Huhtikuun hurmurit 2016

Huhtihapsukkainen: Joo meillä kans kaulamakkarat on hautunut. Talkkia koittanut niihin ahkerasti tupsutella. Meillä käydään päivittäin kylvyssä, auttaa iltanukahtamiseen kun energiat puretaan kylpyammeeseen ennen iltamaitoa :) Kakka haisee täälläkin kitkerämmälle mitä "tissimaitokakka". Meillä ollaan babysemp-korvikkeella. Muutoin korvike sopii loistavasti.

Mua ärsyttää kun nää kelit lämpeni. Vauva ei nuku kun 15min torkkuja näillä keleillä, ihan selkee ero taas. Viileämmillä keleillä posottaa monta tuntia vaunuissa, mut nyt ei. Ei kyllä voi ennakoida mitenkään noita päikkäreitä. Eilen nukkui kahdet unet, toiset oli 4h ja toiset 2h..eli ihan loistounet. Tänään on nukuttu 3x15min.. eli sama meno kun jatkuu niin kerkee varmaan kolmet torkut vielä ottaa ennen iltaa.. ärsyttää kun päivät on yhtä nukuttamista vaan..tahdon takas viileät ja raikkaat kelit.
 
Mulla on tuo tieto ja kokemus pulloruokinnasta niin vähäistä joten hyvä tietää että toi 80ml on täysin riittävä määrä :)
Nyt jo pumppailukin onnistuu helposti ja tilasinkin sähköisen pumpun niin ei tarvii käsiä kuluttaa loppuun :D
Jumppatunnit on katottu valmiiksi, miten vaan raaskin jättää pienen mummolle hoitoon 1,5h?:D

Meillä ei oo päätä eikä häntää näissä päivissä... Päivät kuluu hyvin pitkälti niin että tyyppi kitisee ja itkee, haluaa rinnalle, syö, torkahtaa 10-15min, on sitterissä välillä puolikin tuntia ja katselee ja sit alkaa kitinä ja alusta koko homma, tosin aina ei syödä vaan tutti riittää ja kunhan pääsee syliin.
Ilta on yhtä kaaosta... oikeastaan klo 19 alkaa se kitinä,huuto ja itku kun on niin väsynyt muttei suostu nukahtamaan. 30min heijailun jälkeen saattaa nukkua 10min ja itku alkaa heti kun silmät avaa :/ Nukkumaan mennään n.21 ja yleensä 22 mennessä nukutaan kunnolla.. Joskus menee kaksikin tuntia :(
Yöllä sit herätään hyvässä kolmisen kertaa. Eka pätkä on hyvänä yönä 4h jonka jälkeen sit 2-3h väli.
Meillä on oikeesti suht hankalaa tää vauva-aika, kun toi tyyppi ei ymmärrä nukkua :( silmätkin on ihan punaiset kun itkee väsymystään mut nukahtaa max 20minuutiksi. No kohta laitan kantoliinaan ja alan leipomaan. Toivon et nukkuisi edes yhdet kunnolliset unet

Harmittaa vaan pienen puolesta kun on varmaan inhottavaa itkeä koko ajan kun väsyttää muttei osaa (kai) nukkua.
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjottaa :) Meillä neiti nyt 10vko 1pvä. Perustyytyväinen tapaus. Kitisee kun on nälkä, väsy tai seuran puute. Nukkuu 3-4 tunnin pätkissä noin 10 tunnin yöunet. Aika perusvauva siis :)

Jälkitarkastyksesta! Millainen teillä se oli? Minulle ei jäänyt siitä kyllä mitään käteen. En tiedä yhtään, miten olen synnytyksestä toipunut. Jotenkin olin niin hämilläni, etten edes älynnyt kysyä mitään. Papa otettiin ja sisätutkimus tehtiin. Muuta ei. Eikä mitään "palautetta" käynnillä saanut. Äitiyskorttiinkin oli pari hassua lausetta kirjoitettu tyyliin "virkeä ja hyvinvoiva äiti". En edes älynnyt kysyä, saanko aloittaa kuntosalin yms.
 
Meillä tuli toissapäivänä ekat rotan jälkeiset kakat! Haju oli ihan erilainen kuin aikaisemmin ja kakka selkeästi "jäykempää". Uusia kakkoja ei ole vielä tullut.
Kaula tuppaa hautua meilläkin. Pyyhin sitä päivän mittaan ja joskus laitan talkkia. Ollaan pärjätty suht hyvin mutta saas nähdä miten helteillä sitten....
 
