Joulukuun tontut -15 *elokuussa*

Joulukuun tontut 2015 elokuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS
Jaanel/24/2/JS

4.12.
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS
Mammuli_83/32/2/TAYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS
Maybelle/32/1/KOS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/32/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS
Muumimamma2015/30v/2/KYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Voi tätä keskiraskauden kukoistusta!

Arvatkaapa, mitä kävi tänään töihin lähtiessä... No minullehan hirveä pahoinvointi ja oksensin keskellä kaupunkia bussipysäkillä...

Onneksi ei ollut paljoa liikkujia niin aikaisin, vaikka nöyrä olo kyllä oli kun muutamakin bussi pysähtyy pysäkille samalla kun hengenhädässä purjoan vatsalaukkua tyhjäksi pysäkin viereiseen pensaaseen.

Ei yhtään hävettänyt.

Tulisipa jo joulukuu -.-
 
Taas poksuu viikot :love: olisi 120päivää vauvan syntymään :p ai että laskenko.. en onneksi tarvii laskee itse kännykässä raskaus sovellus tekee sen valmiiksi :whistle:..

Muuten aivan huippu hyvä olo :love: raskaus menee mallikkaasti, vauva aktiivinen liikuskelija, ruoka maistuu hyvin, liikkuminen ookoo, ei koske ja särje mihkään.
Huomenna neuvola haemme kelantuet ja pakkauksen haluan :rolleyes:.

Aurinkoista maanantaita muillekkin odottajille (y)

HooKoo ja poju 23+0 poksuu
 
Onnea orava pojasta:barefoot:

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin vauvalla ja itelläni, pissa oli puhdas, hb120 eli hyvä, verenpaineet ookoo ja painoa tullu 4kg lisää, Sf mitta 23 ja sain hakemukset pakkaukseen :love:. Seuraava käynti rv30+ :)

Voikaa hyvin ja aurinkoisista päivistä ;)

HooKoo ja poju 23+1rv
 
  • Tykkää
Reactions: Katann
Kukkuu Mammat Ompas meillä pino hiljentynyt. Itsekkin ollut niin kiireinen ettei ole kerennyt raapustella mitään vähään aikaan. Päivät kulkee vauhdilla töiden ja lasten hoidon parissa
Ultrassakin tuli käytyä ja herra c on todellakin herra c, niin selvät pippelit löydettiin. Meillä siis testosteroni lisääntyy talossa.Taidan ottaa tyttökoiran tasotukseksi

Masussa alkanut liikkeet tuntumaan vauvan kasvun mukana enemmän mutta maha on niin olematon ettei töissäkään kukaan vielä ole tajunnut mun olevan taas raskaana. Taidan odotella ihan rauhassa kunnes joku sen itse huomaa ja kertoa vasta sitten. Veikkaan että rv30 alkaa uteliaat katseet viimeistään. Eipä tänne siis kummempia kuulu, töitä, omaa treeniä ja muksujen harrastuksia.

Oravalle onnea poikalupausksesta!

Poikien äippä ja herra c 20+1
 
Unohdin kommentoida kummijuttua, eli me ei itse kannateta mitään uskontokuntaa joten nimiäisiä vietetään ja itse valitaan kummeiksi ketä tahansa. Kaikki edelliset ovat ystäviämme ja valittu niin että jos joku heistä eroaa niin se pois jäävä puoliso ei niin haittaa vaan pääkummi on joku meille aina pysyvä henkilö Edellisillä muksuilla on kolme kummia kummallakin, nyt ei olla vielä mietitty ketä pyydetään. Meillä kummius tarkoittaa vaan jotain hyvää ja pysyvää aikuisuhdetta lapselle eli on muitakin tärkeitä aikuisia kuin vain me ja isovanhemmat
 
Kiitokset onnitteluista :)

On kyllä tosiaan hiljentynyt, itsekin käyn vähän väliä vilkaisemassa palstaa, mutta jää sitten kirjoittelematta. On tosin kyllä väsyttänytkin tosi paljon, töiden jälkeen käytännössä tulen kotiin, laitan ruokaa ja hoidan kevyet kotityöt, syön ja menen nukkumaan. Alkaa se raskausväsymys ilmeisesti pikkuhiljaa tulla.

