Jaa, pitäisikö intersukupuolisen vaan olla lapsena ilman leikkausta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Diana" syntyi intersukupuoliseksi, mutta vanhemmat jättivät leikkaamatta. Lapsi ei saanut pippeliään piiloon ja joutui selittelemään uimahallissa kassalla olemustaan ja miesten pukuhuoneessa.... Onko sekään mitenkään järkevää, koska kaikki lapset eivät tuollaista millään kestäisi. Pippelistä huolimatta naiseksi "Diana" on kuitenkin kasvanut kuvista päätellen. Olisi jäänyt moni kauhea kokemus kokematta, jos olisi jo alunperin leikattu tytöksi.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015112820738940_uu.shtml
 
vierailija
Mun mielestä leikkaus olisi hyvä suorittaa vasta siinä vaiheessa kun on täysin selvää, kumpaa sukupuolta lapsi tuntee olevansa.

Olisi kurjaa nipsaista vaikkapa se pippeli pois, ja myöhemmin huomata että se tyttö onkin poika. Sitten vaan uutta pippeliä rakentamaan tai sitten jää loppuiäkseen väärään kroppaan.
 
vierailija
Mun mielestä leikkaus olisi hyvä suorittaa vasta siinä vaiheessa kun on täysin selvää, kumpaa sukupuolta lapsi tuntee olevansa.

Olisi kurjaa nipsaista vaikkapa se pippeli pois, ja myöhemmin huomata että se tyttö onkin poika. Sitten vaan uutta pippeliä rakentamaan tai sitten jää loppuiäkseen väärään kroppaan.
Mutta ilman ulokkeita saisi kuitenkin melko rauhassa kasvaa ensin tyttönä ja sitten jos haluaa, niin aikuisena korjaa mieheksi. Nykyisin ei olisi mitään esteitä olla poikamainen tyttö. Jos siis tytöksi leikatuista piirteistä huolimatta tuntisi itsensä pojaksi.

Ja korjaamistahan tarvitaan joka tapauksessa, koska miehiset elimet ovat alunperinkin vain varjo siitä, mitä ne voisivat olla.
 
vierailija
Minusta tässä on kaksi täysin eri asiaa sekoitettu toisiinsa. Eli se, minkälaiset sukupuolielimet ihmisellä on, ja estoisuus ola alasti muiden ihmisten seurassa.

Minä olen koko elämäni käynyt saunassa alasti sekä miesten että naisten seurassa, ja voisin ihan tyytyväisenä käyttää mitä tahansa pukuhuonetta pukeutumiseen. Olen aina pitänyt uimahallien jakoa miesten ja naisten osastoihin todella kummallisena ja luonnottomana. Jos ihminen ei kykene olemaan alasti muiden kuin saman sukupuolten edustajien seurassa, ovat hänen vanhempansa mokanneet kasvatuksen ja pahasti.

Intersukupuolisten oikeasta leikkausajankohdasta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä heidän ja ihan kaikkien muidenkin ihmisten tulisi osata olla alasti minkä tahansa sukupuolen edustajan seurassa tahansa.
 
vierailija
Minusta tässä on kaksi täysin eri asiaa sekoitettu toisiinsa. Eli se, minkälaiset sukupuolielimet ihmisellä on, ja estoisuus ola alasti muiden ihmisten seurassa.

Minä olen koko elämäni käynyt saunassa alasti sekä miesten että naisten seurassa, ja voisin ihan tyytyväisenä käyttää mitä tahansa pukuhuonetta pukeutumiseen. Olen aina pitänyt uimahallien jakoa miesten ja naisten osastoihin todella kummallisena ja luonnottomana. Jos ihminen ei kykene olemaan alasti muiden kuin saman sukupuolten edustajien seurassa, ovat hänen vanhempansa mokanneet kasvatuksen ja pahasti.

Intersukupuolisten oikeasta leikkausajankohdasta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä heidän ja ihan kaikkien muidenkin ihmisten tulisi osata olla alasti minkä tahansa sukupuolen edustajan seurassa tahansa.


Ei ole kysymys nyt sinusta:eek::eek::eek:
 
Leikkaus on aina peruuttamaton toimenpide eikä siihen siksi pitäisi ryhtyä ilman, että henkilö itse haluaa kyseisen leikkauksen, mikäli kyse on vain kosmeettisesta syystä. Intersukupuolinen ei suinkaan aina kasva tytöksi tai pojaksi, vaan hän saattaa kokea olevansa molempia tai ei kumpaakaan. Moni aikuinen intersukupuolinen onkin sitä mieltä, että lapsia ei pitäisi leikata varsinkaan sillä ajatuksella, että on "pakko" olla joko nainen tai mies. Kaikki kun eivät tähän sukupuolijakoon sovi.

Käytännössä intersukupuoliset lapset yleensä leikataan tytöiksi, koska se on "helpompaa". Mutta kyllähän siinä lähinnä mielletään sukupuoli saaksi asiaksi kuin tietynnäköiset genitaalit. Ei siinä pohdita, millainen se keho muuten on, millaiseksi lapsi itsensä kokee, mitä rajoituksia leikkaus tulee aiheuttamaan, jne.

Itse en antaisi omaa lastani leikata, jos minulle syntyisi intersukupuolinen lapsi.
 
vierailija
Veikkaan että sen jälkeen 99% uimahallien asiakkaista olisi miehiä.
Itse en ainakaan haluaisi vaikka pikku tyttöä laittaa "pedari" miesten kanssa samaan suihkuun
Pedareja on naisissakin, ilmeisesti naispedarit eivät haittaa sinua ollenkaan? Onko miehesi pedari? Jos lasket kaikki tuntemasi miehet, kuinka moni heistä on pedari? Hekö eivät käy uimahallissa ollenkaan, vai miksi kuvittelet, että uimahallit ovat pedareita täynnä? Ja vielä lisäksi, sinuako ei haittaa sitten se, että pienet pojat ovat siellä pelottavalla miesten puolella, kun se on mielestäsi täynnä "pedari"miehiä?
 

Yhteistyössä