Täällä kai tarkistetaan jälkitarkastuksessa vatsalihastenkin tilanne ja urheilusta puhutaan. Mulla on ens viikolla, kovasti odotan onko paikat kunnossa. Olin tällä viikolla ekaa kertaa jumpassa ja hypyt saa vielä jäädä tekemättä - tunnin lopussa alko tuntumaan hiukan kipua. Muuten pystyin tekemään hyvän treenin, kun vaihto vatsslihakset ja tietyt hypyt eri liikkeisiin :)

Takana taas erittäin hyvät yöunet, varmaan parhaimmat mitä itellä tässö on ollut. Tai sitten vaan oon niin täpinöissä viikonlopun ristiäisistö ja siitä, että mun vanhemmat tulee tässä pian tänne, lisäkädet on erittäin tervetulleita ;) Tytön kanssa nukahdettiin klo 22.30 ja pieneen ähinään heräsin klo 02.30 mutta sitten vasta klo 03.30-04.30 oli vaipanvaihto ja syöttö. Siitä porskutettiin klo 8.30 asti. Välissä tuttuun tapaan vähän ennen seiskaa tyttö alkaa aina unissaan itkeä masua niin jumppailin ilmat pihalle ja käänsin masulle jatkamaan unia. Reilut 7h unta itsellä takana ja sen kyllä huomaa että oon ihan fiiliksissä, vaikka ulkona sataakin kaatamalla :D

Täällä kans helteillä ei suostunut pitkiä päikkäreitä nukkumaan ulkona, se uni oli sellasta levotonta ja heräili jatkuvasti. Mä nukutan sen takia sisällä meidän sängyssä, nukkuu siellä paljon paremmin. Nytkin ekat päikkärit menossa ja itse jämähdin lukemaan tähän viereen. Kyllähän tota pikkusta vois kattella vaikka kuinka pitkään :love:

Meillä tytön peppu on välillä tosi punanen, sillon helteillä kun pihalla oltiin enemmän niin haavojakin kuumuudesta tuli vaikka vaihdettiinkin useasti vaippoja. Oon yhdistänyt pepun punaisuuden johki mun syömisiin, kun masuvaivojen takia jätin ne perus sipuli, paprika, suklaa, hiilihapolliset juomat yms ruokavaliosta pois mutta nyt niitä tullut syötyö pikkuhiljaa. Sinkki tai vaihtoehtoisesti talkki auttaa kyllä - mies ei vaan tunnu muistavan (jaksavan) niitä laitella useinkaan :D Meillä ei kaulassa hautumisia oo mutta reidet tuppaa olemaan niin muhkeet niin tarkkaan pitää kuivata pepunpesun yhteydessä ne. Eilen testattiin että mies meni suihkuun ja otti tytön mukaan - ei itkenyt paljon yhtään, täähän ei meinaan vieläkään tykkää kylpemisestä. Ei oo enää järkkyä huutoa mutta itkeskelee ihmetellen. Kaks kertaa viikossa kylvetellään kun niin paljon hiuksia niin pakko pestä hiukset aina. Iltakylvyt siirrettiin aamuihin kun ne meni paljon tyytyväisemmi. Odotan kyllä että pikkuhiljaa alkais nauttia kylvystä. Vauvauintiin kans jo ilmoittauduin, toivottavasti syksyllä päästäis, ja tyttö tykkäis sit siitä :whistle:
 
Kaikille imettäjille, joilla itkuisia/kipuilevia/vaativia vauvoja: oletteko kokeilleet, josko ruokavaliossanne olisi jotain vauvalle sopimatonta? Mulla meni pitkään, ennenkuin tajusin kokeilla jättää jotain yleisimmin allergisoivia ja mahaa ärsyttäviä ruoka-aineita pois ruokavaliostani. Vauvalla kun ei ollut missään välissä varsinaisia allergiakakkoja, ja ilmavaivoistakin syytin suihkutissejä.
Mutta tosiaan, aloin laajalle dieetille ja siitä puolen viikon päästä meillä asui kuin eri vauva. Yöt nukkuu hyvin, rupesin nukahtamaan sitteriin päiväunille itsekseen (aiemmin nukkui kunnolla vain kantoliinassa) ja päivällä hereillä ollessaan juttelee, hymyilee ja kiljahtelee ilosta aiemman kitinän ja itkun sijaan. Uusia taitoja on tullut oikein rytinällä ja kehitys ottanut harppauksia eteenpäin, kun hereillä ollessa tekee muutakin kuin itkee. Toki edelleenkin itkee välillä, mutta nykyään aina vain "syystä" jolle voi tehdä jotain - syöttöä, vaipanvaihtoa, unta..
 
