Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Stressikimppulle päivää, täällä toinen. Itsellä myös todella herkkis olo jo pitempään ja oikein "mukavia" tunnelukkoja ja epävarmuuksia alkaa kasautumaan :confused: Tilannetta ei helpota se, että mieheke on painanut kesästä asti vähintään 14 tunnin päiviä ja on joko kuin persiille ammuttu karhu tai nukkui sillon kun on kotona... Meiltä puuttuu intiimielämä kanssa tai läheisyys ylipäätään, mutta toisaalta ittiä sitten stressaa sekin, että pitäiskö tässä ihan tavan vuoksi kinksauttaa (itestä on tullut toooosi hitaasti lämpiävä, varsinkin nyt kun ei olla muutenkaan kauhiasti vietetty aikaa keskenämme)...

Ajattelin tuossa, että jos sitä rupeais halitteleen miestä yhtä paljon kun esikoista, sillain "ei taka-ajatuksia" -tyylillä, niin jos se intiimiys sitten hiipisi takaisin päin.
 
Kiitos Vanamo_ viestistäsi.
Miten sinä olet hyväksynyt tuon läheisyyden ja intiimin elämän puutteen? mulle se tekee jotenkin nyt tosi vaikeaa, kun asia on ennen raskautta ollut ihan toisin. läheisyyttä on ehkä nyt enemmän kuin ennen, mutta seksielämä on päälaellaan. Meillä mies on arkena kokonaan pois kotoa eli tavallaan tekee myös pitkää päivää..
 
Ikuinen laihduttaja, mahtaako miehesi pelätä, että seksi satuttaisi vauvaa jotenkin? Tämähän on kai aika yleinenkin huoli, vaikkei siihen erityisiä riskitilanteita lukuunottamatta olekaan mitään syytä. Kannattaa yrittää ottaa asia puheeksi, vaikka ymmärrän kyllä, että se on hankalaa.

Mulla myös katosi alkuraskaudesta täysin halut, ja sitten jossain vaiheessa itkin miehelle, että haluaisin haluta, mutta kun en halua. Onneksi mies oli ymmärtäväinen, kunhan sain tunteeni selitettyä hänelle, ja tämä vaihe meni muutamassa viikossa ohi.

Tsemppiä kaikille tällaisten tilanteiden selvittämiseen!

Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki hyvin ja varovainen arvaus sukupuolesta tiedossa :love::love: Istukka oli kuulemma lähellä kohdunsuuta, mutta todennäköisesti nousee siitä ylemmäs kohdun kasvaessa. Ihanaa kun sai vähän pidempään ihastella pikkuista, hän oli niin täydellisen näköinen. :):love:

fabula 20+2
 
Mä oon ainaki huomannu et miestä mietityttää kovasti ettei vaan paina mahaa ja ettei satu mitään ja on sen takia ollut nyt tosi varovainen raskauden aikana. Oonki yrittäny usein sanoa ettei ihan pienestä mee rikki ja sanon kyllä jos tuntuu ikävältä. Et kyllä kannattaa rohkeasti vaa keskustella asiasta. Itekki oon ollu nyt viime aikoina aika itkuinen ja tunteet tosi pinnassa. Kai se kuuluu tähän raskausaikaan :D
 
Onnea fabula hyvistä uutisista! Saako udella kumpi sieltä ois tulossa? :)

Meilläkin oli tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Poikalupaus saatiin, sukupuolesta ei voinu erehtyä. :D

Harmittaa ettei saatu kuvia mukaan, enkä niitä kehannu enää kysyäkään kun lääkäri oli jo ehtiny lopettaa ultraamisen. Nähtiin kuitenkin vauva vielä lopuks 4D-ultralla, joka oli kyllä aivan ihanaa. :love: Perussairauden takia oon hieman tiheemmässä seurannassa ja ultrat suorittaa lääkäri, seuraava ultra helmikuun alussa. :)

Oon niin helpottunu ja onnellinen! Nyt voin vihdoinkin alkaa nauttimaan raskaudesta kahden keskenmenon jälkeen. :love:

