Ihastuspohdintaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä luulette, onko mies ihastunut minuun vai enemmänkin ahdistunut minun takia?
Kyse on työkaveristani ja vaikka olen naimisissa asia vaivaa minua kovasti. Sanon heti, että pettää en aio ja en haluaisi erotakaan, vaikka täytyy sanoa että on ollut hetkiä, joina on harmittanut, etten ollut tavannut tätä miestä sinkkuaikana.. Pakko siis on myöntää että olen itsekin ihastunut.

Joka tapauksessa välillä tuntuu että mies on minusta kiinnostunut, sanoo asioita jotka saa sydämen hypähtämään ja katsoo silmiin. On monesti puolustanut minua jos on ollut kinkkinen tilanne, ollaan juteltu aika henkilökohtaisistakin asioista ja hakeutuu usein esim palavereissa mun lähelle istumaan.
Kuitenkin välillä taas ottaa etäisyyttä, hyvä kun vastaa ja on vähän tylykin. Käyttäytyy välinpitämättömästi eikä vastaa sähköposteihin (työaiheisiin!). Ja esim. kun kommentoin sen fb-päivitystä niin ei reagoinut siihen mitenkään vaikka tykkäsi muiden kommenteista.
Miten tällaista voi tulkita? Onko mies ihastunut? Vai onko tajunnut että mä oon ihastunut, ahdistui ja yrittää ottaa etäisyyttä? Tiedän että on hölmöä pohtia tällaisia mutta en voi tunteilleni mitään...
 
vierailija
Koska olet varattu, niin tuskin mies riskeeraa mainettaan työssä saati muutenkaan sinun takiasi. Miksi toivot häneltä enemmän ja suoruutta sinun suhteesi? Olisitko itse valmis riskeeraamaan mitään hänen takiaan? Hän voi olla sinusta kiinnostunut niin kuin sinäkin, mutta niin kauan aikaa kuin kyse on vain flirttailusta on turha miettiä jokaista yksityiskohtaa hänen suhteensa. Mieti siis oletko kuinka tosissasi? Mitä tapahtuisi, jos teidän suhde todellakin alkaisi? Vie ajatuksesi ja tunteesi loppuun asti omassa mielessäsi, niin tiedät jo siinä vaiheessa mitä mies sinulle merkitsee. Sen jälkeen saat ehkä realistisemman otteen tilanteestanne ja missä menevät rajat.
 
viera.s
En minä selostuksessasi mitään miehen ihastuksen merkkejä huomaa. Tai no riippuu siitä, mitä ovat ne asiat, jotka saavat sydämesi hypähtämään. Mutta silmiin katsominen, työkaverin puolustaminen ja kiinnostus hänen asioitaan kohtaan eivät ole mitään ihastumissignaaleja, vaan ihan normaalia kohteliasta käytöstä.

Vetäytyminen ja vastaamattomuus taas saattaa olla merkki siitä, että hän epäilee sinun olevan ihastunut ja haluaa ottaa etäisyyttä. Oletko huomannut mitään yhteyttä sanomisiisi tai tekemisiisi? Jos mies vaikuttaa ottavan etäisyyttä sen jälkeen, kun olet hänelle kertonut jotain henkilökohtaisia asioita, kehunut miestä tai selkeästi hakeutunut hänen seuraansa, asia on aika selvä.
 

Yhteistyössä