Kummeista puhuen, me ollaan alustavasti mietitty kummeiksi omia sisaruksiamme. Itselläni oli vissiin kolmekin kummia, joista yksi kuoli ollessani aika pieni ja kahta muuta ei sitten kummin hommat oikein napanneet. Siskollani taas oli aktiiviset kummit, ja oli kieltämättä aika katkeraa katsella kun toinen sai näiltä kummeilta paljon lahjoja, pyydettiin usein kummeille kylään jne. Siksi haluan omalle lapselle sellaiset kummit, jotka eivät ainakaan voi ns. kadota, kun verisukulaisia ovat muutenkin :D
 
Heips..
Sama täälläkin käyn lukemassa tätä mutta kirjautua ei meinaa jaksaa, uuvuttaa aikalailla on tullu pestyä älyttömästi mattoja ja sitte ei oo oikeesti mitää kivaa kerrottavaa, kaikki menee tasasesti ja hyvin.
Kaivelin eilen esiin vaunun kopan noitten emaljungien kirjotinkohan oikein(n).. ja pesin ratas osat. Ei tässä ois kun 3kk vauvan syntymään :rolleyes:.
Kummi asioista meillä suurimmalla osalla lapsilla minun ja miehen siskot, miun veli eronnu kirkosta niin pappi ei huolinu sitä kummiks, no sitte muutama minun kaveri jota lapset ei oo nähny vaan synt/joululahjaksi laittavat kirjeessä 20€:unsure:..ois kivaa jos kävisivät kylässäkin, sitten on parin lapsen kummina minun tätini ja hänen mies jotka jo yli 60vuotiaita ja ne ollu huippuja kummeja, lapsettomia (ei onni suonnut lapsia heille) niin sen vuoksi alunperin halusin heidät ja ne ollu tosi aktiivisia kummeja:). Nyt tälle vauvalle emme tiedä ketä pyytäsimme siskot vai meidän molempien puolelta tädit miehineen vai pari serkkuamme vai kavereita joita ei sitte innosta kummeus..(n).. vielähän tässä aikaa miettiä(y).

Okein mukavaa aurinkoista sunnuntaita :barefoot:

HooKoo ja poju 23+6rv
 
Täällä taas poksuu viikot :barefoot: massu tuntuu tosi isolta, mies aina vitsailee "onkohan siellä sittenkii kaks":LOL: heh.. ois toinenki nähty jos ois, mutta se vaa on iso poika :love:. Täällä kaikki ootetaan innoissaa jo vaavia.
Jaloista tullu tankit, kiitos lämpimien ilmojen:cautious: turvottaa nilkkoja.. Noh jos jotain hyvää tässä kaikessa niin närästys on kadonnut jess(y)!
Tänään jos viimesiä koulu juttuja lapsille hakisi niin on sitte tällä viikolla kouluun kaikki valmiina:)

Aurinkoista tiistaita kaikille teille:D

HooKoo ja poju 24+1rv
 
Täällä kanssa nestettä kertyy, onneksi helpottaa kun nostaa jalat ylös.

Helkkari että on muuten vaikeaa löytää kirppiksiltä vaatteita poikavauvalle, olen muutamista paikoista jo yrittänyt metsästää todella laihoin saalein.
Puen kohta niihin pinkkeihin prinsessaprinttisiin vaatteisiin, joita löytyy joka paikasta vinot pinot -.-
Voin sitten ottaa valokuvia ja näyttää pojalle sitten teini-iässä, varmasti arvostaa :D
 
Esikoisen kummeina meillä on veljeni ja hänen vaimonsa. Muita kummeja ei ole, ajateltiin että kaksi riittää. Meillä pidettiin ristiäiset kirkossa ja kummien oli siis kuuluttava kirkkoon myös. Ei olla mitenkään päin uskonnollisia, mutta miehelle se oli kuitenkin tärkeä rituaali ja sen mukaan mentiin. Sama juttu varmaan pikkusiskon kanssa. Tällä kertaa kummit voisi olla miehen puolelta, ei olla kyllä vielä mietitty keitä ne olisi. Mekin ajateltiin, että kummit on lapselle läheisiä ja tärkeitä aikuisia, ei lahja-automaatteja. Siksi valittiin sukulaisia jotka ei ainakaan ole meidän elämästä häviämässä mihinkään. Omia kummeja olen nähnyt rippijuhlissani ja heti perään häissämme, 15 vuotta myöhemmin.

