Jouluisia/talvisia joulukorttimalleja?

  • Viestiketjun aloittaja äippä vm-08
  • Ensimmäinen viesti
äippä vm-08
Nyt iski innostus tehdä joulukortit itse. Kaipailisinkin kivoja sivuja, joista löytyisi malleja ja ideoita. Mielellään sellaisia, joita voisi yhdessä 2-vuotiaan kanssa askarrella.

Valmiit kortit alkaa kyllästyttää, joten olisi kiva saada vinkkejä :)
 
Korttiharrastajien blogeja olen itselleni linkittänyt ja niistä löytyy aivan ihania kuvia korteista. Mutta niitä on kamalasti ja olen valikoinut sellaisia blogaajia, joiden tyyli innostaa. Mutta nämä mulla eivät ole sellaisia lasten kanssa harrastettavia.

Itse olen lapsen kanssa tehnyt esim rypistelyä silkkipaperista (valkoisista palloista liimamalla saa lumiukkoja, punaisesta tonttuja, vihreästä kuusen jne). Voit esim tehdä valmiin pohjan, lapsi liimaa pallerot ja yhdessä liimaatte pohjan korttiin.

Jouluisia kuvioita (tähtiä, pukkeja, lumihiutaleita, ihan palloja) liimaamalla voi tehdä ihanan pelkistettyjä kuvioita. Oon nähnyt esim kuusen muotoon liimattuna tosi nättejä versioita. Tyyli määräytyy myös sen mukaan mistä materiaalista tai kuosista nuo kuviot on tehty.

Pistelytöitä voisi näppärä 2vee ehkä äidin kanssa yrittää, mutta meillä kyllä vasta 3-4veenä alkoi toi onnistua.

Leimaamalla voi tehdä kauniita papereita ja äiti sitten leikkaa paperit nättiin muotoon korttiin.
 
Viimeksi muokattu:
-Joulutonttu-
Ota esim. sininen kartongin pala ja kontaktointimuovia. Tee kontaktointi muovista sabluuna vaikkapa lumiukosta. Suojaa pöytä hyvin ja anna kaksi vuotiaallesi lautanen jossa on valkoista pulloväriä. Sitten kaksivuotias voi opastuksellasi "töpytellä" lumiukon. Poista sabluuna ja anna lumiukon kuivua. Sitte pienokainen voi piirtää sille silmät, porkkana-nenän ja nauravan suun..... halutessa voi myös tehdä hatun! :) Sitten sinä voit kirjoittaa siihen iloisin värein jouluntoivotuksen. Jos kortti kaipaa vielä jotain niin voittehan vaikka yhdessä rypistellä valkoista silkkipaperia ja tehdä siitä lunta ja kultaisella tussilla tähtiä taivas täyteen.

Itse olen kolmevuotiaan tyttöseni kanssa tehnyt tuollaisen ja hienohan siitä tuli! Ei ole ehkä kaikista yksinkertaisin kortti, sillä sotkua tulee aika paljon, mutta vaiva on kyllä näkemisen arvoista! :)
 
"Suvi-tuuli"
Ota 1 pieni valmis joulkortti, sitten ota tavallista paperia. Sitten piirrä pikkukortista malli paperiin. Sitten leikkaa ääriviivoja myöten. Sit voit panna kaikkija näuhoja ja muita juttuja siihen. Ja kirjoita jos haluat :))
 

Yhteistyössä