Mulla jälkitarkastuksessa katsottiin vatsalihakset ja saan ruveta taas normaalisti käymään salilla :) kerto myös, että on oon kuulemma hyvin palautunut synnytyksestä :D

Meille ei tosta rotasta tullut näköjään muutan, kun ihan jäätävän pahan hajuinen paska :D

Meillä tyttö on ruvennut nostamaan päätä tosi ylös ja tosin paljon nostelee ja katselee matolta kissoja ja kaikkeen :) välillä saattaa kellahtaa mahalta kyljelleen :D nyrkit on löytynyt kanssa ja niitä kovasti vie suuhun välillä :D
 
pumskeli: Meillä bebanthen on ollu huippu punaiseen pyllyyn :) ja sit se lanoliini nännivoide kans toimii huippu hyvin vauvan pyllyyn.. tämä vinkki saatiin lastenteholta silloin kun antibioottikakka poltti pyllyn aivan punaiseksi.

Jälkitarkastuksessa testattiin lantionpohjanlihakset ja vatsalihasten erkauma.

Mahavaivoista imetysaikana täällä ainakin jotkin mun syömiset vaikutti selvästi silloin kun imetin vielä.. oli jo oltu monta pv tosi tyytyväisenä korvikamaidolla täysin, ja sit sulatin pakkasesta loput tissimaidot niin jäätävä huuto oli koko illan. Korvikkeella ei oo ollu enää masuvaivoja, peukut siis sille.

Meillä käydään kylvyssä joka ilta. Sen jälkeen iskee aina kova nälkä ja tankkaa ison maitopullon yötä varten. Ja muutenkin vauva on raukea ja nukahtaa tyytyväisenä kylvyn jälkeen. Meillä on se kylpytuki, niin polskuttelee sen kans pitkiäkin aikoja.. tottakai itse olen vierssä, mutta saatan laittaa esim pyykit koneeseen siinä samalla ja pestä vessan tms. :)

Meillä on nyt reilun viikon verran tehnyt tuota että mahallaan ollessa nostaa pään niin ylös että pyörähtää selälleen joka kerta. Ja nyrkki menee kans suuhun jatkuvaan ja katselee silmät kierossa omaa nyrkkiä. :D
 
Meilläkin pyörähdettiin muutama viikko sitten ja nyrkit on toden teolla löytyneet :LOL: Menee suuhun ja lyö itteään naamaan kunnon koukuilla höppänä. Hän on nyt siis 2,5 kk. Hei te keillä on vauva ollut jo 3 kk rokotuksessa (tämän hetkinen tai aiempi), tuliko mitään oireita ja kauanko ne kesti? Meillä rokotuksesta reilun viikon päästä on häät, niin toivotaan että siihen mennessä ois mahdolliset oireet sitten ohi. Ei viittis varmaan siirtääkään sitä aikaa (?).

Pitääpä itekin kokeilla tuota kylpytukea joku kylvetyskerta. Ostin raskausaikan kirpparilta muttei oo tullut käytettyä. Tähän mennessä oon pitänyt käsissäni, on vaan niin jäntevä ja voimakas jo että pitää olla tarkkana ettei umplauta päätä veden pinnan alle, säikähtää sitä niin kovasti sitten. Oon ajatellut aloittaa vauvauinnin syksyllä (nyt kesätauko)! Oottekos muut sitä ajatelleet?
 
Juu vauvauintiin ilmoittauduttiin, toivottavasti päästäis syksyn edetessä johonkin ryhmään. 15 vauvaa on aina ryhmässä.

Täälläkin samat nyrkki- ja päännostot. Leikkikaaren alla kanssa seurailee tarkkaavaisesti ees taas. Samoin mua tuntuu seuraavan jos läheltä kävelen ees taas - isiä ei niinkään.

Onks teillä muuten että vauva rauhottuisi enemmän äitin sylissä kuin isän? Tai onko havauttavissa kun äiti päivät pitkät mukana niin isille on jo itkuisempi? Täällä ei vielä vierasta ketään, millonkqs se vaihe tulikaan?
 
