Jos yksityinen henkilö on mulle velkaa, miten sen saa ulosottoon?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vieras, 15.10.2008.

1. vieras

vieras Vieras

pitääkö mun tehdä rikosilmoitus jotta saa oikeuden päätöksen vai käykö se ilman poliisia?

2. vieras

vieras Vieras

Helpoimmin pääset alkuun kun marssit velkakirjan kanssa ulosottomiehen juttusille, neuvovat kyllä miten kannattaa edetä.

3. sori

sori Vieras

Kyllä sä tietääkseni käräjäoikeuden päätöksen tarvit, mutta kysy joltain asianajajalta. Ne tietää varmaksi.

4. vieras

vieras Vieras

Käräjäoikeuden päätös tarvitaan, mutta se ulosottomies varmaan tietää osan jutuista ja voisi neuvoa ilmaiseksikin. Ainakin meillä ovat avuliaita :)

5. vieras

vieras Vieras

Huomio, sulla pitää olla paperit asiasta. Suusana tuskin riittää todisteeksi velasta.

6. Perhoinen84

Perhoinen84 Vieras

velasta pitää olla tehtynä paperit..

7. hellalettas

hellalettas Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.02.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    minä oliisn perinyt tuttavalta rahoja niiin perintätoimistossa sanottiin että kalliimmaksi tulee mulle kun alan pieniä summia perimää. pahimmasatapauksessa tule mulle maksettavaski oikeudenkäytnikulut, jote jos summma on pieni ei kananta, on vaan nieltävä tappionsa

8. Migreenikko

Migreenikko Vieras

Et mitenkään,mulla sama ongelma ja korkeintaan voit uhata ulosotolla,jos lähdet tekemään jotain,niin sinä joudut maksamaan kaiken ja se tulee kalliiksi.

9. ...

... Vieras

joo, pitää saada se lainanottaja allekirjoittamaan velkakirja.. Sehän on sitten eriasia miten hänet saa allekirjoittamaan sen.. Mulla on parikin tuttua, jotka olivat lainanneet rahaa ja sitten maksua ei kuulunut, mutta he molemmat saivat tehtyä tuon velkakirjan ja näin saivat rahansa takaisin, muistaakseni ulosotonkautta.

10. ap

ap Vieras

siis kyse on ihan päivähoitomaksuista, ja kyseessä exän lapsen pk maksut jotka mun nimissä perinnässä. Eli ilmeisesti erittelypaperi sieltä ja jotenkin se oikeuden päätös?

Jaa tämä sivu