*Joulufanien ketju*

vierailija
Olen suunnitellut lähipiirin kanssa joulunviettoa. Kun porukkaa on paljon, on uusperheitä, lapsenlapsia, iäkkäitä perheenjäseniä erilaisessa kunnossa, on ajoissa vähän funtsittava kuka on milloinkin missäkin.

Olen kirjoittanut jouluruoan suunnittelulistoja.

Kolme lahjaakin olen ostanut.

Kynttilöitä meillä poltetaan ympäri vuoden tunnelman mukaan, joten en pidä niitä erityisesti jouluun liittyvänä. Verhot ovat vielä kesäiset, mutta eiköhän ne vaihdu talvisiin jahka lehdet tippuvat täällä etelässäkin puista - sitten ne samat saavat roikkua kevättalveen asti.

Ai niin, kaksi partiokalenteria on tulossa huusholliin, luvattu lapsenlapselta ostaa.

Siistiä meillä on aina eikä vaan jouluna. Siisteys siis ei ole joulun juttu vaan ympärivuotinen tilanne. Kaappeja ja varastojakin käyn säännöllisesti läpi ympäri vuotta. Tulisin hulluksi jos ne kaikki pitäis jotenkin jouluksi käydä. Samoin ikkunoita pestään muutama kerta vuodessa, viimeksi viime viikolla - mutta ei kylläkään juuri ennen joulua. Sen sijaan tammikuun lopussa usein, eli joulun jälkeen (jos sää vaan sallii), kun ovat kynttilöistä noestuneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Nostan tätä ketjua.
Ulkona koko päivän kaamea keli, ei jaksettu lähteä kaupungin joulunavaukseen, itsellä vähän lämpöä...

...mutta jääkaapissa on eka piparitaikinasatsi tekeytymässä. :love: Se on semmoinen heti syötävä erä, lähempänä joulua tehdään piparitalo ym.
 
Töissä on tehty joulukortteja ja kotona oon leiponut jo 2 satsia pipareita koristellut niitä, niin ja pikkuleipiä paistanut ja koristellut. Joululahjapusseja ja joulutarroja ostin.

Muutaman jouluaiheisen lehden lainasin kirjastosta ja netistä etsin jouluisia reseptejä ja uusia ideoita ja tein kranssin oveen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kuule, mulla on jotenkin vissiin ihan pikkiriikkisen hintsupintsusesti lähtenyt mopo käsistä ja lapasetkin oon eittämättä ehtinyt hävityttämään nuihin ihaniin pikkusiin kivijalkaputiikkeihin, mitkä ovat hairahduttaneet mut kokonaan uppoutumaan hassuna näemmä piilossa olevaan jouluhömppäolemukseeni:barefoot:...

..en oo ikinäkoskaanmilloinkaan ollut näin heikkona jouluntekemiseen:alien::notworthy::D - eli meillä on nyt joulupaskartelutarpeita ja kynttilöitä niin, ettei tarttis varmaan muutamaan vuoteen ollenkaan käydä huokailemassa uusia....mitä taijan kuitenkin tehdä :barefoot:...

Kynttilöitä oon polttanut mieluusti jo melkoisen läjän sekä sisällä tunnelmanluojana että ulkosalla :) - tätä pimeyttä on vain taitettava tuolla valolla ja mikä onkaan kauniimpaa kuin kynttilän liekki <3. Jouluvalot on vielä vaiheessa, viimeistään ilmaantuvat kyllä itsenäisyyspäivänä loistamaan :). Joulutorttujakin on eka satsi tehtynä ja herkuteltuna - nyt jo!!, sekin kun on ollut itsenäisyyspäivän nostatusjuttua torpassa mutta nyt ei maltettu odottaa sinne asti - ja piparkakkujakin ollaan leivottu...

Joulukortteja oon tässä väsännyt eli hileessä löytyy :D ja pöydältä varmaan vielä pääsiäisenäkin ihastellaan bling- blingiä(y)...!

Joten kyllä - it's hard to be a jouluhörhö :D
 
Kuule, mulla on jotenkin vissiin ihan pikkiriikkisen hintsupintsusesti lähtenyt mopo käsistä ja lapasetkin oon eittämättä ehtinyt hävityttämään nuihin ihaniin pikkusiin kivijalkaputiikkeihin, mitkä ovat hairahduttaneet mut kokonaan uppoutumaan hassuna näemmä piilossa olevaan jouluhömppäolemukseeni:barefoot:...

..en oo ikinäkoskaanmilloinkaan ollut näin heikkona jouluntekemiseen:alien::notworthy::D - eli meillä on nyt joulupaskartelutarpeita ja kynttilöitä niin, ettei tarttis varmaan muutamaan vuoteen ollenkaan käydä huokailemassa uusia....mitä taijan kuitenkin tehdä :barefoot:...

Kynttilöitä oon polttanut mieluusti jo melkoisen läjän sekä sisällä tunnelmanluojana että ulkosalla :) - tätä pimeyttä on vain taitettava tuolla valolla ja mikä onkaan kauniimpaa kuin kynttilän liekki <3. Jouluvalot on vielä vaiheessa, viimeistään ilmaantuvat kyllä itsenäisyyspäivänä loistamaan :). Joulutorttujakin on eka satsi tehtynä ja herkuteltuna - nyt jo!!, sekin kun on ollut itsenäisyyspäivän nostatusjuttua torpassa mutta nyt ei maltettu odottaa sinne asti - ja piparkakkujakin ollaan leivottu...

Joulukortteja oon tässä väsännyt eli hileessä löytyy :D ja pöydältä varmaan vielä pääsiäisenäkin ihastellaan bling- blingiä(y)...!

Joten kyllä - it's hard to be a jouluhörhö :D
Se on naisen menoa kun joulu valtaa mielen. :D

Olen niin iloinen kun marraskuu alkaa olla ohi. Vaikka keli ei sen lumisemmaksi muutu niin joulu auttaa unohtamaan pimeyden ja loskan ulkona.
 

Yhteistyössä