Ihanaa, kesä on täällä, aloitin auringonottokauden eilen.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
ei noin nopeesti voi kukaan saada rajoja!! Mä aloitin jo muutama päivä sitten. En mä sano näitä vielä rajoiks sellaset jotka ympäri vuoden ottaa joka päivä aurinkoa naurais mulle ja sulle ne vasta nauraiskin. Huomaan että mulla on naama hellänä ja se oli jo eilen ja se tekee auringon ottamisesta paljon hankalampaa.
 
vierailija
ei noin nopeesti voi kukaan saada rajoja!! Mä aloitin jo muutama päivä sitten. En mä sano näitä vielä rajoiks sellaset jotka ympäri vuoden ottaa joka päivä aurinkoa naurais mulle ja sulle ne vasta nauraiskin. Huomaan että mulla on naama hellänä ja se oli jo eilen ja se tekee auringon ottamisesta paljon hankalampaa.
Etkö ole kuullut erilaisista ihotyypeistä. Meidän perheessä rusketutaan helposti, eikä aurinko ole polttanut ihoa kuin joskus etelän reissulla. Viime kesäiset rusketusrajat olivat vielä vähän näkyvissä. Siitä huomautettiin minulle juuri viikko sitten. Selvät rusketusraidat on näkyvissä nyt, mutta toki ne ovat ihan eri luokkaa loppukesästä.
 
vierailija
Etkö ole kuullut erilaisista ihotyypeistä. Meidän perheessä rusketutaan helposti, eikä aurinko ole polttanut ihoa kuin joskus etelän reissulla. Viime kesäiset rusketusrajat olivat vielä vähän näkyvissä. Siitä huomautettiin minulle juuri viikko sitten. Selvät rusketusraidat on näkyvissä nyt, mutta toki ne ovat ihan eri luokkaa loppukesästä.
ei ne silti voi tulla noin nopeesti oli sulla mikä tahansa ihotyyppi. Eikä voi olla viime kesäiset rajat näkyvissä kun rusketus katoaa tosi nopeesti. Jos oot käynyt talvella solariiumissa paljon tai ottamassa suihkun niin sitten se voi olla.
 
vierailija
Sä olet samanlainen kakan puhuja mitä mun 1 kaveri. Sen paino on muka alle ja se ei meinaa millään suostua menemään vaakaan ja kun se siihen saatiin kerran niin painoa oli melkein 20 kiloa yli. Siihen on aina tarttunut aurinkokin muka heti ja se lähettää vanhan kuvan itestään. Toi kaikki mitä se tekee on tavallaan suunnattoman ärsyttävää mut se nyt vaan on sen tapa ollut aina ja en mä siitä hernettä vedä nenään mut tosi paljon siitä syntyy puhetta.
 
vierailija
Uv-säteily voimakasta - aurinko voi jo polttaa
Maanantai 2.5.2016 klo 06.28

Ilmatieteen laitoksen mukaan auringolta on suojauduttava jo nyt.


Kun ultraviolettisäteilyn raja ylittää uv-indeksillä kolme, on auringolta suojauduttava. Tällä hetkellä lähes koko Suomessa uv-indeksi ylittää vähintään kolmen. Etelä-Suomessa uv-indeksi on lähellä neljää.

- Käytännössä koko maassa suojautuminen on suositeltavaa. Tätä tietenkin korostaa se, että on pimeä talvi taustalla, niin ihmisten iho ei ole tottunut uv-säteilyyn niin hyvin, Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Henri Nyman sanoo.

Lämpötila ei ratkaise uv-säteilyn voimakkuutta, joten moni saattaa unohtaa, että myös toukokuun auringolta on suojauduttava. Vielä toukokuussa lukemat ovat kuitenkin pieniä verrattuna kesälukemiin, jolloin uv-indeksi yltää kuuteen saakka.

Uv-säteilyltä on suojauduttava, koska säteily vanhentaa ihoa ja sillä on myös yhteys ihosyöpiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050121501817_uu.shtml
 
vierailijaaaaaa
Ei kai kukaan enää nykyaikana OTA aurinkoa?? Siis ruskettumismielessä??!! Luulisi valistuksen jo tavoittaneen ihmiset vai missä uutispimennossa jotkut elää....Ei millään pahalla, mutta ihmettelen vaan. Aurinko ja lämpö on ihanaa, mutta ei sitä nyt OTTAA kannata...ja jos oleskelee suorassa auringonpaisteessa niin etenkin silloin suojaus, lapset varjossa, vaatteet suojana, hatut, voiteet, huivit, välillä sisällä...jne.
 
vierailija
ei ne silti voi tulla noin nopeesti oli sulla mikä tahansa ihotyyppi. Eikä voi olla viime kesäiset rajat näkyvissä kun rusketus katoaa tosi nopeesti. Jos oot käynyt talvella solariiumissa paljon tai ottamassa suihkun niin sitten se voi olla.
Kyllä ne vain tulee. Solariumissa en käy, enkä ota suihkurusketuksia. Ei tarvitse, koska rusketun luonnostani helposti.
 
vierailija
Ei kai kukaan enää nykyaikana OTA aurinkoa?? Siis ruskettumismielessä??!! Luulisi valistuksen jo tavoittaneen ihmiset vai missä uutispimennossa jotkut elää....Ei millään pahalla, mutta ihmettelen vaan. Aurinko ja lämpö on ihanaa, mutta ei sitä nyt OTTAA kannata...ja jos oleskelee suorassa auringonpaisteessa niin etenkin silloin suojaus, lapset varjossa, vaatteet suojana, hatut, voiteet, huivit, välillä sisällä...jne.
Ei tosiaankaan pitäisi. Mieheltäni on kuollut kaksi kaveria ihosyöpään. Alle kyyskymppisinä molemmat, molemmilta jäi vaimo ja lapsia ja muuta perhettä kaipaamaan. Kannattaa suojata iho hyvin eikä liikoja nautiskella.
 
