Jos viikkoon tulee 2,5h lisää työaikaa, niin päiväkotipäivät sen kun pitenee

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tosi hyvältä näyttää. Lapset joutuvat olemaan pitempään hoidossa, onko se sitten kauhean hyvä asia, kun muutenkin arki-iltaisin yhdessäoloaika jää aika vähiin.
 
vierailija
Kellokortti ihmiset sen huomaa, ei muut... Mä en osaa sanoa onko työaikani 28 vai 45 tuntia. On kaksi pientä lasta ja koirakin, hyvin homma pyörii. Toki lapset joutuvat olemaan välillä pitkiä päiviä päiväkodissa ja esikoinen kotona yksin mutta sellasta se on. Ainakin saavat mallin että palkkansa eteen on tehtävä töitä ettei heistä kasva näitä vellipyllyjä jotka valittaa 14e/h palkasta...
 
vierailija
Minä ole kellokortti-ihminen ja meillä on varmaa se, että nyt jo tulee paljon ylitöitä, niin kun työaikaa lisätään, niin porukkaa heitetään ihan varmasti ulos, joten ylityöt sen kun jatkuvat tulevaisuudessakin.
 
Ihan rehellisesti sanottuna, en usko, että tuo työajan lisäys varsinaisesti lisää tehokasta työaikaa. Yleensä ihmiset on puolet työpäivästään oikeasti tehokkaita. Jos mun duuniaikaan lisättäisiin puolituntia, niin ei se kyllä tehokkuudessa näkyisi. En usko, että saisin yhtään sen enempään aikaan.
 
Lueskelin yhteiskuntasopimusta. Käytännössä se takoittaa sitä, että tyntekijöillä lisätään työaikaa, pienennetään palkkaa, vähennetään lomia ja pienennetään lomarahoja. Yritysjohtajia kehotetaan olla ottamatta osinkoja, mikäli työntekijöitä irtisanotaan.

Kuulostaa varsin oikeudenmukaiselle. Ne, jotka tienaavat jo nyt vähän ja saavat vähän etuja, halutaan leikkuriin ja ne, jotka jo muutenkin kierivät rahassa saavat "kehotuksen".
 
vierailija
Itse en ole valmis lisäämään työaikaani. Teen jo nyt lyhennettyä päivää omasta tahdostani. Palkasta voin hyvin vaikka 100€ vielä vähentää (vaikka nytkään en ole lähellekään edes keskituloinen), mutta vapaa-ajastani en ole valmis luopumaan. Elämä on niin paljon muutakin kuin työ. Toki elantonsa eteen on töitä tehtävä, mutta teen vain sen verran, että itseni ja lapseni elätän. Ylimääräisestä materiasta olen luopunut jo aikoja sitten.
 
vierailija
Se on näköjään Suomella edessä sama tilanne kuin Kreikassa on nyt, koska kukaan ei ole valmis tinkimään mistään.

No, IMF panee sitte kovalla kädellä palikat oikeaan järjestykseen.
 
vierailijattttt
Mä en nyt vaan jaksa enää yhtää enempää työtä. Tää on niin v***n per**tä. Monella ei ole töitä, ja meillä "onnellisilla" jotka satuttiin välttämään massairtisanomiset on töitä nytkin jo liikaa. Ja lisää pitäs vaan tehdä. Mä oon v**tu talkoillut tän maan puolesta 14 vuotiaasta saakka, tehden veronalaista tuloa. Ja ei kun lisää vaan revitään.

Oikeasti alkaa tuntua siltä että vois luovuttaa. Kuten moni muukin on jo tehnyt. Menköön suohon koko maa. JA kyllä mua suututtaan kaikki tuilla huvikseen vaan lonnimvat. Olkoon suomalaisia tai muualta tulleita. Ihan samaa kastia ovat kuin ahneet yrityspomot. Mutta koska on niin paljon tyyppejä, joita ei vaan kiinnosta kuin oma napa niin miksi oikeastaan minuakaan enää. Ei todellaakaan niin paljoa että vielä lisäisin tunteja työssäni.
 

Yhteistyössä