Heippa pitkästä aikaa!
Kiva lukea teidän kuulumisia! Lukasin tuossa useamman sivun kerralla :p

Meillä tuli 1kk ikää täyteen viikko sitten ja käytiin viime perjantaina neuvolassa. Hyvin kasvaa vauva rintamaidolla. Pituutta oli jo huimat 57,5cm ja painoa 4680g (syntymämitat 52cm ja 3798g). Pitkä ja hoikka poika :love: Nyt ens maanantaina olisi sitten vuorossa mun ja pojan jälkitarkastus.
Vauvan juhlatkin oli jo viime viikolla ja niistä selvitty (huh!)

Tämä meidän poitsu on edelleen hyvin perustyytyväinen tapaus. Valittelee lähinnä mahaansa välillä ja se toimiikin useamman kerran päivässä. Ei suuremmin itkeskele ja yön-aamuyön aikana syö monesti vain 2 kertaa. En voi valittaa :) Gefilus-D tipat menee meillä. Päivisin nukkuu aamupäivästä monesti yhdet pidemmät päiväunet ja iltapäivästä joko yhdet pidemmät tai useammat lyhkäset.

vaimo ja poju reilu 5vk
 
Meillä ei vauva rauhoitu isän syliin.., ainoastaan jos sattuu se hyvä hetki päivästä kun on maha piripintaan täynnä ja juuri herännyt. Aamuisin pikkumies on oikea aurinko! Tänäänkin kuuden aikaan vaihdettiin vaippaa niin kaikki hymyilytti ja oli kivaa. Iltaisin sit onkin jotain aivan muuta!

Mä oon ihan neuvoton mikä ton lapsen uneen auttaisi! Eilen illalla taas 3krt piti herätä uudestaan ennen yöunia.. Ja 22:30-10 välisenä aikana herättiin 01:30,03:15,4:45,5:50,7:45,9 ja lopulta 10 noustiin ylös... Ja noista heräilyitä söi ainoastaan kahdella kerralla :O ei edes kelpuuta tissiä mut alkaa narisee jos en reagoi jotenkin :(
En tiedä onko tohon oikeesti mitään keinoa! Kylpykään ei tätä tyyppiä rauhoita et nukahtaisi yhdellä kerralla. Ja tosiaan päivällä nukutaan niitä pikkutorkkuja ja kantoliinassa 1-3h kerran päivässä, yleensä jää 1h nuokin unet :/ ja näiden seurauksena meillä on lähes koko päivän kitisevä vauva...

Masennuin kun yritin omia farkkuja jalkaan.. Muuten meni kyllä mut kiinni oli ihan turha yrittää :( vieläkin reilu 8kg raskauskiloja jäljellä vaikka tippuu tasaisen tappavasti. Maha ei varmaan ilman kunnon rääkkitreeniä pienene...
 
Heh, minä taas oon ihan supertyytyväinen kun enää 6kg raskauskiloja jäljellä (23kg:sta).. kuitenkin vasta reilut 2kk synnytyksestä, eikä tulis mieleenkään että pitäis vielä mahtua vanhoihin farkkuihin :O ehkä en sit ole niin itsekriittinen :D

Meillä vauva rauhoittuu isin syliin yhtä hyvin kuin minunkin :) jes, ensi yönä olen vapautettu yöheräilystä, pe-la yönä meillä on aina isi hoitaa -yö. :) vaikka tuo nukkuu yhdellä heräämisellä 11h unet, niin on se silti luksusta kun ei tartte herätä.
 
Mä oon vähän liian ankara itselleni kyllä...kaikissa asioissa :D
Jotenkin tuntuu et lähipiirissä äidit on jo tyyliin laitoksella vetänyt farkut jalkaan ja imettäessä lähtenyt kaikki mitä tuli ja paljon päälle. Tai sit mun otanta on ollu niin valikoivaa!:D
Ja ne kilot saa kyllä lähtemään viimeistään sit kun imetys loppuu mut oma kroppa tuntuu niin vieraalta :(

Jos meillä on kotioloissa kiukkuinen ja nariseva vauva niin kauppareissut sujuu kuin unelma! Hymyilee ja juttelee turvakaukalossa vaan <3
Sunnuntaina meidänkin juniori saa nimen :)
 
