen nounou, ainoastaan menee just se pussipuuro missä on suurin osa hedelmäsosetta. Poika selvästi tykkäis syödä sormin,mut on sellai sihtikurkku et ei siitä oikeen tuu mitään :eek: Leipää on syönyt käsin mut siinäki saa olla koko ajan sydän syrjällään.
Vettä yritetään juoda ruoan kanssa,mutkun hän haluaisi itse pitää sitä mukia. Sitä sitten pyöritetään ja hakataan ja lopuksi nakataan lattialle.:cool: Joten en aina jaksa sitä esitystä.
Meilläkin tuli noottia neuvolasta kun ei tuota lihaa oo annettu juurikaan. Kanaa syö ihan ok,mut possu ja nauta sai aikaan vatsakipuja. Jätetään suosiolla vähemmälle tota lihapuolta, kyllä se kerkeää niitä syömään kun siirtyy tavalliseen ruokaan.
Mun serkun perhe on kaikki kasvissyöjiä ja hänen kans kun puhuin niin kertoi et 7kk eteenpäin on heillä lapset syöneet soija/kaurajogurttia. Ruvetaan nyt kokeilee maustamatonta kaurajugua + hedelmäsosetta et ees jotain vaihtelua!

Mulla onneksi vielä aikaa ennenkun työt/opiskelu kutsuu. Siellä sitten keväällä 2019 :ROFLMAO: Sitten täytyy päättää et menenkö töihin takaisin vai aloitanko opiskelut.
Meillä venytetään penniä muutenkin jo niin paljon, ettei tää äitiysloma/vanhempainvapaa muuta taloutta juurikaan. Aikaisemminkin pystyin tekee vaan 6h päiviä ja 4pv viikossa,kun mies tekee 14h päivässä ni jäi lapsen vienti ja haku aina mulle. Ois ollu 9,5h hoitopäiviä jos oisin tehny täyttä päivää.
Ja jos menisin töihin niin johan ne päiväkotimaksut söis siitä palkasta sen osan mitä saisin enemmän kun kotona ollessa. :(

Tsemmpiä Pähkinäpuu, todella ikävä tilanne!:(

Meillä herätään aika tasaisesti se 3x yössä. Syö vielä niin huonosti noita kiinteitä et ei oikeen voi yöllä kieltääkään syömistä. Alkaa kyllä olee se klo 23 syöminen ihan puhdasta tottumusta et siitä pitäis päästä eroon. Mistä vaan sais energiaa tehdä sen, en tiedä :oops:
 
Pähkinäpuu: Kurja tilanne, mutta onneksi tosiaan saitte näin nopeasti uuden asunnon!! :)

Joo ei tartte peukaloita pyöritellä neljän alle 2½v:n kanssa kunhan työt aloitan, mutta tykkään silti työstäni ja 7v oon sitä jo tehnyt joten eiköhän tuo ihan rutiinilla taas mene,vaikka nyt vähän jännittäkin. Ihanaa kun ei tartte lähteä mihinkään jos on kova pakkanen ja vauveli saa nukkua omassa sängyssään aamulla niin pitkään kun haluaa :)

Meillä oli poju viikonloppuna mummolassa yökylässä, oli vetässyt yhden ekstratunnin vielä yöunta mitä kotona normisti...21.30-8.30 oli vedellyt unta palloon :D

Meillä tykätään syödä välipalaksi vaihteluna noita onni jugurtteja/rahkoja :)
 
Mulla on lauantaina ensimmäinen yli 2h ero vauvasta! :p Meen jouluostoksille ja beibi on mummolassa 11-17! Toivon et nukkuu kunnon unet niin mä en oo niin stressikimppuna kun tiiän et kuitenki huolehdin et miten pärjää. Ihanaa kyllä päästä yksin rauhassa kiertää kauppoja!:love:!
 
