Itsetehdyt hampurilaiset - vinkkejä?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja perjantai, 17.08.2012.

1. perjantai

perjantai Vieras

Haluaisin tehdä itse sellaisia amerikkalaistyylisiä (kuten esim chicosilta saa). Onko vinkkejä, miten se onnistuu? Paksu jauhelihapihvi varmaan, entä sämpylät, saako hyviä valmiina vai pitäiskö tehdä itse?

Minkälainen juusto siihen sopisi, onks se cheddaria vai mitä?

Kastikkeita ei välttämättä tartte, mutta mitä laittaisitte?

2. voi kuule

voi kuule Vieras

Hyvän hampurilaisen salaisuus oon juuri noi kastikkeet :)
    Katsot vaan kaupan hyllyltä pari hyvää , meillä tykätään laittaa BBQ kastiketta väliin.

3. "aapee"

"aapee" Vieras

no ei, mä syön just ravintoloissakin ilman kastiketta tai pyydän sen erikseen ja maistan ihan vähän, mutta mun mielestä on paljon parempaa ilman :)

miehelle voisin toki jonkun kastikkeen hankkia.

4. "vieras"

"vieras" Vieras

Noissa tuontyylisissä hamppareissa se kastike on kyllä se juttu. Jos taas haluaa snägärityyppisiä, niin sinappikurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia, sipulihakkelusta, suolakurkkua ja hyvä maustettu majoneesi. Jäävuorisalaattia tietty kans :)

5. hkkk

hkkk Vieras

Pekonia, sipulia jotain erikoisempaa juustoa, salaattia, tomaattia, suolakurkkuja, kastikkeita... Mitä enemmän kaikkea sitä parempi :) kannattaa sämpylöistä tehdä vähän littanampia, niin on helpompi syödä :)

6. kookosta

kookosta Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.02.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    viva ciabatta!: hod dog bun

Tuolla ohjeella oon tehnyt tosi meheviä hampurilais sämpylöitä (en tosin tiedä sopiiko sun tarkotuksiin). Musta valmit hampurilaissänpylät on ihan kamalia.

7. "minni"

"minni" Vieras

Musta Pekka tuorejuustos sopii hyvin hammareihin. Tulee tulista makua!

8. lucifer

lucifer Vieras

kunnon hampurilainen ei vaadi kuin pehmeän sämpylän ( juusto), cheddaria, kanafilepihvin, suolakurkkua, salaatin lehden, tomaattisiivun, paistetun kananmunan, ananasrenkaan, paistettua pekonia, sipulirenkaita ja aurajuustoa...

• Tykkään Tykkään x 1
  9. "Vieras"

"Vieras" Vieras

Miten lämmitätte sämpylän?

10. lucifer

lucifer Vieras

[QUOTE="Vieras";26923566]Miten lämmitätte sämpylän?[/QUOTE]paahtimessa

11. bosuv

bosuv Vieras

Siiskosen leipomolta kokojyvä sämpylöitä ja lidlistä kokoliha pihvejä. Sitten rehut ja itsetehty bicmac tyyppinen kastike

12. bosuv

bosuv Vieras

[QUOTE="Vieras";26923566]Miten lämmitätte sämpylän?[/QUOTE]

Aina pannulla, jolla on hieman rasvaa. Kevyesti painaen kunnen pinta on ruskea

• Tykkään Tykkään x 1
  13. bosuv

bosuv Vieras

[QUOTE="minni";26923462]Musta Pekka tuorejuustos sopii hyvin hammareihin. Tulee tulista makua![/QUOTE]

Juu, juuri mikään muu juusto ei sovi. Useimmat juustot tekevät hampurilaisesta vain limaisen ja räkäisen.

14. Itse tehdyt

Itse tehdyt Vieras

Pihvi pitää olla itse tehty ja oikein maustettu, se on tärkeintä. Tosin ohjetta en tiedä kun mies ne aina tekee :) Eipä tarvi hamppareita ostella enää pikapaikoista.

15. Grill

Grill Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.08.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä tein just pari viikkoa sitten tällä ohjeella pihvit: Lihansyöjille - Life Is Like This, oli tosi hyviä ja tuhteja! Käytin kyllä ihan kaupan sämpylöitä (itselle ruisleipää) mikä kyllä vähän "latisti" makua. Lisukkeina salaattia, sipulia, tomaattia, juustoa, jotain majoneesia...

