Ihmisen normaali ruumiinlämpö on välillä 35,8-37,8

  • Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
normilämpö mulla noin 36,5 mutta joskus nakkaa lämmön 35,3 tai niille3 main ja olo on kuin olis kuumeessa. jos lämpö on 37 tai vähän yli on kans olo jo tosi heikko...
 
....
Mulla on 35,4 jos olen kunnolla levännyt, enkä ole ylimääräisiä touhuillut. Kovalla treenikaudella saatan mitata ihan terveenä iltaisin lähes 38 lukemia ja se on täysin sitä', mitä voi olettaakkin.
 
vieras
Mulla on lämpö 36.3-37.0, vaihtelee kierron mukaan. Menkoista alkaen ovikseen on lähes aina tuon 36.3 ja kun tulee ovis niin heti pomppaa lämmöt 37:ään ja ovat siinä menkkoihin asti.
 
nn
Mulla tuo "normaalilämpö" on 36,1 ja välillä vähemmänkin. Vähän aikaa sitten ihmettelin, kui voi olla niin huono olo illalla... jalat oli ihan jäässä ja palenti. Mittasin kailaosta lämmön ja se oli 34,3... huh.
 
Mikko.Ullgren
Alkuperäinen kirjoittaja näin;17618524:
Kivasti käyty wikipediaa lukemassa, kun osui ruumiin lämpö noin kohdalleen wikipedian tietojen mukaan. Ja käsitys ihmisen normaalista ruumiinlämmöstä on vaikea sanoa, koska ruumiin lämpö saattaa myös nousta kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautiskierron keskivaiheella, kun munasolu irtoaa. Tosin itse lisäsin samaiselta sivustolta, että tulee sinunkin aloittamaan ketjuun jotakin, mitä KAIKKI eivät tiedä.
 
huh teitä
Ei ole totta, että ette ymmärrä. 37 ei ole lämpöä ei mitenkään päin vaikka kuinka "normaali lämpö" olisi alle 36. Ihmisen ruumiinlämpö vaihtelee mm. vuorokauden ajan mukaan, kuukautikierron mukaan, liikkumisen mukaan, ruokailun mukaan yms. Kukaan, ei KUKAAN teistä voi sanoa, että normaali lämpönne on esim 35.4 niin kuin joku täällä kirjoitti. Oletko mitannut lämpöäsi useasti eri kellonaikoina, ei aikoina kuukaudesta jne? Yleensä tulee mitattua juuri silloin jos paleltaa (ruumiilämpö matalampi) ja kappas alle 36 näyttää ja tästä päätellään, että on ns normaali lämpö. ellei siis ole kuumetta.

Olo toki voi tuntua huonolta jos kuume on nousussa ja esim virustauti jyllää mutta tosiasiassa kuumetta on vasta kun mittari näyttää lähempänä 38.
 
ai kauhia
[QUOTE="vieras";25632679]Huolestuttavaa!

35,1 ei ole normaali. 35 astetta on hypotermian raja. Sydän on vaarassa lakata toimimasta, jos sydämen lämpötila laskee alle 35 asteen.[/QUOTE]



Juu mutta näissä mittauksissa mittari ei ole ollut kunnolla kainalossa tms. Varsinkaan sillä jonka pojalle normaalisti 35,1 pikkuisen on pieleen mennyt mittaukset. Tämä vain on fakta.
Ja ihmettelen minäkin, että kuinka te pystytte kertomaan lämpönne kymmenysten tarkkuudella? Ihmisellä ei ole vakio lämpöä vaan se vaihtelee useiden tekijöiden mukaan useita kertoja vuorokaudessa.
 
"Kika"
[QUOTE="vieras";25632679]Huolestuttavaa!

35,1 ei ole normaali. 35 astetta on hypotermian raja. Sydän on vaarassa lakata toimimasta, jos sydämen lämpötila laskee alle 35 asteen.[/QUOTE]

Hypotermian raja ei ole 35:)
 

Yhteistyössä