Joululahjoista lapselle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen itse elänyt pienenä älyttömät joulut kun säkkikaupalla sai joululahjoja, siis ihan LIIKAA. Mielestäni Joulu on muutakin kuin ne lahjat. Joulu on yhdessä oloa perheen kesken, hyvää ruokaa, ulkoilua ja rauhallista mieltä. Joulukuusen koristelua ja joululauluja. En pidä Joulun kaupallisuudesta ja törsäämisestä.
Esikoisen synnyttyä mietin onko väärin että hän oppisi pienestä pitäen myös arvostamaan Joulua muutenkin kuin lahjojen kautta, jos meillä vain annettaisiin ne yhdet lahjat? (Mitä nyt muutaman jos isovanhemmat ostaa) Jääkö hän silloin paitsi kun muut lapset hokevat kuinka paljon Pukki toi? Pilaanko minä silloin lapseltani sen lapsenomaisen Joulun, mielipiteitä?
 
HippuTAR
Minä ja sisko saatiin jouluisin vähän lahjoja, leluja ei joka joulu ollenkaan. Muistan lapsuuden joulujen tunnelman ja odotuksen, koska kyllä niitä vähiäkin lahjoja innolla odotettiin. Mutta tunnelma oli tärkeämpi. Mutta erityisen kirkkaasti on jäänyt mieleen yksi joulu, silloin saatiin aivan älyttömästi lahjoja ja se oli paras joulu ikinä. Mutta eihän se olisi sitä ollut jos lahjoja ois joka vuosi ollut yhtä paljon... Joten mun kokemuksen perusteella molempi parempi.
 
viera.s
Ei lapsi tarvitse paljon lahjoja, ihan pienelle määrällä ei mitään väliä. Mutta jos lapsella on joku tai muutama harras toive, niin ne on minusta hyvä jouluna toteuttaa. Ei ylimääräistä krääsää, tavaraa jota lapsi ei itsekään arvosta paketit auki revittyään. Vaan sopivasti harkittuja lahjoja.
 

Yhteistyössä