Minttumar & poika 20+4
 
Ikuinen laihduttaja: minä ajattelen, että tämä on nyt vaan ohimenevä vaihe (niin kuin unenpuutekin) :) sillä ajatuksella pärjää aika hyvin tai pääsee ainakin eteenpäin jonkun matkaa. Ja mitä muut on tuossa sanonutkin, niin kannattaa jutella asiasta miehen kanssa, yleensä sieltä löytyy jonkinlainen molempia tyydyttävä ratkaisu. Meillä juttelun jälkeen asia paranee ainakin vähäksi aikaa, sitten taas "arki vie ajan parisuhteelta" ja kohta jutustellaan taas... Osa miehistä saattaa tosiaan olla pikkusen vainoharhaisia sen suhteen, että yhdyntä häiritsee mahassa kasvavaa, mutta kuten miespuolinen työkaverini totesi omaa esikoista odottaessa, että onhan niitä muutakin juttuja mitä voi tehdä kuin penetraatio ;)

Eli miten sen tiivistäisi, muistetaan jutella siellä kotonakin eikä vaan palstalla :LOL: tässä asiassa löytyy itselläkin petrattavaa.

Onnea kaikille rakenneultrasta selvinneille ja sitä päivää vielä odottaville hyviä hermoja. Onko muut huomannut ilmiötä, että sen jälkeen kun rakenneultrassa ilmoitetaan "kaikki hyvin", rupeaa liikkeetkin tuntumaan paljon selvemmin :D Kai se sen verran hyvin konkretisoi, että siellä oikeasti on ihmisenalku tulossa.
 
Kiitos Minttumar ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :)
Päätettiin miehen kanssa pitää sukupuoli meidän välisenä salaisuutena ainakin toistaiseksi, varsinkin kun ultraaja ei ollut ihan 100-prosenttisen varma, kumpi on kyseessä. Saa tosin nähdä, kuinka helppoa tässä päätöksessä on pysyä, raskauden alussa kun oltiin vielä sitä mieltä, ettei haluta selvittää sukupuolta lainkaan. :LOL::whistle:
Mulla on myös perussairauden takia tiheämpi seuranta ja seuraava ultra jo n. kuukauden päästä. :) Ihanaa kun nyt pääsee useammin kurkkimaan pientä! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
6.4 / Elina87 / 29 / Js / 1. / poika

Vähän myöhäisherännyt et tämmösiä ryhmiä on Mitä sukupuolen selvittämiseen tulee ni ei ois tarvinnut edes kysyä ku poika rehenteli sukukalleuksillaan joka välissä ku sai tilaisuuden

Fabula oon niin samaa mieltä! Olin aivan haltioissani ku sai melkein 20min katsella pikkuista ☺

Mites teillä muilla liikkeiden tunteminen? Mä oon tuntenut jo pitkään pikku hipsutukset ja nykyisin "kuperkeikat" päicittäin Harmittaa innokkaan miehen takia kun ei ulospäin vielä tunnu

Mä ja poitsu 22+6
 
Mulla on nyt reilun viikon tuntunu liikkeitä aika runsaasti varsinki silloin ku keskityn ja tarkkailen niitä :)yleensä ku käyn työpäivän jälkee kotona istumaan tai illalla nukkumaan käydessä tuntuu eniten. Maanantai-iltana mieskin tunsi ekaa kertaa pienet potkut ja oli kyllä tosi innoissaan. :) ja mulla nyt viikkoja 19+3.
 
  • Tykkää
Reactions: Elina87
Mites teillä muilla liikkeiden tunteminen? Mä oon tuntenut jo pitkään pikku hipsutukset ja nykyisin "kuperkeikat" päicittäin Harmittaa innokkaan miehen takia kun ei ulospäin vielä tunnu
Mulla istukka takaseinässä ja tuntunut rv14 alkaen ollut sellaisia aluksi noin kolmen päivän välein "tunsinko jotain" ja rv16 alkaen tunnistettavia liikkeitä. rv17+ näkyi ja tuntui vatsan päältä, kun oli tarkkana. Nyt on, mitä 22+3?, heiluu ja myllyään koko maha jo. Eilen potki puhelinta vatsan päällä niin, että se heilahteli koko laite -> kuunneltiin siitä jotain musiikkia sängyllä maaten :D Tekee tästä odottamisesta ihanan todellista :) Toivottavasti teilläkin mies pääsee pian kokemaan nuo liikehdinnät! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elina87
Mulla istukka takaseinässä ja tuntunut rv14 alkaen ollut sellaisia aluksi noin kolmen päivän välein "tunsinko jotain" ja rv16 alkaen tunnistettavia liikkeitä. rv17+ näkyi ja tuntui vatsan päältä, kun oli tarkkana. Nyt on, mitä 22+3?, heiluu ja myllyään koko maha jo. Eilen potki puhelinta vatsan päällä niin, että se heilahteli koko laite -> kuunneltiin siitä jotain musiikkia sängyllä maaten :D Tekee tästä odottamisesta ihanan todellista :) Toivottavasti teilläkin mies pääsee pian kokemaan nuo liikehdinnät! :)
Kuin ihanaa! Ihana et teillä tuntuu ulospäin! Odotan sitä! Muistan ekan hipsutuksen jonka tajusin et on hänen liikehdintää ja olin aivan myyty. ☺ Ni ois ihana jakaa se tunne ton kullan kanssa. Mulla istukka tosiaan ihan edessä ni lääkäri sanokin et voi mennä monta viikkoa ennen ku mies tai kukaan tuntee ulospäin potkuja tai liikkeitä.
 
