huomenna keskeytykseen ..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
eli ylläri nelonen olisi tuloillaan ja en usko että jaksaisin enää yhtään vauva aikaa yms juuri kun elämä alkoi helpottaa.. aamulla aloitellaan tyhjennys , viikkoja 13 ..näin se vaan menee, elämä on..elämäni raskain päätös =(
 
lumi.
Mä olen rv 11. Neljäs lapsi tulossa ja aivan yllätysraskaus. (kondomi rikki, jälkiehkäisy ei auttanut vaikka ajoissa otin).

Itse päädyin pitämään vauvan, vaikka se tulee muuttamaan meidän elämää todella paljon. Ahdistus on vieläkin päällä.

Varmasti ollut raskas päätös sinulle. Tsemppiä ja voimia!
 
vierailija
lumi. minkä ikäisiä teidän muut lapset on? miten elämänne muuttuu?? auto, koti vai mitä? itsellänikin ollut kamala ahdistus päällä koko raskauden ja en vain näe muuta ratkaisua tilanteessamme vaikka tämä kamalaa onkin? suren vain miksi näin pääsi käymään ja masennus ja ahdistus on aivan valtaisaa...!
 
lumi.
lumi. minkä ikäisiä teidän muut lapset on? miten elämänne muuttuu?? auto, koti vai mitä? itsellänikin ollut kamala ahdistus päällä koko raskauden ja en vain näe muuta ratkaisua tilanteessamme vaikka tämä kamalaa onkin? suren vain miksi näin pääsi käymään ja masennus ja ahdistus on aivan valtaisaa...!
Meidän lapset on 10-2 vuotiaita.

Meillä pitäisi muuttua tietenkin auto, mutta myös asunto. Eletään jo nyt todella ahtaasti. Lisäksi omat työ- ja koulutusaikomukset jäävät taas odottelemaan. Itse olin aivan valmis jo palaamaan nuorimmaisen kotihoidon jälkeen täysin työelämään. Mutta nyt se venyy sitten muutamalla vuodella.

Raha-asiat ahdistavat eniten. Menot kasvavat uuden asunnon, auton ja lapsen myötä, mutta tuloja ei enää pysty paljoa nostelemaan.

Meillä mies suhtautuu optimistisesti tulevaisuuteen, se on ainut asia mikä saa minut uskomaan että kaikesta selvitään.

Mites teillä?
 
vierailija
no meilläkin minä odotin jo innoissani töihin paluuta ensi kesänä kun nuorin olisi kolme. lapset. siis nyt 7-2v. kotona olemisen jatkuminen kuulostaa aivan epätoivoiselta, olen nyt jo jaksamisen äärirajoilla ja haluaisin jo jotain vaihtelua elämäämme. miten edes uskaltaisin kertoa töihin että nyt tilanne olisikin taas tämä 7 kotiäiti vuoden jälkeen...

auto meillä on jo 7 paikkainen mutta talossa kolme makkaria ja nytkin tuntuu että ahtaasti ollaan. ei varaa suurempaan ja tämänkin takia ahdistus valtava, kaikki joutuisivat kärsimään..talous huolettaa myös, miten esim koskaan päästäisiin koko perheellä minnekkään kun kaikki maksaa niin paljon...?

meilläkin mies osaa ajatella positiivisesti ja sanoo uskovansa että me selvittäisiin mutta minua nämä ei kovin lohduta...kun olen näitä omia ahdistuksia höpöttänuy miehelleni hänkin alkanut ajattelemaan samoin kun pelkää minun jaksamisen vuoksi ja mielenterveyden myös...

oon ihan rikki....
 
vierailija
Mä olen rv 11. Neljäs lapsi tulossa ja aivan yllätysraskaus. (kondomi rikki, jälkiehkäisy ei auttanut vaikka ajoissa otin).

Itse päädyin pitämään vauvan, vaikka se tulee muuttamaan meidän elämää todella paljon. Ahdistus on vieläkin päällä.

Varmasti ollut raskas päätös sinulle. Tsemppiä ja voimia!
Tiesittekö muuten, että jälkiehkäisyn toiminta perustuu siihen, että se siirtää vaan ovulaatiota parilla päivällä?