Tyttöjen vaatteita on kyllä helpompi löytää kirppareilta kuin poikien. Tuleekohan tytöille alunperin ostettua enemmän kuteita ja niitä on siksi enemmän kierrossa? Esikoisellakin on melkoisen monta mekkoa joita on käyttänyt kerran tai ei sitäkään... Kaikki ne hörhelöt on niin houkuttelevia :rolleyes: Me ei oikeesti tarvittaisi enää tälle tulevalle tyllerölle mitään, mutta kun se on niin kivaa se pienten vaatteiden ostelu...

Mitä omaan napaan tulee, niin hitto kun närästää. Rennietä kuluu. Lisäksi väsyttää vaikka nukun sen 9-10 tuntia yössä. Aamuisin on niin vaikea päästä ylös sängystä. Toivottavasti on vaan joku ohimenevä vaihe...

Minma 22+2
 
Ärsyttävää kuinka hiljaseks tää on menny :unsure: kaikki siellä feisbuukin ihmeellisessä maailmassa o_O.. Noh pitää koittaa pitää täällä jotai juttuu yllä :X3:

ainiin orava mie oon noita poika vaavin vaatteita ostellu käytettynä tori.fi ja siellä ihan kohtuuhinnat ollu sellasille paketeille (pahvilaatikollinen) tuli viimeksi ostettua :whistle:.

Todella vähän kirppariltakaan löytää pojalle :confused:.. ja uutena ei viitti kauheesti ostaa, oon muutamia vaaleita/kirkkaan värisiä vaatteita hommannu, käy sitte joskus vaikka tytöllekkii :ROFLMAO:. Sitten noilta typyiltä vauvan vaatteita jotka neutraalin värisiä on, en viitti ihan pinkkiin pukea poikaa sitten kun syntyypi :D

Noh mitäs oloon tullu ei mitään uutta, aamusin vähä huono olo helpottaa kun saa leivän syötyä ja lämpiminä ilmoina jalat nilkoista turpoo. Ainut vaa kävin yks ilta lenkillä ja sitten sen päälle leikkasin nurmikon niin toinen jalka (jalkapöydästä) todella kipee jo viikon ollu, mies eilen jo mietti pitäskö mennä lääkärille näyttää, mutta en tiiä kieltäävät vielä "kaiken"(liikkeellä olon) nii mitä minä sitte teen (n).. Pitää kahtoo jos toi nyt asettus tai pahentuu kipu.

mutta mukavia perjantai päiviä (y)

HooKoo & poju 24+4rv
 
Tervehdys kaikille :)

En ajatellut tänne enää eksyväni, mut tässä sitä sit ollaan. Viimeks olen tainnu kirjoitella toukokuun toivotuissa 2008. Iltatähteä tosiaan perheeseemme odotellaan kuopus meni just ekalle ja isompi onkin sit jo viidennellä. Tytöt ovat aivan innoissaan :)

"Väiskiksi" pikkusta kutsutaan vaikka ei ole kyllä paljastanut meille kumpi on. Hieman erilainen odotus on ollut, helpompi alun suhteen ainakin. La on joulukkuun 11 pvä. Toki mun vauvat on ollu isoja 56 cm ja pikkasen vaille viis kilosii. Et tää tulokas varmaann häädetään ulos jo viikolla 38. Pikkasen jännittää toi koko kun ei ne arviot oo ikinä osunu oikeeseen.

Rakenne on mulla kans jo ollut ja kaikki näytti olevan ok. En jääny kiinni np seulassa. Olin jo ihan varautunut siihen et jään kiinni, nyt kun ikääkin on jo mittarissa 38v. Viimeks jäin ja voi sitä tuskan määrää.. onneks täältä löyty vertaistukea et ei ihan hulluks tullu.
Mut mitäpä niistä menneistä.

Vaatteita oon ostellu, kirppikseltä ja ale myynnistä. Kovin poikavoittoselta näyttää kun ne sopii sit molemmille. Vaunut ja kaikki pitäs hommata, mulla ei oo jäljellä enää oikein mitään noin pienelle.

