Hyi helvata, ötököitä kaapissa, MITÄ NE ON??

  • Viestiketjun aloittaja Sanni
  • Ensimmäinen viesti
Sanni
Aloin poitsulle iltapuuroo keittää, ja heitin hiutaleet kattilaan, niin siellähän viipotti ainakin pari ötökkää, YÖK!!
Sitten katoin kaappiin, niin siellä hyllyllä niitä kanssa muutamia möllötti!
Ja keksipaketissa oli ihan reippaastikin niitä :O
Sellasia ehkä millimetrin mittasia rusehtavia, vähän koppakuoren olosia ötököitä, mitäköhän mahtaa olla, osaako kukaan arvailla?
Onkohan tullut jostain kuiva-aineesta, vai pitääkö huomenna soittaa huoltoyhtiöön että tulevat myrkyttämään?
Minkä näkösiä on jauhomadot?
Arvatkaa oksettaako, ja tuntuuko että niitä viipottaa pitkin päänahkaa.
Aika rivakasti lähti varmaan parin sadan euron edestä kamaa roskiin :/
kaikki heitin pois...
 
meillä ei isännöitsijä myrkyttäny koska pitää sitten myrkyttää koko talo,eikä kukaan muu oo noista valittanu!!!.osta bacon nimistä ötökkämyrkkyä (6e purkki)
ja myrkytä sillä kaapit ja lattianreunat ym. ja varaudu siihen että 30min päästä niitä kellistelee PIRUSTI ympäri lattiaa kuolleena!!! :x
ei oo kuulemma vaarallisia,mä siivilöin kaikki jauhot ym,ja ostin ikeasta ilmatiiviitä purkkeja mihin saa kaikki kuivatavarat.
ne voi muuten olla myös jauhoperhosen toukkia?näihin tepsii sama kun noihin edellisiin.
me ainakin päästiin baconilla eroon noista,oli keitiössä,vessassa ja välillä olkkarissakin...ällöjä ja inhoja muttei vaarallisia.en mä noita kaveriks huolinu

tässälinkki missä on noista sokeritoukista kaikki (yökyökyök)!!!

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.keuruu.fi/terve/sokerito.jpg&imgrefurl=http://www.keuruu.fi/terve/sokerit.htm&h=172&w=356&sz=14&hl=fi&start=1&um=1&tbnid=9MfXC4Jn449BJM:&tbnh=58&tbnw=121&prev=/images?q=sokeritoukka&svnum=10&um=1&hl=fi&sa=N
 
tia jos ovat riisihäröjä niin siihen ei auta muu kuin kaikki uusiks. kaikki kuivat aineet roskiin jotka ei ole olleet ilmatiiviissä purkissa, suodatin paperit roskiin yms..
ja nä lähtee vain ja ainoastaan sillä että koko talo myrkytetään ja ne leviää tosi helposti asunnosta toiseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ota kuva niistä jos saat :x
Siis oisinkin ottanut, mutta kun paniikissa heitin KAIKKI jätesäkkiin ja vein roskiin. Mulla oli koko kroppa ihan kananlihalla, mä en kestä ötököitä! Ainakaan ruuassa :x :x

Mutta nyt on kaapit tyhjät, että jos niitä huomenna ilmestyy, niin pistän miehen kuvaamaan. Ne oli kyllä tosi pieniä...
Mut kiitti tosta bacon vinkistä. Desinfiointiaineella ne kaapit jo pyyhinkin.
 
Meillä oli kanssa tollasia outoja ötököitä.. vein yliopiston kasvitieteen puolelle purkissa yhden ötökän ja sieltä sitten joku professori ilmoitti sen olevan turkisihrakuoriaisen toukka :x .. Asutteko kerrostalossa? Kuulema usein just kerrostaloissa niitä on rakenteissa (syövät siellä esim jotain kuollutta ötökkää ja kun se loppuu, lähtevät etttimään lisää sapuskaa).. Mä myrkyttelin nurkat hyönteismyrkyllä ja ne kyllä katosivat sen jälkeen.. Mutta ovat tosiaankin ällöttäviä :x :x . Jos tosiaan pystyt niistä ottamaan kuvaa, niin laita tänne linkki..
 
Siis mä en pysty olemaan kohta täällä kämpässä. Oon ihan kananlihalla :x
Tuntuu että on päänahka täys niitä.
Mutta enemmän se näytti tommoselta riisihäröltä...
Varmana en osaa sanoa oliko sekään, koska tosiaan heitin alta aikayksikön kaiken pois...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Minniina:
siis ne ei olleet toukkia, vaan ihan tollasia "valmiita" kuoriaisia? :x
No enempi näytti kuoriaselta kuin toukalta, mutta oli kuitenkin tosi pieniä, ehkä 1-2mm.
En osaa tarkemmin sanoa, kun en niitä voinut tuijotella...