Mulla oli kyllä NIIN erilainen raskaus tämä. Mä tosiaan oon saanu kulkea omissa vanhoissa farkuissa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen ja kiloissa oon ollu sen -2 lähtöpainosta saman aikaa. Ainoastaan odottelen että loppu vatsanahka kuroutuu takas... En sitten tiedä miten paljon toi belly binding vaikutti mutta oli kyllä ennätysnopeasti palautuminen!
Kapusha: en nyt muista mutta nukkuuko teidän vauva vaunuissa? Mä tein meidän yhdelle heräilevälle vauvalle niin että laitoinkin pariksi yöksi nukkumaan vaunuihin ja kun yöllä heräs ja tiesin että ei vielä herää nälkään niin heijasin koskematta takaisin uneen. Loppuivat turhat yöheräämiset!
 
Täällä on taas pari päivää oltu unisia ja vähän maha vaivaa. Lieneekö vielä rotajuttuja, kun reilu viikko nyt rokotteesta. Mulla kestovaipat odottaa kokeilua mutten viiti ennenkuin nää rotakakat on menneet ohi.

Kämppää etsiskellään kovasti pk-seudulta. Katselin myös vauvauintiryhmiä - joutuuko niihin jonottamaan kauan? Joko nyt pitää ilmoittautua jos haluaa syyskuussa mennä?

Täällä univaikeudet vauvalla alkoi helpottaa kun minä aloin perehtyä asiaan. Kukaan ei ollut kertonut että vauva tarvii apua nukkumiseen :alien: unipussi auttoi heti, kun on syntymästä saakka motorisesti levoton vauva. Samoin iltarutiinit, pimeä huone ja white noise, joka soi joskus läpi yön. Päiväunia helpotti huomio, että vauva jaksaa vain 1,5-2h kerrallaan hereillä, ja nyt kun alan nukuttamaan heti kun antaa merkkejä siitä että väsyttää, niin 70-80% kerroista nukahtaa hyvin. Jos pääsee liian väsyneeksi, ei tule mitään, sit itkee äiti ja vauva :cry: tilanteesta riippuen nukkuu sitten sen 40min-1,5h yleensä paikasta ja tuurista riippuen. Nyt ajattelin alkaa nukuttaa myös päiväunille tuohon koppaan missä nukkuu ongelmitta yöt, josko uni assosioituisi siihen. Hereillä ei oikein pysty unille laittamaan, koska syö rintaa tiheään ja nukahtaa vielä usein tissille. Ei tunnu myöskään olevan vielä valmis nukahtamaan yksin ilman syliä, vaikka olisin vieressä -tai sit oon totuttanut liian hyvään (n) mut pienihän tuo vielä on, 2kk, ehtii sen opettaa. Nyt ollaan ostamassa soivaa mobilea, josko se auttaisi asiassa.

Mulla oli raskauskiloja yhteensä 12,5 mutta mahassa ei ollut kuin vauva, vedet ja istukka. Sairaalaan jäi koko mahan ja puolet kiloista, loput istuu pyllyssä ja reisissä. Omat farkut meni jalkaan heti mutta epparin takia niitä sieti käyttää vasta 3vkoa synnytyksestä. Omaksi ansioksi en voi lukea. Täysin arpapeliä tämä on, en ollut loppuraskaudessa hyvässä kunnossa enkä oo synnytyksen jälkeen jumpannut kuin lantionpohjaa.

Muoks. Meillä rauhoittuu isin tyttö isin syliin paljon paremmin kuin mun. Jos en imettäisi niin eivät nuo kaksi minua edes tarvitsisi :love::D
 
Viimeksi muokattu:
Ei nuku vaunuissa tämä tapaus! Tunnin lenkistä kattelee 30min,huutaa 15min ja nukkuu 15min :D
Nyt on kaksi yötä menny niin hyvin että! 12h unta ja syömisiä ollu sen 2-3krt mut ollu niin nopiaa et mä oon ihmetelly et joko se söi!!:D
Kantoliinassa nukkuu 1,5h-3h et nukkukoon nyt päikkärit siinä ja pikkuhiljaa kokeillaan josko se uni maistuisi muuallakin :)

Mä oon aivan puhki, tänään oli ristiäiset :) poika karjui lähes koko kasteen ajan eikä meinannu millään rauhoittua! Nimi kuitenkin saatiin annettua ja kaste. Nyt toivon et poika nukkuu kunnolla kun on ollu sellai päivä et huh :D

Musta tuntuu et ne raskauskilot on joka paikassa.. Kaikki on kauheen isoa :/ ja toi maha on oikeen kirsikka kakun päällä.. Huhheijaa, keskiviikkona jos kaikki on jälkitarkastuksessa hyvin niin sali ja jumppa kutsuu!!
 