Kummit meillä molemmilla lapsilla on kolme. Lähimpiä sukulaisii ollaan pyydetty. On myös yksi joka ei silloin kuulunut kirkkoon, siel hän seiso muiden kummien kanssa kun lasta kastettiin ei vaan saanut ns. virallista todistusta papilta. Nytkin on mietitty vaihtoehtoja ja muutama hyvä on viel odottamassa tätä kolmosta :)

Tytöt on pohtinut kovasti nimiä :)

Onnellista odotusta kaikille :)

Merika77 ja " Väiski" 23
 
Pitkästä aikaa pääsen minäkin kirjoittamaan! Kone on ollut huollossa pari viikkoa ja puhelimella ei hermo kestä kirjoittaa. Täällä kaikki on oikein hyvin :) Mulla on nyt menossa se ihanan seesteinen keskiraskaus. Olo on hyvä ja energiaa riittää. Väitän kyllä, että oman osansa hyvään oloon ja jaksamiseen tuo radi ruokavalio. Hyvällä mallilla on sokerit pysyny, kun olen jättänyt pois perunan, pastan, riisin ja vaaleat jauhot. Ja tietenkin sen sokerin.

Rakenneultra oli viime viikolla ja poika on meillekin tulossa. Kolmas laatuaan :) Poikaolo mulla on ollut oikeastaan koko ajan, joten en ollut yllättynyt tiedosta. Esikoiselle tuli itku, kun sai kuulla, ettei saa siskoa ja on sitä asiaa itsekin pitänyt vähän pureskella. Missään nimessä en ole pettynyt siihen, että vauva on poika, mutta koska meille ei enää tämän jälkeen lapsia tule, niin olen käynyt läpi sellaista haaveesta luopumisen prosessia. Olen aina olen toivonut, että saisin oman tyttären ja nyt siis siitä haaveesta päästän pikku hiljaa irti. Vauvalla oli ultran mukaan kaikki oikein hyvin ja kovasti on liikkuvainen pikku napero :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Heippa ja onnittelut kaikille :)
Vieläköhän tänne mahtuisi yksi mukaan?
Jonkin aikaa pinoa seuranneena, uskaltautuisin itsekin höpöttelemään.
Meillä on tytöt 2009, 2013 ja 2014 (vähän vajaa 6v eskarilainen, just 2v täyttänyt ja 8kk) ja nyt olisi ultralupauksen mukaan tulossa poika.
Ikää itselläni on 28, parin kuukauden päästä 29 ja laskettu aika on 21.12.
Uskallan olettaa syntymäajan olevan kuitenkin jotain muuta, sillä nuorimmainen syntyi melko syöksynä pari viikkoa etuajassa. :)

Meillä odotellaan jo hirmu innolla "pikku-veikkaa" syntyväjsi ja eskarilainen on tosi mukana hankinnoissa ja sellaisissa makutuomarina. Lähimpiä lukuunottamatta ei olla kuitenkaan julkisesti huudeltu raskaudesta, eikä kukaan ole uteliaita katseitakaan antanut vaikka masu näkyy jo tosi hyvin. Ihanaa, kun kovasti poitsu jo potkiikin, selällään maatessa liikkeet näkyy toisinaan jo ulospäinkin :)

Kummeista ei olla mietitty vielä vaihtoehtoja loppuun asti, onneks on vielä aikaa miettiä :)

Pikku-veikkaa kasvatellen
21+4?
 
Viikonloppuja ladyt!

Tervetuloa dadalle!

Chimalke onnea poika lupauksesta! Meillä myös poika triio ja varma poika olo alusta saakka vaikka mietin pitkään haluanko tietää edes vielä :)

Vaatteista en ole ajatellutkaan vielä mitään vauvaan liittyvää. On jotenkin musta liian aikasta ja niin paljon muuta puuhaa nyt meneillään. Alotan vauva hommat sitten äippälomalla :) Mutta koska kaikki lapset samaa sukupuolta niin vintiltä kaivetaan vaatelaatikot esiin ja mä tykkään ostaa uutena sitten jos jotain puuttuu. Kun kierrättää omassa perheessä niin materiaalit kerkeää kulua ja ei olla ihan varmoja jätetäänkö sittenkään lapsi lukua tähän vaikka musta elämässä pitää tehdä muutakin kuin lapsia ja ura on musta naisellekkin tosi tärkeetä niin saatan silti luopua vielä muutamasta työvuodesta jos päätämme vielä kasvaa perheenä. Isompaan taloonkin muutto jossain vaiheessa edessä että saadaan kaikille omat huoneet. Samalla alueella halutaan kuitenkin pysyä joten tarvii odottaa että joku vapaa paikka löytyy :)

