Jokaöiset unet henkilöistä vuosien takaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin eli otsikko. Mistäköhän vois johtua, että olen nyt viimeaikoina lähes joka yö nähnyt unta kahdesta teinivuosiini kuuluneista miehistä? Toisen kanssa meillä oli todella läheisetkin välit muttei seurusteltu koskaan. Kuitenkin näin jälkeenpäin ajateltuna, kyseinen henkilö on yksi voimakkaimmista ja pitkäkestoisimmista ihastuksistani. Olen avoliitossa ja kihloissa mieheni kanssa ja meillä on yhteinen lapsi, toinenkin on tulossa juuri. Voisiko tämä alkuraskaus jotenkin aiheuttaa noita unia? Ja kyllä mietin kovin että miksi, oi miksi näen tästä ihastuksen kohteesta unia? Kenties alitajuisestiko mietin, miksen hänen kanssaan koskaan seurustellut?
 
vierailija
Itse saatan toisinaan nähdä unia vaikkapa ala-asteaikaisista luokkakavereista - ei edes niistä läheisimmistä. Kerran luin jostain teorian, että kyseessä on vain aivojen tapa "roolittaa" uni. Eli se itse ihminen ei välttämättä ole mitenkään tärkeä, mutta unessa kun tarvitaan "juonen" kannalta kasvot ja persoonallisuus, niin aivot nappaa sen jostain menneisyydestä tai vaihtoehtoisesti sisällyttävät vaikka jonkun julkisuuden henkilön siihen uneen täyttämään roolia.
 
vierailija
Voi siis hyvin olla, ettet sinä mitenkään oikeasti kaipaa sitä jätkää /niitä jätkiä, vaan sitä nuoruutta. Ihastumisen tunnetta, vapautta, vähemmän vastuuta jne.. Vaikka oma puoliso ja lapset olisivat kuinka ihania ja toivottuja, saattaa sitä silti joskus haikailla sitä mennyttä aikaa ja nimenomaan nuoruuden intoa, iloa ja vastuuttomuutta, ei välttämättä niinkään yhtä tiettyä ihmistä.
 
vierailija
No tuo kyllä kuulostaa ihan järkevältä. Vaikka toisaalta en usko alitajuisestikaan kauheasti kaipaavani sitä yläaste-amisaikaa johon nämä unen henkilöt kuuluivat sillä olin kiusattu ja melko syrjäytynytkin. Lisäks niihin vuosiin mahtui paljon surua muutamien läheisien ihmisten kuoltua. Paljon onnellisemmaksi oon itseni tuntenut vasta kun pääsin työelämään aikuisena ja nämä unen henkilöt eivät silloin enää olleet osa arkeani. Hmmm aivot tekee kummia temppuja. Ja toisesta näistä henkilöistä olen kyllä nähnyt vuosien varrella paljon unia, suurin osa hyvinki romanttisia ja toiset taas sellaisia jossa todistan hänen auto onnettomuuttaan jossa hän sitten unessa kuolee. :eek:
 
No ei kai se kummaa ole, että joskus tapaamasi ihmiset pyörivät unissa. Minäkin näen aika usein (seksi)unia, joissa seikkailee naistuttuja vuosien varrelta - jopa sellaisia jotka olen tavannut vain pari kertaa esim. jossakin liikkeessä. Ilmeisesti tulee alitajuisesti rekisteröityä noita naaraita?
 

Yhteistyössä