Käykö eläimet syyksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pysyä huonossa parisuhteessa. Kaveri asuu maalla isossa omakotitalossa miehensä kanssa. Talo on vuokrattu. Heillä on läjäpäin kissoja ja muutama koira. Mies on mun mielestä seinähullu, väkivaltainen, sairaalloisen mustasukkainen ja tosi hankala ihminen kaikinpuolin tulla toimeen. Kaverilla ei voi käydä kavereita, koska mies nostaa aina tappelun kaverin ja loppujen lopuksi vieraidenkin kanssa, joka kerta. Kaveri ei voi käydä missään ulkona, mies on esim. Lukinnut kaverin vessaan ja varastanut kännykän, avaimet kaikki... Kaveri ei voi erota, koska kissat ja koirat? Mitä ihmettä? Kuinka eläinrakas pitää olla, että uhraa oman elämänsä kotieläinten takia?
 
vierailija
Lemmikit on tietenkin rakkaita, mutta tuossa tilanteessa on sulaa hulluutta vedota eron mahdottomuuteen lemmikkien vuoksi. Auta kaveria etsimään mieheltä salassa lemmikeille uudet kodit/väliaikainen sijoituspaikka ja sen jälkeen kaveri turvakotiin/sinun luoksesi/muuhun turvalliseen paikkaan. Kuulostaa siltä, että kaverisi henkikin voi oikeasti olla vaarassa tulevaisuudessa. Jos yhtään itsestään välittää niin jalat alle ja äkkiä! Ja mieheltä salaa jos vain mahdollista.
 
vierailija
Lemmikit on tietenkin rakkaita, mutta tuossa tilanteessa on sulaa hulluutta vedota eron mahdottomuuteen lemmikkien vuoksi. Auta kaveria etsimään mieheltä salassa lemmikeille uudet kodit/väliaikainen sijoituspaikka ja sen jälkeen kaveri turvakotiin/sinun luoksesi/muuhun turvalliseen paikkaan. Kuulostaa siltä, että kaverisi henkikin voi oikeasti olla vaarassa tulevaisuudessa. Jos yhtään itsestään välittää niin jalat alle ja äkkiä! Ja mieheltä salaa jos vain mahdollista.
Mä asun kaupungissa enkä tiedä ketään joka ottaisi hoitoon maalla vapaana eläviä kissoja. Koirat vielä onnistuis EHKÄ. Mutta mieheltä salaahan ei voi tehdä mitään, koska "aina pitää olla rehellinen", vaikka mies toistuvasti syyttää pettämisestä ja kaikkea muuta vainoharhaista. Mä luulen että mä en vaan voi auttaa. En pysty edes ymmärtämään. Kyllä kaverin henki sillain on vaarassa, että seuraavalla kerralla kun tyyppi nakkaa vaikka kattilan raivopäissään niin sehän voi osua kaveria päähän, ellei ehdi väistää. Hän niin rakastaa tuota miestä.
 
Ihmiset eroavat hitaasti ja hankalasti. Päänsisäinen prosessi on usein pitkä ja usein ihmiset hakevat kummallisiakin syitä yhdessä pysymiseen. Tietenkään lemmikit eivät ole syy pysyä huonossa suhteessa kuten ei myöskään kiva talo, lapset, elintaso, sukulaisten mielipiteet, arvot, avioliiton pyhyys, tavoite olla eroamatta tai se että "on luvannut" joskus jotain. Mutta ihmisillä kestää usein tosi kauan ennen kuin kypsyvät eroon.

Tuollaisessa tilanteessa kyllä pitäisi yrittää saada ihminen tajuamaan, ettei tilanteeseen voi jäädä.
 
vierailija
Eikös se ole rakkautta myös että pystyy luopumaan asioista? eli tässä tapuksessa eläimistä. Tekee vaikka järjestelyn et jos onnistuis näin en tiiä. Laitat ne eläinten huoltokotiin ja selität tilanteen rehellisesti et voisivatko hoitaa suurinta osaa eläimistä et saat oman elämäs kuntoon ja paikan minne asumaan? . Sit jos se on mahdollista niin saat ne eläimet vaikka takas?. vähän niinkuin eläinten huostaanotto väliaikasesti?.. Sit voiskin kehitellä ehkä juuri tälläsiä tapauksia varten jonkun hyväntekeväisyys jutun jonen voi lahjotella ruokaa ja muuta että ei tuu ylläpitjälle liian kalliiks tai se vois toimii vapaaehtois voimin ehkä.. Ok jos se ei onnistu niin eikö sulle tuu tällästä fiilistä et sulle riittää et rakkaat voi hyvin vaikka eivät olekkaan enään elämässä siinä lähellä?.
 
Sanon taas kerran - lemmikit ovat harrastus, eivät lapsia tai muitakaan omaisia. Se, että ei voi lähteä vaarallisesta suhteesta lemmikkien takia, on vain selitys aloittajalle - ei hän siis edes halua lähteä.
 
vierailija
Sanon taas kerran - lemmikit ovat harrastus, eivät lapsia tai muitakaan omaisia. Se, että ei voi lähteä vaarallisesta suhteesta lemmikkien takia, on vain selitys aloittajalle - ei hän siis edes halua lähteä.
Siitä olen samaa mieltä että lemmikit ovat huono syy jäädä huonoon suhteeseen. Ihan niinkuin lapsetkin on huono syy jäädä huonoon suhteeseen.

Onko mies ja naisystävätkin harrastuksia? Ei ne ole mitään oikeita perheenjäseniä, kun veri ei sido toisiinsa. Ihan yhtälailla mies- ja naisystävien kanssa harrastetaan kuin koirienkin kanssa: syödään yhdessä, nukutaan yhdessä, käydään yhdessä retkillä ja vaikka mökkireissuilla, saunotaan yhdessä, uidaan yhdessä, lenkkeillään yhdessä, köllötellään sohvalla yhdessä... lista jatkuu ja jatkuu. Mikä siinä tekee sen eron että toinen on perheenjäsen ja toinen ei? Vai oletko tosiaan sitä mieltä että mies- ja naisystävätkin ovat vain harrastuksia?
 

Yhteistyössä