Muuten ei ihmeitä tänne, vatsaa alkanut kiristää huolella viikon aikana, vauva kasvaa näköjään kovasti ja mulla tää sama kasvu kiristys ollu ennenkin, ei enää vatsatreeniä siis ja ruoka-annoksia joutuu pienentämään.

Mutta nyt toivotan ihanaa viikonloppua kaikille ja painun aamulenkille yksinäni :)

Poikien äippä ja herra c 21+2
 
Heipsan!

Harmi, kun tää kaksplus ei ipadil toimi. Puhelimel ei jaksa pitkii viestei näppäillä.

Meil oli rakenneultra 20+5 ja painoa oli 341g. Saatiin samalla tyttölupaus eli meil asustaa kohta siskokset. ❤

Elämä on tällä hetkellä aika kiireistä, ku viimeset kouluhommat puskee päälle ja samal käyn kokopäiväsesti töissä. Ootan jo äippälomaa kui kuuta nousevaa.

Kummeja mekin ollaan pohdittu. Esikoisen kans ne oli helpot, mut nyt tuottaa ahistusta. Mun puolelt on vaihtoehtona mun sisko tai yks kaveri. Tää kaveri kyl sai juuri ensimmäisen kummilapsen etten tiedä suostuisko edes. Miehen kaksoisveli on esikoisen kummi. Tän toisen kohdal on mietitty miehen pikkuvelii (elää kyl nuorten biletyselämää, täl hetkel ) tai miehen sekkuu, joka tuli miehen elämää aktiiviseksi muutama vuos sit. Hankalaa..

Jaanel ja 24+2
 
Jaanelille onnea prinsessa lupauksesta:love:
Uusille odottajille tervetuloa :)

Mitäs tänne turvottaa sormia ettei sormukset aamullakaan menneet sormiin :( muuten aika hyvässä kunnossa ollaan, viikotkii poksuu tässä massu kuva http://aijaa.com/qPeU9T :love:
Meillä pikku typyllä vesirokko nyt ollu viikonlopun yllättävän helppona, rokkoja on tosi paljo, kuumetta ei ja muutenkii energinen :)

HooKoo ja poju 25+0rv
 
Heipat tähänkin pinoon. Itse tosiaan raapustan tonne kolmekymppisiin usein, mutta jotenkin tämä pino meinaa jäädä unohduksiin. Koitan petrata. (y)

Täälläkin oli ru pari viikkoa sitten ja poika tulee meille! :love: Miehellä on siis jo ennestään kaksi poikaa (10v ja 16v), joten joukon jatkoksi sitten vain. Olinkin koko alkuraskauden ihan varma pojasta, joten olisin kyllä pudonnut pyrstölleni jos olisikin ollut muuta. :LOL:

Olojen puolesta menee hyvin. Turvotusta toki kintuissa on täälläkin, varsinkin tää toimistossa istuminen on ihan syvältä. Vaikka kuinka säännöllisesti nousisi hakemaan vettä ja vessaan, niin turpoo turpoo... Hukkis liikkuu jo pitkin päivää säännöllisesti, mutta kauheasti ei potkut ole vielä voimistuneet. Ne kun alkoikin suoraan sillä, että tuntui käteen asti. Nyt tosin paremmin huomaa myös niitä ei suoraan mahaan kohdistuvia potkuja. Alaspäin selkeesti tykkää tömistellä... Istuikin ru:ssakin koko ultran ajan semmosessa budha-asennossa kintut solmussa. Taitaa sama meno jatkua. Tosin tänään pyörähti aamulla toisinkin päin kun potkut tuntui selkeästi kohdun yläosassa. Nyt taas monotetaan rakkoon päin. :rolleyes:

