Huonot välit lapsiin

  • Viestiketjun aloittaja sad mum
  • Ensimmäinen viesti
sad mum
Kirjoitan kun tuntuu siltä etten ilman neuvoja selviä. Tuntuu pahalta koska lapseni eivät ole yhtään läheisiä kanssani
vaikka äiti olenkin. Murrosikä on kyllä heillä, mutta näin ollut jo vuosia ettei äitiä kuunnella eikä auteta mitenkään. Se tuntuu pahalta. Vuodet kuluu kuitenkin nopeasti. Joka asiasta tulee jotain känää joka päivä eikä äitiä haluta lähelle. Suren sitä etteivät tyttöni välitä äidistään Mitä voisin tehdä että välit muuttuisivat paremmaksi?
 
vierailija
Mä tunnistan tästä samoja ongelmia kun mullakin on. Apua saa pyytää mutta ihan toinen asia on että vaikuttaako se tyttöihin yhtään mitään. Välit saa pysymään lähempinä kun ne huomaat että oot niille tärkeä ja että aina puolustat niitä ja että ongelmia ja mokia voi kertoa vapaasti eikä se tarkota että seuraa rangaistus. En toivo että tyttös tekee jotain sellaista että joudut puolustamaaan niitä mutta se vois olla myös hyväkin asia ja lähentää teitä paljon. Jos vaikka koulussa syytetään jostain ja asetut selvästi niitten puolelle niin ne arvostaa sitä ihan varmasti.
 
teettekö te mitään kivaa ikinä yhdessä?
Mulla on vaan teini-ikäinen poika, ehkä pojat on erilaisia. Kauheen auttavainen ja kiltti poika on. Haluaa välillä että soitan hänen kanssa kitaraa (vaikka en paljoa osaa). Se kitara on juttu mikä kiinnostaa. Ehkä sun tyttärillä on myös joku kiinnostava juttu josta voisit heidän kanssa jutella?
 
vierailija
Mä tunnistan tästä samoja ongelmia kun mullakin on. Apua saa pyytää mutta ihan toinen asia on että vaikuttaako se tyttöihin yhtään mitään. Välit saa pysymään lähempinä kun ne huomaat että oot niille tärkeä ja että aina puolustat niitä ja että ongelmia ja mokia voi kertoa vapaasti eikä se tarkota että seuraa rangaistus. En toivo että tyttös tekee jotain sellaista että joudut puolustamaaan niitä mutta se vois olla myös hyväkin asia ja lähentää teitä paljon. Jos vaikka koulussa syytetään jostain ja asetut selvästi niitten puolelle niin ne arvostaa sitä ihan varmasti.
Mä myös tarvittaessa muistutan että kuka oli se joka auttoi???? Äiti. Te ootte tiimi ja se sun pitää selittää tytöilles ja että se tiimi pitää yhtä aina ja toisista huolta ja auttaa. Isosisko vastaa pikkusiskosta ja se on luonnollista. Mulla tuli tänään tosi hyvä mieli salkkareista kun siinä Camilla auttoi pikkusiskoaan ja sanoi että pitää siitä aina huolta ja katsoo sen perään. Voit vaikka näyttää tytöilles sen kohdan kun se sanoo sen ja ne varmasti ymmärtää sen jälkeen enemmän.
 
vierailija
Mulla sama luultavasti edessä. En ole aikoinaan päässyt yli monistakaan asioista elämässäni ja ne vaikuttavat lasteni kanssa olemiseen negatiivisella tavalla. Lapset vaistoavat sen. Toivon vain, että selviävät jotenkin edes elämästä, kun itse en näytä selviytyvän. Koitan käsitellä ongelmiani, niin etten olisi huono äiti, mutta en tiedä ehdinkö. Lapset ja minä emme ehkä pidä kun he ovat aikuisia mitään yhteyttä, mutta sekin pettymys täytyy sitten vain sietää. Ja kokea, etten pääse yli siitäkään. Katkeroidun vain, ja se on lastenikin vika sitten. Mitäs eivät pidä yhteyttä. Mutta jos he silti pitävät, niin sitten en katkeroidu. Aika näyttää.
 

Yhteistyössä