Tervetuloa uudet! (y)

Täältä pikainen kysymys - onko kellään aiemmista raskauksista, lähipiiristä tai muuten vaan kokemusta eteisistukasta? Mulla oli eilen rakenneultra, jossa vahvistettiin yksityisellä aiemmin huomattu etinen istukka, eli istukka oli tällä hetkellä täysin kohdunsuun päällä. (n) Se voi edelleen siirtyä pois edestä kohdun kasvaessa, mutta oli kuulemma sen verran totaalisesti siinä päällä, että joudun seurantaan ja kyseessä on kuulemma riskiraskaus. Ohjeet tästä eteenpäin on, että verenvuodosta pitää tilata ambulanssi ja jos supistuksia alkaa tulla niin on joudun täydelliseen lepoon. Joulun jälkeen suunniteltu matka piti peruuttaa, en saa lentolupaa. Periaatteessa kuulemma ennenaikaisuuden riskiä tai muuta ei onneksi ole eli ainoa juttu on se, että alatiesynnytys ei tule kysymykseen, koska se olisi meille molemmille hengenvaarallinen. (Ellei istukka siis siirry pois kohdunsuulta, mikä on kuitenkin siis edelleen mahdollista, onneksi.)

Kurjaa tietysti, mutta pääasia että vauvalla oli sinänsä kaikki hyvin. Kokemuksia kellään?

Norbba ja tyttö 20+5
Mun mies on syntynyt sillä tavalla et sen äidin istukka alko vuotaa joskus viikolla 31 ja meni hätäsektioon. En siitä paljoa osaa sanoa, mut ottaisin tosissani sen ambulanssi jutun! Tarkotus ei oo pelotella koska uskon et tän päivän lääketiede ja lääkärit on eri luokkaa ku sillon 27v sitten. Silloin ei edes tiedetty siitä tai seurattu tms eli olisin aivan huoleti . Kyllä ne lääkärit hoitaa ja muistat itse ottaa niin rauhassa ku tarvis (lepoa ja turhat ponnistelut jätät väliin) ja tosiaan menet äkkiä lääkäriin jos tarvitsee! Tsemppiä, mut hyvin se menee!
 
Täältä ilmottautuu mukaan yksi myöhäinen. Olen seuraillut keskustelua jo pidempään tulematta mukaan. Päätin nyt itsekin kirjoittaa, kun näitä keskusteluja on mukava seurata ja saada vähän vertaistukea!

16.4.2017 / Hentula / 25v. / KOS / 2.lapsi

Mulla siis tosiaan toinen raskaus. Poika on vajaa 3 vuotias tällä hetkellä. Raskaus on sujunut aluksi todella pahoinvoiden, mutta pari viikkoa sitten huono olo ja oksentelu loppui. Ihanaa, kun nyt voi nauttia tästä olotilasta. Masu on alkanut näkymään ulospäin kovasti ja voi jo ylpeänä näyttää odottavalta äidiltä, eikä siltä, että olisi muutaman makkaran liikaa syönyt ja kasvattanut mahaa :) Tässä raskaudessa olen hurjasti vähemmän liikkunut, tai siis toisinsanoen, en ole liikkunut juuri ollenkaan ja sen huomaa; pienikin rasite saa puuskuttamaan...
Mulla on tällä kertaa istukka etuseinässä ja liikkeitä ei tunnu ulospäin vieläkään. Edellisessä raskaudessa liikkeet tuntui jo monia viikkoja aiemmin kädelle ulospäin. Ehkäpä ne pian, kun viikkoja tulee lisää ja vauva kasvaa! <3:barefoot:

Olisin myös kiinnostunut uudesta Fb -ryhmästä, jos sellaista pystyyn laitettaisiin!!