Tsemppiä kaikille joilla vauvan nukuttamisen kanssa haasteita tai muuten itkuisempi vauva! Meillä on eilen ja tänään ollut vähän enempi hakusessa päiväunet ja tyytymättömämpi vauva vatsapurujen vuoksi muutenkin. Mutta kun hän normaalisti on hyvin tyytyväinen ja rauhallinen kaveri, niin enpä voi sanoa että nytkään olisi määrällisesti kovin paljoa esim. itkeskellyt.
Sen olen huomannut, että jos itse syön vaikka karkia vähän enempi tai jäätelöä, niin se saa vauvalle enempi vatsanväänteitä. Pitäisi alkaa rajoittaa sokerin ja maitotuotteiden määrää, mutta millekään välttämisruokavaliolle en rupea.

Tänään käytiin jälkitarkastuksessa. Vauva kuulemma ikäistänsä "kypsemmän" oloinen, mutta niin mulla on nämä kaikki kaksi viikkoa yli syntyneet olleet. Oppineet hymyilemään jo hieman ennen 4vk ikää ja olleet jänteviä ja tarkkaavaisia jo alusta asti. Tämä meidän tänään6vk ikäinen poitsu on samanlainen. Hymyillyt jo 3,5vk iästä asti ja tarkkaavainen ollut alusta asti. Nyrkit löytyi pari päivää sitten ja lelujakin yrittää jo heilutella käsillään.
Huimaa vauhtia kasvaa tissimaidolla Pituutta oli nyt tullut 10 päivässä 2cm ja painoa 295g. Mitat nyt 6vk iässä jo 59,5cm ja 4980g. Pitkä poika! :love:
Mullakin kaikki kunnossa. Painoa mulle tuli positiivisesta raskaustestistä katsottuna raskausaikana n. 11kg ja nyt ollaan jo n. 1kg miinuksella siihen nähden :) Oltais jo enempikin, jos tämä mamma saisi hillittyä makeahimoaan.. :cool:

Vaimo ja poitsu 6vk
 
Hei

Tosiaan viikko sitten saatiin se rotarokote ja noh ekana ei ollut mitään oireita perjantaina alko ripuli ja loppu sunnuntaina. Nyt on sitten sunnuntaista asti ollut aika kiukkuinen. Itkee ja itkee ja itkee ja lopulta nukahtaa ja taas itkee. En tiiä voiko se johtua rokotuksesta vai mistä. Oon ihan poikki ja itken täällä vauvan kanssa...Neuvolasta kukaan ei osaa auttaa...Yöt sentään onneks nukkuu 20.30-06.00. Näistä päivistä on oikeesti tullu ihan kamalia. Haluan vaan sen vauvan takasi mikä meillä oli vielä reilu viikko sitten :cry::cry:

ja kaiken lisäks tää mun imetyskään ei suju. Unisena vauva kyllä imee rintaa, mutta ei mitään toivoa jos vauva kerkee herätä ennen kun pääsee tissille, tästäkin oon neuvolassa puhunu mutta eivät osaa auttaa...Oon oikeesti ihan loppu...:cry:
 
Voimia Pippurillr ja voi itku :( mitenköhä ne ei neuvolaskaa osaa auttaa yhtäön??:( uskon että oot loppu! Onko mahavaivoja pikkuisella tai itkeekö väsyyn?Rauhottuuko jos käy vaunuilemassa? Tai eihän oo maitoallergia? Voimia!♡
Anscu ja Pikkuinen 10vko3pvä
 
Hellou!