Kummeja ei olla mietitty yhtään. Meillä pidetään myös nimiäiset, koska ei kumpikaan miehen kanssa kuuluta kirkkoon. Ehkäpä tästä syystä ei olla koko kummiasiaa vielä mietittykään. En tiedä tuleeko niitä ollenkaan. Itse olen siskojeni lapsille varakummi, mutta kun sitä on tekemisissä muutenkin, niin ei se kummius siinä mitenkään näy. Itsekään en ole koskaan kokenut kummeja mitenkään tärkeiksi omassa elämässäni, kun sukulaisina yhteyttä pidetään muutenkin. Mieluummin vaan pidän ahkerasti yhteyttä lähipiiriin ja ollaan tekemisissä. Tiedän, että jotkut ottaa kummiuden suurena kunniana, mutta tuntuu että aika monelle se on sen pyyntöhetken hieno juttu, ja loppu elämän "pakollinen paha". En halua, että kukaan on meidän kersan kanssa yhteyksissä vain velvollisuuden tunteesta... Mutta katellaan nyt vielä. :whistle:

Hankintoja on tehty maltilla. Oikeastaan mitään muuta en ole ostanut kuin lankoja ja kankaita, koska saatiin miehen serkulta iso läjä vaatteita, rintapumppu, pinnis, syöttötuoli, tuttipulloja ja leluja. Pinnis ja syöttötuoli kaipaavat kunnostusta, joten niitä ollaan nyt sitten miehen kanssa hiottu uutta maalia varten. Vaatteita en vielä ole pessyt, enkä pesekään vielä pitkään aikaan. Joudutaan muuttamaan nyt syksyn aikana vielä uuteen kämppään, joten siellä vasta sitten mietin mitä mihinkin tulee. Nyt eletään vaan kaaoksessa. :cool:

Mutta seesteinen keskiraskaus siis menossa täälläkin. Töitä pitäis jaksaa painaa... Ja tänne vaan kirjottelen. :rolleyes:

tamariini ja hukkis 22+0
 
Hei ja pahoitteluni hiljaisuudesta. Tuli seula nappauksesta ahdistus ja suljin ylimääräisen poissa. No sitten kun saatiin tietää että kaikki kunnossa niin oli miehen loma alkanut eikä kiinnostunut olla koneella, sit se vaan jäi.

Kereettiinkin nauttia kuukausi 'turvaallisuudesta' niin maanantaina russa puhui lääkäri suuresta istukasta ja että pitää tarkistaa vielä vk 32 ettei ole tullut sydämeen mitään mitä ei ole aikaisemmin huomata. Ei huolta mutta silti seurataan... kaippa tämän pitää nyt olla yhtä stressiä tämä odotus kun esikoisen kanssa kaikki meni hyvin ilman ongelmia.

Ja saatiin siis varma tyttö lupaus että olen saanut katsella hieman täydennystä mutta miksi kaikki pitää olla pinkkiä? Kirppareilta varsinkin löytyy vain pinkkiä.

Rattaat ollaan hankittu. Sellaiset päällekkäin olevat kaksostenrattaat jotka toimii yksinkin. Toiveissa olis että pärjättäis niillä sitten loppu asti. Muuta suurta hankintaa ei ole kuin sitten muu on vielä esikoiset tallessa.

Kummeista meillä on suuri mietintä meneillään sillä ei oikein osata päättää. Katsotaan myöhemmin ☺

Hokkeli ja neiti 21+4
 
Me oltiin parin viikon reissussa, niin ei ole tullut edes kirjoitettua rakenneultrasta. Kaikki oli ok, ja pikkuveli näyttäisi olevan tulossa :)

Sukupuolen selvitttyä alkoikin kova nimipohdinta. Esikoisesta yli jääneet vaihtoehdot ei enää kuulostaneetkaan niin hyviltä. Onneksi on vielä aikaa miettiä. Tytön nimi me oltiin jo mietitty valmiiksi ennen yritystäkään :D

Liikkeitä on alkanut tuntua hurjasti, paljon enemmän kuin esikoista odottaessa. Silloin oli istukka edessä ja nyt takana. Saa nähdä kuinka vilkas kaveri tästä sitten tulee, jos kohdun liikeet jo kertoo temperamentista! On meillä sitten vilinä, kun ikäeroa pojille tulee 1v9kk.

