Irja Askola:"Muslimit voisivat käyttää kirkkoa omiin tilaisuuksiinsa"

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113430-piispa-hslle-”muslimit-voisivat-kayttaa-kirkkoja”

Mä en edelleenkään vihaa erivärisiä tai -uskontoisia.

Mutta kukahan laittaisi Helsingin piispan pois viralta? Raamatun Jumalalle epäjumalanpalveluksen tuominen Jumalan temppeliin on kauhistus.

Millä saisi taottua pakolaisten auttajille sen, että ihmisen auttaminen ei tarkoita kaiken hänen toimintansa mahdollistamista? Pitäkööt kokouksiansa vaikka pakolaisten vastaanottokeskuksessa.

Mitähän jos tästä lähtisi vaikka Arabiemiraatteihin pakolaiseksi (paitsi että vaikka ovat rikkaita niin eivät ota edes muslimeja vastaan) ja vaatisin että jos mut majoitetaan moskeijaan, niin mun on saatava pitää siellä Jeesus-bileitä?
 
9mmm
nonni nyt löyty sellanen pappi joka täsmälleen noudattaa jumalan sanaa rakasta lähimmäistäsi. Onko kyseinen ihminen tavoitettavissa jollain keskustelu areenalla? olis kiva jutella eri uskonnoista hänen kanssaan :) ja syventää maailmaa.
 
Niin, en siis hyväksy sitä, että muslimit pitävät omia tilaisuuksiaan kirkossa.

Jos juutalaisille ehdotettaisiin että muslimit voisivat pitää omia tilaisuuksiaan heidän synagoogassa, niin siitähän se älämölöö syntyisi. Juutalaiset eivät koskaan päästäisi muslimeja synagoogaan.
Niin...biologian kirjoihin voisi lisätä uuden eliölajin. Selkärangattomien alalajiin voisi laittaa eteläsuomalaisen luterilaisen teologin.
 
nonni nyt löyty sellanen pappi joka täsmälleen noudattaa jumalan sanaa rakasta lähimmäistäsi. Onko kyseinen ihminen tavoitettavissa jollain keskustelu areenalla? olis kiva jutella eri uskonnoista hänen kanssaan :) ja syventää maailmaa.
Jeesus rakasti jokaista ihmistä mutta ei muita uskontoja. Hän sanoi olevansa tie ja totuus.

Ihmisiä pitää rakastaa mutta ei kaikkia hänen tekojaan.
 
Pistetääs taas semmoisille muistutus, jotka sekoittaa rakkauden ja totuuden keskenään.

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia"

"Minä olen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala", sanotaan Raamatussa tuhkatiheään.
Kas kummaa, eipä tuossa puhuta mitään Iisakin velipuolesta Ismaelista.
 
vierailija
nonni nyt löyty sellanen pappi joka täsmälleen noudattaa jumalan sanaa rakasta lähimmäistäsi. Onko kyseinen ihminen tavoitettavissa jollain keskustelu areenalla? olis kiva jutella eri uskonnoista hänen kanssaan :) ja syventää maailmaa.
Voi kun muslimit olis kuten kristityt.
Kristittyjen vuoksi meillä lähimmäisen rakkaus on täällä Suomessa.
Se rakkaus loppuu kun muslimit tulevat sankoin joukoin tänne. Koska yksikään muslimi ei hyväksy/tunnusta edes uskonnoksi toista uskontoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
9mmm
Jeesus rakasti jokaista ihmistä mutta ei muita uskontoja. Hän sanoi olevansa tie ja totuus.

Ihmisiä pitää rakastaa mutta ei kaikkia hänen tekojaan.
jeesus ei ole tainnut puhua muista uskonnoista? vaan eikös jumalakin sanonut kaikki ovat tervetulleita hänen taloonsa? vilpittömin mielin ja tois uskoisia on rakastettava lujemmin jotta maan päälle kasvaa paratiisi ilman kaunan käärmettä? siis että löytää rauhan ja voittaa elämän jonka tehtävänä on auttaa hädän alaisia pukeutuneena talon pojan asuun.
 
vierailija
nonni nyt löyty sellanen pappi joka täsmälleen noudattaa jumalan sanaa rakasta lähimmäistäsi. Onko kyseinen ihminen tavoitettavissa jollain keskustelu areenalla? olis kiva jutella eri uskonnoista hänen kanssaan :) ja syventää maailmaa.
Hohhoijjaaa. Lähimmäisen rakastaminen on täysin eri asia, kuin Jumalansa ja arvojensa kadottaminen. Jos mikään ei ole pyhää, on aivan sama onko tuo askola muslimien imaami vai luterilainen piispa. Toivottavasti siirtyisi imaamiksi pian.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
jeesus ei ole tainnut puhua muista uskonnoista? vaan eikös jumalakin sanonut kaikki ovat tervetulleita hänen taloonsa? vilpittömin mielin ja tois uskoisia on rakastettava lujemmin jotta maan päälle kasvaa paratiisi ilman kaunan käärmettä? siis että löytää rauhan ja voittaa elämän jonka tehtävänä on auttaa hädän alaisia pukeutuneena talon pojan asuun.
Hohhoijaa. Minkähän takia Jeesus antoi lähetyskäskyn?
 
muhahahahh
mikähän siinä on, et esim kristinuskossa on erilaisia suuntauksia ja kaikki näistä toimii erilailla saman kirjan opetusten mukaan, ja kuitenkin toisaalta halutaan tehdä isot erot näiden suuntauksien kohdalla, mut ei sit ymmärretä et islamin uskossa on ihan samalla lailla.
tuskin ne ääri-islamistit edes suostuisi sinne kirkkoon menemään, mut miksi kieltää siellä olo sellaiselta joka harjoittaa omaa uskontoaan mut silti pystyy kunnioittamaan myös muitten uskoa?
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
9mmm
Ja minkä takia Jeesus kuoli meidän syntien takia, jos kohta mikään ei ole syntiä?
eeva haukkasi omenan jonka käärme toi. omena sisälsi kaunan eriarvoisuuden , katkeruuden, vihan omahyväisyyden, musta sukkaisuuden, väkivallan ja pelon toisia kohtaan. jotka ovat synneistä suurimmat adamin ois pitäny vahtia paremmin villikkoaan ja kesyttää eeva oltais säästytty tuolta puolelta :(
 
muhahahahh
nyt vasta luin jutun, siis ensinnäkin tuo on 2011 tehty juttu, ärsyttikö se jo silloin, vai vasta nyt?
ja toisekseen, siinä puhutaan kirkon tiloista, tarkoittaen srk omistuksessa olevia paikkoja, ei itse kirkkoa, siis itse tekstissä, otsikossa on vaan lainattu väärin piispaa.
 

Yhteistyössä