Minä nimittäin en tiennyt..
Just ovulaation aikaan harrastettiin seksiä, kumi rikki ja eihän se je-pilleri mitään auttanut. Nro. Kolme potkii nyt masussa viikoilla 26+3 :)
 
lumi.
no meilläkin minä odotin jo innoissani töihin paluuta ensi kesänä kun nuorin olisi kolme. lapset. siis nyt 7-2v. kotona olemisen jatkuminen kuulostaa aivan epätoivoiselta, olen nyt jo jaksamisen äärirajoilla ja haluaisin jo jotain vaihtelua elämäämme. miten edes uskaltaisin kertoa töihin että nyt tilanne olisikin taas tämä 7 kotiäiti vuoden jälkeen...

auto meillä on jo 7 paikkainen mutta talossa kolme makkaria ja nytkin tuntuu että ahtaasti ollaan. ei varaa suurempaan ja tämänkin takia ahdistus valtava, kaikki joutuisivat kärsimään..talous huolettaa myös, miten esim koskaan päästäisiin koko perheellä minnekkään kun kaikki maksaa niin paljon...?

meilläkin mies osaa ajatella positiivisesti ja sanoo uskovansa että me selvittäisiin mutta minua nämä ei kovin lohduta...kun olen näitä omia ahdistuksia höpöttänuy miehelleni hänkin alkanut ajattelemaan samoin kun pelkää minun jaksamisen vuoksi ja mielenterveyden myös...

oon ihan rikki....
Kuulostaa tosi kurjalta toi sun jaksaminen... :(

Onko teillä ollut vauva-ajat erityisen rankkoja vai alkaako vaan kotona olo puuduttamaan?
 
lumi.
Tiesittekö muuten, että jälkiehkäisyn toiminta perustuu siihen, että se siirtää vaan ovulaatiota parilla päivällä?

Minä nimittäin en tiennyt..
Just ovulaation aikaan harrastettiin seksiä, kumi rikki ja eihän se je-pilleri mitään auttanut. Nro. Kolme potkii nyt masussa viikoilla 26+3 :)
Juu, asiasta tuli luettua muutama viikko sitten... Tylsää kun piti oppia tämä asia kantapään kautta.
 
vierailija
no tämä kotonaolo alkaa puuduttamaan jo ihan totaalisesti ja mietin vain miten kaikki hankaloituu niin paljon jo nelonen tulisi..en näe asiassa mitään hyvää. hyvä kuitenkin jos sinä olet pystynyt ajattelemaan että asiat kuitenkin järjestyy ja kääntyy iloksi....
 
vierailija
ja kolmen vauva ajat olleet ihan normaaleita, helppoja ei itään erityistä mutta haluasin olla jo jotain muutakin kuin vain se ÄITI!!!! kaikki kolme muuta olleet todella toivottuja ja odotettuja , tämä nelonen tuntuu vaan niin kamalalta että asiaan ei voi sopeutua..

enkä jaksa kuulla sukulaisten yms kommentteja, kauhisteluita . päivittelyitä asiasta. ne masentais mut ihan täysin
 
lumi.
no tämä kotonaolo alkaa puuduttamaan jo ihan totaalisesti ja mietin vain miten kaikki hankaloituu niin paljon jo nelonen tulisi..en näe asiassa mitään hyvää. hyvä kuitenkin jos sinä olet pystynyt ajattelemaan että asiat kuitenkin järjestyy ja kääntyy iloksi....
Eiköhän ratkaisusi silloin ole ihan oikea, jos et näe asiassa mitään hyvää.

Varmasti tuntuu kurjalta ja ahdistaa, vaikka se olisikin kaikkein paras ratkaisu tämänhetkisessä tilanteessa.

Toivotan vielä kerran voimia!
 
Suomessa tehdään about 10 000 raskaudenkeskeytystä vuosittain. Teidän raskautenne on yksi niistä. Miettikää, montako noita tehdään ihan päivittäin! Rutiinitoimenpide.
 
vierailija
no tämä kotonaolo alkaa puuduttamaan jo ihan totaalisesti ja mietin vain miten kaikki hankaloituu niin paljon jo nelonen tulisi..en näe asiassa mitään hyvää. hyvä kuitenkin jos sinä olet pystynyt ajattelemaan että asiat kuitenkin järjestyy ja kääntyy iloksi....
Varmasti näet asiassa jotain hyvää. Muutoin et olisi täällä siitä itkemässä, sillä jotain suurtahan olet tuhoamassa. Tiedät tämän kyllä. Hyvää on jo lapsi itsessään. Abortin tehdessä joutuisit moittimaan itseäsi siitä, ja siltä voisit välttyä. Tiedät varmasti, että asiassa on paljon hyvää. Muiden mielipiteiden pitäisi olla täysin merkityksettömiä, että niillä on aivan turha puolustella abortin tekoa. Sinä ihan itse olet vastuussa päätöksestäsi. Älä puolustele päätöstäsi muiden mielipiteillä. Ei siitä ole kuule kauankaan, kun on kokonainen suuri perhe asunut vain yhtä tupaa, joten elämä on valintoja, ja 3 makkaria kyllä riittää varmasti 6 hengen perheelle, etenkin jos se on yhden perheen jäsenen hengestä kiinni. Asioilla on tapana järjestyä.
 
