Ihanteellisin asuinalue lapsiperheelle Helsingissä?

  • Viestiketjun aloittaja Muuttajat
  • Ensimmäinen viesti
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
Pitäjänmäki/Konala

Rauhallista, lähinnä okt-asutusta. Ei juoppoja eikä häiritseviä maahanmuuttajia.
Ihan oikeastiko suosittelet Pitäjänmäkeä ja Konalaa ??? Varsinkin Pitäjänmäellä on paljon vuokrataloja ja levotonta... Ei lapsille hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
Pitäjänmäki/Konala

Rauhallista, lähinnä okt-asutusta. Ei juoppoja eikä häiritseviä maahanmuuttajia.
Ihan oikeastiko suosittelet Pitäjänmäkeä ja Konalaa ??? Varsinkin Pitäjänmäellä on paljon vuokrataloja ja levotonta... Ei lapsille hyvä.
Miten niin levotonta, mitä nyt kännikalat huutaa kun ne lähtee paikallisesta vkl öisin. Ainakin Reimarla on todella rauhallista aluetta.
 
Pohjois-Helsinkiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v =)

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla =)
Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
 
raha ei ratkaise
Ihan jokaiselta asuinalueelta Helsingistä löytyy parempaa ja huonompaa puolta. Muuttakaa sinne minne haluatte ja mihin on varaa. Siinäkin on valinnanvaraa: naapuritaloista toinen voi olla puolet halvempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v =)

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla =)
Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
Mika liikenteen melu? Ratikka korkeintaan menna kolisteli mutta ei sekaan meille asti kuulunut. Ehka se Turun tie on sitten siirtynyt lahemmaksi viime kaynnin jalkeen. =)
 
Saaren mamma
Löytyy hyvinkin erilaisia ja erihintaisia kerros- ja pientaloalueita. Hyvät ulkoilumaastot, uimarannat, palvelut ja leikkipaikat. Itä-Helsingin parhaat koulut. Löytyy sekä mono- että monikultturisia, jos se jotakuta kiinnostaa. Vuosaaressa on seitsemän suomenkielistä ala-asteen koulua ja yksi ruotsinkielinen. Lisäksi on vielä kaksi on rakenteilla (Aurinkolahteen ja Omenamäkeen). Koulujen ja luokkien oppilasmäärä on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pieni. Esimerkiksi täällä usein kehutulla Kartanonkoskella on jättikoulu näihin verrattuna. Ulkomaalaistaustaisia ja heikompiosaisten perheiden lapsia käy koulua erityisesti Meri-Rastilan ja Mustankiven koulussa. Näihin ymmärtääkseni kaupunki panostaa todella paljon.

Vaikka on ehkä vaikea uskoa, asuu siellä Meri-Rastilassa hyvätuloisiakin (Ramsinrannan ja Ramsinniemen pientaloalueet).
 
Pohjois-Helsinkiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v =)

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla =)
Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
Mika liikenteen melu? Ratikka korkeintaan menna kolisteli mutta ei sekaan meille asti kuulunut. Ehka se Turun tie on sitten siirtynyt lahemmaksi viime kaynnin jalkeen. =)
Kyllä se näköjään häiritsee muitakin kuin minua.

6.Nyt olisi aika rakentaa kunnon meluaita molemmin puolin Turun moottoritietä Munkin puiston alkupäästä Huopalahdentielle asti. Moottoritien melulle altistuvat Saga-kodin vanhukset, Munkin puiston päiväkoti, Munkkiniemen, Munkkivuoren ja Talin asukkaat.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Esimerkkej%C3%A4+lukijoiden+elvytysehdotuksista/1135242615504

Astmaatikkona en voi alueella asua enkä halua kasvattaa lapsiani melun ja saasteiden keskellä. Täällä kaupungin toisella laidalla on helpompi hengittää ja vielä on luontoa jäljellä.

Kyllä siellä Munkkiniemessäkin nuoriso välillä riehaantuu.

Nuorisojoukko tunkeutui kouluun Helsingin Munkkiniemessä
16.1.2009 20:03
A A STT

Munkkiniemen kouluun jouduttiin kutsumaan poliisi, kun puolenkymmentä nuorta yritti tunkeutua sinne perjantaina aamupäivällä.

Koululle pyrkinyt nuorisoryhmä aikoi ilmeisesti pahoinpidellä oppilasta. Poliisi tutkii tapausta laittomana uhkauksena, päivystävä komisario Tom Packalén vahvistaa.

Syynä luvattomaan vierailuyritykseen oli koulun oppilaan ja vierailemaan yrittäneen ryhmän jäsenen riita, kertoo Munkkiniemen yhteiskoulun rehtori Aki Holopainen. Aulaan tullut joukko saatiin koulusta ulos nopealla toiminnalla, rehtori sanoo. Käsirysyksi tilanne ei päässyt.

"Menin aulaan toisen miesopettajan kanssa, kun vahtimestari pidätteli joukkiota. Tilanne laukesi määrätietoisella esiintymisellä".