16. Sanna80

Sanna80 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aijaa.com - 10363514 Tossa mun versio.

Jauhelihapihvi jonka teen Maustemekka - 1337 Lihapulla-aines, iso koko tuosta, sekaan vain vettä, liraus kermaa ja jauhelihaa. Paistan uunissa.
    Sit väliin paistettu muna, cheddar-siivu, kaupan hampurilaiskastiketta, ketsuppia, kurkkua ja salaattia, joskus pekonia tai esim. tomaattisiivu, punasipulia tms. Noi on vielä suht. terveellinenkin vaihtoehto tolleen Ruispalan tai Reissumiehen väliin tehtynä, mutta joskus oon höttöhimoissa tehny ihan valmiiseen kaupan hampurilaissämpylään.

17. lucifer

lucifer Vieras

pihvin jos tekee itse. suosin paistijauhelihaa siihen vain suola mausteeksi. ja pannulla paisto. ei kananmunaa, ei korppujauhoja. pelkkä jauheliha ja suola.

18. J-Annika

J-Annika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.02.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä ostan kanan rintafileitä ja ja hampparisämpylöitä, väliin tomaattia ja mozzarellaa, salaattia tietty, pesto päälle ja sitten joku hyvä kastike, esim ihan perus tai mistä ikinä ite tykkää :) Mä harvemmin laitan sinne kastiketta, kun se pesto on itessään jo niin hyvää!

19. Pihvi on oikeesti tärkein. Pelkkä jauheliha, siihen mausteiksi chiliä, juustokuminaa, vähän curryä, basilikaa ja mustapippuria. Sillä tulee se "chicospihvin" maku. Sit huolella puristelet ne mausteet lihaan, siitä pihvejä (pitää puristella ja taputella pihvit hyvin, ettei oo liiaan hajoavia) ja paistat pannulla. Kun melkein valmiita, toiselle puolelle cheddarsiivu, joka saa vähän sulaa.

Lisäksi hampparisämpylä, maustekurkkua, sipulia, tomaatti, ketsuppi, majoneesi jos haluaa. Nam!

20. Rosabella

Rosabella Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.08.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    [QUOTE="Vieras";26923566]Miten lämmitätte sämpylän?[/QUOTE]

Paistinpannussa että tulee ihan pikkasen rapeat, ei kuitenkaan liian koviksi.

21. "minnis"

"minnis" Vieras

Hyvän hampurilaisen salaisuus:
    - Itse tehty kunnolla maustettu jauhelihapihvi
    - Välissä paistettu anananrengas ja kananmuna
    - Cheddar-juustoa, kurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia, majoneesia
    - halutessaan tomaattia

22. "Minnis"

"Minnis" Vieras

Ai niin ja ehdottomasti sipulisilppua vielä lisäksi.

23. 2good2be4gotten

2good2be4gotten Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.01.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsetehdyt pihvit jotka lätkäisee pakkaseen hetkeksi ennen paistamista.

Kastike on helppo tehdä itse mutta kaupankin on ihan ok. Kananmuna, salaatti, tomaatti, cheddarit väliin, miehelle lisäksi kurkkusalaattia ja jalopeno- siivuja.

24. "kotikokki"

"kotikokki" Vieras

Meidän perheen hampurilainen syntyy näin:

- Kotitekoinen jauhelihapihvi (taikinassa 400g paistijauhelihaa, 1 kananmuna, 2dl kermaviiliä, ruiskorppujauhoja, suolaa ja pippuria)
    - Reilusti ruskistettuja sipulirenkaita
    - Cleddar-juustoa
    - ruskistettua pekonia
    - vähän kaupan valmista hampurilaiskastiketta
    ja koko komeus Reissumies ruisleivän väliin

Lapsille tehdään pelkistetty versio, josta sipulit ja pekoni jätetään pois

25. Meillä taas tällaista:

itseleivotut sämpylät
    naudanjauhelihapihvit, suoraan paketista plätkytetyt, paistetut, bbq-soosilla glaseeratut
    cheddaria
    ketsuppia
    bbq-soosia
    jalopenoja
    salaattia
    tomaattia
    coleslawia
    karamellisoituneita sipulirenkaita (siis paistettua punasipulia)

hakkaa niiiiiin mc-hes-burgerit mennen tullen....

Jaa tämä sivu