vierailija
Varmasti näet asiassa jotain hyvää. Muutoin et olisi täällä siitä itkemässä, sillä jotain suurtahan olet tuhoamassa. Tiedät tämän kyllä. Hyvää on jo lapsi itsessään. Abortin tehdessä joutuisit moittimaan itseäsi siitä, ja siltä voisit välttyä. Tiedät varmasti, että asiassa on paljon hyvää. Muiden mielipiteiden pitäisi olla täysin merkityksettömiä, että niillä on aivan turha puolustella abortin tekoa. Sinä ihan itse olet vastuussa päätöksestäsi. Älä puolustele päätöstäsi muiden mielipiteillä. Ei siitä ole kuule kauankaan, kun on kokonainen suuri perhe asunut vain yhtä tupaa, joten elämä on valintoja, ja 3 makkaria kyllä riittää varmasti 6 hengen perheelle, etenkin jos se on yhden perheen jäsenen hengestä kiinni. Asioilla on tapana järjestyä.
Teidän perheessä on sitten varmaan 9 lasta poislukien eri syistä kuolleet, sinä olet lukutaidoton ja miehesi on keuhkotautinen ja poliosta rampautunut ja asutte jossain pikku torpassa, jossa syötte talvisin nälkäänne havunneulasia. Ei siitä ole kauakaan kun se oli ihan normielämää. Miksi turhaan nauttia nykyajan edistyksellisyydestä ja valinnanvapaudesta.
 
vierailija..
no meilläkin minä odotin jo innoissani töihin paluuta ensi kesänä kun nuorin olisi kolme. lapset. siis nyt 7-2v. kotona olemisen jatkuminen kuulostaa aivan epätoivoiselta, olen nyt jo jaksamisen äärirajoilla ja haluaisin jo jotain vaihtelua elämäämme. miten edes uskaltaisin kertoa töihin että nyt tilanne olisikin taas tämä 7 kotiäiti vuoden jälkeen...

auto meillä on jo 7 paikkainen mutta talossa kolme makkaria ja nytkin tuntuu että ahtaasti ollaan. ei varaa suurempaan ja tämänkin takia ahdistus valtava, kaikki joutuisivat kärsimään..talous huolettaa myös, miten esim koskaan päästäisiin koko perheellä minnekkään kun kaikki maksaa niin paljon...?

meilläkin mies osaa ajatella positiivisesti ja sanoo uskovansa että me selvittäisiin mutta minua nämä ei kovin lohduta...kun olen näitä omia ahdistuksia höpöttänuy miehelleni hänkin alkanut ajattelemaan samoin kun pelkää minun jaksamisen vuoksi ja mielenterveyden myös...

oon ihan rikki....
Joskus vain on valittava kahdesta huonosta ratkaisusta se parempi. Olet kuitenkin ensikädessä vastuussa teillä jo olevista lapsista, ja jos oma jaksaminen ei kestä enempää lapsia, niin sitten ei kestä. Itse olen aikoinani joutunut saman päätöksen tekemään, oli vaikeaa, mutta ainoa oikea siinä tilanteessa. Muuten en usko, että mielenterveyteni olisi kestänyt, olisin oikeasti seonnut väsymyksestä ja stressistä.
 
vierailija
Oksettaa koko alotus, tai paremmiki se, että ap noin tuollasten syiden takia on keskeyttämässä yhden ihmisen elämän. Ja miten ajattelee pienestä ihmistaimesta oman sydämensä alla. Pienen sydän sykkii eikä menisi kauaa että liikkeet alkaisi tuntua. Tee edes sterilisaatio itsellesi tämän jälkeen. Meille syntynyt "yllätys" vauva todella VAIKEAAN ja raskaaseen elämäntilanteeseen ja pelkäsin miten selvitään mutta vauva antoi paljon voimia vaikeuksien keskellä vaikka toki vie osan huomiosta ja ajasta yms. Nyt lapset 4v 9kk, 2v 1kk ja 1v1kk.
 
vierailija
Älä tee keskeytystä. Vetoan sinuun toisena äitinä, jolle raskaus oli täysi yllätys. Meillä ei ole oikeutta päättää kuka saa elää ja kuka ei. Mikään taloudellinen tilanne tms. muu syy ei oikeuta tappamaan pientä puolustuskyvytöntä ihmisen alkua, joka tälläkin hetkellä elää täysin riippuvaisena sinusta ja täysillä kiinni elämässä. Noilla viikoilla sikiö tuntee jo kivun ja tuskan. Kenenkään ei pitäisi kestää kuoleman kipuja oman äitinsä kohdussa, maailman turvallisimmassa paikassa. Abortti ei ole mikään rutiinitoimenpide, siinä lopetetaan ihmisen elämä. Ymmärrän, että ahdistaa ja jos tuntuu ettei millään kestä uutta perheenjäsentä niin miettikää vaikka adoptiota. Mutta anna lapsen elää. Hän on tosi arvokas, kaiken rakkauden arvoinen ja hänellä on oikeus elää siinä missä meilläkin. <3
 

Yhteistyössä