Tsemppiä teille kaikille, kyllä kai vauvojen kanssa aina on jotain mietittävää ja pähkäiltävää mitä ja miten milloinkin ja missäkin tilanteessa tekis.. Just eilen illalla miehen kanssa mietittiin että miksi vauvoilla pitää olla kaiken maailman vatsan väänteitä ja ongelmia, eikö ne voisi vain saada olla ilman vaivoja ja kipuja :unsure: ressukat..
Meillä edelleen aika perustyytyväinen tuo poika ja juttelee ja seurustee todella paljon ja mielellään mutta välillä saa jotain ihan ihme huutokohtauksia mikä kestää muuan minuutin, ei auta tissi eikä mikään muukaan silloin, liekkö sitten ilmavaivaa koska piereskelee paljon..tai onko joku kipeä.. näitähän sitä saa aina miettiä (n) Ja puklailee edelleen, niin ärsyttää kun harsoja kastuu monet päivässä ja vaatettakin saa tiuhaan vaihtaa jos ei oo kauluria paikallaan.. voihan puklu!!! :mad: oikeen ärsyttää ku jotku sanoo ettei niiden vauvat puklaa ikinä :(:LOL: Noo jospa kohta alotellaan soseet ni loppus tai ainki vähenis kiinteiden myötä puklaaminen..

Täälläkin luontaistuotekaupasta haettu teho D-vitamiini tippa käytössä ja bioteekin probioottitipat myös (y) en kylläkään muista ihan joka päivä antaa...

Tissiä syö poika hyvin ja täysimetyksellä mennään, viimeksi painokontrollissa oli hyvin kasvanu, joka toinen neuvola joudutaan painokontrolliin ja joka toinen on kasvettu hyvin, hauskaa :D:D

Poika valvoo aina tuonne klo.23 kieppeille, varmaan masussa oppinu rytmin, mut eipä haittaa kun en selviä itekkää ikinä aiemmin sänkyyn ni nukutaanpa aina eka pätkä sitten neljän hujakoille ja sen jälkeen tunnin parin välein herätys :) Välillä poika nukahtaa syliin ja välillä itekseen omaan sänkyyn, rattaisiin ei yleensä tartte ku laittaa ni nukkuu jo.. päivisin ottaa ainakin yhdet kolmen tunnin päikyt (y)

Hanzu ja vauva huomenna jo 3kk :eek::ROFLMAO:
 
Minäkin haluan tsempata teitä, joilla on itkuinen vauva tai olette kovasti väsyneitä yöheräilyihin <3

Meillä tuntuu nyt vakiintuneen tämä päivärytmi aika tarkaksi. Niilo nukkuu oikeastaan aika paljon, koska yöunet nukkuu n. 9 tuntia ja päivällä on unien jälkeen 1- 1,5t hereillä, kunnes on seuraavien päikkäreiden aika. Nukkuu päivän aikana kahdet pitkät (2-3t) päiväunet ja sitten lisäksi kahdet lyhyet, alle tunnin unet. Illalla sitten valvoo pitemmän pätkän ennen kuin alkaa yöunille. Niilo nukkuu oikeastaan missä vaan; autossa, vaunuissa sisällä tai ulkona, omassa pinnasängyssään ja meidän sängyllä, joskus sylissäkin. Yöunet aina omassa sängyssään, paitsi kun herää syömään siinä 5 aikoihin, niin sitten otan viereen jatkamaan vielä unia. Yöunet on nyt mennyt monen monta yötä niin, että nukahtaa 22 aikoihin, herää syömään 4.30-5.30 välillä ja siitä jatkaa sitten vielä unta tunnin tai kaks.

Niilo on lähes koko ajan hyväntuulinen jokeltaja. Muutaman kerran on nyt viimepäivinä nauranut hetken ääneen ja se on kyllä mainion kuuloista :love: Meillä ei vielä käännytä muuta kuin kyljeltä selälleen ja selältä kyljelleen. Mahalleen ei vielä yritäkään ja sitten taas mahallaan ei oikeastaan viihdy kuin sylissä. Muut meillä on kääntyneet selältä mahalleen 3-4kk iässä, eli eipä tuohon kiire ole. Toisakseen Niilo on ihan hirveän vähän lattialla. Meillä on koirilla ihan karsee karvanlähtöaika ja en oikeasti viitsi laittaa vauvaa lattialle, kun alusta on samantien karvoissa. Just imuroinnin ja moppauksen jälkeen on hetken ollut ja viihtyy kyllä. Myöskään leluja Niilo ei vielä tavoittele, joskus vahingossa huiskaessaan on johonkin tarttunut. Mutta on tosi tarkkaavainen, pää pyörii äänien suuntaan, seuraa kissojen touhuja ja rakastaa kaikkea vihreää ja keltaista :LOL: Sylissä punnaa itsensä aina istuma-asentoon ja muutenkin on tosi jäntevä kaveri.