Kummeja ei olla mietitty. Ei tosin ees kuuluta kirkkoon, joten virallisia kummeja ei esikoisellakaan ole. Epävirallisiakaan ei aiottu nimetä, mutta anopin toive viimeisellä tapaamisella oli, että pojalle pitää kummit saada niin sellaiset sitten nimettiin. Anoppi siis kuoli 1,5 kk esikoisen syntymän jälkeen. Kummeina esikoisella miehen ja mun siskot ja todennäköisesti tasapuolisuuden vuoksi vastaavalla linjalla mennään nytkin.

tosi-ko & tosikko 22+2
 
Mua taitaa ahistaa tää kummi juttu kun ei oo oikein ketä hirveesti pyytää :unsure:.. Noh jospa me nyt jotai ukon kaa keksitää :LOL:..

Noh meille tulisi karvaista perheenlisäystä, kolli kisunpentu on saatava:barefoot: oijoij :love:. Kesällä tulikin hankittua jo undulaatteja ja hamstereita lissää :ROFLMAO: ja nyt tarvitaa kyllä navettaan kisuli :).

Noh mitä raskauteen tulee, tuntuu että iho ottaa väriä herkemmin auringossa raskauden aikana kuin muulloin, koittanu aina muistaa rasvata etten pala.
Tässä onkin ollu aikamoisesti väsymystä, lämmin ilma ja menoa tosi paljon, meillä tuon 3veen kanssa ollaa käyty tutustumassa päivähoitoon siellä on menny muutama tunti ja syyskuussa ois tarkotus mennä osa aikasesti päivähoitoon tytön, saa päivään muutaki ja pikku kavereita. Kyllä jännitin valitaanko se sinne ees ja voi syvä helpotuksen huokaus kun tuli ilmotus että sai tyttö paikan :D.
Noniin jatketaan tallustamista eteen päin, ison mahan kanssa (niinku päivähoidon tädit "onpa mahasi TODELLA iso") :eek:

HooKoo & poju 25+4rv
 
Täällä toivutaan pikkuhiljaa flunssasta, ei tosiaan sovi kuume, nuha ja yskä raskauden kanssa yhteen.
Vatsassakin ollut sellaiset myllerrykset koko lenssun ajan, mietin jo että nukkuuko tuo nykyään enää ollenkaan :confused:

Onko muillakin muuten jatkunut ajoittainen oksentelu? Kun tuntuu että niin monella on loppunut pahoinvointi jo ajat sitten, mutta itselleni tulee edelleen välillä ihan puskista oksennus. Ei onneksi ole enää sitä alkuraskauden vellovaa oloa, huono olokin loppuu ihan seinään kun kaikki on sillä kertaa taas tullut ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Orava mulla ei tässä raskaudessa ole ollut pahoinvointia sen jälkeen, kun se joskus 15 viikolla helpotti, mutta ekassa ja tokassa juuri tuota ajoittaista on ollut vielä reilusti päälle 20 viikolla. Nyt on kuitenkin edelleen syömisen jälkeen paha jälkimaku suussa ja aina ruuan ja hampaiden pesun jälkeen pitää syödä dents-pastilli, että saa sen pois.

Voi luoja, että mulla on vauvakuume! En kertakaikkiaan jaksaisi odottaa joulua :) Vaikka toisaalta tämä raskaus on ollut niin erilainen kuin aiemmin. Olen tosi kiitollinen, että saan vielä kokea tämän ja jättää hyvästit näille tunnoille, mitä raskaana oleminen tuo mukanaan. Kun koko raskaus on sellainen ihme meidän kohdalla. Ja ihmeen vähällä pelkäämisellä olen selvinnyt, niin senkin puolesta on voinut nauttia tästä ihan erilailla nyt kuin aiemmissa raskauksissa. Samalla olen kuitenkin onnellinen, että saan kroppani taas omaan käyttöön ja esim. tämä sokereiden mittaaminen ja syömisen kontrollointi loppuu. Syön kyllä normaalistikin ihan perusterveellisesti, mutta voi luoja että välillä tekee mieli esim. vaaleaa leipää tai kaurapuuroa. Ja kakkua kahvin kanssa :) Uskokaa vaan, että mulla on iso pussi karkkia mukana kun menen synnyttämään!!
 

Yhteistyössä