jos sinulla on koira joka on remmirähjä älä hanki toista koiraa

  • Viestiketjun aloittaja vieraiäää
  • Ensimmäinen viesti
vieraiäää
Me hankittiin 2kk sisällä 2 pentua viime syksynä, toinen alkoi haukkua ensin ovikelloa sitten joka oven avaamista sitten ulkona muille koirille ja ihmisille.

Toinen oli 6kk ikään asti lähes 99% haukkumaton eikä pelännyt mitään kunnes eräänä päivänä tajusin että tämä 2kk nuorempi käyttäytyy täsmälleen samoin kuin tuo toinen.

No ehdin ennen tuota hankkia yhden aikuisen koiran kaikkien ystävä ei haukkunut kellekkään. Tuon yhden idiootin koiran takia molemmat alkoi haukkumaan samoja asioita.

Jälkikäteen ajateltuna tuosta kaikelle räksyttäjästä olis pitänyt hankkiutua eroon välittömästi niin minulla olisi 3 huonosti käyttäytyvän koiran tilalla 2 hyvin käyttäytyvää.

Nyt en jaksa enään. Hävettää kun koirat huutaa kuorossa kaikelle elävälle.

Miksi huonoa käytöstä matkitaan toiselta koiralta mutta hyvää ei?

Ja ei auta paljoa koulutus .olen antanut namia kun huomaa ihmisen tai koiran ja kehunut siitä että on hiljaa. Jos haukkuu ei tuu herkkuja niiden tilalla jämäkkä ei ja sitten kun muuttaa käytöstä niin että ei hauku ja ottaa kontaktin saa taas herkkua.

Täällä ei pysty mitenkään kontrolloida sitä missä ja koska törmää koiraan tai lenkkeilijään joten joudun olla valppaana. Ja jos tuo remmirähjä nro 1 haukahtaa kerrankin huutaa toiset kuorossa heti.

Saan hävetä silmät päästä noiden kanssa. Ja kyllä pennusta lähtien ovat nähneet ihmisiä olen tuolle rähjä 1 alusta alkaen pyytänyt vieraita antamaan namia ja käyttäytymään rauhallisesti ettei ryntää lapsetkaan suoraan. Silti se alkoi rähjätä.

Mä en stan enään jaksa.

Aiemmin kun mulla oli koiria monta samaan aikaan ei koskaan yhdelläkään ollut tätä ongelmaa.

Älä siis pidä remmi rähjää jos pidät älä hanki toista ne näköjään oppii kaikki saman huonon tavan.
 

Yhteistyössä