-Hentula rv 21+4
 
Täältä ilmottautuu mukaan yksi myöhäinen. Olen seuraillut keskustelua jo pidempään tulematta mukaan. Päätin nyt itsekin kirjoittaa, kun näitä keskusteluja on mukava seurata ja saada vähän vertaistukea!

16.4.2017 / Hentula / 25v. / KOS / 2.lapsi

Mulla siis tosiaan toinen raskaus. Poika on vajaa 3 vuotias tällä hetkellä. Raskaus on sujunut aluksi todella pahoinvoiden, mutta pari viikkoa sitten huono olo ja oksentelu loppui. Ihanaa, kun nyt voi nauttia tästä olotilasta. Masu on alkanut näkymään ulospäin kovasti ja voi jo ylpeänä näyttää odottavalta äidiltä, eikä siltä, että olisi muutaman makkaran liikaa syönyt ja kasvattanut mahaa :) Tässä raskaudessa olen hurjasti vähemmän liikkunut, tai siis toisinsanoen, en ole liikkunut juuri ollenkaan ja sen huomaa; pienikin rasite saa puuskuttamaan...
Mulla on tällä kertaa istukka etuseinässä ja liikkeitä ei tunnu ulospäin vieläkään. Edellisessä raskaudessa liikkeet tuntui jo monia viikkoja aiemmin kädelle ulospäin. Ehkäpä ne pian, kun viikkoja tulee lisää ja vauva kasvaa! <3:barefoot:

Olisin myös kiinnostunut uudesta Fb -ryhmästä, jos sellaista pystyyn laitettaisiin!!

-Hentula rv 21+4
Semmonen fb ryhmä on jo. Mut lisättiin siihen tänään. Laita yksityisviestillä sun fb nimi ni voin lisätä!
 
Täälläkin on painittu itsetunto-ongelmien yms. kanssa. Mies on onneksi helpottanut mun oloa, mutta olen varannut ajan vauvaperhepsykologille, jossa pääsen toivottavasti juttelemaan myös muista mielessä pyörivistä asioista. Myös fysioterapiaan tuli lähete hermo/selkäkipujen vuoksi, eli kaikenlaista käyntiä perus neuvolan ja hammashoidon lisäksi. Ei ihan niin mukavaa tämä raskausaika olekaan, niin kuin luulin...

Tyttö möyrii ja potkii paljon, ehkä hieman maha pyöristynyt muttei kamalasti kasvua ole viikkoihin tapahtunut. Ehkä sitten myöhemmin. (y) Onkos täällä mietitty jo äitiysavustusta? Me päädyttiin äitiyspakkaukseen, vaikkei kaikki värit olleet ihan mieleisiä. Mies kuitenkin tykkäsi niistä kuoseista niin paljon, että pistettiin se sitten tilaukseen. :love:
 
Kyllä meinataan kanssa äitiyspakkaus ottaa. Eka lapsi kun tulossa nii kyllä sieltä saa paljon kaikkea hyödyllistä☺ täällä mennään nyt puolivälissä ja keskiviikkona olisi viimein kauan odotettu rakenneultra! Vähän jo meinaa jännittää!
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Täällä ollaan viikon reissusta selvitty eikä lennoillakaan tarvinnut kun vähän väliä ravata pissalla :D Onneksi on nuo kaksi nuorempaa niin niiden kanssa pysty samaan aikaan käydä ettei hävettänyt niin paljon olla koko ajan jonossa :LOL:

Vauva on alkanut riehumaan oikein kunnolla, liikettä näkyy hyvin myös vatsan päälle. Harmi vain että liikkeet kohdistuu pääosin alavatsaan ja myös rakon suunnalle niin tekee välillä pahaa. Myös ennakoivat supistukset on käyneet tukaliksi kun tuntuu salpaavan hengityksen ja ovat melko pitkiä.