Meillä riittää vielä hyvin pelkkä Nan ruuaksi, syöttöväli on päivisin sen n. 3t ja illalla vikat maitoannokset tiheämmin. Kiinteitä aletaan varmaan maistella sitten heinäkuun lopulla, kun tulee 4kk täyteen. Ollaanki lähes koko heinäkuu reissussa.

Meillä on ensiviikon torstaina 3kk neuvola. Hauskaa nähdä, minkä painoinen ja pituinen poitsu jo on. Kaikki 56-senttiset vaatteet on nyt jääny pieneksi ja pitää pääasiassa kokoja 60 ja 62. Muutama pieni 68 käytössä myös.

Mulla jälkitarkastus kului suurimmaksi osaksi jutellessa, lisäksi teki nopean sisätutkimuksen, jossa kaikki ok. Pohdittiin pitkään ehkäisyasiaa (hormonikierukka vai sterilisaatio) ja lisäksi lääkäri kyseli tunteita Niilon sydänvian tiimoilta. Oli tosi kiva käynti kaikkinensa. Mulla tuli raskausaikana painoa kaikkinensa 4kg, ja synnäriltä lähtiessä painoin 2kg vähemmän kuin ennen raskautta. Nyt taas tullut pari kiloa lisää. Mulla on tätä ylipainoa enemmän kuin ikinä ja todellakin asia ahdistaa, mutta itsekuri on aivan hukassa. Jäätelöä kuluu..

Lopuksi kysymys: Joko teidän vauvat kuolaa? Niilo kuolaa ihan hirveesti, bodya saa vaihtaa monen monta kertaa päivässä. Mulla on kyllä ostettuna niitä "kuolahuivejakin", mutta en oo saanu vielä kaivettua niitä yläkaapista. Muistelen, että muilla meidän lapsilla kuolaaminen alkoi paljon myöhemmin(??). Ehkä Niilolle tulee sitten hampaatki aikaisemmin, saa nähdä. Muilla on eka hammas puhjennut 6kk-1v2kk:n iässä.

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 6 pvää vaille 3kk
 
Pippuri voi ei :/ minä en just tuon takia uskaltanut ottaa tuota rota rokotetta, kun oon kuullut tosi monelta että tullut tosi kovia mahavaivoja ja pitkään kestävää ripulia.. :/

Meidän vauvasta on kuoriutunut kyllä tosi tyytyväinen ja nauravainen poika. Yöt nukkuu edelleen n.22-8/9 yhdellä syönnillä, ja päivässä on nykyään yhdet pitkät päikkärit (2-3½h) ja sit parit lyhyemmät noin tunnin kestävät unet lisäksi. Huippua :) saa nähdä muuttuuko taas pätkäuniksi kun hellettä tulossa, mut viileillä keleillä nyt nukkunut huippuhyvin.
 
Pippuri suosittelen lämpimästi että liittyisit Facebookissa Imetyksen tuki ry -sivustolle ja kertoisit siellä joko yksityisesti viestillä tai julkisesti tarinasi. Siellä on asialleen omistautuneita tukiäitejä (koulutettuja) jotka tietää imetyksestä paljon enemmän kuin useimmat th:t ja voisivat yrittää auttaa teitä tuossa imetysasiassa! Myös muilta äideiltä voi saada vertaistukea, mutta siellä voi tosiaan ihan pyytää että saisiko tukiäidille laittaa yksityisviestiä jos ei halua kaikille kertoa asiaansa. Ne oikeesti osaa kysyä oikeet kysymykset ja tietää monia kikkoja mikä voisi auttaa. Tsemppiä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Tänään käytiin 2kk neuvolassa. Rota saatiin. Katsotaan nyt tuoko mitään oireita tullessaan. Pituutta oli 60,6cm ja paino 5740g.

Nukkuminen sujuu öisin hyvin. Vaihdellen 5-7h putkeen :) Päiväunet vaihtelee, joskus nukkuu pidemmälti, joskus vain monia pieniä pätkiä. Hymyilee ja juttelee paljon :)

Osittaisimetyksellä vielä mennään. Jos kuukauden vielä menis sillä linjalla. Kuitenkin pullosta menee isoja määriä niin sillä voi jatkaa sitten.
Jännäilemme vesirokkoa. Sitä paljon nyt liikkeellä. Isommat lapset ei ole vielä sairastaneet joten niitä nyt seurailen. Lomalka olis aikaa sairastaa.
 

Yhteistyössä