Itsetehdyn vauvanruoan pakastus ja sulatus, neuvoja kaipaan!

Eli pakastin pilttipurkkeihin ruokaa siten, että yhdessä purkissa on yhden vuorokauden annos. Purkista puolet syötetään aamulla ja loput illalla.

Voinko sulattaa tuon purkin aamulla mikrossa kokonaisuudessaan vaikka se silloin siis vähän lämpeekin ja jäähdyttää sen ylijäääpuolen jääkaapissa uudelleen vai tuleeko siihen pöpöjä?

Vai onko parempi ottaa se illalla sulaamaan seuraavaa aamua varten jääkaappiin (sulaako se niin lyhyessä ajassa?) ja napata sieltä sitten puolet jonka lämmitän mikrossa ja illalla sitten vasta lämmittäisin sen toisen puolen?

Syy siihen etten pakastanut yksinkertaisemmin kerta-annoksia on siinä, että annoskoot ovat vauvalla vielä niin pieniä ja pilttipurkkeja meillä on vasta vähän.
 
hei
En kyllä lämmitettyä ruokaa viilentäisi uudelleen ja syöttäisi myöhemmin. Mieluummin illalla jääkaappiin sulamaan ruoka ja aamun ruoan otat kylmänä puolet purkista ja loppu jää kaappiin odottamaan iltaa.

Vinkkinä tuohon pakastamis juttuun. Itse pakastin jääpala muotteihin annoksia. Kaikki ainekset pakastin erikseen ja mielen mukaan yhdistelin eri makuja sulatuksen yhteydessä. Yhdessä rasiassa/kuutiossa siis bataattia, toisessa porkkanaa, kolmannessa maissia. tms. Näistä sitten sulattaa ne maut mitä haluaa syöttää. Kun ruoat oli palamuoteissa jäätyneet kuutioiksi laitoin aina yhden maun kuutiot yhteen pakastinrasiaan ja oli säilytyskin pakkasessa helppoa.
 
Mä ottaisin illalla jääkaappiin sulamaan, ei tuu sitte niitä uudelleenlämmittämisiä.

Mä käytin itte niitä pienimpiä minigrip -pusseja vauvanruuan pakastamiseen. Ennen pakkaseenlaittoo litistin pussit viel litteeksi. Se oli sitten tosi kätevä sulattaa, valutin vaan astiaan niin kuumaa vettä ku hanasta tulee ja pussi sinne vähänks aikaa, suli tosi nopeeta ku olin litteeksi sen ennen pakastusta läimässy ja ruoka oli suoraan sopivan lämpöistä. Tää systeemi toimi tosi hienosti meillä :)

 

Yhteistyössä