Avantasia 23+2 <3
 
Voi olisipa ihanaa syöksyä itsekin aurinkolomalle! Ehkä ööööh parin vuoden päästä sitten. Esikoisen kanssa oltiin Kreikassa just siinä 1,5 vuoden ikäisenä ja se oli mielestäni hyvä aika. Matkakohteena myös varsin kiva kun lento ei ole mikään ylipitkä ja lisäksi ollaan samalla aikavyöhykkeellä niin rytmi ei mene ihan sekaisin. Jospa sitä itsekin ehtisi rantakuntoon ennen etelänlomaa ;)

Ekassa raskaudessa meillä oli tähän mennessä kaikki valmiina, pinnasänkykin taisi olla jo pedattuna. Nyt on vain jotain epämääräistä suunnitelmaa ja muutama uutena hankittu body pyykkikorissa pesua odottamassa :rolleyes: Taitaa olla aika tavallinen tarina :p Joulualennuksesta varmaan jotain tulee katsottua ja jospa äitiyslomalla viimeistään pienet yksityiskohdat hoitelisi. Pinnasänkyä tuskin edes kasataan ennenkuin kesällä joskus, meidän sängyn viereen tulee rottinkinen ensisänky ja veikkaanpa että äidin kainalossa ne parhaat unet nukutaan kuitenkin :love:

Onko kellään kokemusta synnytystoivelistasta? Että onko siitä oikeasti ollut hyötyä tai onko sitä synnärillä edes vilkaistu? Tavallaan haluaisin sellaisen kirjoittaa mutta onko se sitten kuitenkin pelkkää sanahelinää ruutupaperilla jolle kätilö viittaa kintaalla. Minusta esimerkiksi olisi ihanaa jos -tilanteen salliessa- salissa olisi mahdollisimman hämärää eikä missään nimessä loisteputkivalojen räikeyttä. Olisi niin mahtavaa saada kokea täydellinen synnytys, nytkin tätä kirjoittaessa melkein herkistyttää :LOL:

Vointi on varsin hyvä edelleen, liitoskipuja on hieman mutta niistä kyllä selviää. Paisunut olemus tuntuu epämiellyttävältä vaikka masu onkin ihana. Vauva on liikkuvainen ja usein potkii suoraan alaspäin. Vielä ei ole esikoinen ehtinyt liikkeitä tuntemaan, jännää nähdä miten hän niihin reagoi. Ei oikein ole vielä mennyt jakeluun hänelle tämä vauva-asia, itseään vain tituleeraa vauvaksi :rolleyes:

Bosch 23+1
 
Äitiysavustuksesta joku kyseli, mekin otetaan pakkaus, kun on esikoinen tulossa. :) Ensi viikolla sitä voikin jo hakea maanantain neuvolakäynnin jälkeen!

Mekin käytiin tuossa kuun vaihteessa reissussa, ja mies haluaisi ehkä vielä alkuvuodesta käydä kotimaassaan. Itse hiukan epäilen, jaksanko enää siinä vaiheessa istua lentokoneessa, vaikka ihan Euroopan sisäisistä lennoista olisikin kyse. Viikolle 30 asti saisi kai periaatteessa lentää, ellei ole komplikaatioita, mutta eipä siihenkään enää niin kauaa ole. :eek:

Oonkohan mä ihan epäkelpo esikoisen odottaja, kun mitään ei ole vielä valmiina? :ROFLMAO: Yksi body on hankittuna, pinnasänky odottamassa hakemista ja isoäideiltä on jossain vaiheessa tulossa kaikenlaista pientä, muuten ei ole oikein mitään vielä. Vaunuja aloin jokin aika sitten katsella, mutta siitä aiheutui vain ahdistusta. :confused::D No, kaipa tässä vielä ehtii ja joulun jälkeen on toivottavasti lastentarvikkeissakin alennusmyyntejä. :)

fabula 21+1
 
Huh, en oo ehtinyt tänne paljoa kirjoittelemaan, kun ollut kamalasti kaikkea koko ajan! Tänään on rakenneultrakin ja kaikki oli hyvin ja paikallaan. Edelleen sanottiin pojaksi, eli aika varmaa, kun esitteli kivekset ja pipulinkin ja näyttihän se ihan pojalta.

Sanoi, että on pyöreä pää ja siro; kolme päivää nuorempi kuin laskettu. Ei siirtänyt kuitenkaan laskettua aikaa ja sanoi, että jatkossa tarttee tutkia vaan neuvolassa, eli kaikki toistaiseksi hyvin.

Eilen illalla yksi potku ihan oikeasti sattui ja mieskin säikähti ku kiljasin. Tuli niin kova potku suoraan jonnekin virtsarakkoon tms. Huh!
 