Rehtorin mukaan joukossa oli teinien lisäksi kaksi parikymppistä miestä. Tunkeutumisyrityksen jälkeen koulua tuli suojaamaan poliisi. Ryhmä yritti koululle toisenkin kerran, mutta jäi poliisit huomattuaan koulun liepeille, kertoo rehtori.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v =)

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla =)
Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
Itse taas suosittelen lämpimästi Pitäjänmäkeä!
Pakkoko se on tunkea tuonne Konalan viereen, juurikin Wossikan suunnalle? Strömbergin ja Talin alue on ihana! Samoiten Pajamäki! Paljon leikkipuistoja, ja metsää missä kävellä!

Sitä paitsi, seuratkaas joskus Helsingin uutisia viikko-pari. Missä suurin osa (lähes kaikki) tappelut, ryöstelyt yms yms tapahtuvat? Jep! Itä-Helsingissä.
Mutta makunsa kullakin.
 
Äiti idästä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v =)

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla =)
Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
Itse taas suosittelen lämpimästi Pitäjänmäkeä!
Pakkoko se on tunkea tuonne Konalan viereen, juurikin Wossikan suunnalle? Strömbergin ja Talin alue on ihana! Samoiten Pajamäki! Paljon leikkipuistoja, ja metsää missä kävellä!

Sitä paitsi, seuratkaas joskus Helsingin uutisia viikko-pari. Missä suurin osa (lähes kaikki) tappelut, ryöstelyt yms yms tapahtuvat? Jep! Itä-Helsingissä.
Mutta makunsa kullakin.
No, ei ihme. Siellä asuukin lähes 40 % helsinkiläisistä ja suurin osa Helsingin lapsista ja nuorista.

http://wellsinki.fi/tietokulma

Nämä faktat on helppo unohtaa!!!
 
Jos rahaa löytyy ja autoja koko perheen tarpeisiin (eli julkisilla ei ole niin väliä ), hyviä asuinalueita lienee ainakin Tammisalo, Jollas, Kulosaari, osa Laajasaloa, Paloheinä, Lehtisaari, Kuusisaari ja Munkkiniemi. Mutta noi on sitten samalla Hesan kalleimpia alueita ydinkeskustan ohella, joten rahaa tosiaankin tarvitaan.

Itselleni hyvät joukkoliikenneyhteydet merkkaa tosi paljon, joten en muuttaisi noista paikoista kuin korkeintaan Munkkaan, jos muuttaminen ei olisi rahasta kiinni. Tällä hetkellä asun uudehkossa lähiössä metroradan varrella. Ihan ok paikka, vaikka täällä onkin ihan liikaa mamuja ja manneja mun makuuni. Tää talo ja kortteli on aika rauhallisia, osa korttelin taloista on omistustaloja ja vuokratalotkin on yksityisten yritysten omistamia (Etera, Newsec, jne), joten niihin ei sossun asiakkailla juurikaan ole asiaa.
 
"Asiaa"
Vältä näitä koulualueita, eli rahaa jaettu niille jossa eniten ongelmia!!!!

Positiivisen diskriminaation määrärahaa jaetaan Helsingissä lukuvuosina 2009-2012seuraaville kouluille:
Suomenkieliset koulut
1. Jakomäen ala-asteen koulu
2. Meri-Rastilan ala-asteen koulu
3. Keinutien ala-asteen koulu
4. Myllypuron ala-asteen koulu
5. Vesalan ala-asteen koulu
6. Laakavuoren ala-asteen koulu
7. Soinisen koulu
8. Koskelan ala-asteen koulu
9. Pelimannin ala-asteen koulu
10. Kontulan ala-asteen koulu
11. Mustakiven ala-asteen koulu
12. Hietakummun ala-asteen koulu
13. Maunulan ala-asteen koulu
14. Pihlajiston ala-asteen koulu
15. Roihuvuoren ala-asteen koulu
16. Mellunmäen ala-asteen koulu
17. Länsi-Pasilan ala-asteen koulu
18. Pihjlajamäen ala-asteen koulu
19. Maatullin ala-asteen koulu
20. Pihkapuiston ala-asteen koulu
21. Eläintarhan ala-asteen koulu
22. Malminkartanon ala-asteen koulu
23. Tahvonlahden ala-asteen koulu
24. Jakomäen yläasteen koulu
25. Myllypuron yläasteen koulu
26. Vesalan yläasteen koulu
27. Malmin yläasteen koulu
28. Siilitien peruskoulu
29. Kallahden peruskoulu
30. Pitäjämäen peruskoulu
 
Varmaan
moni sitä myönnä on Vuosaari lapsiperheille. Paljon rantaa, luontoa ja vielä iso kauppakeskus sekä muita palveluita kävelymatkan päässä. Olen siellä paljon fillaroinut joten tiedän mistä puhun. Tämä on sitten vähän salaista tietoa joten hysh hysh. Metro kulkee nopeasti ja edullisesti stadin keskukseen. Munkkiniemi on toinen hyvä paikka mutta metro on yliveto lapsiperheille jos on vielä rattaat ja paljon muuta kampetta.

(älkää kertoko muille, alkaa hinnat nousemaan)
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen;14316961:
Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
Vitsi alkoi melkein naurattaa tämä kommentti. Vai ei taksikuskit uskalla hakea asiakkaita Wossikasta. No on kovasti alue muuttunut siitä kun itse tuli siellä kulmilla pyörittyä... Ei kaukana asuta nytkään ja käyn Pitäjänmäessä jumpassa. Eikä muuten pelota yhtään :LOL:
 

Yhteistyössä