Jos niitä vielä näkyy, niin kippaa ne johonki purkkiin, tai ainaki yhden koitat saada talteen.. Onko teidän lähellä mitään yliopistoa taikka muuta paikaa jossa olisi jotain biologiaan erikoistuneita ihmisiä, ne auttaa noiden ötököiden tunnistamisessa, kuten meitäkin auttoivat.. Jos ne onkin jotain ns. harmittomia, niin et sen takia stressaa sitten enempää.. Tiedän toki, että vaikka ovat ehkä harmittomia, niin tosiaankin ällöjä..
 
No alan sit kallistuu ton riisihärön puolella. Nyt sain itseasiassa hyllynraosta yhden (ainut onneksi mikä näky) rasiaan. Kuvaa en saa, se on niin pieni, että tosi epäselvä kuva tulee kun pitää zoomata niin lähelle. Mut mites tosiaan nuo poitsun pilttipurkit, hivaanko sitten vaan pois nekin?
Ruiskutin kaapin viel täyteen desinfioimisainetta, kaipa sekin niitä tappaa...
Missäköhän vaiheessa sinne uskaltaa taas laittaa sapuskaa?
 
vieras
Riisihäröiltä kuullostavat.Heitä kaikki menemään ja soita tuholaistorjuja myrkyttämään keittiö.Välttämättä yksi kerta ei edes auta,vaan tarvitaan useampi kerta,ennenkuin tepsii.Ja samalla kaikki muutkin asunnot tulisi hoitaa.
Jos löysit aikuisia,että toukkia,niin jossain on pakko olla muniakin..Yleensä munivat jauho,hiutale ym.pakkauksiin,että toukilla olisi sitten kuoriuduttuaan syömistä.Kamala tilanne,mutta voimia!Kyllä sie hengissä selviät,vaikka ällötys kasvaakin varmasti sietämättömän rajoihin!
 
Kuinkakohan paha se tilanne sit on? Mikä on paljon? Puurohiutaleissa näin niitä pari, keksipaketissa ehkä 20kpl, ja hyllyilla ehkä kanssa sen 20kpl. Ja nyt on tosiaan kaikki heitetty pois, paitsi ne lasipurkit, jotka nekin huuhtelin...
Onko toivoa, että oisivat häipyneet ihan tällä?
 
Ja nythän mua vasta alkokin oksettamaan :eek: :x
Mitäs jos tuo poika (tai men) on jo jossain ruuassa niitä syöty? :x
Onneksi on saanut parina viime iltana niitä eloveenan pussipuuroja, sinne sisään ne ei varmaan ole päässyt....
Mulla on vinha epäily, että ne ois tullu riisihiutaleiden mukana, koska sen ostin viime viikolla, ja loppuviikosta avasin. Luulis että jos ois ollut jossain kauemmin olleessa, niin niitä ötöjä ois paljon enemmän?
 
En mä niitä lasipurkkeja heittäis pois. Muistele milloin oot ostanut viimeks sinne kaappiin jotain. Meille tuli kotia kun olin pieni niin jonkun vehnäjauho pussin mukana tollasia tai jotain vastaavia äiti vei seuraavana päivänä kauppaan niin ne ties hävittää sieltä kaikki samalla päiväyksella olevat jauhot.
 
minä
älkää nyt heti jotain myrkyttäjää soittako. usein tollaset ovat täysin vaarattomia jaharmittomia. jauhotkin voi tosiaan siivilöidä ja ovat käyttökelpoisia sitten ( tosin ällöä mutta silti). kannattaa siivota kaikki kaapit keittiöstä huolella ja katsoa parin päivän päästä tilannetta. yleensä tämä jo auttaa=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeaDragon:
En mä niitä lasipurkkeja heittäis pois. Muistele milloin oot ostanut viimeks sinne kaappiin jotain. Meille tuli kotia kun olin pieni niin jonkun vehnäjauho pussin mukana tollasia tai jotain vastaavia äiti vei seuraavana päivänä kauppaan niin ne ties hävittää sieltä kaikki samalla päiväyksella olevat jauhot.
Joo, siis viime viikolla ostin myllyn paras riisihiutaleita, se on melkeinpä ainut sitten mistä niit on voinut tulla, koska kaikki muu on vanhempaa (ei siis tietenkään vanhentunutta).
Kauankohan kestää ennen ku näkyy tuleeko niitä lisää, ts. onko munat selviytynyt mun desinfiointi-iskusta...
 

Yhteistyössä