Kiitos tsempeistä! On jo positiivisempi fiilis, kun uusi kämppä vaikuttaa ihan kivalta ja perjantaina pitäis saada avaimet ja kaikki raha-asiatkin järjestyi. Mennään kylläkin omakotitalosta kerrostaloon, mutta yhtä isoon ja lasitetulta parvekkeelta on ihana järvinäköala! Haluttais niin ostaa jo oma talo, mutta kun vieläkään ei miehen töiden takia ole varmaa mihin asetutaan. Pitäis vaan nyt pakata, huoh. Onneks mun mies on niin ihana että se lupas hoitaa suurimman osan, oonhan raskaana (nyt viikko 17) ja vauva kiinni helmoissa, sekä koira pyörii jaloissa. Mulla sitten varmaan enemmän järjestelyä uudessa asunnossa, mutta saapahan rakennella pesää. :X3: Ootteko muuttaneet koskaan niin, että tän ikäinen (8,5kk) on siinä mukana? En jaksais lähtä mummolaan muuton ajaksi, kun sinne on kuitenkin matkaa. Mietin onnistuisko pyöriä tässä mukana, hämmentyykö/ahdistuuko lapsi kun koti pakataan pahvilaatikoihin ja tavarat lähtee yms.??
 
Onneks löysitte pähkinäpuu uuden kämpän ja as iat järjesty muutenkin! :)

Ihanaa kapusha, että pääset shoppailemaan rauhassa! Nauti omasta ajasta! :)

Meidänkin pitäs joku kerta laittaa neiti mummolaan yöks, mutta mietin millon sitä oikein raaskis tai ois sopiva hetki :D

Mun se yks tuttu, josta tännekkin kerroin. Niin keroili nyt miten niiden 9kk kävelee tukien kanssa yms yms yms. Joo-o oppiikohan tämä meidän neiti koskaan liikkuumaan (n) kovasti peppua heiluttaa, mutta no siihen se oikeestaan jää. Ja liikkuu vaan pyörimällä :D
 
Täällä tänää 8kk neuvola. Paino 9,5kg ja pituus 74cm. Tämä oli sellainen ryhmätapaaminen ja meidän lisäks oli 3 muuta 8-kuista. Olipa ihana hetki! Selvästi ovat jo kovin sosiaalisia nämä vauvat tässä iässä!!!
Eilen noustiin seisomaan tiskikoneen kantta vasten ja tänään pöngittiin portaille :ROFLMAO: tästä se lähtee se vahtiminen (y)
 
Tsemppiä muuttoon Pähkinäpuu! Mä en ole muuttanut tuon ikäisen kanssa (meidän oli muuttaessa 4kk, rauhoittui uudessa kodissa kun näki tutut tavarat) mutta ajattelisin että parempi kun lapsi on mukana, näkee että tavarat menee laatikoihin ja sitten uudessa kodissa mukana purkamassa, niin ei hämmenny ehkä niin paljon? Tän ikäiset ymmärtää jo hirveän paljon!

Täällä tänään 8kk neuvola. Painonnousu ok vaikka hitaahkoa, mutta pituus ja pää himmaa nyt vähän liikaa. Painoa nyt 7,5kg, pituus 68,2cm ja pää 43,2cm. Tuo pää eniten huolettaa, ei ole kasvanut juuri mitään! :confused: Mietittiin yhdessä keinoja lisätä proteiinia ja nyt sit aloitetaan hapanmaitotuotteet varovasti. Ollaan myös annettu välillä juoda kaura- ja mantelimaitoa ja sille saatiin siunaus. Samoin suolaa voi olla hitunen jos sillä saa lapsen syömään edes jotain. Lusikkalakko onneksi loppui kun hampaat tuli esiin. Tänään ostin paistettua kanaa ja surautin pehmeästä sisäosasta avokadon ja limen kanssa sosetta, ja kylläpä maistui! Huomenna ostamaan niitä uudelleentäytettäviä smoothiepusseja kun kerran pussit on in, jospa alkaisi ruokakin maistua niistä. Yritän nyt stressata sopivasti mutten liikaa ja etsiä pussiruoista ne proteiinipitoisimmat, samoin sormiruoista. Ja puuroihin pitäisi lisätä öljyä, saa nähdä meneekö ne sit enää alas..
Kuukauden päästä sit kontrolli lääkärille. On tää kans aikamoista. :((n)

Kapusha: meillä juotetaan vesi pienestä lasista, itse saa pitää kiinni ja kallistaa, vanhempi pitää kiinni pohjasta. On niin painava että saa juuri juotua muttei heitettyä lasia. Nokkamukin kans ei tuu mitään.
Taidetaan mekin kokeilla kaurajogurttia. Saatiin kyllä siunaus tavallisellekin kun määrät on niin pieniä, jos vaan vatsa kestää. Tänään söi hyvällä ruokahalulla pari raejuuston murua. Pääseepä treenaamaan pinsettiotetta! Neuvolan viesti oli suunnilleen että "Anna melkein mitä vaan mikä kelpaa".
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä