Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Heissulivei!
Taitaa olla tonttu kiireitä kun ei ketään juuri näy.
Isäntä oli perjantaina pikkujouluissa. Hyvä että karmit ovessa riitti kun kotiin tuli. Se on noi ukot ku ne pääsee yhdessä lähtee ja sit jaetaan oikein drinkkilippuja kaksin käsin.:xmas: Tietäähän sen.
Voi hemmetti kun toi iskias ei anna periksi. Tämän aamun olen vain hiljakseen tupsutellu tavaroita paikoilleen.Jostakin kumman syystä meillä toi keittiön ikkuna pöytä lainehtii tavara paljoudessa aina. Nyt on mukava ku pohja näkyy:LOL:.
Matonkin sain virkattua,joten ei olis enää sitäkään tekoa. NYT TARVIIS PIRISTYSTÄ!!
Huomenna kyl painun lääkäriin ja haen lisää saikkua.Ei tällä selällä paljoa luuttua heilutella.
Isänätä "tuhlaa" meidän vettä.Tekee jää lyhtyjä. Musta ne tosi kauniita. Joskus värjäsimme niitä mut lopulta tultiin siihen tulokseen että kirkas on kaikista nätein. Jaaha täytyy lähteä komentaa pojat sisälle,annoin puolituntia olla pihalla ,kauhee tuuli,posket jäätyy. Kerrohan jonnu sit kuinkat synttärit sujui?!
 
Mie kans aattelin et jouluks tekee lyhtyi toho pihalle :)
Alkais toi lumen tulo hetkeks riittääää... lumityöt ku teet ni ei sitä kohta ees huomaa. Äsken koiran kans kävin pienen lenkin heittää ni huh huh..täällä syrjemmäs ikin mitää auroi käy. Pitää hommaa sellaset kengät mitkä polvee asti nii ei oo kengät täynnä lunta :LOL:

Mun pitää varmaa huomen soitella neuvolaa ku en nyt oo varma et oisko virtsiitti. Eilen ja tänää aina välil on oireit ja sit taas ei. Tiedä häntä. Ja siis on mul ennenki ollu mut tää nyt jotenki kummaa. Yleens ei oo ollu yhtää epäselvää et mistä kyse kun isken niin täysillä. Seki jännä et ikinä ennen ei oo raskausaikan ollu vaik muuten kyl.

Tänää poksuttii 14+0 :)
 
HÄPIMAMA, koitas juoda vettä reippaasti, yleensä sillä tuollaiset "oireilut" katoaa jos ei oo viel päässy tulehtumaan. Katsii jättää myös limut/mehut yms makea pois, mulla ne aiheuttaa VTI:n kaltaisia oireiluja.
Mulla siis VTI ollu riesa aina, mut luin et sekin on kilppariongelmaisille yleistä.. ja kappas, tässä raskaudessa kun ollu thyroxiinit niin ei oo ku yks tulehdus ollu! Muissa useita peräkkäin ja ilman raskauksiakin vaivannu..

Mä oon ollu tosi väsyny, ja tosiaan se hb oli 155 laskenu 111een. Nyt sain aikaiseksi perjantaina ostaa nestemäistä lisärautaa kun itkin vaan kun olin niiiiin väsynyt enkä pysyny hereillä ollenkaan, ja kyl kuulkaa kun aloitin tupla-annostuksella, niin vointi on AIVAN eri!!! Mä pysyn hereillä!

Maha on taas pullahtanut esille.
heh. On se jännä kapistus... mahtaako vielä mennä piiloon jossainvaiheessa? Nyt meinaan se tököttää edessä kauheena kuulana :D

Kohta on jo hei uusi vuosi:O Aika menee kaameata tahtia!:)

T:Neiti+prinsessat 30+3
 
OLISIKO KELLÄÄN VARA HERMOJA:mad:!!!!!!!!!!!!!!!!
Noi rakkauden hedelmät käy pikkuisen hermoille.Huomaa kyl että joulu on tulossa ja ei meinaa lapset pysyä nahoissaan,varsinkaan toi 8vuotias, argh! Pihamaallakin täytyy säätää asioita koko ajan ja tämä toinen kun ei piitttaa toisen kukkoilusta yhtään ni ovi käy koko ajan."TOI TEKI SITÄ JA TOI TEKI TOTA".

Se on muuten jännä toi hemoglobiinin lasku homma.Meikä otti varman päälle jo alussa ja aloin popsia heti kun tiesin odottavani ni lisäraudan syönnin. Hempparin takia ei ole tarttenut väsymystä kärsiä kyl, mut alussa sitä väsyttää muutenkin. Mulla kanssa normaalisti siel 140 ja yli ja jos sattus laskee 120 alle ni tuntuu jo selvästi.
Nyt täytys lähtee perunan pesuun. Olen pyrkinyt tänään välttää liikuntaa. Kävin kyl lääkärissä ja antoi vielä tämän viikon sairaslomaa.Sit onkin seuraava viikko joululomaa et eiköhän se sit anna periksi toi selkä. TÄÄ EI OO MUKAVAA. Huomenna täytys jaksaa siskon kaa shoppailla ja käydä ultrassa.Pitäs joltain mummolta pölliä rollaattori vois lentää menemään kuin Vieno Olgriin konsanaan.
 
Sokerirasituksessa kävi käry :/ Eka arvo oli 4,8 ja jälkimmäiset 11,3 ja 11,1. Hienoo ruveta nyt seurailee syömisiä, ku muutenkaan ei oikein ruoka maita. Ke käyn neuvolassa ja alan mittailee kotona ja sit pe on oikea neuvola-aika, missä saa tietää hempat ym. mitat pitkästä aikaa. Sf-mittakin on kiva tietää, ku on vasta kerran se mitattu.

Rautaa oon syöny joka päivä, mut olo on oikeestaan vasta nyt semmonen vetämätön ja väsyny. En tiiä sit onko hemog.arvo noussu, viimeks ei ainakaan. Muutenki kaikki asiat veettää.

Maha on kauheen iso ja mitkään vaatteet mee päälle ja en jaksais olla enää raskaana. Ainoa lohtu on se että max 9 viikkoa enää. Plääh. Kai mulla on joku kaamosmasennus.

SoonFab 28+6
 
Moro!
Kylläpäs Soonfab4 on masiksessa.:hug: Koita nyt keskittyä palkintoon joka on sulla TODELLA paljon lähempänä kuin meikäläisellä.
Tänään kävin kysillä ja niin se vaan meidän perheeseen ei prinsessaa tule. Kaveri sattui soittamaan ja nauroi et kannattaa kokeilla josko joskus saisit tytön, käy niinkuin hänen tätilleen 7veljestä ja sit tuli vasta tyttö.EHEI!!!!!!!
Mutta kaikki oli kunnossa ja kaverukset hyvin saman kokoisia 300g ja 286g. Kummatkin rt tarjonnassa äidin paikat tiukasti kiinni. Seuraavan käynti vasta rv24. Ainut asia mitä jo eilen illalla arvuuttelin et mikä tuossa häpyluun päällä vasemmalla puolella oikein on ni lääkäri vahvisti aavistukseni että NIVUSTYRÄ. Ei onneksi vaikuta raskauteen, mutta saattaa tuntua ikävältä jos kovin rupee pullistelee. EIPÄ KIVA!!!!
Noo, täytyy ottaa rauhallisesti.
Jokos häpimamalle selvis mistä oli kyse ja Neiti-81 huvitti tuo sun maha homma ihan kuin on/off tila olisi. Pullahtaa ja ei pullahda.Heh:
TV: mononen ja tiuhti&viuhti18+5
 
Hellou!

Eipä tuo selvin sen kummemmin, meni itellee ohitte. En sit ees saanu soitettuu sinne neuvolaa sillo; typerät soittoajat!

Huomen taas sitten äippäpolille kattelee mitä mahaan kuuluu. Aina ennen sinne pari päivää jännittää ja ahistaa yms kovasti.. et jos jokin onki pieles yms. Rasittavaa! Ja sitten kun vielä muistais kysyy kaik mitä mieles. Mut kun ottaa huomioon tän hataran pään mikä ei muista mitää yms ni voip olla et unohtuu :D

Tänää mennää tekee viimisiä jouluostoksia. Siivota pitäs myös yms mut plaah.. ei nyt nappaa yhtää. Huomen tulee lapset jotta eiköhä siitä ala joulumieli nousta yms :)

14+3
 
Hei kaikki!

Monoselle taalta virtuaalinen varahermolahetys, toivottavasti on jo rennompi olo! Ja Soonfabille tsemppia sokereiden mittaukseen, varmasti rasittavaa saada lisamietittavaa ja -hoidettavaa, sita kun on muutenkin ihan tarpeeksi... Onneksi tama on vain valiaikaista. Ja toivottavasti joulu piristaa!

Taalla nayttaa alhainen hemoglobiini olevan aika monen ongelma... taalla yksi listalle mukaan. Taalla ilmoitetaan eri mitassa kuin Suomessa, etta en osaa ihan itseani sijoittaa noihin lukuihin, mutta lisarautaa viime laakarikerralla tarjottiin. Otin yhden illallisen kanssa... ja herasin yolla kauheaan mahakipuun, joka piti hereilla muutaman tunnin. Apteekkari kaski jattaa pois ja pyytaa jotain uutta seuraavalla laakarikaynnilla. Ostin myos nestmaista rautaa luontaistuotekaupasta ja nyt reilun viikon kayton jalkeen olo tuntuu hieman paremmalta. Mutta jotain muutakin pitais varmaan ottaaa, osaatteko sanoa onko Suomessa jotain reseptivapaata-vatsaystavallista laaketta saatavilla? Vai onko jotain muita vinkkeja? Neiti-81 mita litkua sa ostit?

Meilla oli eilen marraskuun ultra, vauvat painoivat 1100g ja 1067g. Ajatella, yli kaksi kiloa vauvaa mahassa :D Viimeaikojen myllerys tarkoitti mm. sita, etta vaavit olivat heittaneet kuperkeikkaa eli A, joka oli tahan mennessa ollut raivotarjonnassa, oli peratilassa ja B painvastoin. Viela on laakarin mukaan aikaa vaikka viela miten kaantyilla, mutta jos vaavit jaavat naihin asentoihin, niin se olis sitten keisarinleikkaus edessa. Onko Suomessa sama politiikka eli jos A peratilassa niin se on sitten suoraan keisarinleikkaus?

Taalla tuntuu selvasti jo joulufiilis ihmisetn kirjoituksissa... Suomessa on varmasti tana vuonna joulutunnelma katossa, kun maa on ihan valkoisena. Nauttikaa siita! Makin olisin niin mielellani lentanyt koti-Suomeen jouluksi, mutta eihan tassa vaiheessa (29+2) enaa mikaan lentoyhtio ota enaa matkaansa, muistaakseni yksosraskauksissakin vain laakarintodistuksen kanssa. No, ensi vuonna sitten isommalla joukolla mummolaan! :)

Mukavaa iltaa mammat!
 
Neiti-81 mita litkua sa ostit?
Mulla on floradix-merkkistä litkua. Ei aiheuta mahakramppeja mulla. Mulla siis melkein kaikesta muusta lyö järkyttävät mahakrampit.

HÄPIMAMALLE tsemppiä polille!

SOONFAB4, harmistus tuota sokerikäryä:hug: Mullahan myös kävi käry, paastoarvo oli rajalla (5,3) muuten kaikki arvot hyvät. Nyt kun oon kotona mittaillu niin ei oo mikään arvo ylittynyt! Päinvastoin, kaikki oikein ihanteelliset!

MONONEN, vai nivustyrä:O toivottavasti ei ala vihoitella! Kiva että ultrassa vauveleilla kaikki ok :)


(.)
Polilta terveisiä hei:wave:
rv 30+5

Otettiin 30 min sydänkäyriä ja kaikki ok.
Ultrattiin ja sisätutkimus tehtiin. Ja tietty kauheet marmatukset painosta tuli. Mulla tosiaan se 30kg:a tullu (ja aina lähteny) yksösistä ja nyt on puolkiloa siihen. Kauhee valitus ettei kotona pidä vaan syödä jne jne...:mad: kun se ei oo siitä kiinni! Mä oon joka raskaudes ollu helvetin tarkka kaikesta ja kiloja vaan on tullut aina.... plääh.

Ultrassa vauvat olivat molemmat RT:ssa, ja painoa molemmilla 1,7kg:a, ihan täsmälleen samankokoiset
Jos laskettuun aikaan asti menee, on luvassa kaksi 3,8kg:n pakkausta... :D

Kohdunsuu oli edelleen täysimittainen, takana, kiinni täysin ja kiinteä kuin kallio:whistle: Eli normielämää saa jatkaa... ihan normaalisti :D

Mutta siis , kaikki hyvin.
Masukit on vilkkaita ja punkevat ja venyttävät mua joka suuntaan :)

T:Neiti+Masukit 30+5
 
Morjensta pöytään!

Jos nyt sitten pienet kuulumiset saisin itsekin kirjoitettua... On ollut viimeaikoina semmonen "eniten v****taa kaikki" -fiilis, että enpä oo juuri saanut aikaan kontaktia mihinkään suuntaan, kun pelkkää ulinaa en oo viitsinyt itsestäni ilmoille päästää. Oon siis ällitellyt itsekseni joulusiivousten äärellä. Ja kesken nekin on, grrrrh.

Mulla on polikäynnistä reilu viikko. Kaikki oli oikein mallillaan. Meidän jätkänpätkillä oli kokoarviot 1,5kg kumpaisellakin (30+2), eli hippasen pienempiä, kuin Neiti -81:llä. Aikas samoilla viikoilla mennään :) . Edelleen ihan melkein millilleen samoissa mitoissa ovat poitsut, jee. Multa ei mitään käyriä kyllä otettu (SatKS), eikä tuota kontrolliväliäkään nyt tihennetty, kun ei siihen ollut mitään syytä kenenkään mielestä. Tohtori tarjosi kyllä, että saat tulla kahden tai kolmenkin viikon päästä, mutta neljäkin riittää. Sitä suunniteltua sectiota kohti tässä vaaputaan, joten siinä mielessä, turha syynätä krempatonta äiteetä. Kehottivat herkästi ilmaantumaan, mikäli on jotakin vaikeuksia. Tai krempaton nyt on todellakin turhan kunnianhimoisesti ilmaistu, mutta kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvinvoivaa ;)

Neuvolan tätsyn kanssa meillä oli sopimus, että soitan sairaalareissun jälkeen ja sovitaan sitten voinnin mukaan treffit. Nekin on vasta ensi vuoden puolella. Hemppa mulla on aiemmin oikein hyvin pysynyt raskauksien aikana ja nytkin ainakin tähän asti. Edellisillä kerroilla on jopa leikkauksen jälkeen ollut melkein 130, raskausaikana yli 140 koko ajan. Nyt kuitenkin tuntuu, että kesällä kestokyläilijänä ollut infernaalinen väsymys on palannut. Tiiä sitten kannattaisko sitä rautaa kuitenkin kokeilla tai ainakin käydän mittauttamassa arvo neuvolassa... Kukuttuakin kyllä tulee, kun ei ne yhtenäiset unet oikein onnistu tän pötsin kanssa kovin pitkinä, mutta sittenkin, ei semmosta kohtaa päivästä oo olemassakaan, ettenkö pysähdyttyäni sammuisi kuin saunalyhty.

Aaa-aaa-aasinsilta :D Hyvä, kun muistutitte jäälyhdyistä, täytyykin ruveta itsekin niitä pihalle pykäämään. Meidän kaunis raksapiha kun ei omaa yhtään pensasta tai puuta, johon jouluvaloja laittaa ja muutenkin kaikki on niin ihanan keskeneräisen näköistä, niin ainakin lyhtykuja portilla ois kiva :) Onneks on lunta sentään, peittämässä nuo sorakasat.

Tasapuoliset tsempit kaikkien selkälihaksille, liitoksille, pisuputkistoille, kohdunkaulakanaville, verensokereille, hermokapasiteetin kestävyydelle sekä jouluvalmisteluille.
Toivottavasti jaksamme myös nauttia!

NurkkaJussiina sekä Aron&Byron 31+3
 
Nyt me tonttuillaan ,hieman tonttuillaan:xmas:
Meinaa ihan laulattaa. Tilasin ellokselta TOSI ISON olohuoneen maton ja se on IIIIHANA! Ihanaa kun voi olla tyytyväinen hankintaa ja ennätti vielä syntymäpäiväksi sopivasti.Täytyyhän sitä nyt itselle lahja hommata, muut kun kantaa joulukukkia ja tuikkuja. :LOL:
Äsken iski idealla kun joitakin lahjoja ennätin tuossa kavereille paketoida. Siskon porukka menee mökille jouluksi ja meidän kotipaikka on parin sadan metrin päässä siitä. Vanhempani tulee aattona käväsee pikaisesti meillä ni ajattelin paketoida kaikki lahjat isoon laatikkoon ja laittaa vasta mummon ja papan kyydissä menemään lahjamme sinne suuntaan (vanhukset tulevat kirkkoon).Saapahan sisko miettiä et eikö me annetakkaan lahjoja tänä vuonna ollenkaan kun emme käy niitä etukäteen heille viemässä. Pukki nimittäin käy juuri silloin kun vanhukset ovat kirkossa,joten he voivat kertoa laatikon löytyneen tieltä.Varmaan on pukilta tippunut.Heh!
Pieni joulujäynä!
Oli kiva tulla katsomaan jälleen ketjua kun oli melkein kaikki kartalla.

Häpimama:lle sulla on ihan samat fiilikset ku mulla aina .Edellisenä yönä ei paljoa nukuta ku jännittää niiiin pirusti et onko kaikki hyvin. Sit se vähäksi aikaa helpottaa kunnes taas seuraava kerta on tiedossa, mut minkäs teet.

Halinalle olen lukenut muiden synnytys kertomuksia ja kyllä siellä on myös perätilasynnytyksiä ihan alakauttakin tehty(monikkosynnytyksissä meinaan). Ja onhan tapauksia et ensimmäinen syntyy normaalisti alakautta mut toisen sit leikkaavat.

Neiti-81 Näytä seuraavan kerran sille lääkärille kieltä tosta paino asiasta. Tosi tyhmää kun sulla on kaikki muuten kohdallaan niin miks tarrautua tollaseen. Vauvathan on tärkeempiä kun sun paino, hyvä tavaton. Ihanaa kuulla et kaikki on muuten ÄLYTTÖMÄN hienosti

NurkkaJussiinaVai on teillä raksahommat meneillään. Me rakennettiin tämä talo kun mä viimeksi odotin.Ollaan nyt 4vuotta asuttu täs. Muistan kyl hyvin ne ajat ja se maalin katkun.Maalasin ain yhden seinän ja painuin pihalle haukkaamaan happea ku meinasin oksentaa. Onko teille iskeny joulun alus masis ku soonfab4llakin sitä oli vai eiku nyt mä keksin se on tietenkin se ÄKÄAMPIAISEN purema. Ilmiselvä homma !
Miks suuniteltua sektio kohden jos saan udella? Ihan mielenkiinnon takia kysyin en arvostellakseen. Mulla jostain syystä toi synnytys pyörinyt vahvasti unissa ja muutenkin yöllä päässä en tiedä, sekun on taas hyppy tuntemattomaan kunhan sinne asti pääsee. Teillä se ei ole enää pitkälti kun se aika on käsillä,ihan vähän kade.Mäkun olen niin malttamaton odottaja.
Ainiin ja tiuhti ja viuhti vaihtui.

Eli TV: Mononen-79+ mortti&vertti rv19 poks!
 
Heisan. Täällä myös ensinmäiset jäälyhdyt äitini opastuksella tehty ;)) olen joka vuosi ne saanut rikottua.. no nyt on 2 ensinmäistä ja ehjiä :)) ja 2 lisää tulossa. Tänään olin taysissa kaksoskontrollissa vk 27+1 oli painoarviot 1100g ja 1020g. Toinen oli kääntynyt kun ovat kokoajan olleet ultrissa molemmat päät alaspäin. Lääkäri naureskeli, että vilkkaita poikia ja heti jakavat täällä toisilleen sisarrakkautta, kun toinen kuulemma potki toista päähän :// kohdunsuu pehmentynyt, mutta kuulemma ei hätiä että normaalia, kun 2 lasta jo ennestään. 3vk päästä seuraava seuranta. Neuvolassa kävin alkuviikosta. Hemoglobiini oli laskenut 104 kun lähtö on ollut 145. Syön nestemäistä rautaa, mutta siitäkin meinaa mennä maha sekaisin. Tiistaina käytiin monikkovalmennuksessa miehen kanssa taysissa ja siellä käytiin vilkaisemassa keskolan ovelta pienen?pieniä? vaaveja. Niin jotain hyvääkin :)) mulla oli sokeriarvot hyvät. paastoarvot 4,4/6,5 on kirjoittanut neuvolatäti korttiin, mutta kehui että normaalit ovat..
 
Nyt olis kotimittailujakso takana ja luulen et eivät äitiyspolilla hyvällä mun arvoja katto... Vaihtelevasti oli hyviä ja huonoja, hassuinta et jouluaattona oli kaikki arvot hyviä, vaikka söin kaikkea mahdollista ja vaikka kuinka paljon :) Se kyllä kostautui yöllä kauheella närästyksellä ja oksennuksella.

Neuvolassa ennen joulua oli kaikki ihan ok, sf-mitta oli 30, verenpaine ja pissa ok. Painoa nyt tullu kaikkinensa n. 10-11 kg alusta. Painon suhteen meen samassa ku viime raskaudessa yhdestä :D Ainut oli hemoglobiini joka oli noussu tosi niukasti, 109:stä 111:ta. Eli rautaa joutuu lisää (tähän mennessä oon syöny 1 kpl /pv).

Nyt iski flunssan päälle ja olo on aika surkee, vaikka kuumetta on vaan sen verran et voi sanoa...
Ensi viikolla on sit äippäpolilla käynti ja sillo ekaa kertaa käyrille.

Joulun jatkoja tännekin :xmas:

SoonFab & sisko ja sen veli 30+1 (eilen poksuttiin :heart: )
 
Tapania!
Niin on kohta joulunpyhät juhlittu. Kyllä napa ruskaa, ihan oikeasti. No syötyä on tullut tai siis normaalisti syötyä plus nuo KARKIT.Lupasin että KAIKKI karkit syödään uuden vuoden vastaan otolla pois ja sit palataan arkeen, ainakin äiti. Nyt olen kahtena päivänä päässy lenkille mut taitaa nuo liitos kivut kolkuttaa nurkan takana.Onneksi on lomalla ni voi huilata. Puntarille en lupaa mennä vasta seuraavan kerran neuvolassa. Ennätää sitä ennen vähän turvotuksia laskea.

Jonnu kiva kuulla että kaikki on kohdillaan ja pojjat kasvaa.Mitä olit mieltä valmennuksesta? Olemme itse menossa nyt tammikuussa sellaiselle (kysille).

Soonfab4 on tainnu kesto v.....s jo mennä pois? Ajatella että 10 viikon sisällä sulla on homma ohi. Toi flunssa on kyl inhottava homma ku muutenkin on "iso" olo ni sit vielä voimia vievä lentsu. Koitahan juoda mustaherukka mehua ja hunajaa.:hug:

Pyydettiin vieraita kylään et saatas joulu ruokia syötettyä pois kaapista. Ei kyl tursua korvista mut kalaa tekee valtavasti mieli. Kieli pitkällä katsonut ku pojat vetää kylmäsavulohta piirakan päällä,ai nam!!! Heti kun kauppoihin tulee tuoretta lohta ni täytyy kyl uunilohta laittaa tulemaan.
Alkaa olla kaapissa kohta vähän vaatteita mitä päälleen saa. Kovasti ale juttuja katselin mutta PYSYN LUJANA enkä osta. Täytyy käydä mökiltä hakemassa oikein virttyneitä vaatteita jotka ei kiristä eikä purista.
Ainut jota joutuu ostamaan on alushousuja ja tissiliivejä. Täytyy varmaan huomenna lähteä pojalle ostaa kenkiä kun pukki toi lahjakortit sisäpeli ja toppakenkiä varten, ni samalla ostaa "silkkiä päälle" .Hiphei ja huomenna poksuu rv 20!!!!!! Enkä tehnyt joulukälliä.Isäntä ei antanut:saint:

tv: Mononen-79 + mortti&vertti 19+6
 
Hei!

Mahtuuko vielä mukaan?

Kun etsiskelin kovasti kaksosten odottajien keskusteluja niin tämä oli vain aktiivinen?!?! Meillä on vasta viikkoja 13+3 ja nekään eivät ole aivan huolettomia olleet. Meillä vaavit saivat alkunsa hoidoilla joten alusta asti ollaan oltu tietoisia kahdesta tulokkaasta. Vuotelua ollut alku viikoilla ja nyt sitten np-ultran jälkeen (17.12.) illalla holahti veret ja siitä asti on tullut niukkaa ei verisitä vuotoa. Kys:llä on siis käyty tarkastamassa tilannetta, viimeksi eilen, ja vaaveilla vaikuttas kaikki olevan hyvin.

Kovasti teiltä tukea kaipaisin ja ennen kaikkea vinkkejä kaikkeen. Meillä nämä vaavit on ensemmäiset ja ikää minulla on 31 v.

T: Nicci ja vaavit 13+3
 
Voi NICCI tervetuloa porukkaa ja onnitteluja tuplapotista!!!!!!:flower::D ,Kyllä tänne mahtuu.
On sulla ollut alku, mut toivoo ei menetetä. Onhan vauvoilla ollu kaikki viimeksi kohdallaan.:hug:
Saanko olla utelias ja minkälaisista hoidoista on kyse. Mä kun olen näiden raskauksien kanssa käynny kanssakkin repertuaaria läpi.
Ensimmäinen (-04) onnistui pelkällä inseminaatiolla (ruiskutettiin luovuttajan siittiöitä kouhtuun) , mutta toisen (-09) kohdalla piikitettiin ja sumutettiin hormooneja. Kerättiin munasoluja 3kertaa ja istutettiin niitä.Söin e-pillereitä et saatas kierto osumaan arki päiville(täysin hullua) Mut sit tuli luovuttaja laki voimaan ja luovuttajat katosi. Sit yksityiselle joka purki kaikki hoidot. Söin yhden clomi annoksen ja kokeiltiin inseminaatio ja heti tärppäs.
Sit tämä viimeinen rv 20+2 meneillään onnistu kolmannella yrittämällä. Kaks kertaa keväällä ja oltiin lomalla välillä ja nyt tärppäs kolmannella yrityksellä syksyllä. Pelkällä clomien syömisellä. Ja kaiken lisäksi tuplapotilla. Tää on niin uskomatonta ja ihanaa.
Kauheasti uskoa sinulle ja perheellesi ja kiva kun tulee muukin "savolainen" mukaan. Pysyhän ketjussa:LOL:

Nyt täytyy lähteä keräämään hermoja. Ollaan menossa veljen luo kylään. Kaikki olisi muuten ihan kivasti kun sais veljen emännän pois siksi aikaa. Isäntä ei voi sietää sitä ja itselläkin on pala purtavaksi.
Olisivat tulleet meille, mutta pääsemme nopeammin eroon ku menemme itse sinne. Tää varmasti kuullostaa typerälle, mut ei piikittelyä ja asioiden peen jauhaminen ja kirjaimellisesti JAUHAMINEN, ole mun juttu.
UUDEN VUODEN ODOTUKSIA KAIKILLE!
Mononen-79 ja mortti&vertti 20+2
 
Onnea ja tervetuloa Nicci :flower:

Huuh tänää ollu tavan hulina päivä kun pojan synttäreitä juhlittu. Oon aivan väsy poikki! Kohta kun menee saunaa nii jo on ihme jossei uni maistu!

Tuli sitten ostettua tuossa yks turvakaukalo, ei puutu ku toinen :) Samoten eksän luota ostetaan kasa tavaraa. Pikku hiljaa alkaa näitä hankintoja tekemään.. Vaunut ois alustavasti varauksessa. Niihin tarvii sitten vaan ne kopat ostaa.

Joulun ruuat yms ei oikei maistun tänä vuonna mutta jospa sitten ens vuonna taas :)

15+6
 
Heisan kaikille. Päivät menneet lasten kanss ulkoilessa. Vuoron perään pulkkamäkeä, luistelua ja taas pulkkamäkeä :D kiva kun on hyvät ilmat ollut. Itselläni on vauvat ruvennut kovasti painamaan häpyluihin.. eli jos kovin kauan seison niin painaa pirusti että sattuu.. olen välillä istunut potkukelkassa kun lapset laskevat mäkeä, mutta ei sekään ole hyvä juttu, kun noita pissatulehduksia on niiin paljon ollut. Kovasti pojat masussa peuhaavat joka on tietenkin hyvä juttu. Meillä on kaukalot ja sitterit jo hankittuna ja vaunutkin tilattuna. Pieniä hankintoja tarvis vielä tehdä.. harsoja, kylpyvannat, rasvoja ym.. Mononen-79 ihan hyvä valmennus. Pääpiirteittäin vain käytiin kaksosiin liittyviä asioita läpi. Synnytystä ja sitä miten raskaus on erilainen yksösiin verrattuna ja siitä puhuttiin ettei kannata pelästyä kun vauvat syntyvät kun on porukkaa synnytyssalissa verrattuna kun yhden synnyttää, kun kaksosten varalta on pari lääkäriä ja hoitsua. Sitten sellaista kaaviota käytiin läpi kuinka alunperin kaksoset ovat saaneet alkunsa.. ja itselleni oli uutta että voi olla identtisiä vaikka ei olisikaan yhteistä istukkaa.. ennenkaikkea miehelleni tämä oli hyvä valmennus. Ei hän miehen tapaan mitään kysele ja minä taas paljon luen netistä ja pyörin näillä palstoilla niin mies sai sieltä hyvää tietoa. Sitten käytiin tutustumassa keskolaankin. Nyt 28+3 kovasti sitä jo odottaa pienokaisia, vaikka en vielä tietenkään toivo, että jo nyt syntyisivät..
 
Sen verran pit tulla NICCI sulle viel kertomaan et kysillä on noi monikkovalmennukset nyt tammikuussa 9.1. ja 16.1. Ne on kuulema kaks kertaa vuoteen, niin ainakin meidän neuvolan täti sanoi. Tänne täytyy ilmottautua viimeistään 8.1. minna.muhonen@kuh.fi on osoite ja josta varmasti voit kysyä milloin seuraavat on jos tuntuu ettei vielä halua osallistua (sehän ei ole pakollista).
 
Moikka kaikille! =)

Mahtuuko mukaan? Perjantaina sain np-ultrassa tietää, että kaksoset tuloillansa. :heart: Voi mahoton, miten onnellisia olemme! Ensin ruudulla näkyi vain yksi vauva ja täti tutki ja otti mitat. Sen jälkeen paljastui vauvan takaa toinen vauva ja slaagia meinasin saada. Voi tätä onnentunnetta.

Minun tuplilla näytti olevan yksi yhteinen istukka, ja hengailivat muutenkin samassa tilassa. "Seinämää" vauvojen välissä ei ollut. Ohuet kalvot tms. näki täti kuitenkin. Lueskelin, että tällainen on riskiluokkaa? Kyselin ultraajatädiltä, mitä tämä nyt sitten tarkoittaa ja onko vaarallista. Kuulemma yhden istukan kaksosia tapaa jokusen kerran vuodessa eli ei niin harvinaista. Täti sanoi kaiken näyttävän normaalilta ja hyvältä. Seuraava tarkastus on neljän viikon päästä. Crl-mitta A-vauvalla 46mm ja B-vauvalla 44mm. Niskaturvotus toisella 0.96 ja toisella 1.32. Toinen heilui kuin heinämies, sätki ja potki, ja toinen imi peukaloa.

Raskaus on mennyt ihan leppoisissa merkeissä. Pahoinvointeja, väsymyksiä, ei sen kummemmin ole ollut. Kuvotus alkaa aina iltaisin (jos alkaa) n. klo 16.30. Minun äitillä alkoi kuvotus kuulemma aina samalla kellonlyömällä klo 16.30, kun kaksosia odotti. :LOL: Muutenkin äitini sanoi koko ajan minun odottavan kaksosia. Äidilläni on kaksoset, on itse kaksonen, ja hänen äitinsä kahdella eri sisaruksella oli kaksoset eli suvussa kulkee.

Maha kasvaa ja läskimakkarat näkyy. Muuten olen oikeastaan elämäni kunnossa. Toivon niin kovin, että kaikki menee hyvin. Pelko on takaraivossa koko ajan matkassa. Mutta niin on onnellisuuskin. Minulle tämä on niin suuri onni. :heart:

suolainen + tuplat 11+6
 
suolainen onnea kovasti tuplista :flower: . Teillä tosiaan sitten paljon tuplia suvussa :). Mun tädillä ja sit toiselt puolel mun serkulla on kaksoset. Siin kaik toistaseks :)

Täällä lapsiluku puolittu kun kaks vietiin äsken isälleen. Tulipa kovin hiljasta! Huomen sitte aamusta lähtää ajelee viemäää esikoista; saa istua autossa koko päivän. Voip olla aika tuskaa.

Onkohan täälläkipäin jotai monikkovalmennusta.. Ei ainakaa viel oo kukaa missää mitää mainin asiasta.

Hi hii, mie en oo oksentan vähä yli viikkoon :D Lähelt kyl käytttän pari kertaa :/

16+0
 
Uusille tervetuloa, NICCI, ja ja ...SUOLAINEN siis ainakin oli :):heart:

Mun pää on ihan tyhjä, Tosiaan kuopus on valvottanut vauvarokon takia, ja nyt sille tuppaa poskihampaat 4 kpl ja kulmat 4kpl samaanaikaan:kieh: Olen siis nukkunu toooosi kehnosti, en vähiten siksi että tää maha alkaa olla valtava. nyt sen tajus kun koitti persustaansa pyyhkiä vessassa ja tajusi että ekaa kertaa elämässä se tuntuu lähinnä urheilusuoritukselta!
Myös suppareita on ilmaantunut, ei kipeitä, mut tosi Tiukkoja.. sellasia et tuntuu et persuksista kurkkuun on ahdettu joku tönkkö tukki joka estää kaiken kumartelun ja kyykkimisen.

Tänään ollu sellanen kehno päivä kun läskit vituttaa, näytän ihan raadolta ja kauheelta, mitään ei jaksa ja ja.. vali vali:LOL::stick:
Ehkä huomenna elämä taas voittaa?:D:headwall:

T:Neiti +vauvvelit 32+2
 
Autovinkiksi annan Ford Galaxyn, joka meillä itsellämme on. 7-paikkaisena tosi kätevä moneen muuhun verrattuna, koska ne istuimet saa hyvin piiloon eikä vie tilaa, kuten esim. Voyagerissa. Kori taitaa olla sama kuin Seat Alhambrassa, mutta hinta hitusen halvempi.

Itse sain levätä koko raskausajan ja varsinkin lopussa oli tarpeen. Jostain viikolta 28 olin sairaslomalla kaksosraskauden vuoksi. Rv:lla 37 synnytin tytön ja pojan. Toiveenani oli saada synnyttää alateitse ihan kamalan leikkauspelonkin vuoksi ja loppujen lopuksi synnytin molemmat kaksoset alateitse ja molemmat perätilassa ilman mitään puudutuksia. Epiduraalivienti oli valmiina varmuuden vuoksi jos tarvitsisi tehdä hätäsektio. Todella helppo synnytys ja itse olisin ollut jo heti seuraavana aamuna kotikuntoinen, mutta vauvojen bilirubiiniarvojen vuoksi jouduttiin olemaan vajaa viikko sairaalassa.

Vauvojen syntymän jälkeen olenkin sitten ollut nähtävyys kun pahimmillaan yhden kauppareissun aikana tulee jo kolme eri kertaa ihmisiä ihmettelemään kaksosia. Juttua piisaa ventovieraiden kanssa ja toiset kaksosten äidit on sanoneet miten he muistavat sen ajan olleen raskasta. Nyt ymmärrän miksi ovat näin sanoneet.... Ota siis vastaan kaikki apu mitä saat.

Lisään vielä: loppuraskaudessa minulla nousi sokerit ja maksa-arvot. Eli sain hepatosgestoosin(kirjoitinkohan oikein) ja sain siihen adursalit. Sokereita en saanut laskemaan ruokavaliolla vaan kuukauden ajan mitattiin sokereita ja kuukauden jälkeen antoivat insuliinit pistettäväksi. Ja pissassa oli joka kerta valkuaista, mutta ei mitään raskausmyrkytyksiä tms..
 
Viimeksi muokattu:
Heips :wave:

Mononen-79 Voi, kiitos tiedosta!! Täytyykin miettiä, meillä olis varhaisrakenneultra15.1 (koska äidilläni on ollut minulta ja keskimmäisestä narut kohdunsuulla, vanhin meistä syntyi kuukauden etuajassa). Hoidoista = eli ensin meille tehtiin 3 inssiä, tuloksetta. Sitten 1. "isompi" hoito KYS IVF/ICSI puolet ja puolet. hedelmöittyi vain 1 icsillä - kotitesti + veritesti hcg vain 36, sitten tulikin ulos pussi ilman mitään kipuja. 2. ICSI kun munasoluja taas vähän, 2 hedelmöittyi tuoresiirto nega pas nega. 3. ICSI yksityisellä kaksi tuoresiirtoon 1 pakkaseen. Eli nyt näitä kahta kasvatellaan. Olemme selittämättömiä, pientä vikaa spermassa ja mulla munasolujenkuoret ilmeisesti kovemmat. Mutta ei kuulemma mitään isompaa vikaa.

Ihanaa kun saa lueskella teidän kokemuksia ja tarinoita. Ollut henkisesti rankkaa tämä alku, toivottavasti jatko ois helpompaa.

IHANAA VUODEN VAIHDETTA KAIKILLE!
 
Heipä hei kaikille! Ehkä parempi siirtyä tänne monikkopuolelle heinäkuisista, vertaistuen tarve ja kokeneenpien tieto on nimittäin erittäin tervetullutta. Muutama "tuttukin" näkyi olevan jo pinossa mukana :)

Minulla siis tuplaraskaus edennyt nyt 12+ raskausviikolle. Alku on ollut todella kauheaa, olen ollut suurimman osan alkuraskaudesta sairaalassa aivan hirvittävän pahoinvoinnin vuoksi, nyt kotona pahoinvointilääkkeen turvin. Paiko on laskenut n. 7-8kg, maha ei oikeastaan ole hirveästi kasvanut vielä, mutta tuntuu kovalta.

Vauvoilla on yhteinen istukka ja väliseinällinen pussi. Pelko raskauden epäonnistumisesta on kova. Ilmeisesti tuo tilanne on toisiksi riskialttein kaksosraskaustyyppi? Mutta ei auta kun toivoa parasta. Onneksi kuitenkin tuntuu, että olen hyvissä käsissä ja tarkassa seurannassa. Seuraava äitipolin uä on jo rv 15. Np-ultrassa oli kaikki hyvin, vauvat vastasivat viikkoja ja olivat lähes millilleen saman kokoisia. Sitä jäin miettimään, että myös minun vauvoilla, kuten myös suolaisen vauvoilla, oli eroa niskapoimuissa. Mitat taisi olla 0,8 ja 1,3. Tarkoittaako tuo mitään sen kummempaa?

Hyvää uutta vuotta kaikille
 

Yhteistyössä