Tänne iski kauhea yskä ja yli 38 kuume. Kuume pysynyt yön jälkeen poissa parasetamolilla, mutta heikko olo. Crp oli 32, ei siis kovin korkea. Olen keväällä sairastanut pitkän keuhkokuumeen, siksi löivät ab kuurin kouraan.. en ole uskaltanut vielä aloittaa vaikka ei pitäisi olla mitään haittaa. Kauhea tilanne
 
Me ollaan miehen kanssa poikalupaus saatuamme laitettu töpinäksi hankintojen kanssa. Vasta käytiin Ikeassa ostelemassa vähän huonekaluja vauvan huoneeseen ja torista ollaan löydetty tässä viikon aikana jo hoitoalustaa, leikkimattoa, kakkosvaunuja.. Veljen perheeltä on tulossa poikavauvan vaatteita vuoden ikäiselle asti, ykkösvaunut, pinnasänkyä jne. Ja kaiken tämän lisäksi olen jo kirpparilta kantanut säkkitolkulla vaatetta. :ROFLMAO: Näinköhän loppuajalle jää enää mitään hommattavaa. Onneksi on vielä puuhaa viimeisillekin kuukausille, kun vauvan huone on vielä maalaamatta, huonekalut kokoamatta ja vaatteet pesemättä. :D Toisaalta on kyllä hyvä, että ollaan jo näin hyvällä mallilla järjestelyjen kanssa, sillä ensi kevät on hyvin tiukka koulun, harjoittelun, palkkatöiden ja opinnäytetyön kanssa. :)

Minttumar & poitsu 21+4
 
Tehän olette olleet aktiivisia hankintojen kanssa. Itse tein inventaarion mitä kaikkea esikoiselta on pistetty talteen ja totesin, ettei tarvi hankkia uudelle tulokkalle kuin pikkusen perusvaatetta kesäksi, kun esikoisen vähäiset kesävaatteet taitaa olla enimmäkseen turhan isoja. Ja ommella unipussi tai unipesä, jos on oikein reipas :D Yhden bodyn ja kevyen viltin olen löytänyt kirpparilta tähän mennessä. Äitiyspakkauskin otetaan tällä kertaa rahana, kun kestovaippaa lukuunottamatta kaikki on edellisestä tallessa.

Esikoisen kanssa kaikki oli valmiina suurin piirtein kuukautta ennen, vähän epäilen että uuden kanssa menee vähän tiukemmalle aikataululle. Onneksi eilen sentään tuli odotusstressiä lievittäviä uutisia, kun Oulaskankaan sairaalalle lupailtiin normaalia jatkoa sairaanhoitopiirin puolelta; ei ehkä tarvitse enää hätäillä, että pitäisi Ouluun lähteä synnyttämään. Viime kerralla se vartti autossa oli ihan riittävästi, en välttämättä haluaisi puoltatoista tuntia matkustaa :unsure:
 
Tuo on kyllä kamalaa tuo synnäreiden alasajo. Miten kukaan täyspäinen voi ajatella, että on kenenkään etu istuttaa synnyttäjia tuntitolkulla autossa??? Ja että kehdataan perustella vielä turvallisuudella. Pistää niin vihaksi! Onneksi tosiaan nyt hetkellisesti näyttää tilanne paremmalta, toivottavasti säilyy niin.

Bosch, synnytystoivelista kannattaa minusta kyllä tehdä ihan jo oman itsensä takia, että tulee ajatelleeksi asian kunnolla etukäteen läpi. Minä en omaani päässyt viimeksi kyllä näyttämään olenkaan, kun koko synnytys meni yliaikaisuuden takia ihan toisin kuin olisin toivonut. Mutta silti minusta parempi valmistautua etukäteen, enempi harmittaa jos jälkikäteen mietityttää että olis kyllä sittenkin pitänyt pyytää sitä ja tätä.

Mulla oli tänään taas neuvola, kaikki kunnossa. Sydänääniä kuunneltiin pitkään, kun kuului ylimääräinen tumpsaus n. 5 sekunnin välein, mutta ilmeisesti vauvalla oli hikka, kun hoitaja tunsi tumpsaukset myös kädellä. Esikoinen oli kova hikkaamaan mahassa, mutta tästä en ole samaa vielä huomannut. Varmaan selkeämmin tuntuu kunhan kasvaa vielä vähän. Muuten liikkeet kyllä tuntuu jo voimakkaasti ja navan yläpuolelle asti tulee jo potkuja.
 

Yhteistyössä