vierailija
Ei kai kukaan enää nykyaikana OTA aurinkoa?? Siis ruskettumismielessä??!! Luulisi valistuksen jo tavoittaneen ihmiset vai missä uutispimennossa jotkut elää....Ei millään pahalla, mutta ihmettelen vaan. Aurinko ja lämpö on ihanaa, mutta ei sitä nyt OTTAA kannata...ja jos oleskelee suorassa auringonpaisteessa niin etenkin silloin suojaus, lapset varjossa, vaatteet suojana, hatut, voiteet, huivit, välillä sisällä...jne.
Menepä katsomaan kesällä minne tahansa uimarannalle, niin varsin paljon siellä näkyy auringonpalvojia.
 
vierailijaaaaaa
Menepä katsomaan kesällä minne tahansa uimarannalle, niin varsin paljon siellä näkyy auringonpalvojia.
Niin, ihme juttu. Ei to0dellakaan ole terveellistä. Tykkään olla uimarannalla, mutta maltillisen ajan ja aina varjossa ja siinä myös voiteet, koska varjossakin saa uv-säteilyä, lapsilla pieninä oli "suojavaatteet" ja nykyäänkin heidät suojataan.
 
Minä viihdyn lähinnä varjossa. Mies on toista maata. Se alkaa jo keväällä ensimmäisten aurinkoisten ilmojen tullessa istua / maata auringossa ja sitä jatkuu koko kesän. Ja vielä etelänlomat päälle. Olen varoitellut sitä melanoomasta, mutta ei usko.
 
vierailija
Ei tosiaankaan pitäisi. Mieheltäni on kuollut kaksi kaveria ihosyöpään. Alle kyyskymppisinä molemmat, molemmilta jäi vaimo ja lapsia ja muuta perhettä kaipaamaan. Kannattaa suojata iho hyvin eikä liikoja nautiskella.
Varmaan liittyikin tosi paljon auringon ottoon. Aika harvinaista ja siitä on paljon tutkimuksia että auringon otto kannattaa kun auringon hyöty niin älyttömän suuri. Sen lisäks sitten tää kauneus hyöty.
 
vierailija
Mä en rusketu ollenkaan. Auringonpaahteessa mulle tulee huono olo. Niinpä viihdyn varjossa ja olen yhtä valkoinen kesät talvet, eikä haittaa yhtään :D
Oikeesti jokanen ruskettuu jonkun verran. Mä en usko että se paha olo johtuu auringosta kun yleensä kaikille tulee siitä hyvä olo. No sä voit käydä suihkurusketuksessa tai laittaa itseruskettavaa.
 
vierailija
siitä on paljon tutkimuksia että auringon otto kannattaa kun auringon hyöty niin älyttömän suuri. Sen lisäks sitten tää kauneus hyöty.
Jep jep.

Uv-säteily voimakasta - aurinko voi jo polttaa
Maanantai 2.5.2016 klo 06.28

Ilmatieteen laitoksen mukaan auringolta on suojauduttava jo nyt.
- Käytännössä koko maassa suojautuminen on suositeltavaa. Tätä tietenkin korostaa se, että on pimeä talvi taustalla, niin ihmisten iho ei ole tottunut uv-säteilyyn niin hyvin, Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Henri Nyman sanoo.
Uv-säteilyltä on suojauduttava, koska säteily vanhentaa ihoa ja sillä on myös yhteys ihosyöpiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050121501817_uu.shtml
 
vierailija
Varmaan liittyikin tosi paljon auringon ottoon. Aika harvinaista ja siitä on paljon tutkimuksia että auringon otto kannattaa kun auringon hyöty niin älyttömän suuri. Sen lisäks sitten tää kauneus hyöty.
Olivat raksalla töissä ja nauttivat kuumasta ja auringosta töitä tehdessään. Että todellakin johtui auringonotosta. Läheiset ovat varmasti iloisia tuosta kauneus hyöty asiasta. Ymmärrän että teillä nuorilla on vielä opittavaa, mutta jossain se raja tyhmyydessä on pakko mennä. Nuorena sitä ei ymmärrä että elämää on vielä senkin jälkeen kun täyttää 20 vuotta.
 
Yksi tuttava, 60-v. sairastaa levinnyttä melanoomaa. Etäispesäkkeet kohdussa, jonka seurauksena jatkuvat runsaat gynekologiset vuodot. Tarvitsee verensiirtoja vähintään parin viikon välein. Siinäkö on elämä, verensiirtojen varassa? Itse hänen sijassaan ja pelkän palliatiivisen hoidon.
 
vierailija
Oikeesti jokanen ruskettuu jonkun verran. Mä en usko että se paha olo johtuu auringosta kun yleensä kaikille tulee siitä hyvä olo. No sä voit käydä suihkurusketuksessa tai laittaa itseruskettavaa.
Miks mun muka pitäis laittaa jotain itseruskettavaa kun en edes halua? Ja mä en rusketu vaan ainoastaan palan auringossa. Olen jo senverran vanha että tiedän kyllä, minkälainen mun iho on ja ruskettuuko se vai ei.
 

Yhteistyössä